• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Slabý tah

maros20

nový člen
3
Dobry den. Som novym majitelom tohoto pekneho auticka. Mam benzin motor 2.0 108kw, ale zda sa mi ze aj po zosliapnuti pedala je akceleracia velmi pomala. Budem velmi rad ak by sa nasiel niekto z okolia Ziliny a ma rovnaky motor ci by nebol ochotny posudit moj problem. Vymenene filtre a sviecky.
 
Dobry den. Som novym majitelom tohoto pekneho auticka. Mam benzin motor 2.0 108kw, ale zda sa mi ze aj po zosliapnuti pedala je akceleracia velmi pomala. Budem velmi rad ak by sa nasiel niekto z okolia Ziliny a ma rovnaky motor ci by nebol ochotny posudit moj problem. Vymenene filtre a sviecky.
Ahoj, tady záleží, co si představuješ pod pojmem "pomalá akcelerace" :) O jakém otáčkovém pásmu a o kterém kvaltu se bavíme? Ačkoliv má motor 108kW (mám ten samý), tak to není žádná raketa a do 3tis otáček je opravdu líný, od 3,5tis otáček začíná ukazovat růžky a na trojku nad 4tis otáček začíná pěkně táhnout :) Takže jestli si zvyklý na turbo a čekáš zatlačení do sedačky od 2tis otáček, tak to pravda u tohoto auta bohužel nebude :)
 
Ahoj, tady záleží, co si představuješ pod pojmem "pomalá akcelerace" :) O jakém otáčkovém pásmu a o kterém kvaltu se bavíme? Ačkoliv má motor 108kW (mám ten samý), tak to není žádná raketa a do 3tis otáček je opravdu líný, od 3,5tis otáček začíná ukazovat růžky a na trojku nad 4tis otáček začíná pěkně táhnout :) Takže jestli si zvyklý na turbo a čekáš zatlačení do sedačky od 2tis otáček, tak to pravda u tohoto auta bohužel nebude :)
Žiadny silnejší ťah nepocitujem ani nad 4tis otáčky. Ako jasne je tam nárast oproti 2tis otáčkam na 3jke ale dosť minimálny. Mal som predtým toyotu corolla verso s 1.8i benzínovým a to auto bolo ťažšie a o dosť živšie. Jasne turbo efekt neočakávam..
 
Dobry den. Som novym majitelom tohoto pekneho auticka. Mam benzin motor 2.0 108kw, ale zda sa mi ze aj po zosliapnuti pedala je akceleracia velmi pomala. Budem velmi rad ak by sa nasiel niekto z okolia Ziliny a ma rovnaky motor ci by nebol ochotny posudit moj problem. Vymenene filtre a sviecky.
Mám takisto aj japonca bez turba, a podobný problém sa vyriešil výmenou káblov k rozdelovaču. Fakt bol aj ten, že sa to prejavovalo takisto cukaním motora.
 
GH nemá rozdělovač a tím pádem ani kabely od něj ke svíčkám ;) ono je možný, že předchozí majitel jezdil dost na spotřebu, tak auto potřebuje jen "roztahat".

@maros20 Počkej si az bude svítit rezerva a natankuj lnou nádrž vervu 100, nebo MaxxMotion 100, nebo 95 + kup VIF do benzínu a dej dvoj až trojnásobnou dávku (těsně před tankováním), zvol trochu "točivější" styl jizdy a ono se to probere. Samozřejmostí je i vyměněnej olej, aby byl motor co nejlépe chráněn ;)

Ještě mě napadá, je dobrý na zvedáku zkontrolovat kola jestli se volně otáčí - jestli nějaký nepřibržďuje ;)
 
GH nemá rozdělovač a tím pádem ani kabely od něj ke svíčkám ;) ono je možný, že předchozí majitel jezdil dost na spotřebu, tak auto potřebuje jen "roztahat".

@maros20 Počkej si az bude svítit rezerva a natankuj lnou nádrž vervu 100, nebo MaxxMotion 100, nebo 95 + kup VIF do benzínu a dej dvoj až trojnásobnou dávku (těsně před tankováním), zvol trochu "točivější" styl jizdy a ono se to probere. Samozřejmostí je i vyměněnej olej, aby byl motor co nejlépe chráněn ;)

Ještě mě napadá, je dobrý na zvedáku zkontrolovat kola jestli se volně otáčí - jestli nějaký nepřibržďuje ;)
Dakujem velmi pekne. Presne ma napadlo dnes som nacapoval max motion 100 ale mal som asi 10l este klasickeho.. pockam teda teraz ked bude rezerva a naplnim 100. Ano zdalo sa mi dnes ze ked som ho poriadne prevetral mazda bola sviznejsia.. este predchadzajuci majitel vymenil sviecky tesne pred predajom a dal tam denso ci to moze mat nejaky vplyv??
 
Vyměnit jedině za NGK! Ostatní jsou problemový , patří tam ILTR5A-13G (NGK 3811) stejně jako do 2.5 ;) sada vyjde na cca 1000kč. Maji interval výměny cca 120tkm, doporučil bych je měnit max po 60tkm ;)
 
Po prečítaní som začal rozmýšľať nad tými kablami :) má cenu meniť cievky?
A sviečky mám denso už vyše roka, odstranili jemné trhanie pri jazde v kolóne čo sme riešili v inej téme, nejdem nikoho presviedčať, skúšal som aj vymeniť ngk na nejakú dobu zas. Aké by mohli robiť problémy iné značky? Rozmýšľal som skúsiť aj champion
 
Do Japonců NGK a nevymýšlet. Ostatní buď dělají problémy nebo to jen nechce jet, vysoká spotřeba atd. Brát vzdy nové NGK! ;)
 
Pokud to necuká a dobře startuje tak ne. Já mám 260tkm a mám pořád původní ;)
 
Ahoj pokud chces vyměnit cívky, protože mas podezreni, muzu ti nabídnout, co mi tu zbyly. Cena za jednu je 400 kc. Kdyz vezme všechny 4 tak ti dam slevu. Kdyžtak se ozvi.
Už som na to zabudol, mám iné plany čo budem meniť, konkrétne na podvozku
 
Tak dej vedet co to bude, mam doma kompletni sadu silenbloku na přední ramena. Ja nakonec sehnal za dobrou cenu nove, takže mi to tu přebývá.
Predok bude v celku, vrchné aj spodné ramená, zadné budem listovať všetkých 12 kusov, možno aj tie pozdĺžne 2
 
Predok bude v celku, vrchné aj spodné ramená, zadné budem listovať všetkých 12 kusov, možno aj tie pozdĺžne 2
Tak to přeju hodne trpělivosti, a záleži dost co tam bude dávat za výrobce. Zadek jsem chtěl taky lisovat ale, po tom co neslo cele spodní rameno ani hnout ani vrchní, všechny se taky ohli, tak by jsme do toho asi vzadu moc nesel.
 
Tak to přeju hodne trpělivosti, a záleži dost co tam bude dávat za výrobce. Zadek jsem chtěl taky lisovat ale, po tom co neslo cele spodní rameno ani hnout ani vrchní, všechny se taky ohli, tak by jsme do toho asi vzadu moc nesel.
Ja už som mal zhodené vzadu tehlicu keď som robil ložisko, šroby boli ok, okrem spodného excentru ten pôjde nový, preto som zhodnotil že ma nič nezastaví :)
 
Zdravím, mám veľmi podobný problém ako v prvom príspevku, auto občas jemne trhne okolo 2,5 az 3 tisíc a nemá ten ťah s pribúdajúcimi otáčkami.... plus mám ešte pocit, že plynový pedál ako keby lepšie reagoval hneď od vrchu , ako pri plnom stlačení. Mazdu mám mesiac, sviečky som menil minulý týždeň Denso a nepomohlo, jedine je auto kus kludnejsie na voľnobeh.

Čítal som aj iné diskusie, má zmysel vyčistiť škrtiacu klapku prípadne váhu vzduchu ? ( auto má 229 tisíc km) Či kúpiť irídiove NGK ? Prípadne nejaké iné rady.
Ďakujem za každú odpoveď!
 
Těžko soudit dle popisu, jestli je vlastně vůbec něco v nepořádku, protože ta dojmologie je samozřejmě pro každého subjektivní.

Špinavá škrtící klapka má z principu funkce vliv prakticky jen na volnoběh.
Váha vzduchu - to bych fouknul k tomu určeným sprejem, proč ne
Pokud je nový vzduchový filtr, svíčky a motor běží klidně, tak těžko říct. Já jsme osobně teď musel jedny Densa reklamovat. Auto nepravidelně škubalo a na diagnostice jsme měl na všech válcích nezápaly. Když jsme vrátil staré NGK co tam byly 80 000Km, tak vše OK. Tak jsem ty druhé nové raději koupil zase NGK, ačkoliv ty předchozí Densa byly vybrané správně a patřily tam.

Jedině se podívat na tlak paliva na volnoběhu aby to mělo hodnoty dle předpisu výrobce - manuál zde na fóru asi je. Pokud by ten tlak nedosahoval, tak asi jedině palivové čerpadlo/jeho sítko. Ty auta totiž nemají normální palivový filtr

Ono je ale třeba brát v potaz, že to je dvoulitrový, konstrukčně dost letitý motor a to auto nemá 1000kg. Současně je to atmosféra, takže pokud jsi nešel přes 4000ot/min, tak ono to zas nějak zázračně nepojede.

Nejlépe se domluvte 2 se stejným motor a někde se sejděte, ať můžeš ten projev porovnat. To může být cokoliv od přicpaného katalyzátoru po vůle ventilů a nevím co ještě...Pokud to vůbec problém je...o_O
 
Těžko soudit dle popisu, jestli je vlastně vůbec něco v nepořádku, protože ta dojmologie je samozřejmě pro každého subjektivní.

Špinavá škrtící klapka má z principu funkce vliv prakticky jen na volnoběh.
Váha vzduchu - to bych fouknul k tomu určeným sprejem, proč ne
Pokud je nový vzduchový filtr, svíčky a motor běží klidně, tak těžko říct. Já jsme osobně teď musel jedny Densa reklamovat. Auto nepravidelně škubalo a na diagnostice jsme měl na všech válcích nezápaly. Když jsme vrátil staré NGK co tam byly 80 000Km, tak vše OK. Tak jsem ty druhé nové raději koupil zase NGK, ačkoliv ty předchozí Densa byly vybrané správně a patřily tam.

Jedině se podívat na tlak paliva na volnoběhu aby to mělo hodnoty dle předpisu výrobce - manuál zde na fóru asi je. Pokud by ten tlak nedosahoval, tak asi jedině palivové čerpadlo/jeho sítko. Ty auta totiž nemají normální palivový filtr

Ono je ale třeba brát v potaz, že to je dvoulitrový, konstrukčně dost letitý motor a to auto nemá 1000kg. Současně je to atmosféra, takže pokud jsi nešel přes 4000ot/min, tak ono to zas nějak zázračně nepojede.

Nejlépe se domluvte 2 se stejným motor a někde se sejděte, ať můžeš ten projev porovnat. To může být cokoliv od přicpaného katalyzátoru po vůle ventilů a nevím co ještě...Pokud to vůbec problém je...o_O
Ďakujem za rýchlu odpoveď.... veď to je na tom najhoršie, že keď nemáš s čím porovnať tak vlastne nevieš či je tam vôbec nejaký problém :D čo sa týka tej diagnostiky, tieto hodnoty mi ukáže diagnostika aj od garáž majstra či je potrebné mať nejakú profi ?
 
Back
Top