• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Nefunkční sklápění vnějších zrcátek a jejich mechanismus

Měli jste už problém s nesklápějícím se zrcátkem?


  • Celkem voličů
    152
Od zimy pozoruji na mé BN stejný problém. Postupem času se to zhoršuje. Zrcátka se otevřou až po lehkém pohybu kliky dveří u řidiče nebo po otevření dveří řidiče. Zjistil jsem, že při tom, když zůstanou zrcátka zavřený, zůstává zamčený i kufr, přestože ostatní dveře jsou odemčený . Musí se otevřít dveře řidiče, aby šel otevřít kufr. Nevím kde hledat chybu - nějaký spínač nebo kontakt v zámku dveří ??? Nejhorší je, že když to chce člověk ukázat např. v servisu, tak to na potvoru zrovna funguje normálně.
:sweat: ... naše M3 dtto, bohužel je již i po 5leté záruce, tak čekáme, kdy se ten „mor“ vyvrbí tak, aby byl k řešení.
Ve vedrech to nyní dělá častěji, ale nakonec s nimi vždy pohne… možná, aby vyloudila trochu adrenalinu v krvi řidiče :rolleyes:
 
Zajímavý, že na BN máme pouze tento typ problému. Tipoval bych to na nějaký špatný kontakt ve dveřích od výroby (pohyb kliky řidiče to vždy rozhýbe), ale nechce se mi v tom hrabat když to dělá jen občas. A pravda, více se to projevuje když je auto déle odstavené na velkém vedru.
 
Tipoval bych to na nějaký špatný kontakt ve dveřích od výroby (pohyb kliky řidiče to vždy rozhýbe)
Ono to nakonec nebude souviset se sklápěním zrcátek, ale spíš nějaký ten kontakt/spínač. Dnes jsem přes noc nechal zrcátka otevřený (vypnuté automatické sklápění při zamčení) a ráno po odemčení dálkovým ovladačem zůstal kufr zamčený, stejně jsem musel otevřít dveře u řidiče. Také je extrémě citlivá ta zamykací kolébka u vnitřní kliky. Stačí malý dotek a v zámku hrkne.
 
Ahoj, tak se mi to stalo taky (Mazda 6 GJ kombi 2012). Zpětná zrcátka se po otočení ovládacího kolečka začala vyklápět a po vteřině přestala (stalo se to po několikadenním dešti co teď byl - možná souvislost?). Od té doby ani není slyšet zvuk motorku - úplně mrtvý včetně natáčení sklíček. V servise nejdřív měli podezření na nefunkční ovládání u řidiče (nenaměřili z něj napětí) a řekli, abych si zkusil najít vrakoviště, kde bych si ten ovládací panel přepojil na jiný a zkusil to. Na jednom vrakáči mi řekli, že to stopro bude motorkama, ale že ty by mohly být nejdřív tak za měsíc. Cenu odhadnul na 2500 Kč za jeden.

Rád bych se zeptal na pár věcí, předem moc děkuju!! ?

1. Dá se nějak ověřit, že opravdu odešly motorky, než začnu něco shánět?
2. Mám zrcátka s hlídáním mrtvého úhlu, ty předpokládám nejsou kombatibilní s těma obyčejnýma? Myslím tím, jestli se jednodušše nedá přehodit sklíčko s tím oranžovým světýlkem pro RVM, a nebo je ten systém součástí celého zrcátka.
3. Zrcátka nedrží ve vyklopené poloze (nefunguje aretace), zatím jsem to vyřešil izolepou, ale velkou výdrž tomu nedávám (a to jsem ještě nebyl na dálnici...). Dá se s tím něco udělat?
4. Natáčení sklíček je řízeno tím samým motorkem? Jestli ne, tak bych měl opravdu podezření na ten ovládací panel...
 
Dneska ráno přijdu k autu a odemknu přes tlačítko na klice řidiče. Opět zrcátko jen nepatrně popojelo, ale když vezmu za kliku a otevřu (to znamená mechanicky povytáhnu kliku a zde bude někde problém), tak mi zrcátka normálně vyklopila/zaklopila ale cvakal furt zámek dokud jsem dveře opět nezabouchl. Na druhý pokus už vše ok. Samotné motorky či mechanismus sklápění funguje jak má, s tím problém není. Pokud totiž odemknu auto dálkovým, tak vše proběhne správně. Problém musí být někde v mechanice, kdy vezmu za táhlo kliky a dělá to jen občas (převážně, když auto stojí více jak 20 hodin). Ono kolikrát stačí mít otevřené dveře a vyklopená zrcátka a pokud vytáhnu kliku, tak motorek v zrcátku lehce sklopí a vrátí zpět (jak nějaké špatné ukostření ve dveřích či co). Na straně spolujezdce se to vůbec neprojevuje a možná je to banalita, kdy třeba bude stačit rozebrat tapec dveří a očistit nějaký kontakt..
@Max6 : netušíš, v čem může být příčina?
 
Dneska ráno přijdu k autu a odemknu přes tlačítko na klice řidiče. Opět zrcátko jen nepatrně popojelo, ale když vezmu za kliku a otevřu (to znamená mechanicky povytáhnu kliku a zde bude někde problém), tak mi zrcátka normálně vyklopila/zaklopila ale cvakal furt zámek dokud jsem dveře opět nezabouchl. Na druhý pokus už vše ok. Samotné motorky či mechanismus sklápění funguje jak má, s tím problém není. Pokud totiž odemknu auto dálkovým, tak vše proběhne správně. Problém musí být někde v mechanice, kdy vezmu za táhlo kliky a dělá to jen občas (převážně, když auto stojí více jak 20 hodin). Ono kolikrát stačí mít otevřené dveře a vyklopená zrcátka a pokud vytáhnu kliku, tak motorek v zrcátku lehce sklopí a vrátí zpět (jak nějaké špatné ukostření ve dveřích či co). Na straně spolujezdce se to vůbec neprojevuje a možná je to banalita, kdy třeba bude stačit rozebrat tapec dveří a očistit nějaký kontakt..
@Max6 : netušíš, v čem může být příčina?
Přesně tohle se mi poslední dobou občas taky děje. Minulý čtvrtek se to rapidně zhoršilo a teď už musím dávat pozor, abych neotevíral když zrcátka ještě jedou. Jednou se mi to totiž povedlo dostat do stavu, kdy se zrcátka vždy vyklopila s otevřením dveří a se zavřením dveří se zrcátka zase sklopila a na ovladač ve dveřích je už neuměl vyklopit (jako by si myslel, že jsou vyklopená a tudíž nemá smysl je vyklápět). Už jsem se bál, že nebudu moct vyjet.

A teď jsem zjistil, že mi prodloužená záruka skončila 1.8. 2022 :mad: Že já vůl s tím nejel do servisu hned jak se to objevilo, i když se to dělo výjimečně. Na pátek jsem objednaný do servisu, ale zvažuju, že to zruším a pokud o víkendu bude pěkně tak rozeberu tapec a kouknu na kabeláž.
 
Problém vyřešen. Bylo to jednodušší než jsem čekal. A taky větší blbost než jsem čekal. Zabralo mi to asi hodinu i s testováním, a
značnou část z toho jsem strávil hledáním plastového cvočku, který mi při vyndavání vylétl, trefil mě do čela a odrazil se neznámo kam. Nakonec jsem ho ale našel :D

Řešení? Stačilo vypojit kabeláž a zase jí zapojit a vše funguje na sto procent.

Na začátku jsem ověřil, že to blbne akorát v případě, že se odemkne libovolným způsobem a otevřou se dveře řidiče. Tj. že to blbne to jak při otevření pomocí tlačítka na klice, tak pomocí klíče. Zároveň jsem zkontroloval, jestli to jde reprodukovat i s dveřmi u spolujezdce (nešlo, vše fungovalo). Tak jsem oddělal výplň podle tohoto návodu (akorát jsem použil plastový nástroj místo šroubováku ;)):
A začal se chystat na debugování kabelů, protože jsem byl přesvědčený, že to bude kabeláží a ne mikrospínačem nebo motorkem, co mi tvrdili telefonicky v Mazdě. Ukázalo se, že bez zapojeného modulu s ovládáním oken to nefunguje. Tak jsem modul vycvaknul z výplně, zapojil a voilà, sklápění začalo fungovat! Tak jsem to jenom zase všechno složil zpět, párkrát (asi tak 20x :D) vyzkoušel a vše chodí jak má.

V mém případě by tedy vlastně stačilo jen vycvaknout modul s ovládáním, jako je na tomhle videu:
 
Poslední úprava:
člověče chlape, to se mi nějak nezdá. Pokud pomohlo pouhé znovu připojení konektoru do ovládacího panelu, pak bych tipoval, že se za nějaký čas tenhle neduh vrátí a není to jako tré řešení ačkoli děkuji i tak za velmi cenou radu. Ono se to projeví tak jako tak cca sotva 15x do roka. Ale trochu mi to připomíná modul OBDII, kdy při jeho dosazení do konektoru není občas k dohledání na mobilu a jestliže ho v ten okamžik připojím opakovaně, tak už ano.
 
Mě to bylo taky divný, takže dokud jsem to měl rozebraný tak jsem různě kroutil kabelama a snažil se nasimulovat, co se asi mohlo dít při otevírání dveří a všechno fungovalo. Takže si myslím, že jestli je někde nějaký závažnější problém, tak to bude buď blbě přidělaný konektor na kabelu, nebo v ovladači oken. Kabel bych tedy měnit nechtěl, ale případná výměna modulu s ovládáním je práce na pět minut
 
Zdravím, po nastartování auta mi začne vrčet motorek pro sklápění pravého zrcátka a jede celou dobu, přestane to až několik vteřin po vypnutí zapalování. Přepínač pro štelování úhlu zrcátka i sklápění mám v nulové poloze. Než začnu zrcátko rozebírat, má někdo jednoduchou radu, jak ten motorek prostě vypnout, zvláštní pojistku to asi nemá? Sklápění zrcátek vůbec nepoužívám. Díky
 
protože jsem neměl moc náladu laborovat, tak jsem udělal přesně to co píšeš, jen jsem odpojil motorek. Kablík jsem narafičil zpět a zakryl tou šedou krytkou.
Jenže vznikl další problém. Jak je odpojen motorek, má zrcátko vůli, protože není zaaretované. Provizorně jsem kápl trochu lepidla. Zřejmě tedy budu muset rozebrat celé zrcátko a zkontrolovat vnitřek. Na to jsem neměl čas. Pokud bude třeba objednat i ozubené kolečko, jedná o to s 48 zubama - M6 2016?
 
Pokud myslíš ozubené kolečko v motorku, měl bych jedno z rozebraného motorku. Spolu s motorkem a šnekem.
 
Tak poslušně hlásím, že letitý problém s fungováním mechanismu sklápění vnějšího zpětného zrcátka (resp. jeho odolnost/neodolnost vůči pronikání vody) se Mazdě nepodařilo odstranit ani po faceliftu. Mám teď najeto necelých 20k km a přestalo se mi zcela sklápět zrcátko na straně řidiče. Příští týden jedu na 20k km servisní prohlídku, budu to řešit v rámci reklamace, předpokládám, že by v tom neměl být problém, že by si s tím už měli umět poradt (i když s mojí dosavadní zkušeností bych se už asi nedivil ničemu...:().

Nedávno jsem si všiml v jiném příspěvku, že už někdo i u tohoto nového modelu po čase zaznamenal to, že jedno ze zrcátek potřebuje ke sklopení více času (myslím, že to byl @tommas v jeho fóru k jeho belgické krásce ;)), ano, takhle to celé začalo, pak už to bylo docela rychlé, po chvilce se přestalo zrcátko doklápět (zůstalo skolené "na půl cesty") a teď už se nesklápí vůbec.

Někdo další tohle u faceliftované verze už řeší?

edit Vitus: sloučeno do stávajícího tématu
Plha se hlásí. ?
Mazda CX 3.
Dva dny po garančce po 2 letech, tedy dnes.
Zrcátko u řidiče, se sklopilo jen tak do ²/³.
Do servisu to mám 40 km, kurwadrát.
Zbytečná cesta.
 
A zkusili jste zrcátko procvičit tlačítky na dveřích na sklopení a vykopení? Tedy jestli chcete výměnu v záruce, tak je asi lepší to nerozvičovat. Já holt už po záruce (jednou vyměněné) rozcvičuju a vždy se to rozchodí. Jen nevím, jak dlouho to vydrží. Mám za to, že problém není ani v motorku, ani v převodech, ale v kontaktech. Tak asi začnu zkoumat, co je potřeba rozebrat a vyčistit či nastříkat kontaktolem.
 
Ahoj, tak se mi to stalo taky (Mazda 6 GJ kombi 2012). Zpětná zrcátka se po otočení ovládacího kolečka začala vyklápět a po vteřině přestala (stalo se to po několikadenním dešti co teď byl - možná souvislost?). Od té doby ani není slyšet zvuk motorku - úplně mrtvý včetně natáčení sklíček. V servise nejdřív měli podezření na nefunkční ovládání u řidiče (nenaměřili z něj napětí) a řekli, abych si zkusil najít vrakoviště, kde bych si ten ovládací panel přepojil na jiný a zkusil to. Na jednom vrakáči mi řekli, že to stopro bude motorkama, ale že ty by mohly být nejdřív tak za měsíc. Cenu odhadnul na 2500 Kč za jeden.

Rád bych se zeptal na pár věcí, předem moc děkuju!! ?

1. Dá se nějak ověřit, že opravdu odešly motorky, než začnu něco shánět?
2. Mám zrcátka s hlídáním mrtvého úhlu, ty předpokládám nejsou kombatibilní s těma obyčejnýma? Myslím tím, jestli se jednodušše nedá přehodit sklíčko s tím oranžovým světýlkem pro RVM, a nebo je ten systém součástí celého zrcátka.
3. Zrcátka nedrží ve vyklopené poloze (nefunguje aretace), zatím jsem to vyřešil izolepou, ale velkou výdrž tomu nedávám (a to jsem ještě nebyl na dálnici...). Dá se s tím něco udělat?
4. Natáčení sklíček je řízeno tím samým motorkem? Jestli ne, tak bych měl opravdu podezření na ten ovládací panel...
Tak jenom pro info: odešel ovládací panel ve dveřích. Diagnostika, nový panel a práce mě vyšla na cca. 12 tisíc v neautorizovaném servisu.
 
A zkusili jste zrcátko procvičit tlačítky na dveřích na sklopení a vykopení? Tedy jestli chcete výměnu v záruce, tak je asi lepší to nerozvičovat. Já holt už po záruce (jednou vyměněné) rozcvičuju a vždy se to rozchodí. Jen nevím, jak dlouho to vydrží. Mám za to, že problém není ani v motorku, ani v převodech, ale v kontaktech. Tak asi začnu zkoumat, co je potřeba rozebrat a vyčistit či nastříkat kontaktolem.
Ale jo. Dokonce jsem použil i WD.
Pak se to přiklopilo normálně, ale je to už varovný signál, že se to bude srát.
Po novém roce jim to nahlásím a nezbývá, než tam zajet na opravu.
Mám přikoupenou záruku +2 roky, takže pohoda.
 
A zkusili jste zrcátko procvičit tlačítky na dveřích na sklopení a vykopení? Tedy jestli chcete výměnu v záruce, tak je asi lepší to nerozvičovat. Já holt už po záruce (jednou vyměněné) rozcvičuju a vždy se to rozchodí. Jen nevím, jak dlouho to vydrží. Mám za to, že problém není ani v motorku, ani v převodech, ale v kontaktech. Tak asi začnu zkoumat, co je potřeba rozebrat a vyčistit či nastříkat kontaktolem.
Takže ráno to zase blbne.
Nechám je vyklopené na tvrdo a holt servis.
 
Mazda 3 BP ten samý problém na poprvé se zrcátko u řidiče při odemčení odklopí tak na 90% (na těch 10% je úplně volné na pohyb viz. video )když ho sklopím ručně tlačítkem a hned odklopím tak už se otevře na plno (a je pevné na pohyb)a když vypnu automatické sklápění a odklopím zrcátka při příchodu do auta ručně tak se taky odklopí bez problémů na poprvé.


 
Back
Top