• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Slabý tah

Ďakujem za rýchlu odpoveď.... veď to je na tom najhoršie, že keď nemáš s čím porovnať tak vlastne nevieš či je tam vôbec nejaký problém :D čo sa týka tej diagnostiky, tieto hodnoty mi ukáže diagnostika aj od garáž majstra či je potrebné mať nejakú profi ?
To trhnutie spôsobuje zmena dĺžky sania pravdepodobne, mám to tiež. Ťah naopak narastá. Filter sa oplatí vymeniť už len pre dobrý pocit. Tiež nepoznám v okolí nikoho s 2.5kou, aspoň sa nik nepriznal :)

PXL_20220619_092714071.jpg PXL_20220619_100020835.jpg PXL_20220619_092705917.jpg PXL_20220619_092709853.jpg PXL_20220619_100026270.jpg
 
Ideální by bylo napojit tlakoměr přímo na lištu asi. Ale jinak kluci zde používají ForScan. Údajně velmi schopné.
Já používám diagnostický tablet Autel. Měla by to umět i kopie Delphi
 
Prelúskal som všetky možné fóra a bohužiaľ to ozaj môže byť milión vecí (od netesností po lambda sondu)....ale skúsim po poriadku aspoň tie čo ste poradili - diagnostiku, origo sviečky, MAF a ten palivový filter a ... Dúfam, že nie je problém s jeho dostupnosťou 😬😬

určite dám vedieť ak sa to zlepší, keďže viacero ľudí má asi podobný problém
 
Prelúskal som všetky možné fóra a bohužiaľ to ozaj môže byť milión vecí (od netesností po lambda sondu)....ale skúsim po poriadku aspoň tie čo ste poradili - diagnostiku, origo sviečky, MAF a ten palivový filter a ... Dúfam, že nie je problém s jeho dostupnosťou 😬😬

určite dám vedieť ak sa to zlepší, keďže viacero ľudí má asi podobný problém
Palivový 40e v kelly. vahu vzduchu by som nemenil ale ak sa osvedčí tak budem rozmýšľať. Ja mám ešte v hlave vymenu cievok a lambdy, mne pri ustálenej rýchlosti 55km na 4ke cca 2000ot v meste na tempomat hlavne ale aj bez jemne trhá ako sa strieda pridavanie a uberanie paliva, dole kopcom citeľnejšie a pred 30k km to nerobilo (teraz 187k). S voľnobehom mi ponohla úprava na 700ot a ani neviem že je naštartované hlavne zohriaty.
 
"Dúfam, že nie je problém s jeho dostupnosťou 😬😬" No pokud se vesmír nějak nezměnil, tak je uvnitř palivové nádrže. Takže není to kdoví co...
 
Caute, tak mozem potvrdit mam rovnaky problem auto citelne ide pomaly do otacok predtym to vyletelo a auto malo super tah.
Mozem odporucit vymenit palivovy filter Nipparts ako sa pise hore pasuje dobre dost to pomoze aj motoru a vseobecne to odporucam vymenit.

Co sa tyka sviecok po kupe som hned menil na denso a odstranilo mi to problemy. auto islo super tah bol dobry.
Cistil som aj klabku bola trozku zanesena ale nic vazne tiez to ale pomohlo s volnobehom.
A teraz pozorujem lenivost auta ist do otacok.
Profi Diagnostika samozrejme nic neukazuje.
Uvazujem o tom ze mozu byt zanesene lamda sondy moze pomoct ich vycistenie + to vycistenie MAF

Planujem este napojit diagnostiku a chvilu jazdit aby som videl hodnoty lamda sond a MAF + ostatne.

Tak dufam ze to ty vyriesime spolocne.

IMG_20230828_163710.jpg 1660592152592.jpg 1660592152604.jpg 1660592152619.jpg 1660592152630.jpg
 
Tak chalani, po vyše týždni som zistil, že kolega mi vie požičať diagnostiku od fordu ale rozbehá samozrejme aj mazdu, takže idem na to dnes alebo zajtra.... pozriem prípadne chyby (pochybujem, že nejaká vyskočí) a hlavne chcem kuknúť aktuálne hodnoty. Podľa rýchleho prieskumu múdrosti internetov som našiel nasledovné:

Škrtiaca klapka: na voľnobehu má ukazovať cca okolo 20% a pri plnom zatlačení pedála vraj neukazujú skoro nikdy 100 ale okolo 70-80 %.
Váha vzduchu(maf): pre každé auto samozrejme iné ale má to byť ustálený graf, pri každom spektre otáčok - napr. podržím na 2tis = nabehne hodnota a má sa cca ustáliť, 3 tisíc nabehne vyššia a ustáliť atď....
Lamba sondy: hodnoty majú údajne kolísať od 0.1 po 0.9 V pravidelne na voľnobehu. Ak nekolisa hodnota ani pri pridaní je lamba zlá.

Toto je zatiaľ všetko čo som našiel a je to veľmi všeobecne...a som hlavne obyčajný amatér ktorý si to iba vygoolil takže to tak vôbec nemusí byť 😁 preto ak máte nejaké lepšie info alebo dokonca nejaké tabuľky aké majú byť hodnoty pre 2.0 LF tak by som veľmi ocenil keby poradíte. Ďakujem!
 
Lambda sa kontroluje osciloskopom ale orientačne sa dá aj takto:test lambdy.png
Tu sa tiež riešili podobné veci.
 
Tak ja som mal tiez tento problem velmi citelne slaby tah. 2.0i 108kw FL
Vyriesilo to jednoduche vycistenie MAF senzoru to jest vaha vzduchu a nasledne vymazanie chyb v RJ.
BAM a Opet mam dostatok vykonu.

IMG_20230905_164210.jpg
 
Tak ja som mal tiez tento problem velmi citelne slaby tah. 2.0i 108kw FL
Vyriesilo to jednoduche vycistenie MAF senzoru to jest vaha vzduchu a nasledne vymazanie chyb v RJ.
BAM a Opet mam dostatok vykonu.
Tak to je super....a kedy si to čistil ? Odvtedy ti ide všetko bez problémov? Lebo čítal som aj to že pri MAF sa môže čistením znížiť potom životnosť a odíde úplne...ktovie
 
Asi tyzden doazdu.
Cistenie tereba spravit pripravkom nato urcenym.
Ziadna veda. Senzoru sa nic nestane. Skor si pokazis motor ak budes jazdit na tom slabom vykone.
A toto cistenie je dobre opakovat aspon raz za rok.
 
Back
Top