• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Proč si v servise nenechat nalít do motoru Mazda Original Oil?

Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Je to v datasheetech. Aspoň za mě je 14 nižší než 63, téměř 4x.... Ověřit si to můžeš třeba na Ravenol.de

Screenshot_2023-08-13-23-04-32-652-edit_cn.wps.moffice_eng.jpg
 
Jo ,,za provozní teploty” já už jsem slepej. ;)

To ano v tom mas pravdu asi půjde o to ze se po chvilce ohřeje a pak pracuje dlouhodobě s nižší viskozitou? Nevím jen mne na to upozorňovali a jak zde kolega napsal ze mu to najednou na 5W-40 žere olej což predtim nedělalo tak mi to naskocilo.
Plus to ze je za studena ještě viskoznejsi.

Můj osobní závěr? Ať jsem tam lil cokoliv stejně to bylo fuk a bude novej motor 😂😂😂
 
Trochu jsem to tu pročítal a čím víc se snažím, tím víc se ztrácím.
Doporučíte mi olej pro Mazdu CX-5 KF,r.v 2017, 2,5 l, 194 koní,najeto 105.000km, měním cca po 10.000km.
Od výměny k výměně nepozoruji úbytek.
Jelikož se blíží zima, rád bych něco pro časté, zimní, krátké trasy, kdy se auto nestíhá ani pořádně prohřát. Cenu neřeším, chtěl bych prostě lepší olej na zimu.
Vím že finální výběr je jen na mě, takže prosím o doporučení.
Dík Jarda
 
Volil bych mezi 5W-30 a 5W-40. Značku a typ je tak jako tak na tobě. I v posledních pár příspěvcích pár tipů najdeš, není nutné to celé pročítat. Osobně používám Ravenol DXG 5W-30, protože záruka (5W-30) jeho základem je PAO a jeho aditivace je "údajně" výborná. Olej neubývá, vypadá čistý i po 8k km od výměny (kdy jsem nyní kontroloval) a nic nezlobí (to ale snad nebude s žádným "normálním" olejem). Tebe už záruka netrápí, můžeš zvážit VST 5W-40, o kterém píše @no_hits. Pro kratší jízdy bude 5W-40 myslím vhodnější.
 
Co prodejce , dobrý ?
Pema je OK, mají více eshopů (https://www.autodily-pema.cz, https://oleje-pema.cz) - vše AUTODÍLY PEMA s.r.o., IČO 27810593. Myslím, že jde o jednoho z největších a nejspolehlivějších prodejců v ČR. Běžně od nich oleje beru, tentokrát jsem vzal od https://www.sotaoil.cz/ (DXG 4+1 v době mého objednání v té akci jinde nebyl, teď už je na více shopech, včetně tebou uvedeného od PEMA, jen nepatrně dražší). U Ravenol lze ověřit pravost balení, tak je to riziko nižší, než Castrol a podobně.
 
Volil bych mezi 5W-30 a 5W-40. Značku a typ je tak jako tak na tobě. I v posledních pár příspěvcích pár tipů najdeš, není nutné to celé pročítat. Osobně používám Ravenol DXG 5W-30, protože záruka (5W-30) jeho základem je PAO a jeho aditivace je "údajně" výborná. Olej neubývá, vypadá čistý i po 8k km od výměny (kdy jsem nyní kontroloval) a nic nezlobí (to ale snad nebude s žádným "normálním" olejem). Tebe už záruka netrápí, můžeš zvážit VST 5W-40, o kterém píše @no_hits. Pro kratší jízdy bude 5W-40 myslím vhodnější.
Ahoj. https://pemacz.cz/zbozi/motorovy-olej-ravenol-dxg-5w-30-4-1l_535081?gad=1 do BM 88KW ideální? Jezdím tak 25km z práce a do práce 🙃
 
Volil bych mezi 5W-30 a 5W-40. Značku a typ je tak jako tak na tobě. I v posledních pár příspěvcích pár tipů najdeš, není nutné to celé pročítat. Osobně používám Ravenol DXG 5W-30, protože záruka (5W-30) jeho základem je PAO a jeho aditivace je "údajně" výborná. Olej neubývá, vypadá čistý i po 8k km od výměny (kdy jsem nyní kontroloval) a nic nezlobí (to ale snad nebude s žádným "normálním" olejem). Tebe už záruka netrápí, můžeš zvážit VST 5W-40, o kterém píše @no_hits. Pro kratší jízdy bude 5W-40 myslím vhodnější.
Zdarec,tak já mám taky funglovku CX5 120kW,po najetí 2000km jsem si sám vyměnil olej i filtr,vše koupeno v Ústecké Mazdě,0W20 jsem nahradil olejem 5W30 od Mazdy,protože auto je stále v záruce.Záruční servis ovšem už proběhne opět v Mazdě,pak mezitím další výměna mnou provedená atd atd.Po emailové konzultaci s MAZDA JAPAN mi bylo doporučeno,abych po dobu záruky použil předepsaný olej,dále že do oleje nemám přidávat aditiva,např.Ceratec atd,jelikož v případě reklamace se olej posílá na rozbor a to včetně paliva!A proto,že Sky G má vysoký kompresní poměr,tak měním olej po 8t km.Mám ještě dvě Mazdy a do nich po uplynutí záruky dávám Total Quartz Ineo 5W30 plus aditiva,jak jinak,než po řádném výplachu.Motory u obou aut běží bez problémů,všechny auta servisuji sám ve spolupráci s Mazda BEK ÚL .Ještě doplním,že bydlím vysoko v horách,kde teploty jsou i v létě nízké a 5W30 nikdy nezklamala,tento olej používám celoročně.
 
Ahojte mám na Vás zkušenější borce dotaz. Vlastním Mazdu 3 BN a budu po roce měnit olej poprvé svépomoci. A tak se ptám čím nahradit originál olej mazda kteri mi tam dávali od novoty v Mazdě (Supra 0W20). Roční nájezd odpovída výměně oleje cca 10-12 tkm. Jezdim převážně o víkendech na výlety a občas nějake to popojíždění po městě občas dálnice. Díky za vaše odpovědi.
 
Ahojte, doporucujete teraz na zimu radsej Ravenol SSO 0w-30, alebo DXG 5w-30?
5w-40 tam davat nechcem, to mi pride ako ulet ked ten motor nezerie olej.
 
Těžká volba.
Z Ravenolu v DE mi napsali ze v podstatě do -20 je to prakticky skoro stejný - ano sice je jedno 0W a druhé 5W ale jedno je A3 a druhé A5 a bod tuhnutí je -60 vs -57.
To samé je u HTHS jeden je na spodní hranici pro A3 s 3,56 a druhý u horní hranice A5 s 3,25.
Pro max tepelnou ochranu je to zas 236 vs 244 tentokrat ve prospěch DXG který navíc obsahuje molybden který vytváří velmi odolnou mazací vrstvu při extremni zátěži.
Nakonec jsem vybral DXG i kvůli novější normě SP-RC která řeší i ochranu řetězu plus nějaké benefity s LSPI.

Mazda leje 0W-20 a i ten jsem provozoval a nebyl problém přesto ze je to už HTHS 2,6 tedy extrémně snížená viskozita narozdíl od DXG s lehce sníženou.

Ve výsledku výměna po 10 tisicich udělá víc než volba oleje.
DXG se taky dá často najít za nižší cenu jak SSO.

Ale ani jeden nebude špatný. Na Oleje tečka CZ o tom vedou pánové dlouhé elaboráty ale než to pročteš vudeš dělat další výměnu oleje :D
 
Jestli se nepletu, Mazda uz v CR asi 6 let 0W20 nepouziva a dava 5W30. Mam zkusenost Praha, Usti a Kladno... naposled mi 0W20 davali nekdy 2016 nebo 2017. A pry - podle Usti, kde jsem se na to ptal - ta zmena byla primo doporuceni importera.
 
Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Back
Top