• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

manuál Problem s radenim niektorych stupnov

gemb

člen KLANu
34
Zdravim, mam verziu sedan aktualne 2,5 mesiacu, najazdenych 5400km. Sem tam mam problem so zaradenim rychlosti. Paka manualu proste nejde zatlacit na spravne miesto, neviem ani ako by som to inak opisal. Najcastejsie pri 1,3 a R. Z pociatku ako bolo auto uplne nove stavalo sa to pomerne casto, teraz ked mam uz nejake kilometre tak ovela menej ale stale sa to sem tam stava. Ked stojim na mieste a nemozem vobec zaradit 1 alebo R tak musim zaradit proste 2ku a skusit sa pohnut o par cm, potom tam uz 1 resp R ide zaradit. Stretol sa s tym uz niekto? Je to problem ktory sa reklamuje alebo je to vlastnost a casom sa radenie "vybeha" a nebude treba to riesit?
 
Taky mi občas nejde zařadit 1, stačí pak zařadit 2 a zpět 1, ale když to nezmizí, tak se při garančce pozeptám. (auto mám od srpna, najeto cca 8000 km)
 
Taky mi nová Mazda špatně řadila, ale časem se to spravilo. Tak ještě počkej. Na reklamaci máš času dost. Ono je totiž lepší, když se do auta moc nevrtá.
 
Poslední úprava:
Buď jsou v převodovce blbý vůle z výroby (je to moc natěsno) případně nedostatečný srážení náběžných hran řazení a nebo olej (pokud dávají pro evropu neco jinýho).
Můj tip je prostřední možnost, tuším na BM bylo něco podobnyho

Každopádně co se divam, je tam ve vsech převodovkávc kromě 2.2D okolo 1,6L a SAE 75w-80, tak můžete zkusit vyměnit olej za Ravenol MTF-2 co mam v pofpisu. Ve vašem množství to vyjde na 600, o záruku nepřijdete a buď se to zlepší nebo to bude stejný a 600 nikoho nezabije.
 
Poslední úprava:
Mám sice šestku, ale taky jsem že začátku měl např. problém zařadit dvojku po jedničce. Když jsem řadil dolů (3->2), tak bez problémů. Teď mám najeto cca 2600km a už je to o dost lepší...

Odesláno z mého SM-G975F pomocí Tapatalk
 
Taky spíš čekám, že si to sedne, ze začátku se to stávalo mnohem častěji, teď už spíš výjimečně. A hlavně vím, jak to "obejít". Každopádně v nějakých 15000 určitě olej v převodovce vyměním.
 
Taky spíš čekám, že si to sedne, ze začátku se to stávalo mnohem častěji, teď už spíš výjimečně. A hlavně vím, jak to "obejít". Každopádně v nějakých 15000 určitě olej v převodovce vyměním.
Vůbec bych o nějaké výměně oleje v převodovce neuvažoval. Co vím, tak tohle je u zajizdeni manualnich převodovek normální. Nedělejte z toho raketovou vědu. Olej měnit měnit pouze po zásahu do převodovky. Zbytečně nerýpejte do věcí, které fungují / budou fungovat jak mají. Sám jsem už kolikrát vrtal do věcí a dílů zbytečně a akorát jsem si tím vždycky přidělal starosti a problémy.
 
Jenže ono to klukům moc nefunguje jak by mělo :D navíc jak říkám nic se tím zkazit nedá, maximálně se to zlepší
 
Výměnou nového originálního oleje za jiný nový olej se asi těžko něco zlepší. Po těch 15000km to už určitý smysl má, protože v oleji budou stopy kovu po záběhu. Otázka je, jestli to má smysl - já sám jsem olej v převodovce po záběhu nikdy neměnil.
 
Nejde o výměnu po zabehu, mám podezření, že pro evropu je tam špatná viskozita se kterou si to nerozumí, ravenol je u mazd ověřenej kde jinej olej nezabíral
 
Také jedna z věcí, které mě štvaly od samého začátku. Já po 4tis. pozoroval zlepšení, byť tedy některé stupně stále nepadají tak hladce jak bych čekal, hlavně ta zmíněná 1 a 2.
 
Mě by zajímalo kdo bude ve finále ten první co přestane spekulovat a obětuje těch 600 :D
 
U letošní CX-5 s manuálem nám šla za studena ztuha a občas vůbec 6, teď po 5 tis km už tam padá v 95 % případů perfektně, jen ojediněle tam jakoby něco překáží, ale zařadit už jde vždy - taky jsem nejdřív chtěl servis dokopat k výměně oleje, případně i opravě převodovky, ale v servisech mi to rozmlouvali (i ten olej). Víceméně jsem slyšel to samé, co píše PetrKK a Michall, radši se v tom takhle brzo hned nevrtat, a ještě počkat. Pokud bude zlepšení podobným tempem, kolem 10 tis km už bude šestka padat perfektně. Na předchozích Mazdách jsem nicméně tenhle problém neměl, na letošních ho tady na klanu má víc lidí, takže je možné, že měnili nějaké tolerance ve výrobě (nebo zas vyrábějí zmetek a ještě na to nedokázali ve výrobě reagovat; jako když dělali asi rok ty děravé výparníky klimy :)).
 
Mám CX-30 najeto 8.000 km a taky mívám občas problém s řazením. Je to ale tak 2x za měsíc (jezdím denně). Subjektivně mám taky pocit, že se to zlepšuje.
 
Aktualne mam 8700km na M3 a uz nepocitujem ziadny problem, asi sa to dostatocne rozbehalo.
 
u mňa ten istý problém..hlavne s 1 a zopárkrát s 3 stupňom. hlavne z N - 1 a podradenie z 2 -1. subjektívne to bolo horšie najme prvých cca 800 km. Teraz mám pocit, že sa to trošku zlepšilo (cca 3000 km, sedan 90kw).
 
Zdar Mazdaři, mám najeto 17 ***km a zničehonic mám problém, že z N na 1 mě někdy nejde zařadit, až třeba na 3 pokus. Řešil to už někdo v servisu? co Vám řekli případně co a tím dělali?
 
U mě už se to celkem rozchodilo, respektive jedničku dám na 99,9% na první pokus. Co ale ještě není ideální, je podřazování z 3 na 2, obzvlášť když podřazuju do vyšších otáček. Musím to tam narvat docela silou a jakoby necítím zapadnout rychlost. Tak tomu ještě pár tisíc nechám (teď mám najeto necelých 11000) a třeba si to ještě sedne.
 
Já doteď neměl extra problém, ale momentálně neříkám, že vždycky, ale sem tam jsem na semaforu a ta 1 tam ne a ne se zařadit vždycky jak kdyby do půlky a hned vypadne do N. Takže nejspíš pošlu do servisu ať na to mrknou.
 
Když to dělalo mě, tak jsem to "přečůral" tak, že jsem zařadil nejdřív 2 a pak 1 a šlo to.
 
Back
Top