• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Pneu 18" ochrana ráfku

M3grey

rodinný člen KLANu
2 103
Zdar,
mám asi zvláštní dotaz. Potřeboval bych v rozměru 215/45/18 na originální 18" disky z Mazdy 3 zimní pneu s co nejvýraznější ochranou ráfku. Aktuálně jsem měl "v ruce" Dunlop Winter Sport 5 a dle měření bude hrana disku přesně ladit s hranou pneu, čili ochrana nula! Přitom měly mít pořádou ochranu. Na léto mám Michelin Pilot Sport 3 a tam je to v pohodě, profil pneu přešnívá profil disku. Ale jestli to bude stejné i u zimních? Řešil někdo?

Takže vážení, hledám gumu s co největší ochranou :p
 
Tak za mě nevím jak ti ta ochrana pomůže.
Mám úplně stejné pneu léto zima co ty a jediná obrana je nervat se na obrubník a parkovat na klid. Stačí lehce pohladit obrubník a už máš drbance na kole... To jest zkušenost zrovna na těch Michelin Pilot Sport 3...

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Samozrejme ze to neni 100%, ale mne uz ta Pilotka parkrat disky zachranila. Je rozdil mit osoupanou pneu, nebo kousanec v disku. A v zime, pokud mas obrubniky zakryte snehem, to orves ani nevis. Ja ted mam cerne disky a pri tomto profilu beton potkat fakt nechces...
 
Však já mám též zimní černé disky a stejný profil kola. Jsem dlouho laboroval jak uchránit disky a jediné co mě napadlo že parkuji vždy tam kde je malé riziko vzít obrubník nebo si naklopim zrcátko abych viděl na obrubník. Zatím jsem je uchranil. První zimu jsou bez sramu. Snad to tak vydrží,

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Ono samozřejmě záleží i na tvaru a šířce disku. Mě konkrétně přijde, že michelin pilot sport 3 lícujou téměř přímo s originálním 18" mazda kolem, takže za mě ochrana téměř nula nula nic a je to jenom o štěstí v jakém úhlu ten obrubník lízneš. Můj názor je, že pokud chceš ochranu ráku, dej si 16" kola místo 18". :).
 
Zdar,
mám asi zvláštní dotaz. Potřeboval bych v rozměru 215/45/18 na originální 18" disky z Mazdy 3 zimní pneu s co nejvýraznější ochranou ráfku. Aktuálně jsem měl "v ruce" Dunlop Winter Sport 5 a dle měření bude hrana disku přesně ladit s hranou pneu, čili ochrana nula! Přitom měly mít pořádou ochranu. Na léto mám Michelin Pilot Sport 3 a tam je to v pohodě, profil pneu přešnívá profil disku. Ale jestli to bude stejné i u zimních? Řešil někdo?

Takže vážení, hledám gumu s co největší ochranou :p
Použít užší disky nebo širší pneu. Nejlepší rada je od @efface ...
 
Dotaz znel jasne, cili rady typu kup si 16" jsou mimo. Navic, co chcete chranit na 16" disku?
 
Chci si uzivat jizdu i v zime, ne se houpat na balonech. Dotaz znel jasne, cili rady typu kup si 16" jsou lehce mimo. Navic krome rizika zasypaneho obrubniku ani rozdil mezi letem/zimou. Mam se tedy vratit celorocne k 16"?
S 215mm navlečenými na 7,5" disku prostě nic nenaděláš. Kdyby tam byly 225, je to lepší. 235 ještě lepší.
 
Já koupil na léto Hankook Ventus S1 Evo 3 215/45 R18 W a když jsem srovnával s totožnou gumou,ale s indexem rychlosti Y,tak W byla širší. Takový balón s výraznější ochrannou ráfku. Y je užší,má daleko tvrdší a designově jinou bočnici.
 
Jo, to by mohlo souviset. U Michelin PS4 mám myslím taky jiný rychlostní index a zdá se mi, že ochrana ráfku je lepší.
 
Takže poznatek pro někoho, kdo bude řešit obdobnou otázku - osobně (fyzicky) jsem porovnal Hankook i*cept evo 3, Dunlop Wintersport 5, Conti TS850P, Michelin Pilot Alpin PA4 a Pirelli 240 Sottozero serie II. Vše 215/45 R18 93V.

Hankook, Michelin a Dunlop jakž-takž ochrana ráfku, ale v mém případě nedostatečná, navíc měkké bočnice. Conti bočnice z tvrdé pryže, ale v porovnání s vítězem menší ochrana. A vítězem se staly....Pirelli! Absolutně nejvýraznější ochrana a k tomu z tvrdé pryže. Už jsem je i projel a za mě velká spokojenost! Pravděpodobně budou nejrychleji mizet, ale to neřeším...

 
Hankook, Michelin a Dunlop jakž-takž ochrana ráfku, ale v mém případě nedostatečná, navíc měkké bočnice. Conti bočnice z tvrdé pryže, ale v porovnání s vítězem menší ochrana. A vítězem se staly....Pirelli! Absolutně nejvýraznější ochrana a k tomu z tvrdé pryže. Už jsem je i projel a za mě velká spokojenost! Pravděpodobně budou nejrychleji mizet, ale to neřeším...
Mám Pirelli Sottozero III 215/50 R18 na ráfku 7,5J a ochrana zřetelně velmi dobrá. Schválně užší na zimu, aby byl tlak na sníh a led větší. Ale širší pneu to ochrání ještě líp, jak píše @shr3k .
Serie II se dá ještě koupit?
 
Potvrzuji,že zimní 16" Pirelli 210 sottozero série II,měly dost výraznou a pevnou ochranu ráfku. Nicméně měly jeden veliký neduh. Dost hučely při určité rychlosti,takže šly z domu. Stávající Nokian WR D4 mají daleko menší a měkčí ochranu oproti předešlým Pirelli.

M3grey,4 sady pneu jsi už vystřídal?
 
Mám Pirelli Sottozero III 215/50 R18 na ráfku 7,5J a ochrana zřetelně velmi dobrá. Schválně užší na zimu, aby byl tlak na sníh a led větší. Ale širší pneu to ochrání ještě líp, jak píše @shr3k .
Serie II se dá ještě koupit?
V mem rozmeru se IMHO serie III nevyrabi a serie II se dala normalne koupit.

Ad.sirka pneu - chapu, ze napr.225 by byla lepsi, ale vychazim povolenych rozmeru a to je disk 7" a pneu 215.
Potvrzuji,že zimní 16" Pirelli 210 sottozero série II,měly dost výraznou a pevnou ochranu ráfku. Nicméně měly jeden veliký neduh. Dost hučely při určité rychlosti,takže šly z domu. Stávající Nokian WR D4 mají daleko menší a měkčí ochranu oproti předešlým Pirelli.

M3grey,4 sady pneu jsi už vystřídal?

V mem rozmeru, musim zatukat, nehuci.

Jestli se v posledni otazce ptas, zda jsem je "jezdil", tak nejezdil. Pouze Hankook a Pirelli. Ostatni jsem jen porovnal in natura "lezic" vedle sebe. Pro me byla v tomto pripade nejdulezitejsim parametrem ochrana rafku. Vse ostatni je bonus. A vybiral jsem z premiovek, krome Hankook.
 
Back
Top