• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Nová Mazda 6 v roce 2023

Ja moc nemam rad dojmy, takze video:
100 - 200 za 21 vterin, max 246 km/h dle GPS. To fakt Mazda 6 s 2.5 nedava ani nahodou, nebot to docela casto pokousim a pres tachometrovych 236 jsem se nedostal, a ve srovnani s videem proceedu uz to nad 180 taky takhle nezrychluje :). Mazda 3 BM s 165k taky ani omylem.
No pro svojí obhajobu bych rád uvedl, že na mém videu jsem na počátku jednak trochu zaspal a taktéž to roztahoval na čtyřku. Kdybych to rozletěl od nuly a využil hlavně síly trojky do maxima, tak budu cca někde okolo 30s max a pokud vezmu v potaz že ten ProCeed má 204koní a M3 po úpravě cca 176 tak je to celkem udivující výsledek pro atmosféru vs turbo.
Jinak souhlasím, že Proceed je fajn auto za ty peníze.
 
No neviem kam ta debata speje, ja som len porovnal proceed s mojimi ocami oproti mazde 6 a to viem realne porovnat lebo som sa s proceedom viezol niekolko krat. A hovoril som hlavne o kvalite spracovania, materialoch a pocitu z jazdy v tom aute.

A teraz sa tu bavime o maximalnych rychlostiach a jazde na dialnici rychlostou 180km a viac. To si myslim ze akekolvek auto v cene 40tisic eur neni vhodne a uz nie ak sa bavime o mazdach alebo nedajboze o spotrebe ktoru tu riesi polovica uzivatelou. Ak sa chce niekto pretekat tak si kupi premiovu znacku na to vhodnu a s cenou uplne niekde inde.

4) Dlouhodobě spotřeba - jezdím dálnice kolem 160km/h, průměr mám 7l/100km u 2.0 tdi - nesežere měpři tomto režimu?
Tak tu mas rovno aj odpoved na tvoju otazku, s benzinom pri rychlosti 160 a viac mozes zabudnut na spotrebu 7l.

Jinak souhlasím, že Proceed je fajn auto za ty peníze.
Nepovedal som ze nie je, za tie peniaze fajn vozba, ale kazdy si musi zvazit co za tie peniaze caka.
 
Takže jsou tu požadavky na tichý, rychlý dalníční(160-180) přesun za 7l?
Jediné auto co je tohle schopené splnit, je naftova S Classe a to ještě s hodně lehoučkou nohou.
A samozřejmě splňuje vše, co uživatel žádá.
 
Poslední úprava:
Zas to nedramatizujme- 160-180kmh není žádná rychlost a vy hned tady taháte s klasse :D. B8 passat to zvládá obstojně a minimálně stejně bych si to přál od nástupce. Šestka v 2,2d by to zvládla taky, ale o 2,5i pochybuju.
 
Toto téma by se mělo přejmenovat. Už to není o tom jestli má v roce 2023 smysl kupovat "10let nový" auto za takový peníze, ale spíš to vypadá na téma, který auto zrychluje jak Koenigsegg, vevnitř bude jak Rols a bude mít spotřebu 1.9SDI a pokud možno stát dvě výplaty :joy:
 
Zas to nedramatizujme- 160-180kmh není žádná rychlost a vy hned tady taháte s klasse :D. B8 passat to zvládá obstojně a minimálně stejně bych si to přál od nástupce. Šestka v 2,2d by to zvládla taky, ale o 2,5i pochybuju.
Tak přečetl jsem tvůj první post, a toto je auto, které mi z toho vypadlo, cokoliv jiného je v něčem kompromis.
A těch 180 po dalnici dá bez problémů i moje staré 2.5 GH hlukově samo nic moc a spotřebově do 10.
 
Poslední úprava:
Zbytečně přeháníte. Jestli je pro Maxe 1,1 mega 2 výplaty tak teda koukám….
 
Ved nenapisal ze su to pre neho dve vyplaty, ale ze by ludia boli radi keby take auto ako popisujete stoji dve vyplaty.
 
Pokusím se svým pohledem trochu přispět do tématu Nová Mazda 6 v roce 2023 :
Za mě M6GL (případně GJ) má velkej smysl koupit, ale jako ojetina. Pokud bych vlastnil třeba GHčko nebo něco staršího, tak když si vezmu požadavky jako pocit z jízdy X náklady na servis/poruchovost X jednoduchost konstrukce/techniky X přiměřená užitnost (existuje i kombajn) X výbava X design X cena, tak pro mě GJ/GL je jedna z voleb hodně vysoko, ale jako ojetina. Sice bude pořád hrozit že nevím, jak se předchozí vlastník k autu choval a jaký servisman ho jak domr.... ale to je riziko hry u každý ojetiny, jen tady je to tak jednoduchý auto, že předpoklad špatný údržby se tím snižuje.
Koupit ale v 2023 úplně novou M6GL za 1.1mega mi přijde docela jako šílenost. Konstrukčně je to auto prostě starý a ani žádný facelift v podobě kůže z bílýho tygra nebo roh z jednorožce místo řadičky to v mých očích nedokáže ospravedlnit. To už bych musel být opravdu fanda značky a k tomu ještě hodně bohatej fanda, abych takhle vyhodil peníze pořád za 10let novou věc.

Úplně stejný je to i s mým pekáčem, kde bych řekl že ta podobnost stáří a jen faceliftování je stejná jako u M6GJ/GL. Když v roce 2011 bylo moje CT200h nový a rádoby moderní, tak v mojí výbavě stálo nějakých 850000Kč. No už tehdá bych musel bejt hodně bohatej abych vyhodil za takovýdleho bombóna tuhle sumu. Ano dal se koupit socialpaket za nějakých 600000Kč, ale i tak by jí i M3BL rozsekala ve všech ohledech (snad jen mimo spotřeby) a ještě by mi zbyly peníze na další požitky v podobě cisterny s pivem na celý rok. Po asi 3 faceliftech a osmym typu infotaimentu CT200h v roce 2019/2020 končilo taky různejma edicema, který se pohybovali v nějaký střední až vyšší výbavě okolo 800000-900000Kč. Přitom to auto bylo v podstatě stejný. Ano byly tam navíc nucený blbosti od EU, byl tam nový infotainem a "hezčí" volant + jiný/modernější nárazníky, ale pořád to bylo jedno a totéž a to stáří z toho auta čpělo jak moje fusekle po 10 hodinách na dílně. Pokud bych v 2011 musel bejt bohatej, tak v 2020 bych musel bejt blbej, abych si tohle auto koupil.

Ale jako ojetina za 1/4 ceny ? Proč ne... Super povoz do města/na okresky, naprosto splňující moje požadavky s nákladama na údržbu menšíma než má M3BL/BM/BN a spolehlivostí jakou se přiznám jsem ani neočekával.

A tak to já osobně vidim i u M6GJ/GL. Super auto, ale už jen jako ojetina.
 
Maxi, po tobě se to vždy krásně čte. Prostě svatá pravda.
Ona je základní otázka co lze dnes za milion pořídit a jaké mám požadavky po autě.
Za mě je M6 stále jedno z nejhezčích aut své třídy. Prostorem nijak nevynika ale stačí a to hlavně ve verzi wagon.
Technika starší a jednoduchá ale blbuvzdorna a funkční tak proč chtít inovovat. Interiér doznal hezcich barev a pocitu utulnosti. Ale samozřejmě x věci by zasloužilo upgrade.
Je krásné koupit auto od novoty, ale souhlas že lehce zajete se dostává pod 900 tisíc. Jestli má takové auto smysl musí každý jedinec odpovědět sám sobě.


Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Nechapu to srovnavani zrychleni a max.rychlosti ProCeed (nizsi stredni) vs M6 (stredni). U rychlosti nad ~100km rozhoduje zejmena aerodynamickej odpor, a ten souvisi s Cx a pricnym profilem. A Mazda6-kombi je (alespon zvenci) vetsi auto:

Mazda6 1840 x 1475, ProCeed 1800 x 1422 (sirka x vyska, v [mm])

Taky je tam dosti vyraznej rozdil v hmotnosti, kolem 150-180kg (coz je dominantni faktor pri zrychlovani do tech ~100km/h):

Mazda6 2.5L 1551-1623kg, ProCeed 1.6 T-GDi 1367-1469kg

I kdyby mely obe auta stejne vykonnej motor a stejne Cx (a rekl bych ze diky "shooting brake" profilu bude na tom ProCeed lepe), je jasne ze Mazda6 nemuze zrychlovat tak, jako mensi a lehci ProCeed. Fyzika proste nepusti...
 
Ja som svoju 6ku kúpil minulý rok v áčkach s nájazdom 33tis. Dala sa vyhandlovať priaznivá cena. Novú by som za plnú palbu nekupoval - ako bolo spomenuté veľa vecí je už technicky zastaralých. Po dizajnovej stránke sa mi veľmi páčila v exteriéry a prémiovým spracovaním v interiéry. Nasadnúť do nej je pre mňa vždy radosť, pretože je skrátka ako to všade píšu "řidičské auto". Výborne jazdí. Je mi veľmi ľúto že nebude náhrada, vlastnil som dve SUVčka, ale tak nejak, nie som na ich marketingovej vlne. Chcem normálne auto a mám dojem že ich je stále čoraz menej. To čo nezlikvidovali módne trendy dorazila EU s ich pravidlami.
Ak by bol nástupca aspoň trochu podobný tomuto :
šiel by som do toho zas a s radosťou.
 
V červnu 2022 jsem kupoval skladovku (najeto 3 km) za 940k (s DPH). Myslím, že i v roce 2023 stále dává smysl. Ano, je to 10 let stará platforma, něco jako třeba superb. Pokud bych se měl rozhodnout znovu, asi bych jí stejně koupil. Protože ve stejné výbavě (moje skutečná srdcovka) je jen Audi A6 a to by bylo něco kolem 1.8 mil. Audi A4 je výsměch co se výbavy týče. Superb je fajn (měl jsem ho naklepanýho za 1.25 mil v plné výbavě, nakonec jsem dal přednost Mazdě, protože -300k a navíc superb je všude :D), taky ho imho "ožebračují", aby neničili prodeje A4/Passatů (třeba se tam nedělá HUD).

Co mi opravdu mrzí v Mazdě je:
chybějící el. 5. dveře (naprostá ostuda u střední třídy - wagon, omg vždyť to má i nová "fábie" nebo jak se jim teď říká)
rozlišení kamer a starý infotainment

pak už jen pičovinky typu:
držák přední kapoty
absence ambientního osvětlení
otevírání nádrže pod volantem
nemá virtuální kokpit
vyhřívání volantu není v celém obvodu
jen 2 zonová AC, s výdechy dozadu
jen 4 válec (taková mazda6 3.6 V6....)
nedělají se masážní sedadla
není 4x4
nelze vytáhnout okénka pomocí klíče (podržením tlačítka na zavření jako to má koncern)
není bezrámečkové zpětné zrcádko (jen v speciálních edicích např. homura)

I když má nějaké mouchy, po cca roce užívání jsem naprosto spokojen. Pohrával jsem si i s myšlenkou, že koupím Mazdu6 až vyjde na nové platformě. Bohužel, když sem byl na servise, tak mi řekli, že Mazda6 (minimálně v Evropě) s největší pravděpodobností končí. Takže už abych začal šetřit na A6 :D
 
Já za sebe celkem nechápu úvahu o ukončení Mazdy 6 v Evropě, když je to skutečně velmi oblíbený model. Jedině snad z důvodů, že v Evropě je prostě hlad po SUV. A taky nechápu, proč má bezrameckove zrcátko jen Homura ačkoli ta se mi právě hrozně líbí v té vínové uvnitř a šedé pastelové zvenčí. Jinak přesně chápu body, které ti vadí a jen škoda, že je nevyřeší. To auto je skvělé, tak ať dělá radost nadále.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
@Polsonside Já bych byl opatrný s tím velmi oblíbeným modelem v Evropě. A vlastně se ani nedivím, že už 6ka minimálně v Evropě nebude. Jak už jsem někde psal dříve, už v této chvíli se nedá 6ka jako nová objednat např. tady v Belgii, ale třeba i ve Francii nebo UK.

A důvod? Prodeje. Nepodařilo se mi dohledat výsledky za 2022, ale celoevropský prodej v roce 2020 - 6950 kusů, 2021 - 4890 kusů. Oproti tomu CX-5 v 2020 -31703, v 2021 - 28889 kusů, 3ka v 2020 - 26458, v 2021 - 22554. Jen pro zajímavost prodeje v US v 2021 jsou 16200 vs. 168000 ve prospěch CX-5.

Když to srovnám třeba s Fordem Mondeo, který taky už nikde moc nevídám a bude končit/skončil v Evropě, zároveň je podobně zastaralý - 2020 - 21222, v 2021 - 13481 kusů. Nebo Renault Talisman, který taky z tohoto důvodu končí, v 2020 - 8025, v 2021 - 5068 kusů. Oproti tomu si třeba i Peugeot 508, který je za mě srovnatelné vozidlo s 6kou ve vnitřním prostoru, sportovním pocitu z jízdy apod. se pohybuje mezi 25 - 30 tis. kusy ve stejných letech.

Prostě se to Mazdě nevyplatí, na co vyvíjet auto u kterého se jí to už nikdy nevrátí, proto se to tady na pár trzích v EU, ještě udržuje nějak při životě, ale návratnost nové řady, nebo jen homologace něčeho nového do EU prostě neexistuje.
 
@Polsonside Já bych byl opatrný s tím velmi oblíbeným modelem v Evropě. A vlastně se ani nedivím, že už 6ka minimálně v Evropě nebude. Jak už jsem někde psal dříve, už v této chvíli se nedá 6ka jako nová objednat např. tady v Belgii, ale třeba i ve Francii nebo UK.

A důvod? Prodeje. Nepodařilo se mi dohledat výsledky za 2022, ale celoevropský prodej v roce 2020 - 6950 kusů, 2021 - 4890 kusů. Oproti tomu CX-5 v 2020 -31703, v 2021 - 28889 kusů, 3ka v 2020 - 26458, v 2021 - 22554. Jen pro zajímavost prodeje v US v 2021 jsou 16200 vs. 168000 ve prospěch CX-5.

Když to srovnám třeba s Fordem Mondeo, který taky už nikde moc nevídám a bude končit/skončil v Evropě, zároveň je podobně zastaralý - 2020 - 21222, v 2021 - 13481 kusů. Nebo Renault Talisman, který taky z tohoto důvodu končí, v 2020 - 8025, v 2021 - 5068 kusů. Oproti tomu si třeba i Peugeot 508, který je za mě srovnatelné vozidlo s 6kou ve vnitřním prostoru, sportovním pocitu z jízdy apod. se pohybuje mezi 25 - 30 tis. kusy ve stejných letech.

Prostě se to Mazdě nevyplatí, na co vyvíjet auto u kterého se jí to už nikdy nevrátí, proto se to tady na pár trzích v EU, ještě udržuje nějak při životě, ale návratnost nové řady, nebo jen homologace něčeho nového do EU prostě neexistuje.
Ano, to je důvod proč končí resp. už skončila auta střední třídy - Mondeo, Accord, i40, Mazda6, Insignia, Passat (sedan).... Zákazník chce SUV. Hloupý zákazník! :)
Jen mě zajímá, jestli to bude mít pozitivní nebo negativní dopad na cenu ojetin této třídy... Na jednu stranu bude velký nedostatek (čili klesne nabídka) na druhou stranu asi ani ta poptávka není a nebude nijaká závratná.
 
SUV/Crossover mánie vystřídala kombi/variant/wagon mánii o_O
Hloupostí zákazníka bych to asi neoznačil, prostě, "tak jde čas", těch faktorů je moc a růst životní úrovně s tím souvisí především.
A dovolím si jen odhadnout, že i v ojetinách (zájem o ně) ty větší potvory kralují.
 
Namiesto "zákazník chce" by sa mal používať termín "zákazník si vybral z toho mála čo ponúkajú automobilky častejšie SUV" (pretože sedany boli zastaralé a s horšou výbavou). Neverím keby som šiel 50x do rôznych autosalónov Mazdy a pýtal sa na dvojku v sedane, že ju začnú vyrábať, lebo zákazník ju chcel.

Nie všetci zákazníci chcú SUV, ale MPV už nikto v rozumnej cene, výbave a motorizácii nevyrába, preto ak chce niekto rodinné auto, tak SUV. Veď už aj tá blbá Fábia je Kamiq a hrá sa na SUV.
 
Tak jasně. Máme doma Sportage a rozhodně to auto mám rád. Je z něho lepší výhled na silnici, vše co nakladam do kufru nebo usazují dítě na sedačku, dělám v ideální výšce a nemusím se ohýbat a tuhle jsme malého i krásně prebalili díky té ideální výšce. Ale šestka byla vždy taková srdcovka na pohled.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
SUV/Crossover mánie vystřídala kombi/variant/wagon mánii o_O
Hloupostí zákazníka bych to asi neoznačil, prostě, "tak jde čas", těch faktorů je moc a růst životní úrovně s tím souvisí především.
A dovolím si jen odhadnout, že i v ojetinách (zájem o ně) ty větší potvory kralují.
Souhlas, to označení bylo jen s nadsázkou :)
 
Back
Top