• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Posilovač řízení - porucha = nepředvídatelné chování

Psohlavec

nový člen
11
Dobrý den,

osměluji se s dotazem ohledně řešení problému s mou mazdou 6 GH r. v. 2008. Před časem mi přestal na jedno odpoledne fungovat posilovač = žena nevyjela ze zahrady a jela do kina s dětmi náhradním vozidlem. Druhý den (bez jakéhokoliv zásahu do vozidla) se posilovač vzpamatoval a fungoval. Včera při odjezdu od tchyně hned po nastartování posilovač párkrát "potahal" samovolně volantem ( a koly...) na obě strany (asi jako při "vzpouře strojů"), pak se to uklidnilo a nechalo mě to chvilku řidit dle potřeby a dopravní stiuace. Bohužel záhy se během jízdy začala projevovat dost nebezpečná tendence, kdy si řízení občas usmyslelo, že přímý směr jízdy je pro sraby a volant mi občas dost nepěkně cukl na pravou stranu. Asi tak, že při představě jízdy nad 100 km/h po dálnici bychom měli s manželkou a dvěma malými dětmi dřevěné penály téměř jisté... Proto jsem těch 30 km domů jel po okreskách v minimálním provozu a rychlosti do 50-ti km. Nebezpečné bylo i to, ale vracet se k tchyni byl větší strašák...
Nečekám, že mi někdo po vše zmíněném popisu určí diagnózu a cenu servisu, píšu to sem s nadějí, že pokud se s tím někdo již setkal, trochu mě navede a nebudu muset absolvovat situaci, kdy mi v servisu vymění postupně díly za padesát tisíc a pak řeknou, že se nakonec ukázalo, že přéčenó bela chebná elektronka é 13 z podniku katoda olomóc za dvě stovky... Fórum jsem bedlivě prohledal a obdobné problémy / příznaky nenašel, tak snad neopakuji téma z důvodu přehlédnutí.
Auto je nyní odstavené na zahradě, jeho jediná budoucí cesta je pochopitelně do servisu, ale kdyby měl někdo nějakou zkušenost nebo doporučení, budu rád.
Díky a pěkné svátky všem, Dušan
 
Klasická závada posilovaca na GH sa prejavuje sposobom, ze do jednej strany to toci tazsie, ako pri blbej geometrii. Problem je v chybnom snimaci natocenia volantu. Novy diel okolo 200-300 dolarov myslim, je tu nato cela jedna téma. Google tvrdi, ze chybny snimac moze sposobit aj trasenie volantu.
 
Děkuji za odpověď. Nějaká témata ohledně neposlušného posilovače jsem tu zaregistroval, ale zabývají se právě jen jemným chvěním nebo obtížnějším točením na jednu stranu, tedy relativně sranda proti tomu, že mi to nepředvídatelně samo stočí při přímé jízdě na vteřinu volant o čtvrt otáčky doprava. Mám pětadevadesát kilo a celkem páru, ale v přetlačování s posilovačem jsem hrál jednoznačně druhé housle. Díky, Dušan
 
Tohle je jednoznacne prace pro odbornika (coz nejsem), ale co bys mohl zkusit sam, je odvzdusneni systemu posilovace, popr. vymena kapaliny s následným odvzdusnenim. Pokud by se ti tam pretlacovala kapalina se vzduchem, mohlo by to byt ono.

Pak by to mohly byt nejake senzory nebo hardware v rizeni, ale to uz je na profiky.
 
Tohle je jednoznacne prace pro odbornika (coz nejsem), ale co bys mohl zkusit sam, je odvzdusneni systemu posilovace, popr. vymena kapaliny s následným odvzdusnenim. Pokud by se ti tam pretlacovala kapalina se vzduchem, mohlo by to byt ono.

Pak by to mohly byt nejake senzory nebo hardware v rizeni, ale to uz je na profiky.
GHčko už má elektromechanický posilovač řízení. Tam není kapalina.
Osobně si myslím, že je to způsobený tím snímačem natočení volantu. Pokud jde ale stejnoměrně na obě dvě strany točit lehce, tak by mohlo stačit jen vyresetovat a znovu zkalibrovat řízení.
 
Poslední úprava:
Tipnul bych taky na snímač. Nicméně, existuje i servisní informace
R082/08 Zadrhávání volantu při vracení řízení
POPIS PROBLÉMU
Někteří zákazníci si mohou stěžovat, že řízení není plynulé (trhavé/zadrhává). K tomu nejčastěji dochází po projetí levé nebo pravé zatáčky při následném vracení volantu do přímé polohy. Toto je nejznatelnější při rychlostech okolo 60 km/h.
PŘÍČINA
Řízení je šnekové, s oběžnými kuličkami. Někdy může dojít k náhlému zvýšení třecího odporu mezi kuličkami a vnějším kroužkem, které způsobuje výše popsaný problém.
ZMĚNA V SÉRIOVÉ VÝROBĚ
Došlo ke změně mazacího tuku, který se používá v řízení.
POČÁTEČNÍ VIN MODIFIKACE
JMZ GH******203 595
ŘEŠENÍ PROBLÉMU
Setkáte-li se se stížností zákazníka na tuto záležitost, ověřte a potvrďte stížnost zákazníka. Pokud je uvedená závada jednoznačně identifikovaná vyměňte řídící jednotku posilovače řízení za novou, která dokáže uvedený problém kompenzovat. Při tomto problému nevyměňujte řízení ani neaplikujte mazací tuk na řízení!
INFORMACE O DÍLU
Nové číslo Staré čísloNázevPočet
GS1D-67-880FGS1D-67-880Eřídící jednotka posilovače řízení1
 
Zdravím, děkuji všem. Auto jsem včera odvezl do servisu, výše zmíněný problém se nijak neprojevil, auto se chovalo naprosto způsobně. Až budu znát "diagnózu", napíšu to sem. Díky, Dušan
 
Dobrý večer, auto je (snad) opravené. Nevím, zda to zvládnu reproduktovat správně, ale údajně došlo k nějaké chybě v "řídící jednotce" posilovače vinou nízkého napětí. Posilovač nefungoval správně, na jednu stranu zatáčel "ochotněji" než na druhou, přičemž to cukání na jednu stranu bylo právě vinou jeho nesprávné funkce, resp. nepřiměřené snahy o kompenzaci zvoleného/žádoucího směru jízdy. V servisu proběhl údajně reset řídící jednotky a kalibrace systému. Absolvoval jsem zatím jednu cestu, ale funguje to normálně, tak snad to bude dobré, cena za práci 500,-, což je podstatně veselejší písnička než čeho jsem se obával... Údajně se ani posilovač jako takový na těchto modelech před faceliftem nějak extra nekazí, tak snad to bude i případ našeho auta...
Ještě jednou díky všem za ochotu, mějte se fajn, Dušan
 
Back
Top