• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Nestartuje

Stonda

nový člen
7
Ahoj Kluci,

mám takový problem. Dnes jsem prisel k autu, že ho nastartuji a nechce "chytnout". :(
Pouze si jednou, nebo dvakrát žvejkne, tak jako když je vybitá baterka a to je vše (nemá ani snahu chytnout). Baterka vybitá není.
Jedná se o benzín 2.3
Děkuji moc za radu.
 
Že by startér.
Nebo někde velký odběr proudu. Při zapnutém zapalování.
A přes startovací kabely?
 
Baterku jsem zkousel davat z jineho auta a nefunguje. Dneska mi prisel starter, tak se to pokusim vyměnit. Za tipy bych byl vděčný, děkuji :D :)
 
Prvně jsi měl zkontrolovat ukostření hlavního kabelu,motoru a uzlu pod baterkou.Polovina všech případů
 
Míra to mi ani nehovor. Akurát som sa sem šiel pozrieť po nejakom servisnom manuály. Kolegovi takáto 6 stojí pred dielňou asi 2 roky, proste si to na jeden valec odpáli a dosť. Po každé je to tak. Proste točí točí ale nechytne. Ja po skúsenostiach s Nissanmi som chcel premerať čidlá na vačke a kľuke. Vraj ich menili ale na Nissanoch aftermarket nefunguje tak som ich chcel premerať a prípadne dať originál. Ale skúsim tú kostru. To je tiež častý problém na Nissanoch. Možno ju kolega pozrel.
 
Tak som tu zase. Analógia s Mazdou je taká, že auto nestartovalo. Nejaký pán sa to snažil spojazdniť tak menil snímače otáčok. Po neúspechu to prišlo kolegovi - elektrikárovi. Odvtedy vymenené skoro pol auta. RJ, spínačka, volantová tyč, vyhodený immo, .... Dnes som vybral kostrový kábel. Prekvapila ma aký je slabý. Teda na Nissanoch je asi dvakrát hrubší. Každopádne som to všetko očistil, očko čo malo ísť na držiak na motore je nové a zatavené cínom. Tak isto ostatné 2 som očistil - neboli vyhriate ani nič - a trochu som ich preletoval. Vybral som aj ten držiak. Očistil dráťákem a šmirglom. Všetko vrátil spať a výsledok? Žiadny. Auto na prvé štartovanie otočí motorom a ako keby to na jeden valec odpáli ale potom už nič. Vypneš kľúče skúsiš a znovu len na ten jeden a nič. Aké máte skúsenosti na snímače otáčok z aftermarketu?
 
Tak pricina se nasla. Je to kladka/řemenice na klimakompresoru, sekla se a auto nemá sílu nastartovat.
 
Přišel za mnou kolega,má problém s dieselovým GG,105 kW.Auto jede krásně,ale čas od času má problém se startováním teplého motoru.Startér točí,chytne a zhasne.Nepomůže ani přidání plynu.Pedál plynu také vyměnil.Je to jev dosti vyjímečný,ale tak jednou za měsíc se vyskytne.Pamět závad bez chyby.Palivový filtr měněn.Za několik minut to zkusí znovu a motor chytne na brnk, volnoběh drží krásně.Ukostření pod filtrem zkontrolováno,podtlaky také.Tlak na railu v normě.EGR zaslepen,DPF off.Napadá někoho čím to může být?
 
Mě to dělalo padání nafty u mergla, stačilo pretesni hadičky k čerpadlu, byl v nich vzduch proto to chciplo hned po nastartování. Pak mi to dělal vstřiky u teplého motoru, byl zacpaný.
 
Starter netoci klikovkou. Nekdo fundovany s tipem kde muze byt problem?

Pri posledni vyjizce pred zazimovanim, jsem najel dalnici vedouci okolo mesta jen na usek mezi dvemi exity. Najel jsem na dalnici jsem na dalnici, sahlo si to do omezovace (asi) a pak znova a znova a prestalo to tahnout. Jako kdyz dojde palivo (to ale bylo, jak jsem zjistil pozdeji) Zadna reakce na plyn, jen pri proslapnuti na podlahu takove piskani jako prokluzujici remen. Tak si rikam tvl a prevodovka v <>. Byl jsem dost rozjety, takze to nastasti vyslo na prehoupnuti se za kopecek na sjezd do mesta. Tam jsem to odstavil na propustku a zkousel nastarovat a nic. Ale starter zvuk vydaval )pozdeji zjisteno, ze starter toci, ale neroztoci klikovku, nevysune se pastorek). Odtahli jsme to do garaze, kde jsem nenacetl zadnou chybu. Tak jsem odpojil baterku v domeni ze se vse resetuje, snad nejaky fail save mod, a snad nastartuju. Zceknul jsem olej v motoru i prevodovce a cisty. Tak zkusim startovat, starter tocil pumpa bzuci a nic.
V garazi co se zkouselo jedno z prvnich, tak jestli to dava jiskru. No jenze jsem prisel na to ze se netoci klikovka, tak ji to proste hodit nemuze, protoze nevi pres cidlo klikovky/vacky kdy. Postupne promereni fajfek ke svickam, zcekovani svicek, promereni vstrikovacu, palivova pumpa nova z leta 2021-bzuci, promereni relatek, kontrola pojistek, zkouska startovani druhym klicem, kontrola rozvodu se sundanym vikem pravitkem i sroubem v bloku (jestli nepreskocily), vymena starteru, vymena cidel kliky a vacky, vymena skrtici klapky-rachotila a chroustala, prozvoneni spinace zapalovani, prozvoneni tenkeho kabelu ke starteru od relatek (ten cerveno-zluty, ktery vysouva pastorek). Tohle vse je OK.
Pak jsem zkousel prozvonit od relatek ke spinaci skrince. Jak je to dlouhe, tak to ukazovla jen odpor, ktery spise jen obcas probliknul, nez aby ukazoval stale a jeste k tomu na kabelu, u ktereho jsem si myslel, ze prave nevede k relatkum. Byly dve moznosti podle nakresu. Silny modry a tenci cerno-modry. Odpor byl u toho silneho modreho. Pak jsem nameril, ze tam jde 5V, uz si nepamatuju. Proud po sepnuti klicku do start jde k relatku starteru. Starter toci jen uvnitr a nevysune pastorek asi. Kdyz ten tenky cerveno-zluty kabel z civky starteru pripojim primo na baterku, tak pastorek cvakne do ozubeneho kola.

1) Takze ted nevim, jestli ze spinace zapalovani jde kabel primo k relatkum, nebo pres ECU.

2) Muzu se pokusit nastartovat tak, ze kontat na starteru propojim pri starovani naprimo s baterkou, aby se vysunul pastorek. Ale v tom nevidim prinos, kdyz puvodni kabel relatka-starter je pruchozi. To bych totiz asi normalne zaparkoval do garaze a jen bych pred dalsi jizdou nenastartoval. Nechciplo by to za jizdy.

3) Imobilizer se zda byt OK. Zamek v auticku blika normalne. Ani rychle a ani nesviti. Ale to neznamena, ze nemuze byt spatny. Co vlastne blokuje u GG? Cely starter, nebo jen ten pastorek? To by mohlo vysvetlovat i chcipnuti za jizdy, jestli to blokuje neco.

4) ECU, ze proste neco v ni odeslo a chciplo to za jizdy a ted to nestartuje.

Jestli nekdo poradi, byl bych rad. Nez se zacnu strourat do imobilizeru nebo hledat novou ECU.
 
Jak jsou na tom kostry? Kolikrát taková prkotina ty Mazdy dokáže potrápit což by vysvětlilo i to umření na dálnici. Pokud se neroztočí klikovka,ale startér se točí na místě tak je problém v něm resp okolo něj. Pokud by to jen cvaklo, tak by se startér zastavil o kouslej rozvodovej mechanismus -klika/rozvody/písty/ventily. tou klikou, jste přes ráčnu zkusili otočit ?
 
JJ motorem jde normalne protocit. I zacne mazat pumpa, kdyz jsem mel. Sundanyviko ventilu. Starter je novy prave a urcite je testujou. A kdyby do nej nesel -, tak aai neudela nic. Kazdopadne kdyz dam tentenky kablik na baterku primo, tak se roztoci. Musim ho znova vymontovat nebo povolit a zkusit na motoru, abych do nej videl co dela. Kdyzjsem ho menil, tak jsem byl sam, takze jsem nezkousel kdyz tocim klikovkou, jestli se toci i ozubeny kolo a nenapadlo me do nej stouchnout treba sroubovakem. Vnedeli jsem si pujcil startovaci kabely, tak zkusim bypass minusu na kostru a motor. Jadelal ted ten vyfuk, abych prisel kolem auta na jine myslenky. Kdyby to byla kostra tak nejlepsi🙏🤞Pak uz asi jedine, ze se utrhlo tech 6 srouby z klikovky na setrvacnik🙀😿
Diky za tip😉Kazdy chytry kolem znacky pneu a ramen, a kdyz je opravdovy problem, tak zadny guru najednou neni🤷‍♂️
 
Poslední úprava:
Takovej krouťák to auto nemá aby to ty šrouby střihlo. Spíš se startér nevysune, buď je kouslej nebo má malý napětí vlivem velkýho přechodovýho odporu někde na kostru nebo v konektoru
 
Snad to bude jak pises⛪🏯🏰 O vikendu zkusim ten bypass. Konektory na starteru by mely byt ok, na novym jsou ty plochy nove a ocko jsem ocisti a prostrikal kontaktolem a ten nasouvaci jsem taky prostrikal. Tak snad to bude minus na motoru. Na koroserii u baterky na hrnci uz jsem to mel rozdelany.
 
Tak udelany bypass minusu z baterie primo na starter a rovnou tedy i na alternator, baterka z jineho auta a porad nic. Starter se toci jako camrda a klikovka nic. Uz jsem z toho opravdu otraveny.
 
Tak mě napadá urvanej zub na setrváku. Zkus dat kvalt a bez spojky trochu posunout auto a pak zkusit start, pokud se to otočí, je to jasný
 
To je automat a kvuli zubu na kole by to preci nechciplo za jizdy. A pastorek zabira 1 3/4 zubu vzdy, tak by to vliv mit nemelo. A v tom miste zadny zub nechybel, kdyz jsem ho montoval. No az bude hnusne tak vyndam starter znova no. Povolim ho a necham na aute na kabelech co k tomu jdou at vidim co presne se s nim dej a pak tedy kouknu jestli kdyz tocim klikovkou, se toci i ozubeny kolo.
 
Tak pokud zub nechybí a startér se točí, tak nevyjede a musí být kousnutá ta vidlička co s tím hýbe. Uvidíš jak to bude venku případně to dat na externí zdroj
 
Ale je novy uplne, zadny repas proste novy a testujou je. A nechciplo by to za jizdy, to bych nenastaroval az v garazi. Uz mam obavy, ze bude muset ven prevodovka😫😬
 
Já to furt řeším z pohledu manuálu, ale u automatu by to mělo točit taky přímo klikou ne?
 
Back
Top