• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Svítí/bliká kontrolka airbagu

Zdravím jaký byl postup při výměně? Je potřeba připojit diagnostiku a konfigurovat jednotku? Musí být odpojená aku?

Žiadnu vedu v tom nehľadaj. Odpojil som batérku, vymenil RJ, zapojil batérku a znovu "naprogramoval" sťahovanie okien. To bolo všetko.
To bych mohl zvládnout, Díky. Jen pro info s jakou cenou od MazdaGentleman bych měl počítat za jednotku SAS Mazda 6 GH 2,5?
 
Tak mám novou jednotku a opravdu vyřešila "nekomunikaci s diagnostikou" - ona to není žádná novinka, že tyhle jednotky na preFL GH odcházejí, za chvíli budou cenný jak Bitcoin :D

Teď ale otázka na tělo... jde vyresetovat "nabouraná" jednotka pomocí Forescanu? Nebo se musí do Mazdy?

2021-02-15 17.18.53.jpg 2021-02-15 17.47.43.jpg
 
Tak hlásím po víc jak půl roce závada opravena... :party:??
Vemu to popořádku:
1. někdy v loňském roce se mi rozsvítila kontrolka airbagu a svítila trvale. Nefungovalo ani zvukové varování nezapnutých pásů
2. Diagnostika hlásí závadu "Ztráta komunikace s řídící jednotkou airbagů"
3. žádný reset ani nic jiného nefunguje - rozhodl jsem se sehnat novou jednotku - moje auto je rok 2008, takže má nechvalně známou "D" jednotku - tedy part number GS1D-57K30
4. sehnat "novou" se mi podařilo až po dlouhých měsících - obvolal jsem snad všechny vrakoviště, prodejce dílů co jsem vygůglil - vždy byla odpověď stejná - teď tu byla, ale už není :D :D
5. první světlo naděje mi vysvitlo letos v lednu, když jsem narazil na firmu ProfiECU z Opavy - nabízeli jednotku bez záruky za 4680,- plus doprava - cena se mi moc nezamlouvala, tak jsem hledal dál
6. před týdnem, si kolega v práci nechal dovézt auto a na spz měl web www.mazdavrak.cz - super ochotný pán, jednotku měl, poslal obratem za 2500,- plus dopravu - neváhal jsem
7. jakmile jednotka přišla, namontoval jsem ji a hlášky co vyhodila vidíte v mém příspěvku výše - v podstatě to byla jednotka z bouraného auta a byla potřeba vyresetovat - žádné snadné řešení se nenabízelo - resp ne cestou Forescan
8. až zdejší mág Shrek nabídl své služby a pokusil se EEPROM načíst - narazil na zalakovaný plošný spoj, takže jsem měl smůlu, ale poradil mi firmu www.autoelektroinstalace.cz
9. opět superochotný člověk, hned jsme se domluvili (na víkend!) abych přijel, že na místě jednotku přepíše - povedlo se a já konečně jezdím komplet bez výstražných světýlek a s funčními airbagy :D

Předně bych chtěl poděkovat Shrekovi - bez jeho pomoci bych to jen tak nevyřešil. Díky! ?
Potom musím vyzdvihnout profesionalitu chlapíka z www.autoelektroinstalace.cz - strašně milej člověk, vysvětlil jasně co s jednotkou udělal (vypájel a přepsal EEPROM a zaletoval zpět) a i diagnostikoval problém té staré (vytopená! Evidentně mi na ní někdy kape kondenzát z topení - na plošnáku je to vidět).
Doporučuju všem předFl GHčkařům ji zkontrolovat, já ještě nezjistil jak se mi to stalo, to mě čeká až bude teplo. Rozhodně budu informovat :)
Jo a ještě ceny:
Jednotka: 2500,-
Pošta: 250,-
Reset jednotky - přepsání dat: 1000,-


2021-02-24 06.22.30.jpg 2021-02-24 06.22.30.jpg
 
Plánuju koupit Mazdu GH. Snad je toto ojedinělý problém. Ale klobouk dolů Pavlis jak se nevzdáváš. to se mi líbí :)
 
Podívej já to auto miluju, GY mi vyhovovalo víc, ale GH v naftě je na moje cesty (denně dálnice 60+60km) lepší... Najel sem na ní za dva roky 70tkm a kromě těchhle problémů tenhle rok se nic moc nedělo. Celkový nájezd mám 330tkm a teď řeším děravý kondenser, ramena, táhlo naklápěni xenonu... sešlo se to před STK o_O
 
Blikání airbagu - kód 22 - potvrzuji, že pročištění konektoru pod sedačkou řidiče zabralo :), díky.
 
Rad by som sa podelil o svoje skusenosti ohladom nefunkcnej RJ airbagu.

Moj problem bol:
- kontrolka airbagu sa z nicoho nic rozvietila natrvalo
- kontrolka airbagu spolujazdca, ze je vypnuty stale svietila, aj ked bol zapnuty
- nefungovala signalizacia bezpecnostnych pasov

Po precitani celeho vlakna som sa ani neunuval ist na nejaku diagnostiku a bolo mi jasne, ze bude nutna vymena RJ. Kazdopadne po prejdeni par ponuk v cenovych relaciach 200-350e, som skusil pohladat aj ci nie je moznost aj opravy a nasiel som Polsku firmu Infocar, co sa venuje opravam RJ airbagov (http://www.infocar.pl/). Tak som im to tam poslal, typek v ten den ako mu to doslo pisal, ze uz opravene a na dalsi den poslal spat. Ked to prislo namotoval som a uz vsetko znovu hra ako ma ;)

Mna to teda nakoniec vyslo postovne do PL 4e, oprava 300 zloty a postovne spat si vypytal 80 zloty. Uhradene Paypalom. Cize dokopy cca 88 eur.
 
Už mě došla trpelivost s řešením neustálého blikání airbagu po posunutí sedačky spolujezdce. Vyřešil jsem to kulatýma fastonama a stahovacíma páskama
IMG_20230309_172033.jpg
 
Mě to vyblikávalo, že nevidí přední čidlo nárazu a po vymontování byl uhnilý jeden z kontaktů v konektoru čidla, takže výměna.
 
V podstatě to jen odpaluje patronu, takže by to mělo být jedno, ale konektory jsem dal pro jistotu tak, aby dráty nešly prohodit
 
Včera na mě začal zase blikat airbag, po dlouhé době. Diagnostika píše B0001, konektory pod sedačkou to nejsou, našel jsem tu, že by to mohl být konektor přímo pod airbagem na volantu, je to tak? Takže sundat airbag a pročistit konektory?
 
Já kontroloval konektory pod sedačkou - v pořádku, konektor na volantu - v pořádku, až jsem pak vzteky párkrát praštil do volantu zespod a najednou dobrý 😄
 
Co forscan píše za celej kód? Každopádně je to airbag ve volantu
 
Poslední úprava:

Podobná vlákna

Back
Top