Bumerank
nový člen
- 10
Zdravím Mazdaře!
Možná se to bude zdát jako 100x omílané téma, protože všeobecně kolující "pravda" je, že motory se řízeným vstřikováním vypínají při brždění motorem vstřikovače a spotřeba je tedy nula - ani kapak paliva nejde do motoru.
Nedalo mi to a zkusil jsem napíchnout mou M6 na diagnostiku s použitím vícero diagnostických aplikací pro Android a všechny ukazovaly to samé. Světe div se, při brždění motorem jsem viděl dávkování paliva vyšší, než při vyřazení na neturál! Navzdory tomu, že palubní počítač ukazoval krásnou nulu. Dokonce čím vyšší otáčky při brždění motorem byly, tím více paliva tam šlo. Pohybovalo se to kolem 1-3 l/100km, v závislosti na rychlosti a otáčkách.
Pokud brždění motorem není bez paliva může to nějak souviset s emisemi (udržování teploty katalyzátoru nebo něco takového), nebo je to spíše potenciální kurvítko? Nebo to má úplně jiný účel?
Nebo má snad můj motor nějaký technický problém? Dlouhodobá spotřeba se mi pohybuje kolem 7.5l/100km, což považuju za normál.
Zkoumal to někdo z vás? Udělal jsem někde při pozorování či usuzování chybu?
K myšlence zkusit toto prozkoumat mě vedlo to, že dnešní motory s obdobným maximálním výkonem, jako moje M6 má, mají spotřebu o 2-3 litry nižší. Jasné, malé rozměry snižují ztráty třením ale to nebude mít tak velký vliv. Turba sice asi o něco zvýší účinnost, ale určitě ne o třetinu, tím spíš ne když lidi běžně jezdí v otáčkách pod hranící, kde se turbo spíná.
Možná se to bude zdát jako 100x omílané téma, protože všeobecně kolující "pravda" je, že motory se řízeným vstřikováním vypínají při brždění motorem vstřikovače a spotřeba je tedy nula - ani kapak paliva nejde do motoru.
Nedalo mi to a zkusil jsem napíchnout mou M6 na diagnostiku s použitím vícero diagnostických aplikací pro Android a všechny ukazovaly to samé. Světe div se, při brždění motorem jsem viděl dávkování paliva vyšší, než při vyřazení na neturál! Navzdory tomu, že palubní počítač ukazoval krásnou nulu. Dokonce čím vyšší otáčky při brždění motorem byly, tím více paliva tam šlo. Pohybovalo se to kolem 1-3 l/100km, v závislosti na rychlosti a otáčkách.
Pokud brždění motorem není bez paliva může to nějak souviset s emisemi (udržování teploty katalyzátoru nebo něco takového), nebo je to spíše potenciální kurvítko? Nebo to má úplně jiný účel?
Nebo má snad můj motor nějaký technický problém? Dlouhodobá spotřeba se mi pohybuje kolem 7.5l/100km, což považuju za normál.
Zkoumal to někdo z vás? Udělal jsem někde při pozorování či usuzování chybu?
K myšlence zkusit toto prozkoumat mě vedlo to, že dnešní motory s obdobným maximálním výkonem, jako moje M6 má, mají spotřebu o 2-3 litry nižší. Jasné, malé rozměry snižují ztráty třením ale to nebude mít tak velký vliv. Turba sice asi o něco zvýší účinnost, ale určitě ne o třetinu, tím spíš ne když lidi běžně jezdí v otáčkách pod hranící, kde se turbo spíná.