• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Rozdíl ve spotřebě 2.0 a 2.5

Lomaxx

nový člen
8
Poprosím majitele 6ky ideál v kombíku s automatem ročník 2015-2017 jestli by mohli napsat reálnou spotřebu u těchto motorů. Chci se jeden z nich pořídit, ale hlavně u 2,5 se bojím spotřeby. Díky moc.
 
Sice mám 6 2019 s dvouválcovým módem, nicméně zase s kily a udušenějším eko-spodkem navíc (takže řadím a točím). Každopádně 2017 Revolution 2.0 165k dlouhodobě 6.7, 2019 Revolution Top 2.5 už se ustálila zcela jasně na 7.3 - 7.4. Počítám, že ten předchozí model bez vypínání válců bude by byl jen o pár desetin výše, na nějakou extra velkou úsporu této technologie nevěřím - šetří jen při plachtění, kdy si stejně motor moc nebere... Obojí sedan, takže asi lehounce nižší spotřeby, než kombi. Plus minus takový rozdíl jsem i očekával, vždy to vypadalo na cca litrový rozdíl ve spotřebě (o něco větší ve srovnání se slabší variantou dvoulitru - ta má delší převody).
 
Poprosím majitele 6ky ideál v kombíku s automatem ročník 2015-2017 jestli by mohli napsat reálnou spotřebu u těchto motorů. Chci se jeden z nich pořídit, ale hlavně u 2,5 se bojím spotřeby. Díky moc.
Oba stejné dvoulitry, 2013 dlouhodobě průměr 7,3, ročník 2018 zatím 7,6, oboje mix 50/50, dálnice minimálně. Oba automaty jsou naladěny úsporně, ten starší motor vyloženě podtáčí, je to spíš pro klidnější jezdce, novější řadí ve vyšších otáčkách, a to režim Sport prakticky nepoužívám. Můj odhad je, že 2,5 litr bude mít spotřebu od 0,5-1 litr vyšší. Ale u spotřeby záleží daleko víc na technice jízdy, než na rozdílu v objemu. Pro sportovně založené řidiče je asi lepší manuál, ale spotřeba může být potom překvapivě vyšší, než u automatu.
 
Presne takovy porovnani mam:
IMG_5275.PNG

Horni auto je GL 2017 2.0 165hp v manualu (kombi) a spodni je GL 2018 2.5 194hp v automatu (kombi). S tim novejsim bych rekl, ze spis vytacim vic diky kickdown a jezdim svizneji + vic mesto nez drive.
Sice mam spotrebu mnohem vyssi nez @Ondrej K , ale rozdil mezi auty je cca stejny.
 
Se svou GL (viz info v patičce) jezdím dlouhodobě za 7,8 - většinou dálnice a město, 2x až 3x za sezónu do Alp. Minulý týden na dovolené přes Německo do Vogéz ve Francii (mezi Štrasburkem a Basilejí), zpátky přes Rakousko vč. Silvretta hochalpenstrasse a Mnichov zpět. V Německu když to šlo 160 km/h, jinde na hranicích limitů, a spočítaná spotřeba 7,4 l/100 km, podle palubního počítače 7,6.
 
Ja myslim, ze nejvhodnejsi je si trosku prostudovat ta cisla ze Spritmonitoru, pohrat si s fitracnimi kriterii atd., jak daval @PHiLiPZ .
 
Zase nejlepší je srovnání od toho samého řidiče... Průměry můžou být ovlivněné jiným typem kupce, přecejen automat nebo manuál není až takový detail ;). Zvlášť když jedno jde jen v max výbavách a druhé je o dost levnější..
 
Presne takovy porovnani mam:
Zobrazit přílohu 24207

Horni auto je GL 2017 2.0 165hp v manualu (kombi) a spodni je GL 2018 2.5 194hp v automatu (kombi). S tim novejsim bych rekl, ze spis vytacim vic diky kickdown a jezdim svizneji + vic mesto nez drive.
Sice mam spotrebu mnohem vyssi nez @Ondrej K , ale rozdil mezi auty je cca stejny.

Uff, 8,26 se mi zdá celkem dost na 2,0. Jezdíš asi rychle, agresivněji, ne?
 
Pri rychle a agresivni jizde, nebo ve meste, nebo dalnice i kolem 180 km/h, neni problem kolem 10 i s dvoulitrem a manualem, za me to ale treba perfektne snizuji obcasne ekojizdy, kdyz nemam chut jet nadoraz, jsem unaveny, nebo se kocham. Pak 2.0 i 2.5 dokazi jet v klidu pod sest, coz prumer dost srazi. Jako u kazdeho motoru, rozptyl spotreb bude stejne obrovsky, jako rozmanitost vyuziti auta a chovani ridicu...
 
Presne jak říká Ondřej, s tím motorem se snadno dostaneš na vysokou spotřebu, a tím že jsem nejezdil tak často (prakticky jen o víkendy), tak na Eco jízdu nebyla nálada. Tudíž ta vysoká spotřeba :)
 
Presne jak říká Ondřej, s tím motorem se snadno dostaneš na vysokou spotřebu, a tím že jsem nejezdil tak často (prakticky jen o víkendy), tak na Eco jízdu nebyla nálada. Tudíž ta vysoká spotřeba :)

Tak v tom případě mi to už celkem pasuje. Každopádně díky za poznatky.
 
Zeptám se ještě jinak. Který z těchto motorů by jste doporučili, případně je jeden z nich který by jste v žádném případě nedoporučili? Jsou tam věci na které je třeba si dávat pozor?
 
Presne jak říká Ondřej, s tím motorem se snadno dostaneš na vysokou spotřebu, a tím že jsem nejezdil tak často (prakticky jen o víkendy), tak na Eco jízdu nebyla nálada. Tudíž ta vysoká spotřeba :)
Ahoj. Narazil jsem na tebe na spritmonitoru, když jsem vybíral auto a projížděl jsem předpokládané spotřeby. Říkal jsem si tehdy, jak s tím asi musíš jezdit, když ti vychází takové průměry? ? Pak tě vidím tady na fóru ? Já jsem na tom podobně. Auto mám týden a zatím testuji spotřebu v různých režimech. U všech aut, které jsem na spritmonitoru evidoval, jsem měl o cca 1-1,5l vyšší spotřebu, než byl průměr a nic jiného nečekam ani tady. Přisuzuji to tomu, že mimo obec jezdím lehce nad limit (20-30km/h max) a také, že občas mívám těžší nohu na rozjezdu a celkově mě EKO jízda nebaví... ?

Moje statistika je tady:
 
muj osobní příspěvek..přešel jsme z dieslu na benzin, výkon poodobný, jizdu jsem lehounce uzpusobil ..řekněme na dálnici trošku ubral..ale i tak to člověka nutí si šlápnout pro tu radost sem to kupoval :) Spotřeba po najetí cca 7000 km je cca 8,6 l...viz moje statistika...každopádně poznatek z auta..computer se snaží tvářit přívětivěji než je real..obvykle ukazuje cca o 2-4 dcl mín než skutečnost po natankování vypočíta spritmonitor
 
muj osobní příspěvek..přešel jsme z dieslu na benzin, výkon poodobný, jizdu jsem lehounce uzpusobil ..řekněme na dálnici trošku ubral..ale i tak to člověka nutí si šlápnout pro tu radost sem to kupoval :) Spotřeba po najetí cca 7000 km je cca 8,6 l...viz moje statistika...každopádně poznatek z auta..computer se snaží tvářit přívětivěji než je real..obvykle ukazuje cca o 2-4 dcl mín než skutečnost po natankování vypočíta spritmonitor
Toho palubaku jsem si všiml taky a je to velmi příjemná změna. Všechna předchozí auta zkreslovala k lepšímu, jenom tahle Mazda ukazuje o 2-3dcl horší hodnotu na PP, než je realita. ?
 
Toho palubaku jsem si všiml taky a je to velmi příjemná změna. Všechna předchozí auta zkreslovala k lepšímu, jenom tahle Mazda ukazuje o 2-3dcl horší hodnotu na PP, než je realita. ?
Jestli jsem @Reddwarf správně pochopil, tak to má přesně naopak, než popisuješ.
 
a mě to překvapivě v CX-5 sedí na 0,1 úplně přesně - v bývalém autě mi to tedy po úpravě pak taky zobrazovalo už přesně, ale musel se tam zadat koeficient 1,2 :innocent:
 
Back
Top