• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

První dopad přísnějších evropských směrnic! Mazda omezí prodej MX-5 s dvoulitrem

Možná už o tom víte, možná to bude pro vás novinka. Evropská unie s platností od 1. ledna 2020 změnila (čti: zpřísnila) směrnice ohledně emisí vozů. Zkrátka, každý gram CO2 nad uvedený limit bude přísně sankciován.

mazda_mx-5_716.jpg

To se samozřejmě projeví na cenách pro koncového zákazníka, takže se očekává velké zdražování či rušení nějakých konfigurací jednotlivých modelů. A bohužel nevyhne se to ani Mazdě, která ohlásila první dopad u MX-5.

I když Mazda MX-5 patří mezi ikony automobilismu a je v Evropě stále jedním z nejoblíbenějších sportovních vozů, tak zpřísněné směrnice platí i pro ni. Proto se počítá v příštím roce na evropském trhu s poklesem prodejů MX-5 o dvacet procent. Konkrétně, Mazda chce omezit nabídku motoru 2,0 Skyactiv-G o výkonu 184 koní, a to z důvodu, že má více než 155 g/km CO2. Kdežto základní motorizace 1,5 Skyactiv-G s výkonem 131 koní má „jen“ 138 g/km CO2.

Proto britské zastoupení Mazdy potvrdilo, že se v příštím roce zaměří výhradně na benzínovou patnáctistovku a dvoulitry výrazně omezí kvůli průměrným hodnotám emisí na flotilu i kolísání měny.

Mluvčí Mazda UK prohlásil: „Bereme v úvahu řadu faktorů – nejen cíle CO2, ale také trendy zákazníků, ceny a směnné kurzy. Je však třeba upřímně říci, že v roce 2020 dojde opravdu ke snížení dovozu MX-5 s dvoulitrem.“ Mazda prý dokonce řekla britským dealerům, že očekává v příštím roce pokles celkových prodejů o cca 13 procent.

Bohužel, tohle je jenom začátek a Mazda beztak zveřejní časem další omezení pro Evropu. Některé automobilky mají také obavu, že ve snaze vyhnout se sankcím od EU se budou snažit nutit kupce do vozidel, která úplně nesouhlasí s poptávkou a samozřejmě za vyšší ceny.

Na druhou stranu, jsem upřímně rád, že se stihla dostat do Evropy výroční MX-5 30th Anniversary, ale bylo to za minutu dvanáct. Poslední spekulace dokonce mluví o tom, že v příštím roce zmizí z Evropy i Mazda 6, jelikož se neprodává, jak má a bude tak nerentabilní pro automobilku… čekají nás motoristy opravdu zlé časy.

Zdroj: carscoops.com

Pokračujte ve čtení...
 
Back
Top