• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel PID u DPF motoru R2 (2.2 MZR-CD)

Když ale tomu šlapeš, tak EGR má být zavřený a zkušenost je taková, že když je unavený, tak už nezavírá tak jak by měl a proto to potom hulí.
 
Když ale tomu šlapeš, tak EGR má být zavřený a zkušenost je taková, že když je unavený, tak už nezavírá tak jak by měl a proto to potom hulí.
Já právě na tom Forscanu sleduju i EGR (viz předchozí screeny) a když má být zavřený (zátež) tak ukazuje 0.03mm, dá se od toho odrážet nebo to může ukazovat špatně?
 
To je normální. Dokážeš si představit, co je to 0,03mm?
To samozřejmě dokážu,myslel jsem to tak,že to třeba ukazuje 0,03 ale skutečnost může být 2mm.. jinak na záslepce se už dělá a tady na ukázku jaký bordel v tom je,chtělo by to celé asi vyčistit.Jak složité je vydělat a vyčistit ten EGR? případně asi i sání co?

IMG_20190611_214713.jpg IMG_20190611_214704.jpg
 
Pokud by to dělalo, že ukazuje 0,03 a ve skutečnosti zavřený není a je tam díra 2 mm, tak to samozřejmě už je problém.
 
Pokud by to dělalo, že ukazuje 0,03 a ve skutečnosti zavřený není a je tam díra 2 mm, tak to samozřejmě už je problém.
Tak jsem dnes vyčistil ten bordel alespon kam jsem se dostal a EGR zaslepil kompletně, ujel asi 10 km a žádná kontrolka tak uvidíme..
Stejně se podle těch údajů nedá přesně vysledovat aktuální kouřivost ne?

IMG_20190612_173526.jpg Screenshot_20190612-175710.jpg
 
Jak to,že ne? Vždyť PM_ACC a PM_ACC_DSD jsou nízké. Podívej se na minulé screeny jaké byly hodnoty. Teď se bude regenerace spouštět podle PM_GEN,tak jak má.
 
Jak to,že ne? Vždyť PM_ACC a PM_ACC_DSD jsou nízké. Podívej se na minulé screeny jaké byly hodnoty. Teď se bude regenerace spouštět podle PM_GEN,tak jak má.
Tak ale to je pro to,že je to pár km po regeneraci ne? Předtím to taky myslím pomalu narůstalo to PM_ACC,uvidím jak se to bude chovat až ujedu víc km,třeba to nějakej efekt může mít :)
 
Na to že by to mělo být po regeneraci, tak máš hodnotu PM_GEN dost vysokou (předpokládám, že byla prodloužená regenerace, proto asi je tam 1g). Hodnoty po regeneraci by měly být na skoro 0!!! Všeobecně to hodnoty PM_ACC a DSD se teď budou držet nízko po zaslepení. Hodnota PM_GEN půjde pomalu nahoru a až docílí 6g ( u 2,2 by to mělo být, u 2,0 je to 5g) se spustí regenerace.
 
Na to že by to mělo být po regeneraci, tak máš hodnotu PM_GEN dost vysokou (předpokládám, že byla prodloužená regenerace, proto asi je tam 1g). Hodnoty po regeneraci by měly být na skoro 0!! Všeobecně to hodnoty PM_ACC a DSD se teď budou držet nízko po zaslepení. Hodnota PM_GEN půjde pomalu nahoru a až docílí 6g ( u 2,2 by to mělo být, u 2,0 je to 5g) se spustí regenerace.
Tesně po regeneraci vše samozřejmě bylo téměř na 0,ale po 10km tam je to co vidíš.. (okresky,město 50:50).. No jsem zvědav budu to sledovat :) každopádně díky, přečetl jsem na mazdaklubu celé to tvoje téma o DPF ale stejně mi nějaké věci pořád nebyly/nejsou jasné.
 
Tak EGR je zaslepeno a dnes jsem s ní (poprvé) jel na dálnici, tohle jsou hodnoty:
Zdá se mi,že PM_ACC je pořád celkem vysoké i po zaslepení EGR, prostě jedu např na pětku 100 km/h,více příšlápnu plyn abych pružně zrychloval a hodnota hned jde nahoru skoro po desetinách..dolů jde potom minimálně,takže ta hodnota se v podstatě taky "plní".. Každopádně hodnota km od poslední reg. se prodloužila, když jsem jezdil s EGR on a pouze město/okresky tak cca 140km a už regenerovala, ted bez EGR a dálnice 230 km a pořád nic,počítám že to prodloužila kombinace obojího..

Zobrazit přílohu 22870 Zobrazit přílohu 22871 Zobrazit přílohu 22872 Zobrazit přílohu 22873

64530801_460639221428297_2397106936790122496_n.jpg 64683047_466723307235487_1637034013300359168_n.jpg 64525543_2331363607111583_7994623683500965888_n.jpg
 
PM_ACC je particle mass accumulated - akumulované množství pevných částic, měřené pomocí diferenčních tlaků před a za filtrem a jeho objemu. Pokud neklesá při regeneraci (a obě čidla měří správně), znamená to, že ve filtru je nahromaděn nespalitelný popel. PM_ACC_DSD je desired (požadovaná) hodnota, na kterou při regeneraci snaží jednotka dostat. IMO to je skutečné dlouhodobé množství popela, přítomné ve filtru. Aspoň tak bych to programoval já, aby auto měřilo min. hodnotu, na kterou se při vypálení dostalo, a tu průběžně upravovalo tak, jak se filtr zaplňuje.
 
PM_ACC je akumulované množství pevných částic, měřené pomocí diferenčních tlaků před a za filtrem a jeho objemu. Pokud neklesá při regeneraci (a obě čidla měří správně), znamená to, že ve filtru je nahromaděn nespalitelný popel.
Co je potom PM_GEN? pořád v tom mám nějaký zmatek,každý říká něco jiného.. PM_GEN už podle názvu bych bral jako GENEROVANÉ množství, čili množství sazí co aktuálně produkuje motor,nicméně se to chová jako "plnění" filtru,protože hodnota jde pouze nahoru mezi regeneracema.. naopak PM_ACC podle názvu zní jako "akumulace" u čeho bych hádal,že bude právě míra zaplnění filtru,ale to se chová zase jako aktuální produkce sazí, vzhledem k tomu,že to jde nahoru/dolu podle šlapání na plyn.. Jinak při regeneraci jde vše na 0,řeším jen jestli je vše v pořádku na motoru, podle chování hodnot mezi regeneracema.
 
PM_ACC jde nahoru a dolů IMO díky dynamickým změnám tlaku při různých režimech chodu motoru a díky samovolnému vypalování. Přece jen je to furt měření tlakoměry, počítám, že pro nějaké rozhodování tam bude Kalman filtr na vyhlazení. S hodnotou PM_GEN se IMO pak operuje při rozhodování, kdy zahájit nucenou regeneraci.
 
Při PM_GEN se spouští automatická regenerace, tedy pokud je dosaženo požadované hodnoty, tak se spouští. U 2,0 MZR-CD je to 5g u 2,2 dokonce 6g.
 
Prosim o vysvetleni ohledne regenerace
Forscan nyni sleduji asi 2 tydny a nelibi se mi regenerace,co jsem ted (urcite i predtim) mel..
Rege zacala po 115km po predchozi rege, hodnoty pri zapnuti rege byly pm_gen 1.29g, pm_acc 5.99g a pm_acc_dsd 5.20g..
Po odjeti 3km po regeneraci mam pm_gen 0.03g a pm_acc uz 0.49g

Co si z toho mam presne vyvodit?

Edit: celkovy pocet regeneraci je 215 k 165tkm, je dobre rict, ze mam ted par dni zaslepene EGR
 
Poslední úprava:
Back
Top