• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Nová Mazda 6 v roce 2023

exBURN

výkonný člen KLANu
300
Ahoj.
uvažuji nákup auta a vždycky se mi líbila šestka. Teď mám pátým rokem passata B8 140 kw 4x4 a kvůli tragické spolehlivosti bych jej rád vyměnil za něco spolehlivého. Napadla mě Mazda, ale v jediné auto, které mě z nabídky zaujala je šestka, jelikož nejsem fanouškem SUV.

No co mě trápí - je šestka ještě konkurenceschopná jako nové auto v roce 2023? Prodejce mi tvrdil, že končí bez náhrady, takže asi modernizace už nebude a přeci jen jsou tam věci co nevím, jak z dlouhodobého hlediska:
1) motor- příjemný, ale rozjede se trochu časem? Má takový nemastný neslaný projev.
2) jak funguje držení v pruhu? Dokáže auto autonomně držet pruhy a nekličkovat? u Passatu jsem si na to zvykl a cesty na dálnici jsou velmi dobré a neunavné - auto je 100% jisté a nepotřebuje moje korekce.
3) Zimní provoz - absence vyhřívaného okna - topí to auto rychle?
4) Dlouhodobě spotřeba - jezdím dálnice kolem 160km/h, průměr mám 7l/100km u 2.0 tdi - nesežere měpři tomto režimu?
5) Dynamika motoru nad 130km/h - dokáže být zde rozumně dynamický? Nebo už je to trápení?
6) je diesel i v posledních kusech problém?
7) matrix světla - funguje to u Mazdy dobře?
8) adaptabilní tempomat - stačí nastavit cca 180km/h a auto se už postará o vše samo a bez různých nesmyslných excesů?

Díky za Váš názor.
 
Ahoj, to bude krásné téma, a těch názorů :)

Nic, mojí M6 vidíš v podpisu, diesel Passaty jsem jezdil 5-6 let, modely po r. 2000, pak 12 let varianty Octavia diesel, pak 11 let diesel Superb druhou a dvě třetí verze (prostě, co se fasovalo, jak říkají někteří). To jen kterou optikou to komentuji...

1) Atmosféra je prostě jiná, mě se vrčení ve vysokých otáčkách líbí a nemastným bych ten projev rozhodně nenazval. Když se s tím pracuje, je to slušný drak. Nějakou výraznou změnu "jakože se rozjede" jsem nepozoroval, za mě motor svazuje AT převodovka, v normálu mi přijde dost EKO naladěná, ve SPORT to však ožije neskutečně se všemi doprovodnými jevy, tj. chybí mi režim NORMAL :)

2) Držení v pruhu jsem si vypnul, jen si nechávám výstrahu bez zásahu do řízení. Já autonomii držení neměl úplnou ani v posledním Superbu. On to v pruhu drží, ale jak sundáš ruce z volantu, detekuje to, dá ti dvě jemná upozornění a třetí natvrdo drkne do brzd, jakože "prober se" a volantu se rád chytíš zpět.
Tedy spíše polo-autonomie či jak to nazvat.

3) Topí to rychleji než prostý diesel, ale komfortní výbava Superb (jistě i Passat) měla nějakou elektrickou dopomoc topení, tedy pak to topí pomaleji než s touto dopomocí. Vyhřívané sklo chybí, jednoznačně. Jen starší Superb měl ty zapečené drátky ve skle a pak se začaly dělat nějaké napařované vrstvy na sklo jen. Tedy mezi drátky a těmito vrstvami byl taky dramatický rozdíl (odhadem 2-3x pomalejší), nevíce patrný při námrazách níže jak -5st.

4) Převážně dálnice v tomto režimu budou spíše 9L/100km s jasným potenciálem i přes.

5) Motor umí, ta AT převodovka ho trochu svazuje, ve SPORT se i v této rychlosti rozhodně netrápí. Pracuje "jen" se šesti rychlostmi.

6) N/A = jakože nejsem povolaný, pro mě Mazda v dieselu zněla něco jako nízkotučná klobása, proto jsem to dále nezkoumal.

7) Funguje to dobře, nevidí jen auta na rovině za dělícími svodidly na dálnici, což je logické... osobní protijedoucí jsou ok, kamióny často bliknou. Ale je to prostě tou kompozicí v dané situaci. Po okreskách 99.99%. Mě takto fungoval i Superb matrix.

8) Tak 180km/h na tempomatu nikdy nebylo, na to jsem asi srab :rolleyes: Mě se osvědčil zejména na X-kilometrových zúženích, popojíždění v koloně, zácpě atp.
Na dálnici chvílemi kolem 140 dám, ale jinak to moc nejde. Oni totiž Ti kolem si myslí, že ta vzdálenostní mezera (i ta minimálně na tempomatu nastavitelná) je místo, které držíš zrovna pro ně :mad: a pak začne tanec Mazda automatiky samozřejmě. Mimo dálnice když někdo odbočuje, tak tempomat je dost opatrný a brzdí až překotně (dá se to přeprat při současném šlapání na plyn)

Dotaz na konkurenceschopnost je oříšek :pensive: vyhlížený update nebude, ztrácení v mnoha ohledech je již hmatatelné.
Ale je to o vlastním naturelu, já některé implementované novinky třeba taky nemusím, jakkoli jiný je z nich paf ;)
Tak ať je výběr nakonec ten správný... třeba Ti i mnou napsané pomůže.
 
Diesel od Mazdy s adblue (cca od 2018 nahoru) je absolutně perfektní a na tvé užívání rozhodně lepší než beznín.
Nicméně abych tu jako majitel B8 nevypisoval dlouhé slohy, tak bych to shrnul jednoduše :) Záleží co od auta požaduješ a nad čím si schopný přimhouřit oko.

Pokud ti půjde hlavně o design exteriéru, hlavně hodnotnost interiéru a jízdní projev, kdy mazda oproti VW nabídne "něco navíc". Hlavně co se týká ovladatelnosti a jistému pocitu radosti řízení. Tak bych určitě vyzkoušel naftovou 135 kW verzi a uvidíš, že ti mazda sedne (popřípadě 110kW se dá, pokud vím, odemknout na 135) ;)
Pokud ti jde o propracovanost a naladění asistentů, uživatelsky nepřeberné možnosti nastavení infotainmentu, výkon a vyřezávání světel (alespoň před FL hi-led B8), masážní sedadla, vyhřívané okno, DCC podvozek atd atd. a naopak ti nevadí sterilita řízení, tak to bude spíše jednoznačně pro koncern.

Uvidíš, co ještě napíšou klaňáci za postřehy, nicméně bych určitě vyzkoušel nějakou naftovou šestku s adblue, ať máš porovnání a potom se rozhodl dle preferencí buď hlavou nebo srdcem ;)
 
Já v současné době provozuji jak 6ku Wagon G 194 - sice 2018, ale od Té doby to auto bohužel dostalo jen bezdrátový CarPlay a možná nabíjení telefonu + jiný font písma na zadních dveřích :confused: . A jako druhé auto Golf 8 Variant s 2.0 TSI 190k. Passat jsem naposledy jel asi někdy 2-3 roky zpět, teď mám spíše zkušenost s Arteonem SB.

Rovnou napíšu, že 6ku bych si v roce 2023 určitě nekoupil. Níže tedy proč.

Už oproti Golfu, tedy autu o třídu níže, je Mazda hlučnejší (od motoru i od podvozku), uvnitř menší a má větší spotřebu.

Asistenti: Fungují celkem ok, nic nemusím vypínat, ale jde vidět starší datum vydání - držení v jízdních pruzích spíše hraje pingpong mezi čarami, adaptivní tempomat není tak plynulý jako u koncernu a jezdí spíše brzda/plyn. Mrtvý úhel fajn a u Mazdy je super, že auto i zapípá při detekci, a starší datum je plusem u antikolizního brzdění, které je rozhodně benevolentnější než u VW.

Infotainment: Je to pomalé a vypadá to zastarale, nicméně minimálně přes kabel je AA/CP bez problémů bez padání a celkem vyladěné. 360° kamera má rozlišení z doby před 10 lety.

Matrix: Než jsem začal jezdit ve VW, tak jsem neměl u Mazdy výtek, máme asi kus, kde je to dobře nastaveno, nikdo ani po Německu neproblikává, dosvit super, a světlo je pěkně konzistentní a bez fleků. Ano teď u VW vidím, že ne vše Mazda dokáže stínovat a někdy to raději vzdá a obecně dokáže VW jet na dálkové častěji a déle. Nicméně i tak bych Mazdu pochválil.

Prostornost: Mazda je malá, stísněná, na šířku je to ok, ale podélně je to auto prostě malé. Kufr objemem sice malý, tady naopak díky pravidelnému tvaru, místem pod podlahou je to až překvapivě dobré.

Interiér samotný: Máme nejvyšší výbavu, tedy Takumi Pack, a tady se tomu žádný VW nevyrovná, jak dílenským zpracováním, tak i materiály je to TOP.

Motor: Záleží na používání. Pokud by to měla být svižnější dálnice i mimo ČR s více naloženým autem, tak je i G194 poměrně utrpení a šel bych v tomto případě určitě do nejsilnějšího dieselu, který by měl být už ok. Pokud je to čistě po ČR, tak je benzin celkem fajn, ale počítat s tím, že dynamicky je G194 na tom podobně jako 1.5 TSI 150kw (mám osobní zkušenost a možnost srovnání). Motor je zároveň ve vyšších otáčkách celkem slyšet.

Jinak je Mazda hlučnější od podvozku, má slabší brzdy a buď připraven, že 1-2x za záruku budeš měnit motorky v zrcátkách. Na druhou stranu samotné motory jsou bezproblémové, já a pár dalších jednotlivců měnilo během záruky i převodovku, ale toto je spíš vyjímečné.
 
Kluci díky - přesně se vystihli to, čeho se bojím a je vidět, že asi oprávněně. Na zábavu mám 124 Spider, a už i tam jsem zparchantěl z turba. Na daily mám právě B8 passata a jak tu někdo psal - ta asistence je vymakaná - drží se krásně pruhu a člověk jen drží volant a sleduje provoz - mě to vyhovuje hodně. K tomu matrix, 4x4x a 140kw se 400 Nm. Na druhou stranu mě se passat sype nehorázným způsobem už půl roku po záruce, takže to potřebuju řešit.

Ale šestka asi nebude to pravé :-( škoda
 
Aby bylo vidět, že mazdaklan má opravdu přesah :rolleyes: :)

Zkus se registrovat na FB do skupiny - VW Passat B8 Club CZ/SK . Je tam spousta rad a typů, jak na klasické bolístky i bolesti. Navíc odkaz na několik skvělých servisáků. Třeba ti to pomůže s řešením technických trablů. Popřípadě různými radami i tipy na jiné povozy (různé srovnání skrz koncern i mimo).
A hlavně to tam vede náčelník - @Floyd :cool:
 
Díy za info, ale upřímně chci raději nové auto než topit čas a peníze v řešení krámu, který nenajel ani 100 000km bez toho aby se do něj nenalilo kilo na servisu poruch. Tomu autu už nevěřím. Navíc to není jen o penězích, ale sraní s ježděním do servisu, škemráním náhradních aut atd....
 
1) Ne
2) Nedobre
3) Benzin se ohreje docela rychle, okna vetsinou pri beznych mrazech rozehreje tak do 3 minut, ale vyhrivane sedacky jsou nejpomalejsi na svete :)
4) Benzin 2.5 pri takove jizde kolem deviti
5) To je asi vic mezi sedadlem a pedalem, 194k je porad na ceske (i nemecke) silnici tolik, ze pokud se nezavodi s nejakou vykonnou premiovkou (kterych moc nejezdi a jeste min z nich ridi nekdo rychle/agresivne), Mazda muze byt 99 % casu nejrychlejsi
6) Nejspis neni, ale nez bude velky vzorek motoru s velkym najezdem o desetiletem stari, neda se rict
7) Nejsou moc matrix... malokdy oslnuji, ale taky neumi vylozene vykryvat, proste vetsinou akorat vypnout krajni segment. Nataceni taky neni uplne nataceni, jen zesileni te strany kuzelu a zeslabeni druhe. Je to proste pet let stary mainstream tech, nesrovnatelny s tim co maji dnes premiovky
8) Ano, ale pri takovych rychlostech mi adp. tempomat prijde v ceskem provozu nesmysl (zatacka a horizont kazdou chvili)

Uprimne myslim, ze v roce 2023 dava 6 smysl jen pro hardcore fanouska znacky. Kdyby furt stala 900 ve skvely vybave, klidne bych svou made-in-2019 za made-in-2022 vymenil, ale za skoro mega a ctvrt bych sel jednoznacne treba pro Lexus ES, i za cenu nizsi vybavy.

PS ex-post: A mimochodem myslim, ze na dalnice neni 6 nejak moc delana. Moc lehke rizeni / smerova stabilita (spis pocitove, nez realne), nepusobi tolik jako tank v kolejich, jako plno jinych aut, do toho nic extra odhlucneni kol a aero hluk podelniku u wagonu (sedan nepatrne lepsi). Da se s tim jet delsi dobu i 200 (i pres), ale v podstate bych rekl, a snad tim Mazdu moc neurazim, ze mi prijde pohodlnejsi jet 180 v kompaktnim MPV od Citroenu, nez v Sestce :D Na dalnici by zkratka podvozek mohl byt jeste mekci (dokud nejde o krizovou situaci :)), a rizeni tuzsi a min aktivni. Brzdy maji spatnou vydrz pri masivnim brzdeni, dalsi minus pro krizove situace na dalnici, a ze se to stava (nove auto se pripoji do pruhu sedesatkou, nekdo vyboci necekane do levyho atp.). Navic kdyby mela osmikvalt, muze tocit jeste mensi otacky, nez toci. Svetla jsou taky spis slabsi, coz obvykle vytykaji i v recenzich, takze to nebude jen subjektivni, tim padem dalnice v noci ve vysoky rychlosti nic extra.
 
Poslední úprava:
Ono je nejhorší, že střední třída už prakticky vymřela. Nevím, co bych vlastně jiného poradil. Vždy se mi líbila třeba Insignia, jenže prý je to se spolehlivostí taky hodně špatné.
V létě jsem měl týden novou 508, pokud bys překousl i-cocpit a taky menší prostornost vzadu, tak jinak to auto je hi-tech a zároveň působilo na mě minimálně v GT-Packu poměrně dost řidičsky. Upřímně víc než 6ka.
Kdyby měl být sedan, tak možná nějaký Lexus? Vím, že všichni strašně chválí ES, nebo jak se jmenuje to dvojče Camry.
Za dobré ceny se občas dají sehnat i Volva, jenže limiter na 180km/h, to by se asi moc nelíbilo.
 
Kia Stinger, dokud je... ale 1.47m.

Nebo uz proste nejakou tu premiovku, BMW 3, Audi A4, MB C... akorat tam si to, stejne jako u Volva, clovek se spolehlivosti proti VW nepolepsi.

Ale kdyby to nemuselo bejt nutne az tak velky, ani drahy, co nova Corolla s hybridnim dvoulitrem? Nebo Civic? Oboje o neco vetsi, nez Mazda 3, a pritom porad nizky. Ty novy motory slibuji jakz takz svezeni, nakolik napovidaji testy, a spolehlivost by taky asi mela byt aspon na urovni Mazdy.

Nebo Kia Proceed je vcelku pekny, pusobi nazivo velky zhruba jako Mazda 6, ale na dalnici hlucny - ale neridil jsem ji, vychazim z toho, ze to zmniuje kazdy test. Ale stoji jen 850 tis v max vybave, vykon slusny, do 9l na 100 by to asi jezdilo.

Nebo risknout spolehlivost, a novej Citroen C5X, pokud nevadi, ze je to lehce do crossoveru. Osobne bych to bral rozhodne vic, nez 508. Popravde se mi to auto dost libi, je hodne "divny", ale neurazelo by me to, neni to sed... a zpracovani je na prvni pohled moc pekny, na tom Citroen posledni roky fakt zamakal, i ta nase C4 SpaceTourer je pocitove pekne udelana... nebyt elektronickych glitchu, tahle posledni iterace Picassy je fakt vychytana, a na pet let vlastnictvi bych Citroenu asi docela veril.
 
Poslední úprava:
C5X jsem taky chtěl navrhnout, protože za mě je to poměr cena/výkon/výbava/pocit kvality to nejlepší ze střední třídy teď. Sami jsme nad tím nedávno dost uvažovali. Bohužel u mne a dle toho co psal i @exBURN by byly i pro něj problém světla. Má to jen obyčejné parabolické LED. Což je strašná škoda a Citroen v tomto moc nechápu. Přitom Stellantis teď má k dispozici ty super matrix od Opelu.
 
Za me je teda spis dulezity, jak svetla sviti, nez aby mely matrix. Nase C4 ma jen bixenony + pridavne halogeny jako dalky, a protoze sviti pocitove tak 2x vic, nez Mazda 6, je to lepsi... i bez matrixu. Taky ma hodne nizko predni mlhovky, a jakkoliv jsem driv mlhovky na Mazdach (dokud je mely) nepouzival, tak na Citroenu ve spatnych podminkach pomahaji.
 
C5 X fakt ne :D

Ta Kia může být zajímavá - teď 2023 zamakaly na odhlučnění prej a ta 1,6T docela jede. Navíc jsem manželce koupil XCeeda a je to hrozně fajn auto - jak říkáte tam jsou jen LED s autodálkou a super - naprosto dostatečný. Určitě vyzkouším
 
Kia Proceed GT 1.6 T-GDI - máme jako firemní auto a není to vůbec špatně svezení. Bohužel jsme skrze budget nedosáhli na automat, takže máme v manuálu :) v režimu Sport krásné svezení, když si člověk kontroluje ,, nafouknuté" turbo :) spotřeba 8l při lehké noze, 9,5 při těžší ?
 
Taky o nové M6 combi přemýšlím, měl jsem ji na víkend půjčenou a něco je skvělé, něco moc ne.
Chci vyměnit stávající M6 2,5GH, za 12let jsem do ní lil pouze benzín + každý rok servis prohlídka. O tom si Golf VII může nechat zdát. Bohužel jak píšou nade mnou, tahle třída dost vymírá a trend je jezdit v "gazíku".
Nová M6 2,5: motor super, netáhne jako lokomotiva, sporťák to není, ale zvuk má nádhernej. Nežere moc. Vnitřek krásný, tlačítka... jen ten infotaiment a rozlišení kamer je 20let pozadu ( jde vyměnit za android jednotku z Ali, ale co záruka?). A víko kufru nemá ani elektrické zavírání (Aliexpress umí, ale co záruka?), dokonce ani softclose, jak o mám Mazdě teď. Trochu bych odhlučnil podběhy (jde sundat a vytlumit).
Hrozná škoda že neudělají ještě jeden facelift, který by tohle pořešil. Pak by byla opět supersexy.
No ale stejně nevím, co jiného vybírat. Je ještě něco jiného než to co je už nade mnou?
 
Já vím, že tady řešíte šetku, ale jen poznatek ke světlům...nevím jestli má 6 horší světla, než moje CX5, ale za sebe musím říct, že považuju světla u CX5 za skvělý, v porovnání s Passatem B8 v základních LED je tohle o několik parníků dál a bixenonech v B7 ani nemluvě. Nemůžu posoudit ty nejlepší matrix v B8 (s tím jsem v noce nejel), ale tyhle světla v CX5 co mám jsou pro mě naprosto skvělý.
 
Naše "sociální" CX5 s nematrix LED se stejným měsícem výroby, jako Mazda 6 (5/2019), svítila velmi výrazně víc, než Mazda 6 s LED matrixy. Seřízením výšky to nebylo - oboje jsem si po zkušenosti, že v autorizáku to spíš rozhodí, než seřídí, začal seřizovat sám na rysku na zdi...
 
za mě osobně..2.5 Mazdu jsem bral hlavně kvuli spolehlivosti motoru a samozřejmě subjektivně krásnému vzhledu a za tu cenu vynikající výbavě. Logicky samozřejmě lze potvrdit vše co tu bylo řečeno..horší info, kamery jak o 20 let zpátky....ale to jsem vše oželel za cenu opravdu super spolehlivosti (olej filtry a nic víc) a troho že to není tuctovka kterou potkám během 5 minut desetkrát :)
Za sebe marně přemýšlím za co bude jednou vyměněna :-(
 
Ja po 4,5 letech a 166000 Km jsem s M6 2,5 velice spokojen a do dnes se mi neokoukala, je to nádherné auto a škoda jen, že nemá náhradu. Spolehlivost mohu potvrdit, samozřejmě po těch kilometrech, které jsem i v zimě absolvoval na originálních 19” se nějaké investice na podvozku už uskutečnily, ale s tím se počítá.
Co se týče infotaimentu a kamer, to je samozřejmě bída, ale účel to splní, fotky přes to nedělám a ten patník nebo auto tam vidim.
Momentálně jsem taky před otázkou zda si 6tku ponechat nebo dokud ma ještě nějakou cenu poslat dal, ale zatím jsem nenasel auto, které by mi ji nahradilo, protože SUV me nebere a nic jiného už snad na trhu není(za rozumné peníze).
I když se podívám do ceníku Mazdy tak se nestačím divit, že za stejné auto(výbava Takumi), kterou jsem v roce 2018 kupoval za 930k dnes chtějí 1,1mil.
 
U mna sa uz otocilo vela auto, ked som kupil mazdu tak som vyskusal co sa dalo. Tak ako hovorite, infotaiment mi nevadi (grafika v pohode, vie a ma to co treba ), kamery hroza, najviac ma ale mrzi ten kufor. Co sa tyka odhlucnenia, tak skor mam pocit ze na vine su original 19’’ pneumatiky.
Vykon postacuje, auto ide svizne, vela krat si myslim ze idem 100 a uz tam mam 130.

Zacal som rozmyslat nad vymenou, je tu o tom vlakno, ale aj z dovodu ze do akeho kolvek SUV sa lepsie da posadit dieta.

Bol som skusat novy lexus NX, chlapci za cennikovu cenu 70k som mal lepsi pocit stale z mazdy. Odhlucnenie mi prislo este horsie, CVT vazne nie, to uz sme mali a koli tomu som vylucil aj camry, vykon na 245k auto pocitovo horsie ako 194k mazda.

Stale si myslim ze mazda za cenu ktoru ju teraz kupite je velmi dobra volba. Ktore auto v tej cene je lepsie?

Ps: kia proceed vazne pre mna neni konkurent pre 6ku v kazdom ohlade horsie auto.
 
Back
Top