• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Spotřeba

Bumerank

nový člen
10
Zdravím Mazdaře!
Možná se to bude zdát jako 100x omílané téma, protože všeobecně kolující "pravda" je, že motory se řízeným vstřikováním vypínají při brždění motorem vstřikovače a spotřeba je tedy nula - ani kapak paliva nejde do motoru.

Nedalo mi to a zkusil jsem napíchnout mou M6 na diagnostiku s použitím vícero diagnostických aplikací pro Android a všechny ukazovaly to samé. Světe div se, při brždění motorem jsem viděl dávkování paliva vyšší, než při vyřazení na neturál! Navzdory tomu, že palubní počítač ukazoval krásnou nulu. Dokonce čím vyšší otáčky při brždění motorem byly, tím více paliva tam šlo. Pohybovalo se to kolem 1-3 l/100km, v závislosti na rychlosti a otáčkách.

Pokud brždění motorem není bez paliva může to nějak souviset s emisemi (udržování teploty katalyzátoru nebo něco takového), nebo je to spíše potenciální kurvítko? Nebo to má úplně jiný účel?
Nebo má snad můj motor nějaký technický problém? Dlouhodobá spotřeba se mi pohybuje kolem 7.5l/100km, což považuju za normál.

Zkoumal to někdo z vás? Udělal jsem někde při pozorování či usuzování chybu?

K myšlence zkusit toto prozkoumat mě vedlo to, že dnešní motory s obdobným maximálním výkonem, jako moje M6 má, mají spotřebu o 2-3 litry nižší. Jasné, malé rozměry snižují ztráty třením ale to nebude mít tak velký vliv. Turba sice asi o něco zvýší účinnost, ale určitě ne o třetinu, tím spíš ne když lidi běžně jezdí v otáčkách pod hranící, kde se turbo spíná.
 
No nevím, chtěl bych vidět to jiné AUTO velikosti a váhy a výkonu jako tvoje M6, které má spotřebu 4,5 až 5,5 litru benzínu na 100 Km (když tvoje má 7,5l) !!! Nespletl ses a neptal se majitele naftového motoru na spotřebu ???
 
Ne, nebyl to diesel, bylo to ale auto menší než M6.

Hlavně tu jde ale o to, jak to tedy je s tím bržděním motorem.
 
@Bumerank a co vyhazování kvaltu při jízdě z kopce, nepomohlo by to při snižování spotřeby? :D Pokud téma spotřeby benzínu při brždění motorem zkoumáš z vědeckých důvodů, pak to chápu.... Spotřeba mívá docela jiné důvody jak ji snížit podstatně efektivněji.....
 
V podstate všetky motory s RJ vedia za istých podmienok (otáčky a poloha plynového pedálu) vypnúť dávkovanie paliva. Ide len o zníženie spotreby vo chvíli, keď brzdíš motorom a potrebuješ tú energiu niekde zmariť a motor bez paliva je slušná brzda :D
Zníženie spotreby vyradením rýchlosi vs neutrál, závisí od toho, či ideš pol hodinu z kopca (brzdenie motorom), alebo je to padák s následným výjazdom ( typicky D1 a tam radšej neutrál).
To ukazovanie spotreby môže byť chyba nastavenia aplikácie.
Na mojej RX-ke mi to tiež ukazovalo spotrebu cca 2l ale tam som to pripisoval wanklu ( palubný počítač nemá ;).
Dnes idem autom tak sa na to pozriem.
 
Zajímavé téma. Nevím. Po přečtení jsem chtěl také nalézt odpověď. Ale nezadařilo se mi. Jen jsem zjistil, že Fiat jako minimum při brzdění motorem ukazuje 2L/100km a míň PP nikdy neukáže. A že u nových aut (cca od 2008-2010) se záměrně vstřikuje v tomto režimu motoru palivo v množství srovnatelném k udržení volnoběhu, aby nevychladl katalyzátor. Jestli Mazda předběhla dobu a začala to dělat už v roce 2006, nevím. Na Feliciích v tomto režimu motoru se do válců žádné palivo nevstřikovalo. Také jsem se dopídil k tomu, že výrobci tam nechávají naskočit hodnotu 0,0 záměrně, aby to lidi motivovalo sjíždět ty kopce se zařazenou rychlostí.
Tady bych to nenazýval kurvítkem. Spíš bych to viděl opačně. Když pominu ten katalyzátor, přece jen pro ten motor je výhodnější, když běží na konstantní teplotě, než aby zažíval nějaké teplotní výkyvy.
 
Spotřeba je při brždění motorem opravdu nulová (kromě otáček blížících se volnoběžným). Jestli diagnostika ukazovala něco jiného, tak jen z nějakých údajů (otáčky, poloha škrtící klapky apod.) vypočítávala teoretickou spotřebu,nebo byla bějaká chyba v diagnostickém programu. Pravdu by ukázal jen průtokoměr zapojený v palivovém potrubí. Poznat se to také dá tak, že při jízdě z mírného kopce, případně i po rovině a nižších otáčkách pustíte plynový pedál - auto začne mírně brzdit motorem a asi po sekundě začne brzdit intenzivněji. Je to tím, že po puštění pedálu se přívod paliva nepřeruší hned, ale s malým spožděním.
Není důvod aby výrobci lží motivovali ke sjíždění kopců se zařazenou rychlostí. Palivo spálené při vyřazení na neutrál by k udržení dostatečné teploty katalizátoru stačilo. Ostatně k vychladnutí katalizátoru by asi byl potřeba hoodně dlouhý Alpský svah, běžně brzdím motorem max. desítky sekund => katalizátor nestihne vychladnout.
A jen pro zopakování - brzdit motorem se vyplatí v těch případech, kde to částečně, nebo zcela nahradí brždění brzdami. Takže z mírného svahu, kde auto při jízdě na neutrál tak akorát udržuje rychlost, případně malinko zpomaluje, je lepší jet na neutrál. Z prudkých kopců (nebo při dojíždění ke křižovatce, vratům apod.), kde bych stejně musel použít provozní brzdy, je lepší brzdit motorem. A třeba i podřadit, pokud je brždění na šestku málo intenzivní - šetří se tím provozní brzdy, zabraňuje se jejich přehřátí.
 
A ještě některé MAZDY mají E-Loop, který při brzdění motorem akumuluje el. energie do kondenzátoru, která se tím vyrobí v alternátoru (rekuperuje).
 
Už jsem za ty roky ježdění zjistil, kdy je vhodnější při dojíždění setrvačností jet na neutrál a kdy brzdit motorem...pokud ale brždění motorem spotřebu zvýší, tak to šetří "jen" brzdy. Palivo spotřebované v tu dobu mi přijde jako promrhané.
@xPet takto to zní docela logicky a tak trochu si to taky myslím, nicméně mi to přijde jako mrhání palivem. Určitě by šel katalyzátor vyhřívat i jinak. Mám takový úsek dálnice, kde relativně pravidelně jezdím, kde je ideální brzdit motorem přes kilometr v kuse. Obecně využívám brždění motorem velmi často.
@Murbach to s tou změnou v intenzitě brždění jsem nikdy nepozoroval, možná jsem si jen nevšiml - zkusím se na to zaměřit. Údaj byl myslím počítán přímo řídící jednotkou. Nicméně přesnější info by dala hodnota délky impulzu pro vstřikovače.
@Kozlik ten bohužel nemám, údajně některé automobilky to v dnešní době dělají tak, že během jízdy dobíjejí baterku pouze při brždění (tzv. "inteligentní dobíjení" - píše se o tom tady: http://www.auto.cz/proc-stop-start-nici-autobaterie-tohle-byla-draha-uspora-113291) motorem (kvůli nižším emisím), což ale není pro baterku vůbec dobré ..jinak nová 6ka s benzínovým dvoulitrem umí jezdit i za 6, to jen tak BTW
 
Pozrel som spotrebu cez DashCommand a ukazoval asi len 0.8l/100km. VIem že to bolo menej ako na neutrál. Tá možnosť nenechať vychladnúť katalyzátor mi príde celkom rozumná.
Inak na mojom motore pozorujem výraznejšie brzdenie do cca 2000rpm, pod ne ako keby povolil a auto začne zrýchľovať.
@Murbach tá prodleva môže byť kým sa RJ potrebuje uistiť že podmienky sedia :)
 
Díky za postřehy. U mě ta spotřeba byla v rozmezí 1,1-3,3/100km - nepřímo uměrné rychlosti a přímo uměrné otáčkám.
 
Asi to tu někde bylo, ale dnes jsem si nechal namontovat AA. Během zkoušení jsem si v menu setup MDZ odfajfknul aktivního AA. Zaboha mi to už s mobilem nechodi. Skočí pouze nabíjení a znovu zafajfkovat se to nedá. Pak jsem zkusil jinej mobil a s tím to normálně šlape. Diky za každou radu ...

Radek
To se mi stalo před pár dnama. Musel jsem udělat factory reset, protože mi to pak taky nešlo nijak zapnout. A hned se zvedla solidně spotřeba z 8 na 11,5 litrů, protože se asi smazaly data, který se auto naučilo o stylu mé jízdy (doufám, že to bylo tím a ne něčím jiným).
 
@mellda: Díky Ti ! Sice se všechno vymazalo, ale AA je zpět a s tím ponaučení to neodškrtávat :)
Jo, drahý ponaučení :) Byl bych rád, kdybys pak dal vědět, jak se ti zvedla spotřeba. Já zvýšenou spotřebu dával za vinu tomuto. Pokud se ti nezvýší, tak mám možná problém jinde.
 
Jo, drahý ponaučení :) Byl bych rád, kdybys pak dal vědět, jak se ti zvedla spotřeba. Já zvýšenou spotřebu dával za vinu tomuto. Pokud se ti nezvýší, tak mám možná problém jinde.
Jde pouze o vymazání dat o spotřebě a auto si teď vypočítává hodnoty znovu. Pokud po "resetu" necháš auto nastartovaný stát třeba 2 minuty tak první číslo co tam uvidíš bude třeba 99 litrů na 100km. Není to nic nenormálního.
 
Jde pouze o vymazání dat o spotřebě a auto si teď vypočítává hodnoty znovu. Pokud po "resetu" necháš auto nastartovaný stát třeba 2 minuty tak první číslo co tam uvidíš bude třeba 99 litrů na 100km. Není to nic nenormálního.
Já si právě píšu každý tankování do jedné aplikace na mobilu (Fuelio) a zapisuju tam, kolik jsem natankoval a aktuální stav tachometru. Ona pak z toho spočítá průměrnou spotřebu pro každý natankování. Ta se pohybovala okolo 8 litrů a naposledy se mi tam ukázalo 11,5. Napřed jsem myslel, že mám nějakej problém v autě a pak mi bylo řečeno, že to bude možná tímto, tak jsem si oddychl. Možná jsem jezdil trošku živějš, ale nepřišlo mi to o moc. No snad se tam něco nepodělalo. V pátek jsem objednanej na výměnu oleje v motoru a v převodovce. Teď každou cestu sleduju spotřebu a když jedu klidně na cca 2 tisíce otáček a necourám se v zácpě, tak se dostanu třeba i na 7.
 
......Teď každou cestu sleduju spotřebu a když jedu klidně na cca 2 tisíce otáček a necourám se v zácpě, tak se dostanu třeba i na 7.

No i tak je to dost, já se pohybuji okolo 6,5L. A to nejezdím na spotřebu. Je fakt, že už beru jen benzin Verva100 a vysledoval jsem, že když někdy bral i obyč benzín třeba u Hypernovy, tak jsem pak měl spotřebu 6,8-7L
 
@mellda: No jak tu psali... spotřeba se mi po resetu ustálila po pár kilometrech na cca původní hodnoty kolem 8.2litrů pro CX-5 2L AWD.
 
Tak to je divný. Ta spotřeba je pořád moc velká. Nezbývá než začít testovat různý paliva. Nebo existuje už nějaký test? Pokud ne, koupil bych kanystr,abych měl rezervu a vždycky bych natankoval na 50 km a jel tu stejnou trasu na stejný otáčky.
 
A nestačí sundat tu cihlu z plynu? :D

Podívej, nechcete to už řešit jinde kolik to žere a proč? Odbočujete od tématu. ;)
 
Back
Top