• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

16" nebo 18"

Na léto 16 nebo 18" - co doporučujete?

  • 16" ponechat i na léto, jsou komfortnější a levnější

    Hlasy: 8 25,8%
  • 18" na léto, lépe vypadají a podvozku to nevadí

    Hlasy: 23 74,2%

  • Celkem voličů
    31

Floyd

výkonný člen KLANu
168
Ahoj, teprve čekám na svoji CX-3 Challenge Red Soul a nyní řeším co s gumama - bude dodaná klasicky na letních 215/60 R16 95V a s origo koly 6,5Jx16 ET50. Mám nechat tyhle disky na zimu a koupit k nim 16" zimní gumy (jakou značku doporučujete) a na léto sehnat 18" kola+pneu? Doporučujete jít do 18, nebo nechat i na léto 16"? Jde mi zejména o komfort jízdy, ale taky o životnost podvozku, vzhled atp. - v tomhle směru jsem byl až dosud docela náročný řidič. Pro info: nyní jezdím léto 18 a zimu 17", nicméně mám adaptivní tlumiče...

Protože vůz budu přebírat ke konci října, nabízím tímto úplně nové letní pneu 215/60 R16 92V, případně komplet celá origo kola. Vzhledem k termínu plánuji nechal mazdu rovnou obout na zimní pláště, a tím pádem by ty letní měly najeto 0 km.
 
Ahoj, taky jsem to řešil...
Nakonec jsem zůstal u 16", ale originaly jsem prodal bez pneu a koupil 16" a menším ET aby to nebylo tak utopený a teď koupil ještě zimní a budu přehazovat pouze pneumatiky na stejným disku. S 18" to musí být fakt tvrdý...
 
Ahoj, taky jsem to řešil...
Nakonec jsem zůstal u 16", ale originaly jsem prodal bez pneu a koupil 16" a menším ET aby to nebylo tak utopený a teď koupil ještě zimní a budu přehazovat pouze pneumatiky na stejným disku. S 18" to musí být fakt tvrdý...
Děkuji za tip. Snad se ozve i někdo zkušený kdo jezdí 18", zajímají mě také jejich názory na tu tvrdost, životnost podvozku, ET atd.
 
Záleží kde žiješ a jaký tam máte silnice, já mám na M3 letní i zimní kola 16" foukaný na 2,5 at a včera jsem jel okresku kousek od Kladna ve třech lidech a skákalo to jako blázen. Co by to dělalo na nízkoprofilový 18" si radši ani nechci představit. Všechno je to o kvalitě silnic která je jiná u nás a jiná v Německu, tam bych ty 18" kola asi zkousnul.:)
 
Záleží kde žiješ a jaký tam máte silnice, já mám na M3 letní i zimní kola 16" foukaný na 2,5 at a včera jsem jel okresku kousek od Kladna ve třech lidech a skákalo to jako blázen. Co by to dělalo na nízkoprofilový 18" si radši ani nechci představit. Všechno je to o kvalitě silnic která je jiná u nás a jiná v Německu, tam bych ty 18" kola asi zkousnul.:)
Praha
 
Já bych asi ty letní gumy teď ještě neprodával, přezul to na zimní ( já koupil Kleber krisalp hp3 ) gumy a rozhodl se až na jaře, jestli jít do těch 18" kol.
 
Já bych asi ty letní gumy teď ještě neprodával, přezul to na zimní ( já koupil Kleber krisalp hp3 ) gumy a rozhodl se až na jaře, jestli jít do těch 18" kol.

Chápu a rozumím, i s ohledem na nabídku novinek MY 2019 atd. Já celou situaci v předstihu řeším takto a mám aktuálně dilema, s kterým bych potřeboval poradit. Proč? Protože dosud jezdím naftové kombi střední třídy, léto 18“/zima 17“ a mám adaptivní tlumiče, takže tohle pro mě bude úplně nový svět, hlavně ten benzin J Tak proto si klidně nechám poradit, nechci něco podělat:

a) vůz dostanu někdy v druhé polovině října. Čili buď ho zajedu na letních 16", které tam budou (značku neřeším) a na jaře je budu prodávat jako mírně ojeté, pokud mě tu přesvědčíte že mám jít na léto do 18", a cca v půlce listopadu na ty původní disky nasadím zimní 16". Jaké se vám osvědčují značky? Goodyear Ultra Grip Performance G1 mám nyní, ale zvažuji i Nokia WR D4, i když ty se asi rychleji sjíždějí

b) vezmu stávající 16" alu kola co tam budou, hned z nich nechám sundat ty letní pneu a rovnou nasadím zimáky, což by se vzhledem k termínu předání vozu klidně i takto mohlo udělat. A ty fungl nový letní 16" pláště pak prodat a na léto koupit 18“ sadu

c) nebo ty fungl nový 16“ letní pláště na jaře obout na nový disky a mít léto i zimu na stejným průměru, což je nejekonomičtější varianta. Jako mě se CX-3 na 18“ moc líbí, design taky prodává, ale protože nemám v tomto směru srovnání (viz výše), bez vaší rady to nedám

Děkuji předem všem, co se mi budou snažit poradit a omlouvám se těm, kterým to co teď řeším přijde směšné, hloupé, zbytečné, za to, že to museli číst.
 
Mám nechat tyhle disky na zimu a koupit k nim 16" zimní gumy (jakou značku doporučujete) a na léto sehnat 18" kola+pneu? Doporučujete jít do 18, nebo nechat i na léto 16"?

No na tohle je vzhledem k tomu, co jsi tady napsal, strašně těžká odpověď. :D Ani nevím, kde začít. :) Pokud jezdíš kombíky střední třídy, tak nečekej, že Mazda CX-3 je pohodlné auto. Ono není špatné, a já už to v jiném tématu psal, že ve srovnání s VW Polo je minimálně o třídu lepší. Pokud k tomu budeš přistupovat touto optikou, tak mezi malými vozy a v rámci snad ještě nižší střední třídy to celkem ujde.

Jenže ve srovnání s Mazdou 6 je Mazda CX-3 celkem nepohodlná. Já vím, že tady asi pár majitelů CX-3 naštvu, ale já mám obě auta doma a o komfortu M6 vs CX-3 se ani nemusíme bavit. Ten rozdíl je výrazný. Mazda 6 je prostě o dvě třídy větší auto, má úplně jiný rozvor a i na 19" kolech je to pohodlný koráb ve srovnání s tím, jak jezdí CX-13 na 18" discích. Mazda 6 se na příčných nerovnostech jen plavně zhoupne, Mazda CX-3 už dostane odspodu celkem slušnou ránu. Utlumení interiéru je opět v M6 na úplně jiné úrovni než v CX-3. Když se tohle všechno dohromady spojí, tak srovnáváme nesrovnatelné. Jízdní komfort velkých aut je prostě někde jinde. Upřímně jsem zvědav, jaké budeš mít dojmy, jakmile přesedneš ze střední třídy do malé.

Chci ale dodat, že CX-3 jezdí opravdu hezky a na rozbitých cestách je překvapivě stabilní. Pamatuji se, jak mi VW Polo doslova rvalo volant z ruky na vymlácené okresce. Tohle se v CX-3 neděje. Má jízdní vlastnosti podobnější větším vozům, působí celkem robustně. Ale s krátkým rozvorem nejdou dělat zázraky, na 18" kolech už vůbec ne. V našem okolí jsou ale kvalitní cesty, takže já koupil 18" disky a i u Tebe hlasuji pro větší kola. :) To auto na nich vypadá strašně dobře. Mazda CX-3 je nejhezčí Mazda vůbec a přestože i v levnějších výbavách vypadá skvěle, tak na velkých discích a v červené barvě je to vyloženě krasavice. Momentálně také vybírám zimní gumy a rozhoduji se mezi těmito pokud se chceš inspirovat:

https://www.pneumatiky.cz/pirelli-winter-sottozero-serie-iii-215-50-r18-92-v-zimni.html
https://www.pneumatiky.cz/nokian-wr-a4-215-50-r18-92-v-zimni.html
 
No na tohle je vzhledem k tomu, co jsi tady napsal, strašně těžká odpověď. :D Ani nevím, kde začít. :) Pokud jezdíš kombíky střední třídy, tak nečekej, že Mazda CX-3 je pohodlné auto. Ono není špatné, a já už to v jiném tématu psal, že ve srovnání s VW Polo je minimálně o třídu lepší. Pokud k tomu budeš přistupovat touto optikou, tak mezi malými vozy a v rámci snad ještě nižší střední třídy to celkem ujde.

Jenže ve srovnání s Mazdou 6 je Mazda CX-3 celkem nepohodlná. Já vím, že tady asi pár majitelů CX-3 naštvu, ale já mám obě auta doma a o komfortu M6 vs CX-3 se ani nemusíme bavit. Ten rozdíl je výrazný. Mazda 6 je prostě o dvě třídy větší auto, má úplně jiný rozvor a i na 19" kolech je to pohodlný koráb ve srovnání s tím, jak jezdí CX-13 na 18" discích. Mazda 6 se na příčných nerovnostech jen plavně zhoupne, Mazda CX-3 už dostane odspodu celkem slušnou ránu. Utlumení interiéru je opět v M6 na úplně jiné úrovni než v CX-3. Když se tohle všechno dohromady spojí, tak srovnáváme nesrovnatelné. Jízdní komfort velkých aut je prostě někde jinde. Upřímně jsem zvědav, jaké budeš mít dojmy, jakmile přesedneš ze střední třídy do malé.

Chci ale dodat, že CX-3 jezdí opravdu hezky a na rozbitých cestách je překvapivě stabilní. Pamatuji se, jak mi VW Polo doslova rvalo volant z ruky na vymlácené okresce. Tohle se v CX-3 neděje. Má jízdní vlastnosti podobnější větším vozům, působí celkem robustně. Ale s krátkým rozvorem nejdou dělat zázraky, na 18" kolech už vůbec ne. V našem okolí jsou ale kvalitní cesty, takže já koupil 18" disky a i u Tebe hlasuji pro větší kola. :) To auto na nich vypadá strašně dobře. Mazda CX-3 je nejhezčí Mazda vůbec a přestože i v levnějších výbavách vypadá skvěle, tak na velkých discích a v červené barvě je to vyloženě krasavice. Momentálně také vybírám zimní gumy a rozhoduji se mezi těmito pokud se chceš inspirovat:

https://www.pneumatiky.cz/pirelli-winter-sottozero-serie-iii-215-50-r18-92-v-zimni.html
https://www.pneumatiky.cz/nokian-wr-a4-215-50-r18-92-v-zimni.html

Ahoj, děkuji za otevřenou, upřímnou a smysluplnou odpověď. Pokud jste tady všichni takoví, tak tu budu moc rád :) Nějaké důležité informace už mi soukromě napsali i pánové @shr3k a @Max6, které jak už jsem to zde pročítal jsou zde považováni za guru. A taky už mi psala Doris, ale k té to mám daleko, ale chci vsadit na kvalitu @Natural, ale zatímv čekám na jeho odezvu. Nakonec to asi udělám tak, že nazuji na ty origo 16" litý kola zimní pneumatiky a ty letní funglovky zkusít prodat. A na jaře se uvidí. Do té doby už budu mít také jasno o komfortu jízdy na zimních šestnáctkách, takže si třeba i udělám jasnější představu, jaký průměr disků na léto. Jak říkám, kvůli aktuálnímu adaptivnímu pérování nemám zatím srovnání :)
 
No na tohle je vzhledem k tomu, co jsi tady napsal, strašně těžká odpověď. :D Ani nevím, kde začít. :) Pokud jezdíš kombíky střední třídy, tak nečekej, že Mazda CX-3 je pohodlné auto. Ono není špatné, a já už to v jiném tématu psal, že ve srovnání s VW Polo je minimálně o třídu lepší. Pokud k tomu budeš přistupovat touto optikou, tak mezi malými vozy a v rámci snad ještě nižší střední třídy to celkem ujde.

Jenže ve srovnání s Mazdou 6 je Mazda CX-3 celkem nepohodlná. Já vím, že tady asi pár majitelů CX-3 naštvu, ale já mám obě auta doma a o komfortu M6 vs CX-3 se ani nemusíme bavit. Ten rozdíl je výrazný. Mazda 6 je prostě o dvě třídy větší auto, má úplně jiný rozvor a i na 19" kolech je to pohodlný koráb ve srovnání s tím, jak jezdí CX-13 na 18" discích. Mazda 6 se na příčných nerovnostech jen plavně zhoupne, Mazda CX-3 už dostane odspodu celkem slušnou ránu. Utlumení interiéru je opět v M6 na úplně jiné úrovni než v CX-3. Když se tohle všechno dohromady spojí, tak srovnáváme nesrovnatelné. Jízdní komfort velkých aut je prostě někde jinde. Upřímně jsem zvědav, jaké budeš mít dojmy, jakmile přesedneš ze střední třídy do malé.

Chci ale dodat, že CX-3 jezdí opravdu hezky a na rozbitých cestách je překvapivě stabilní. Pamatuji se, jak mi VW Polo doslova rvalo volant z ruky na vymlácené okresce. Tohle se v CX-3 neděje. Má jízdní vlastnosti podobnější větším vozům, působí celkem robustně. Ale s krátkým rozvorem nejdou dělat zázraky, na 18" kolech už vůbec ne. V našem okolí jsou ale kvalitní cesty, takže já koupil 18" disky a i u Tebe hlasuji pro větší kola. :) To auto na nich vypadá strašně dobře. Mazda CX-3 je nejhezčí Mazda vůbec a přestože i v levnějších výbavách vypadá skvěle, tak na velkých discích a v červené barvě je to vyloženě krasavice. Momentálně také vybírám zimní gumy a rozhoduji se mezi těmito pokud se chceš inspirovat:

https://www.pneumatiky.cz/pirelli-winter-sottozero-serie-iii-215-50-r18-92-v-zimni.html
https://www.pneumatiky.cz/nokian-wr-a4-215-50-r18-92-v-zimni.html

Já zatím zvažuji tyto dezény a čekám na vyjádření těch, kteří zimní 16" mají:
https://pneumatiky.heureka.cz/goodyear-ultra-grip-perfomance-gen-1-215-60-r16-99h/#
https://pneumatiky.heureka.cz/nokian-wr-d4-215-60-r16-99h/specifikace/#section
 
Schvaluji tvoji volbu, sám jsem origo letní 16" gumy prodal a obul na ně zimní Pirelli Sottozero III - (opravdu skvělé)
a koupil nové 18"disky a na ně 225/45 R18 Nokian line , naprostá spokojenost, mazdice sedí jak přibitá, Focus byl sice stabilnější, ale CX3 je motoricky někde jinde.
 
Schvaluji tvoji volbu, sám jsem origo letní 16" gumy prodal a obul na ně zimní Pirelli Sottozero III - (opravdu skvělé)
a koupil nové 18"disky a na ně 225/45 R18 Nokian line , naprostá spokojenost, mazdice sedí jak přibitá, Focus byl sice stabilnější, ale CX3 je motoricky někde jinde.
Děkuji za odpověď
 
E7BE3232-3261-4E00-95BB-513ADF3AED19.jpeg Ja som nechal aj letné 16” u nás sú cesty masaker ..zmenil som síce disky aj ET ale 16” ostali,ty čo jazdia na kvalitnejších cestách určite siahnu po vetsom rozmere ale bohužiaľ u nás sú cesty aké sú
 

Ty WR A4 máme v rozměru 235/55 (myslim)/17 a nejsem s nima moc spokojený. Na nezasněžený povrch dobré, ale jak to má jezdit po sněhu, tak katastrofa. Začali jsme poslední dobou dost jezdit na hory, tak budu muset pořídit něco lepšího.
 
Ty WR A4 máme v rozměru 235/55 (myslim)/17 a nejsem s nima moc spokojený. Na nezasněžený povrch dobré, ale jak to má jezdit po sněhu, tak katastrofa. Začali jsme poslední dobou dost jezdit na hory, tak budu muset pořídit něco lepšího.
Zkus zimní Kleber Krisalp hp3, v testu byly nejlepší na sněhu. Já je koupil loni za 1500/ kus.20180326_132827.jpg
 
Ty WR A4 máme v rozměru 235/55 (myslim)/17 a nejsem s nima moc spokojený. Na nezasněžený povrch dobré, ale jak to má jezdit po sněhu, tak katastrofa. Začali jsme poslední dobou dost jezdit na hory, tak budu muset pořídit něco lepšího.

To je zvláštní, protože zrovna tyhle gumy mají mimořádně dobré hodnocení právě na sněhu. A nepletu si je s D4, které jsou více zimní než spíše silniční A4. Každopádně, u nás moc sněhu nikdy moc není. :)
 
To je zvláštní, protože zrovna tyhle gumy mají mimořádně dobré hodnocení právě na sněhu. A nepletu si je s D4, které jsou více zimní než spíše silniční A4. Každopádně, u nás moc sněhu nikdy moc není. :)
No tak kdo jinej už by měl umět zimní gumy, když ne Finové, to dá rozum. Viz rallye tisíce jezer...:)
 
Tak jasny, ty Nokian Made in Russia, atp. ;)

Ta A4 jsou vice silnicni, to priznavam a i je to uvadeno v testech. Ale cekal jsem, prave proto, ze to jsou severane, ze predvedou na snehu vice. Spatna volba.
 
Ty WR A4 máme v rozměru 235/55 (myslim)/17 a nejsem s nima moc spokojený. Na nezasněžený povrch dobré, ale jak to má jezdit po sněhu, tak katastrofa. Začali jsme poslední dobou dost jezdit na hory, tak budu muset pořídit něco lepšího.

Měl jsem Nokian WR A3 17" , teď mám na zimu WR A4 19" což jsou jejich nástupci. Sjel jsem s nimi spoustu hor, včetně prudkých ledovcových serpentin na sněhu bez zaváhání... nakonec na A3 a A4 nás tu jezdí docela dost lidí a nikdy si nikdo nestěžoval
 
Back
Top