• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Vehicle system malfunction

Dafinektomino

nový člen
1
Dobrý den.
Chtěl sem se optat,zda se někdo už setkal stouto chybou a její vhodnou opravu.Muj servisak si sní neví rady.
Předem děkuji s pozdravem T.Sedláček
 
Ahoj, chtěl bych požádat o radu. Mám Mazdu 6, 2015, diesel 2,2, najeto 187 tis.

Občas se během jízdy objeví výstraha Vehicle system malfunction a žlutý symbol vykřičníku v trojúhelníku. Dle krátkého pozorování se výstraha objeví při vyšších otáčkách, někde kolem 3000 ot/min, na rychlostním stupni nezáleží.

Zakoupil jsem levnější autodiagnostiku OBD II (Xtrons OBD01S). FORScan se s ní nedokáže propojit, ale Car Scanner zafungoval a vyčetl poruchu P06DE (00), což by měl být problém s tlakem oleje (Engine oil pressure control – control circuit malfunction).

Volal jsem do autorizovaného servisu a tam mi po telefonu řekli, že se jedná o sací koš zanesený mikročásticemi karbonu, práce na tři dny a 36 tis. s DPH.

Chci se zeptat – opravdu je tato výstraha tak jasná, že i po telefonu se dá s jistotou říct, že musí dojít na tak nákladnou opravu. Nemůže být problém třeba jen s čidlem tlaku, nebo jinde v systému?

Nebyl tento problém se zanášením olejového systému spíše u starších ročníků, kde byly podložky pod vstřiky z nevhodného materiálu a docházelo k úniku karbonových mikročástic až do olejového systému? Nebo to s tím nesouvisí?

Jen pro info – do auta tankuju jen kvalitnější naftu (MaxxMotion, Vervu diesel nebo Shell V-power diesel). Občas naleju i VIF.

Zhruba před rokem došlo v rámci výměny oleje i na proplach nějakým speciálním olejem, při kterém by měli rozpoznat případné zanesení karbonem a tehdy řekli, že je to naprosto čisté, ve skvělém stavu.

Pravdou je, že poslední rok, i když jezdím 2x v týdnu Plzeň-Praha a zpět, jezdím s tempomatem – 125km/hod a kolem 2000 ot/min, nedochází tedy asi k tomu ideálnímu spalování a možná to na to má vliv.

Předem díky za jakýkoliv koment.
 
Sací koš je práce na tři a bude to stát 36k?? A to který autorizovaný technik řekl?
Tady je video, jak se postupuje při výměně, pokud bys měl pocit, že je to práce na tři dny, dej vědět.
 
Takhle, zanesený sací koš je důvod, kvůli kterému se výstraha objevuje. Samotná výměna koše by prý neřešila příčinu, tedy zanesené vstřiky, od kterých se karbon do systému oleje dostává. Ta cena zahrnuje nejen výměnu koše, ale i čištění vstřiků, nebo tak to chápu...

Jinak v kontaktu jsem byl s Aspektou v Plzni. Kdyby někdo věděl o dobrém servisu Mazda v okolí Plzně, budu rád za doporučení.
 
Je tedy potřeba vyměnit i podložky pod vstřiky, možná i samotné vstřiky. Nejedná se tedy jen o výměnu sacího koše....
 
Cau, cena opravy může a nemusí být nesmysl bohužel vždy rozhodne až to, že se motor trochu rozebere a zjistí se co a jak. Samozřejmě výměna sítka je jedna věc příčina zanešení druhá. Nejpravděpodobnější co mi přijde podle tvého popisu je opravdu carbon v motoru, otázkou bude kde a kolik. Jedna varianta ..ta levnější a kde bych určitě neřešil cenu 36 tis. je zanesené sání a věci kolem něj...tohle čištění je tak na den práce. Ale není to nic dramatického, řeší to tu asi každy s 2.2D, nezáleží ani tak na tom co tankuješ ale jak jezdíš. Obecně se dá říct čím dravěji tím lépe, ale i při svižné jízdě tě tenhle karbon obzvlašt v těchto km zřejmě doběhne.Cena pro případ že se neukáže nějaky jiny kostlivěc bývala cca do 10 tis.
Bohužel dramatičtější oprava a i náročnější na čas a peníze bude karbon kvuli netěsnícím vstřikum. Tam už je to náročnější, je potřeba dodržet určité postupy při dotahování vstřiků a všeho kolem, bohužel podložky jsou za pár haléřů ale zbytek..věci kolem vstřikovačů + práce...přeci jen už něco stojí a každopádně 36 mi přijde dost....ale může dojit na výměnu vstřiků nebo vaček a už se dostáváš do částek kam nechceš.
 
Zdar, tuto chybu jsem odstranil výměnou vakuové pumpy, která do určitého časového limitu nestihla vytvořit dostatečný podtlak. Chyba se objevovala nahodile. Na chodu motoru nebylo nic znát. Cena byla cca 8tis komplet a od té doby se chyba už rok neobjevila. 2.2D 129kW.
 
Zdar, tuto chybu jsem odstranil výměnou vakuové pumpy, která do určitého časového limitu nestihla vytvořit dostatečný podtlak. Chyba se objevovala nahodile. Na chodu motoru nebylo nic znát. Cena byla cca 8tis komplet a od té doby se chyba už rok neobjevila. 2.2D 129kW.
Ahoj, a můžu plus vědět, v jakem servisu ti to opravovali? Mám stejný problém. Diky
 
Zdar, tuto chybu jsem odstranil výměnou vakuové pumpy, která do určitého časového limitu nestihla vytvořit dostatečný podtlak. Chyba se objevovala nahodile. Na chodu motoru nebylo nic znát. Cena byla cca 8tis komplet a od té doby se chyba už rok neobjevila. 2.2D 129kW.
Ahoj, je zřejmý fakt, že většina hlášek a poruch těchto motorů má společné jmenovatele, které tu jsou rozsáhlé popsány. Zanesené sání a motor karbonem, sjetá vačka, netěsnící vstřiky, hromadění nafty v oleji, špatná filtrace oleje, nýtek na turbu atd.. většinou jedno s druhým. Zní to strašně, ale jsou tu lidi a případy díky kterým svítí světlo na konci tunelu. Ale mám zkušenost z mé Mazdy, že ta chyba vyskakovala zpravidla při brzdění motorem z delšího kopce, když automat podřadil a zvedly se otáčky motoru nad 2000-2500/min. A pak také při brzdění pedálem (brzdou) ve vyšších rychlostech=vyšších otáčkách. Pokud jsem brzdil jemně s dostatkem času, tak nic nevyskočilo. To samé při jízdě z kopce jsem v manuálním režimu podržel vyšší kvalt a taky většinou bez hlášky. Jistotou na hlášku byla kombinace obojího, jízda z kopce a brzdění pedálem. V každém případě se zpomalovalo a do motoru defakto neproudila nafta. A to mě právě u případů při různém stylu brzdění také napadly podtlaky. Je to jen postřeh, ale třeba to pomůže složit kompletní léčbu pro Magdičky..
 
Ahoj, u mé mazdy cx-5 revolution 2,2 diesel 110kw 2016 facelift, manuální řazení ,se cca před dvěma měsíci začala zobrazovat při překročení 3tis. otáček hláška s vykřičníkem : Vehicle malfunction...diagnostika ukázala na špatný senzor tlaku oleje, čidlo se vyměnilo i filtry a olej, ale teď cca po měsíci se hláška zobrazila znovu ...na diagnostiku jdu v úterý...nemáte někdo zkušenost co to může být? Může to být ten krabon?Díky
 
Ahoj, chtěl bych požádat o radu. Mám Mazdu 6, 2015, diesel 2,2, najeto 187 tis.

Občas se během jízdy objeví výstraha Vehicle system malfunction a žlutý symbol vykřičníku v trojúhelníku. Dle krátkého pozorování se výstraha objeví při vyšších otáčkách, někde kolem 3000 ot/min, na rychlostním stupni nezáleží.

Zakoupil jsem levnější autodiagnostiku OBD II (Xtrons OBD01S). FORScan se s ní nedokáže propojit, ale Car Scanner zafungoval a vyčetl poruchu P06DE (00), což by měl být problém s tlakem oleje (Engine oil pressure control – control circuit malfunction).

Volal jsem do autorizovaného servisu a tam mi po telefonu řekli, že se jedná o sací koš zanesený mikročásticemi karbonu, práce na tři dny a 36 tis. s DPH.

Chci se zeptat – opravdu je tato výstraha tak jasná, že i po telefonu se dá s jistotou říct, že musí dojít na tak nákladnou opravu. Nemůže být problém třeba jen s čidlem tlaku, nebo jinde v systému?

Nebyl tento problém se zanášením olejového systému spíše u starších ročníků, kde byly podložky pod vstřiky z nevhodného materiálu a docházelo k úniku karbonových mikročástic až do olejového systému? Nebo to s tím nesouvisí?

Jen pro info – do auta tankuju jen kvalitnější naftu (MaxxMotion, Vervu diesel nebo Shell V-power diesel). Občas naleju i VIF.

Zhruba před rokem došlo v rámci výměny oleje i na proplach nějakým speciálním olejem, při kterém by měli rozpoznat případné zanesení karbonem a tehdy řekli, že je to naprosto čisté, ve skvělém stavu.

Pravdou je, že poslední rok, i když jezdím 2x v týdnu Plzeň-Praha a zpět, jezdím s tempomatem – 125km/hod a kolem 2000 ot/min, nedochází tedy asi k tomu ideálnímu spalování a možná to na to má vliv.

Předem díky za jakýkoliv koment.

IMG_20231118_105143.jpg IMG_20231118_105106.jpg IMG_20231221_100847.jpg
 
Back
Top