• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Problémy s navigací v MZD Connect (ztráty signálu, pozice mimo, kompas nefunguje)

Sikyl: presne viem ako sa citis, ja som pri 19.000 km reklamovala zadne brzdy a dopadla som, tak ze sa natahoval cas a posielanie z jedneho autorizaku do dalsieho kym nenabehlo 20.500 km a uz sa to neda reklamovat. Riesil to moj drahy, a ked mu sam A. K. napisal, ze ked to zverejni, tak poda trestne oznamenie bla, bla ... , tak som zastavila mojho draheho, ze dost! On by bol schopny to dat do vsetkych medii a sudit sa z A. K. do sudneho dna. Riesenie: na vlastne naklady menene kotuce aj platnicky. Moja 5 rocna trojocka pojde buduci rok doprec, je to vyborne auticko, len uz chcem nieco s vyssim posedom, a zle meno mazde robi autorizak a nie majitelia mazdiciek, preto by mali majitelia mazd podat hromadne trestne oznamenie na vsetky autorizaky v cr aj v sr za sirenie zleho mena mazdy ignoraciou opravnenych reklamacii!
No tak asi si je nereklamovala (asi si jen řekla že ti nějak blbou), protože, když je reklamuješ v 19 tisících, tak je reklamace v 19 tisících a ne ve 20500 a servis to posílá na schválení a to trvá nějakou dobu, ale ty přece normálně jezdíš a kilometry přibývají. A je i divné, že tě posílají z jednoho servisu do druhého, proč jako, co by to mělo za smysl ? Jsem taky na MAZDU celkem naštvaný z nějakých důvodu, ale tvůj popis reklamace neuznané moc nechápu.
 
Nebudem sa tu rozpisovat, lebo to nema zmysel a bolo to pred piatimi rokmi. Mala som aj odborny znalecky posudok, ze tie brzdy su na odpis po 19.000 km, co nie je v poriadku a spusta fotodoku. Som len chcela vyjadrit sucit s clenom mazdaklanu, to je vsetko, lebo som si s niecim podobnym presla aj ja s mojim drahym. Lenze brzdy nie su navi, pri brzdach ide o zivot. Teraz mam okolo stotis. nabehane bez akychkolvek problemov. To, ze podla teba som to nereklamovala je tvoj subnazor, co ma nezaujima.
 
Já napsal "ASI SI JE NEREKLAMOVALA" ne že NEREKLAMOVALA, ale asi jazyková bariéra :) takže ta poznámka o SUBNAZORU byla zbytečná a kdyby tě to nezajímalo, tak by jsi neodepisovala :) .... Jednou sám @shr3k napsal, že když se to reklamuje do 20 tisíc, tak to MAZDA uznává ty brzdy a tak vlastně nevím proč dal ke komentáři tvému, že se mu to líbí :) Mě se jednalo o to, že si napsala, že si reklamovala v 19 tisíc a že tě posílali různě do jiných servisů a až bylo najeto 20500, tak ti řekli, že se na to záruka nevztahuje, toto mi přišlo divné a na to jsem chtěl odpověď. Ale nech to být, ať tu neblokujeme vlákno :)
 
Já to likuju pro "Som len chcela vyjadrit sucit s clenom mazdaklanu, to je vsetko, lebo som si s niecim podobnym presla aj ja s mojim drahym."

Odesláno z mého MI 9 pomocí Tapatalk
 
Jo já to tušil, ale to už jsem odeslal příspěvek :) já samozřejmě s ním taky soucítím a on to ví !
 
Má to logiku věci, ale kde se pak má zákazník obrátit, když mu ani na opodstatněnou a prokazatelnou závadu na voze, nebo jeho příslušenství nechce (z jakéhokoliv důvodu), nebo nemůže servis Mazdy v ČR vyhovět. Je evidentní, že Mazda v Evropě drží „basu” a proti sobě nepůjdou. Čistě náhodou, nemáte někdo například mailový kontakt na zákaznickou podporu v Hirošimě? Děkuji!

Zkus to poslat na Mazdu CR.
https://www.root.cz/clanky/gps-prijimace-mohou-prestat-fungovat-po-20-letech-se-meni-epocha/
 
Už jsem dlouho něčím nepřispěl. Evidentní problém s příjmem signálu... Teď, když je pod mrakem, tak se s tím potýkám téměř denně. Mazda sice zakázku neukončila, ale ani z ničím novým nepřišla :(. Jeden zákazník, žádán zákazník.
Snímek obrazovky 2020-01-08 v 14.30.07.jpeg

Stejný problém v Chorvatsku. Všimněte i rozjezdu, než video střihnou a naskočí na dálnici... (0:17 - 0:38)
 
Poslední úprava:
Foto z dnešního dne 8.1.2019 v 16:49 hod.

Snímek obrazovky 2020-01-08 v 21.53.49.jpeg

Pan Mařík z vedení Mazdy ČR a SR řekl mě i manželce při konferenčním hovoru, že náš vůz je dle jeho informací absolutně v pořádku. V pozdější komunikaci mi napsal ať počkám na nové mapy. Nové mapy mám nainstalovány a jestli tohle je vůz v pořádku, pak se nedivím, že má Mazda v USA propad v prodeji Mazdy 6 za rok 2019 -30%!
https://www.japan-cars.cz/2020/01/0...4BTjo03OyKxOx2C1mz4moezgpey8A_DoxnFI0DljojzTk
 
Ten propad má kvůli stále oslabujicim prodejům sedanů, dlouhé přítomnosti na trhu (7 let; konkurenti teď uvedli nové modely), a absenci hybrid/elektro modelu, na které jsou v pár důležitých státech dobré výhody.
 
Ten propad má kvůli stále oslabujicim prodejům sedanů, dlouhé přítomnosti na trhu (7 let; konkurenti teď uvedli nové modely), a absenci hybrid/elektro modelu, na které jsou v pár důležitých státech dobré výhody.
To je logické... už 8 let ;). O to je to horší, že to auto má problémy, které neumí vyřešit ani po 8 letech! Mimo jiné přečti si ten článek celý:

Jak myslíte, že dopadla Mazda MX-5? Ne, jako Lexus RC bohužel ne. Meziročně si pohoršila o 13,6 % na 7753 aut, což ale není takový pád jako u toyoty a subaru, miata tak zase po nějaké době konkurenční dvojici kupé prodejně přečíslila. Jenže Mazda má zásadnější problém – sedan Mazda6 spadl o 30 % a zákazníci nezareagovali ani na novou generaci Mazdy 3, která šla oproti předchozí, výběhové, dolů o 21,5 %! Jediný model v nabídce, který si meziročně polepšil, je CX-5 (+2,6 %) a protože se ho prodá víc, než všech ostatních aut dohromady (154 545 z 278 502 aut), nakonec Mazda poklesla pouze o 7,2 %.
 
Poslední úprava:
To je logické... už 8 let ;). O to je to horší, že to auto má problémy, které neumí vyřešit ani po 8 letech! Mimo jiné přečti si ten článek celý:

Jak myslíte, že dopadla Mazda MX-5? Ne, jako Lexus RC bohužel ne. Meziročně si pohoršila o 13,6 % na 7753 aut, což ale není takový pád jako u toyoty a subaru, miata tak zase po nějaké době konkurenční dvojici kupé prodejně přečíslila. Jenže Mazda má zásadnější problém – sedan Mazda6 spadl o 30 % a zákazníci nezareagovali ani na novou generaci Mazdy 3, která šla oproti předchozí, výběhové, dolů o 21,5 %! Jediný model v nabídce, který si meziročně polepšil, je CX-5 (+2,6 %) a protože se ho prodá víc, než všech ostatních aut dohromady (154 545 z 278 502 aut), nakonec Mazda poklesla pouze o 7,2 %.

No vsak to jen potvrzuje moje slova.

Modely s dlouhou pritomnosti na trhu se propadaji temer vzdy, pokud se jim behem lifecycle vyznamne nesnizuje cena, coz se u Mazdy nedeje. Mala a nizka auta jdou dolu snad vsude na svete. Nova trojka je malickata, s kvalitou infotainmentu nebo problemy s navigaci v Sestce jeji neuspech podle me nic nesouvisi.

Pracuju v uzkem tymu s sesti americkymi kolegy, a tri uz od nas odesli, a v podstate co jsem se s nima bavil, vsichni Mazdu zvazovali (jeden vlastnil starsi 3 a pak 5), ale nikdo si ji nekoupil prave kvuli prostornosti (mistopisne jsou to lidi ze San Francisca, Seattle a Chicaga). Sice je to maly vzorek, ale docela dobre to odpovida i tomu, co jsem vzdy slychal jako nejcastejsi argument v CR, a co je mimochodem i duvod, proc si ji nekoupi nikdo dalsi v nasem ceskem tymu — dalsi tri clenove tymu povazuji Mazdy za nejhezci nepremiovku, obcas se vozi v moji a obdivuji ji, ale ac vsichni zrovna obmenuji auto, svorne maji problem s prostorem a nove i cenami. Zvlast trojka je opravdu uz prakticky nastejno s premii, kde jsou zvykem (tady i v USA) vyssi slevy z cenikove ceny, cimz se to uplne vyrovna - premiovka bude mit jen o neco nizsi vybavu, pripadne jen spolehat na setrvacnost trhu. Az bude mit Mazda treti naprosto nespolehlive auto v rade, tak pokud nebude mit uzasny marketing a image, uz to bude znat. Ale driv ne.

Nebyl bych tak paranoidni ohledne vlivu nejakych jednotlivosti na chovani trhu :). Brand marketing, brand image a zvyky lidi jsou silne... Leica vydava jeden problematicky fotak nebo objektiv za druhym (osobni zkusenost, fora, zkusenosti se servisem primo v tovarne) a stoupa, Apple to samy (pisu casto a rad, ze v tymu se nam vsechny Macbooky s porizovaci cenou 120 tis doslova rozpadaji pred ocima, doma mam od nich 18 ruznych zarizeni a je to take _hodne_ sestupna tendence), BMW uz cca 10 let taky nema uplne nejlepsi povest a minula 3 byla katastrofa. Trh reaguje velmi pomalu a opravdu se da mnoho problemu zakryvat skvelym marketingem a silou brandu.
 
Poslední úprava:
Foto z dnešního dne 8.1.2019 v 16:49 hod.

25665-a7c1b8f33f9fd3bbaadd855d9d3acd3c.jpg
Nějak nerozumím - na mě to působí, že GPS přijímač přijímá signál z 10 satelitů. Ale že jsou ty sloupce červené, to má znamenat, že je signál slabý? Pak bych ale čekal, že ty sloupečky budou nizoučké. A při řádném příjmu zezelenají? Docela matoucí prezentování stavu příjmu.
Pokud ale to má znamenat, že signál z 10 satelitů je silný, tak je chyba v systémovém software, nikoli v příjmu, když to tvrdí, že je 0 dostupných satelitů. Vyzkouším dnes na své navigaci, toto zobrazení jsme dosud neviděl.
 
No vsak to jen potvrzuje moje slova.

Modely s dlouhou pritomnosti na trhu se propadaji temer vzdy, pokud se jim behem lifecycle vyznamne nesnizuje cena, coz se u Mazdy nedeje. Mala a nizka auta jdou dolu snad vsude na svete. Nova trojka je malickata, s kvalitou infotainmentu nebo problemy s navigaci v Sestce jeji neuspech podle me nic nesouvisi.

Pracuju v uzkem tymu s sesti americkymi kolegy, a tri uz od nas odesli, a v podstate co jsem se s nima bavil, vsichni Mazdu zvazovali (jeden vlastnil starsi 3 a pak 5), ale nikdo si ji nekoupil prave kvuli prostornosti (mistopisne jsou to lidi ze San Francisca, Seattle a Chicaga). Sice je to maly vzorek, ale docela dobre to odpovida i tomu, co jsem vzdy slychal jako nejcastejsi argument v CR, a co je mimochodem i duvod, proc si ji nekoupi nikdo dalsi v nasem ceskem tymu — dalsi tri clenove tymu povazuji Mazdy za nejhezci nepremiovku, obcas se vozi v moji a obdivuji ji, ale ac vsichni zrovna obmenuji auto, svorne maji problem s prostorem a nove i cenami. Zvlast trojka je opravdu uz prakticky nastejno s premii, kde jsou zvykem (tady i v USA) vyssi slevy z cenikove ceny, cimz se to uplne vyrovna - premiovka bude mit jen o neco nizsi vybavu, pripadne jen spolehat na setrvacnost trhu. Az bude mit Mazda treti naprosto nespolehlive auto v rade, tak pokud nebude mit uzasny marketing a image, uz to bude znat. Ale driv ne.

Nebyl bych tak paranoidni ohledne vlivu nejakych jednotlivosti na chovani trhu :). Brand marketing, brand image a zvyky lidi jsou silne... Leica vydava jeden problematicky fotak nebo objektiv za druhym (osobni zkusenost, fora, zkusenosti se servisem primo v tovarne) a stoupa, Apple to samy (pisu casto a rad, ze v tymu se nam vsechny Macbooky s porizovaci cenou 120 tis doslova rozpadaji pred ocima, doma mam od nich 18 ruznych zarizeni a je to take _hodne_ sestupna tendence), BMW uz cca 10 let taky nema uplne nejlepsi povest a minula 3 byla katastrofa. Trh reaguje velmi pomalu a opravdu se da mnoho problemu zakryvat skvelym marketingem a silou brandu.
V podstatě s Tebou souhlasím. Věř mi, že nejsem paranoidní a že to mám v hlavě srovnané. Na to, co jsem napsal je třeba se podívat v kontextu a účelu tohoto vlákna (rád Ti ro vysvětlím v SZ). Těch problémů kromě navigace je více, ale ty jsou řešitelné… až na zrcátka (tuším 6 zrcátek za 4 roky). Absolutně s Tebou souhlasím, že 8 let produkce je už na dnešní trendy hodně, a právě proto bych čekal, že nebudou mít problém odstranit jakoukoliv závadu. I tohle byl jeden z důvodů, proč jsem šel do auta, které je téměř před koncem výrobního cyklu. Doby kdy se VW Passat prodával od 1995 do 2005 jsou dávno pryč. Dnes jsou požadavky klientů jiné, než před 15 lety. Mazda 3 má stísněný interiér, o vlečné zadní nápravě, masivních C sloupcích a mizerném výhledu dozadu se raději rozepisovat nebudu. V Americe jí na fórech někteří hanlivě nazývají „auto pro holky“. Je to stejný případ jako Škoda Scala a Kamiq. Scala je zatím propadák – hezká, ale drahá, nízká, vývojově nedotažené auto s vlečenou zadní nápravou... Oproti ní je Kamiq obrovský zájem – nepřemrštěná cena, vyšší stavba karoserie, pohodlnější nasedání a vyšší posed, konektivita např. CarPlay bez zbytečného kabelu atd. Zajezdil jsem si ze Scalou, která se mi opravdu líbí, byla v plné výbavě, v naftě, AT. Byl jsem mile překvapen a moc výtek jsem k ní neměl i přesto, že znám její slabiny (ne ty o kterých se píše). Ale ta cena! A to je to samé u Mazdy 3. U toho Applu mám asi štěstí pro změnu já. Je fakt, že máme jen jeden nový MacBook Air 13 (žena ho chtěla kvůli rozměrům do kabelky), ale s telefony a stolním PC nemáme problémy. Přesto netvrdím, že je Apple dokonalý, když vidím ty fronty Apple Store v Drážďanech, čekající na techniky…
 
Nějak nerozumím - na mě to působí, že GPS přijímač přijímá signál z 10 satelitů. Ale že jsou ty sloupce červené, to má znamenat, že je signál slabý? Pak bych ale čekal, že ty sloupečky budou nizoučké. A při řádném příjmu zezelenají? Docela matoucí prezentování stavu příjmu.
Pokud ale to má znamenat, že signál z 10 satelitů je silný, tak je chyba v systémovém software, nikoli v příjmu, když to tvrdí, že je 0 dostupných satelitů. Vyzkouším dnes na své navigaci, toto zobrazení jsme dosud neviděl.
Tohle je stav v prvních minutách po nastartování po uspání vozu (ne vždy). Když se konečně navigace chytí, okamžitě se stav změní- počet satelitů a síla signálu. Následně se srovnají hodiny a po chvíli orientace vozu v mapě. A občas se to zakouše tak, jako video výše :rolleyes:. U předchozího GJ jsem tohle nikdy za 3,5 roku nezažil!
 
@Sikyl Vím, že jsi psal, že víš i o dalších autech, který ten problém mají napříč ČR i v Evropě (viz i to postované video z Chorvatska) mají ty auta něco dalšího společného? Myslím tim, podobný datum výroby, motorizaci, výbavu atd.

Ptám se na to proto, že jsme teď používali vestavěnou navigaci více (přítelkyně začala zase řídit a AA na jejím telefonu si žije vlastním životem) a prostě na našem kusu (shodou okolností stejná výbava jako ty) to prostě i po delším stání - třeba i po výjezdu z podzemních garáží chytne signál vždycky. Nejdelší prodlevu jsem zaznamenal asi 20 vteřin po výjezdu právě z podzemních garáží. A to naše auto je dá se říct z počátku výroby, kdy bych čekal, že nějaký problém být může (koupeno 10/2018, vyrobeno dle COC listu konec 05/18).
 
@Sikyl Vím, že jsi psal, že víš i o dalších autech, který ten problém mají napříč ČR i v Evropě (viz i to postované video z Chorvatska) mají ty auta něco dalšího společného? Myslím tim, podobný datum výroby, motorizaci, výbavu atd.

Ptám se na to proto, že jsme teď používali vestavěnou navigaci více (přítelkyně začala zase řídit a AA na jejím telefonu si žije vlastním životem) a prostě na našem kusu (shodou okolností stejná výbava jako ty) to prostě i po delším stání - třeba i po výjezdu z podzemních garáží chytne signál vždycky. Nejdelší prodlevu jsem zaznamenal asi 20 vteřin po výjezdu právě z podzemních garáží. A to naše auto je dá se říct z počátku výroby, kdy bych čekal, že nějaký problém být může (koupeno 10/2018, vyrobeno dle COC listu konec 05/18).

Ahoj až díky Tvému dotazu jsem si vzpomněl, že mám schovaný COC list. Ten je vystaven k 2.11.2018. To by odpovídalo i podle bezpečnostních pásů, kde je štítek 10.2018. Zatím jsem osobně viděl jenom 2 GL, která fungovaly, jako moje předchozí. Jedno auto limuzína, AT, Takumi Plus, a to druhé bylo kombi, MT, Revolution. V autosalonech jsou většinou i předváděčky a náhradní vozy (alespoň v ČR) bez navigační karty. Bohužel ani mě se nepodařilo najít nějaký shodný prvek, kdy GPS funguje, nebo nefunguje napříč výbavami, motorizacemi, karosériemi. Když bylo moje auto v Praze na té 4 denní opravě, kde se to Mazda snažila vyřešit, tak jsme s vedoucím servisu našli jediné auto (od zákazníka), které fungovalo jak má. Půjčili mi nové auto s 9 km na tachometru a mělo stejný problém, jako je v mém voze. Říkal mi, že prošli 5 aut a jen to jedno fungovalo správně. Je to opravdu plošný problém a Mazda to tutlá, aneb kde není žalobce není soudce. Když si zákazníci nestěžují, není co řešit. Chorvatské video mluví za vše. Takových videí je naštěstí více. Mazda vyměnila všechny komponenty, co mohla za nejnovější přímo z Japonska a nic se nezměnilo. V tomhle si jich musím zastat. Dnes jsem byl na konzultaci u dalšího vyhlášeného autoelektrikáře a ten měl taky ihned jasno: špatný příjem GPS signálu. Hledal jsem na netu externí anténu, ale Mazda má specifický konektor. Kdyby někdo našel externí anténu s tímto konektorem, budu MOC vděčný. Přikládám obrázek CMU, vstupu pro GPS anténu, konektoru originální antény a externí antény (ale z jiným konektorem).
SNÍMEK OBRAZOVKY 2019-11-24 V 20.56.20.jpegSNÍMEK OBRAZOVKY 2019-12-04 V 2.32.23.jpegSnímek obrazovky 2019-12-22 v 2.50.37.jpegSnímek obrazovky 2020-01-09 v 22.34.09.jpeg
 
Poslední úprava:
Ahoj až díky Tvému dotazu jsem si vzpomněl, že mám schovaný COC list. Ten je vystaven k 2.11.2018. To by odpovídalo i podle bezpečnostních pásů, kde je štítek 10.2018. Zatím jsem osobně viděl jenom 2 GL, která fungovaly, jako moje předchozí. Jedno auto limuzína, AT, Takumi Plus, a to druhé bylo kombi, MT, Revolution. V autosalonech jsou většinou i předváděčky a náhradní vozy (alespoň v ČR) bez navigační karty. Když bylo moje auto v Praze na té 4 denní opravě, kde se to Mazda snažila vyřešit, tak jsme s vedoucím servisu našli jediné auto (od zákazníka), které fungovalo jak má. Říkal mi, že prošli 5 aut a jen to jedno fungovalo správně. Je to opravdu plošný problém a Mazda to tutlá, aneb kde není žalobce není soudce. Když si zákazníci nestěžují, není co řešit. Chorvatské video mluví za vše. Takových videí je naštěstí více. Mazda vyměnila všechny komponenty, co mohla za nejnovější přímo z Japonska a nic se nezměnilo. V tomhle si jich musím zastat. Dnes jsem byl na konzultaci u dalšího vyhlášeného autoelektrikáře a ten měl taky ihned jasno: špatný příjem GPS signálu. Hledal jsem na netu externí anténu, ale Mazda má specifický konektor. Kdyby někdo našel externí anténu s tímto konektorem, budu vděčný. Přikládám obrázek CMU, vstupu pro GPS anténu, konektoru originální antény a externí antény (ale z jiným konektorem).
Zobrazit přílohu 25708Zobrazit přílohu 25709Zobrazit přílohu 25710Zobrazit přílohu 25711

A co tak uriznout a "nasadit" odpovydajici, pokud sedi pocet dratu nebo metoda pokus, omyl.
 
Kdyby někdo našel externí anténu s tímto konektorem, budu MOC vděčný. Přikládám obrázek CMU, vstupu pro GPS anténu, konektoru originální antény a externí antény (ale z jiným konektorem).
Já už vím, jak jsem to předtím udělal, když jsem drátoval originální navi do trojky (měl jsem mechaniku pod sedačkou spolujezdce a originál anténa měla dost krátký kabel), koupil jsem GPS anténu s GT5 konektorem a trošku ho přiříznul. https://www.audiocom.cz/prislusenstvi/anteny/gps-anteny/gps-antena-konektor-hrs-gt5-214cz stačilo jen jemně vzít ty vodící nálitky a seříznout je do klínu, drželo to OK.

Ale třeba to pod dnešní úpravě bude lepší?
 
Poslední úprava:
MOC děkuji!!! Je to hodně o lepší! Stále přemýšlím, kde může být umístěný elektronický kompas určující směr pro navigaci. Obávám se, že je v CMU a i přesto, že je ve voze poslední verze (už třetí kus) CMU, problém je v tom, že je uprostřed veškeré elektroniky. Tudíž jej může rušit jakýkoliv komponent. Nevím kde by se to dalo zjistit, kde je umístěný. Vyměněné je CMU, GPS anténa, LCD displej, čtečka SD karty a její kabel. Jinak moc děkuji rovněž za odkaz na anténu.
 
Já dneska koukal na stav těch SATELITŮ a nějak jsem nikde zatím nehledal proč je sloupec signalizace (bargraf) daného satelitu červený i když je třeba větší než jiný zelený. Ty jsi měl všechny červené, to já nikdy. Měl jsem dnes 6 až 7 zelených a třeba 1 až 3 červené a přitom byly velikosti bargrafu někdy i větší než u zelených. Jinak je evidentní že ty červené je špatně.
Jinak jsem měl půjčenou 6 GL FCL3 a myslím si že měla navigaci a myslím že jsem ji schválně zkoušel, ale nedám za to ruku do ohně. Ale 20.1. budu mít opět náhradní vozidlo na minimálně týden a má to být zase 6 a dle mě to bude ta samá, tak si to vyzkouším. Já právě testoval hlavně ten adaptivní tempomat jak se chová a úplně mi vypadla na NAVI z paměti :-(
 
Back
Top