• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Tuhost otáčení volantu - špatný posilovač řízení

Viacprvkove zavesenie na 6tkach je problematické zistovanim závad na náprave. Na obyc. Zaveseni kde je len spodné rameno a tlmič a na ňom sa točí koleso stačí dvihnúť auto a lomcovat kolesom a nájsť vôlu. Pri viacorvku treba dvihnúť auto za napravnicu/rám a zároveň odľahčiť spodné rameno ďalším zvedakom tak aby neboli všetky čapy pod ťarchou samotnej nápravy a potom skúsiť lomcovat a hľadať vôle. Na slušnej geometrii by mali vedieť že robiť za 40 euro geometriu na aute kde sa zákazník sťažuje na nekontrolovateľne riadenie vozidla na nerovnostiach je čistá zlodejina. Mám tento problém aj na GG starej, kde na geometrii je všetko v zelenom blablabla ale jedine čo sú schopní nastaviť je zbiehavost , ktorú ovplyvňuje akurát vôla v čapoch na tyckach riadenia a je to zanedbateľná výmena oproti tlmičom, pružinam ramenam capom a ulozeniam. Žijeme v smutnej dobe kde v 4 z 5 servisoch toto laikovi nikto nepovie, urobia 3D geometriu a adios za 10 minut.

V zásade ak nepomôže geometria treba skontrolovať celú prednú aj zadnú nápravu , všetky čapy a uloženia a tlmiče, stabilizátory a tyčky riadenia. Treba sa zamerať ži ťahanie riadenia je stále, alebo len na nerovnostiach, pri brzdení, akcelerácii atď.
 
Poslední úprava moderátorem:
Ahoj, nenapadá někoho něco?

1) Auto táhne do prava
2) Volant není kalibrovaný ( otočené logo mazda )
3) Když jedu po kostkých tak celej volant tancuje
4) Jel jsem zatáčku rychleji, vzal jsem nějaký kanála malej jsem z toho naboural jak se celý volant ztočil
5) Točením volant je "kousavé" místo toho aby bylo plynulé

Stále doufám že někoho napadne nějaká rada že něco může být uvolněné popřípadě co vymněnit..

Díky
 
Geometria, kontrola tyciek riadenia aj vnútorných, kontrola všetkých capov a uložení prednej nápravy, tlmiče. Niekde som cital že v extrémnych prípadoch môže nastať problém v gumených ulozeniach samotného riadenia ktoré je upevnené asi o napravnicu.
 
Obávám se že tady kde klasicky o senzor natočení kterej se poškodil nějakým velkým výmolem ve vozovce
 
Zdravím všechny, při poslední autorizovaného prohlídce v servisu mi přes diagnostiku zjistili závadu na snímači točivého momentu. Řekli mi, že tento díl se neprodává zvlášť, ale pokud jsem dobře pochopil, je to díl s kódem GS1F-32-12Y, je to tak? Mysleli asi že se neprodává v ČR. Doporučíte prosím web, kde to koupit i s doručením do ČR? Díky
 
Je tu i postup na výměnu v technické sekci, ale ten je jen pro ověřené členy
M6 GH řízení oprava.png
 
Zdravím všechny, při poslední autorizovaného prohlídce v servisu mi přes diagnostiku zjistili závadu na snímači točivého momentu. Řekli mi, že tento díl se neprodává zvlášť, ale pokud jsem dobře pochopil, je to díl s kódem GS1F-32-12Y, je to tak? Mysleli asi že se neprodává v ČR. Doporučíte prosím web, kde to koupit i s doručením do ČR? Díky
Amayama, opäť skladom. https://www.amayama.com/en/part/mazda/gs1f3212y
 
Stretol sa niekto s tým, že mu išiel posilňovač extrémne ľahko do obidvoch strán? Lebo predvčerom naštartujem ráno a posilňovač išiel dosť tuho. Poobede sa posilňovací účinok zásadne zmenil a už ide extrémne ľahko aj pri rýchlosti 100 km/h. Čo sa skôr hnevá je, že keď mierne pootočím volant doprava/doľava, tak ostane v tejto polohe a samozrejme auto samé zatáča. Kalibrácia riadenia asi nepomôže a treba vymeniť snímač momentu otáčania však?
 
Já asi ano, ale myslím si že si to jenom nějak domýšlím.. Volant jde někdy strašně snadně, řízení je pomalu nepřesné a následující den je řízení krásně tuhé..

Já když atočím tak se mi nekde stane jak kdyby se volan přilepil žvýkačkou..
 
Stretol sa niekto s tým, že mu išiel posilňovač extrémne ľahko do obidvoch strán? Lebo predvčerom naštartujem ráno a posilňovač išiel dosť tuho. Poobede sa posilňovací účinok zásadne zmenil a už ide extrémne ľahko aj pri rýchlosti 100 km/h. Čo sa skôr hnevá je, že keď mierne pootočím volant doprava/doľava, tak ostane v tejto polohe a samozrejme auto samé zatáča. Kalibrácia riadenia asi nepomôže a treba vymeniť snímač momentu otáčania však?

Nemenil si na zimné gumy? Ja som po výmene z 225 šírky na 205 a točiť ide o poznanie ľahšie. A to, že sa ti volant nevracia presne do stredu ak ideš po úplne rovnej ceste, nespôsobí posilňovač riadenia ale chyba v geometrii alebo zjazdene pneumatiky
 
Práveže sa mi to stalo na letných, deň pred výmenou za zimné :) Je to divné... Pravdepodobne to bude ten snímač momentu, ale možno ešte skúsim dať premerať geometriu pre istotu. Ak by to bola zlá zbiehavosť, tak by to bolo ešte v pohode, ale obávam sa, že je to výhradne tým snímačom.
 
Práve self centering riadenia ovplyvňuje záklon nie zbiehavosť, ten sa nastaviť nedá, jedine nejaká vôľa v ulozeniach nápravy
 
Máte niekto tip na overenú firmu na repas riadenia na SK? Pretože bol som u mechanika známeho pod nickom "VFR" (z konkurenčného fóra) a po jeho zdiagnostikovaní usúdil, že riadenie má vôľu a je vhodné na repas. Dovtedy nemá zmysel riešiť snímač momentu resp. kalibráciu riadenia. Vôbec ma teda nepotešil, pretože stále som veril, že to ťahanie vpravo/vľavo bude spôsobené nejakým iným problémom.
 
Záleží jak to diagnostikoval, to hřebenové řízení má nějakou přirozenou vůli, která tam je od novoty.
 
Vôľu skúšal pomocou pravého kolesa a je tiež pravda, že pri nerovnosti (nie pravidelne) a ľavotočivej zákrute počuť silný ráz na pravej prednej strane (pod/pri spolujazdcovi).
 
Chalani, ktorý variant súčiastky je vhodné objednať? Alebo je to jedno? Lebo cena sa líši.
 
Ahoj, dnes jsem se zameril po precteni teto diskuse na rizeni. Nikam mi netahne a pri jizde jde na obe strany stejne. Jediny problem je, kdyz stojim na miste a otacim volantem, tak doleva citim takove zadrhavani volantu. Na pravou stranu je to mozna trosicku taky, ale jen minimalne. To muze byt cim?
 
Back
Top