• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Snížení intervalu výměny oleje u SKYACTIV-D 2.2

No predevsim na zaklade krizoveho vyvoje u ostatnich vlastniku stejneho motoru :) + samo oblibena hlaska "Low oil pressure...".. + manzelka (je to jeji auto) parkrat proslapla brzdovej pedal az na podlahu a moc se tomu nechtelo brzdit.

ad. 2 - ty vis o nejake svolavacce na tu vacku? Pokud vim, tak ty skety z mazdy (vyrobce/zastoupeni) resi vzdy jen symptomy... nikoliv pricinu. Nejaky piliny v motoru je evidentne prilis nevzrusiji (a to je neco, co si alespon ja budu fakt pamatovat).

Díky za info. Byla na to tato svolávačka: https://www.mazdaklan.cz/threads/sv...zdoveho-pedalu-u-motoru-2-2-skyactiv-d-sh.59/ Já tedy na ní byl zhruba před půl rokem a to jsem měl najeto okolo 82tisKm. Měl jsem tam celkem 7 věcí, co mi dělali. Bylo tam mimo jiné preventivní výměna vaukovky, kontrola těsnění u ventilů a nějaký tuším 3-4 softwarové úpravy, např úprava časování u ventilů, právě kvůli tomu, aby se snížilo riziko povolení podložek u ventilů, aby se nedostal bordel do oleje, atd... Přesně to nevím, ten technik mi to vysvětloval, ale už si to nepamatuju přesně. Více je popsáno v tom linku, co jsem poslal. Mě to tedy neštěstí brzdilo dobře před i po tý svolávačce a olej měním max po 13tis. hlídám, aby nebyl naředěnej naftou, když je už na polovině mezi maximem a "X", tak už jdu na výměnu. Jezdím tedy nejvíc dlouhé trasy. Zatím bez starostí, tak snad mi to vydrží. Nerad bych platil za tu vačku a věci s tím spojené a vysolil jim min 70tis Kč :(
 
Díky za info. Byla na to tato svolávačka: https://www.mazdaklan.cz/threads/sv...zdoveho-pedalu-u-motoru-2-2-skyactiv-d-sh.59/ Já tedy na ní byl zhruba před půl rokem a to jsem měl najeto okolo 82tisKm. měl jsem tam celkem 7 věcí, co mi dělali. bylo tam mimo jiné preventivní výměna vaukovky, konktrola těsnění u ventilů a nějaký tuším 3-4 softarové úpravy, např úprava časování u ventilů, právě kvůli tomu, aby se snížilo roziko povolení podložek u ventilů, aby se nedostal bordel do oleje, atd... Přesně to nevím, ten technik mmi to vysvětloval, ale už si to nepamatuju přesně. Více je popsáno v tom linku, co jsem poslal. mě to tedy neštěstí brzdilo dobře před i po tý svolávačce a olej měním max po 13tis. hlídám, aby nebyl naředěnej naftou, když je už na polovině mezi maximem a "X", tak už jdu na výměnu. Zatím bez starostí, tak snad mi to vydrží. Nerad bych platil za tu vačku a věci s tím spojené a vysolil jim min 70tis Kč :(

jestli jsem to dobre pochopil, tak zrovna tahle svolavacka je na SYMPTOMY ty vacky... pricemz soucasti te svolavacky ani neni kontrola tech vacek (wtf?!).

Mne to tedy prijde naprosto svinske chovani Mazdy vuci mne.
 
dik.. nestacil jsem sem napsal, ze tady panacek haní ten olej, co jsi doporucil... a to chte nechte musim brat osobne :D
Vím dovolil jsem si říct neco proti tomu co doporučil shr3k, problém je že i když papírově vypadá skvěle, v tepelných testech se přepálil jako jeden z prvních
Screenshot_20190916-211229.jpg
 
Je to ta samá řada tj. stejný složení aditiv. Sice mechanickou odolnost má hodně dobrou, jak za studena tak za tepla, ale snadno se přepálí, přijde o rozpouštěcí složku a začne se tvořit velká část úsad.
Takže častý studený starty ok, krátkodobá zátěž při provozní teplotě ok, ale chce to sledovat teplotu. Pokud to není možný sledovat tímto způsobem, tak jedině podle barvy. Jak rychle změní barvu tak pryč s ním aby nezačal vznikat bordel v motoru a na sítku
 
0w-40 Mobil 1(A3) jsem použil asi 3 výměny a pokud jsem nezašel do extrému tak to bylo ok
 
Sice mechanickou odolnost má hodně dobrou, jak za studena tak za tepla, ale snadno se přepálí, přijde o rozpouštěcí složku a začne se tvořit velká část úsad.
Nějaký konkrétní zdroj a konkrétní test 0W40 ESP? Je jasné, že když má mít olej rozsah 0W40 a HTHS na takové úrovni, že bude mít aditiva (vápník, fosfor, zinkové fosfáty proti oxidaci atp.). A ta se nikam při jeho vaření na 300 stupňů a víc ve zkumavce nevypaří. :D
 
@shr3k např tady
3:22 - 3:52 varianta ESP 0w-40
Samozřejmě se může zdát že takový na pohled extrémní ohřívání je přehnaný, v motoru je ale několik míst kde dochází k teplotním šokům např po vypnutí motoru. Typický místa jsou kruhy a turbo. Tam ten olej dostává zabrat nejvíc.
 
Poslední úprava moderátorem:
Platí co již bylo napsáno, olej, který by byl zcela bez aditiv (případně pouze s aditivy na bázi pouze dalších odpařitelných uhlovodíků), nemůže plnit nároky na střihovou i oxidační stabilitu atp.
 
Ty 2dcl může do sebe nasát nový filtr, až se nastartuje motor. Pak by ale měla hladina oleje podle měrky klesnout.
 
Diskuze o jiných motorech, než je motor SH (2.2 Skyactiv-D) a jiných olejích, než je výkonnostní třída C3, přesunuta. Toto téma se týká pouze problematiky provozu 4 výfukových vaček z celkových 8 bez rolny (za tepla, tedy po většinu životnosti motoru) a s tím souvisejícím zajištěním netrhání olejového filmu při vysokém zatížení.
 

Podobná vlákna

Back
Top