• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

manuál Výměna převodového oleje (nejen) Skyactiv

Zdravím, kvůli nájezdu 60tkm (CX-5, 2.0, FWD) jsem se pustil do výměny oleje, za zmiňovaný Ravenol MTF-2 75W-80. Před vypuštěním jsem vše kontroloval kvůli případným netěsnostem. Vše bylo OK. Krycí plast pod motorem suchý. Po výměně se zlepšilo řazení celkem citelně. Jenže jak parkuju pořád na stejném místě, tak po čtrnácti dnech koukám, pod autem flek od oleje. Říkám si "asi to protéká kolem výpustného šroubu". Sundám plast. kryt, v něm loužička oleje, koukám na oba šrouby a ty jsou suchý. Zato v dělícím spoji převodovky (ne mezi motorem a př., ale jen samotná převodovka, kde je náplň převodového oleje) mastná hrana těsnění a dole u řady spojovacích šroubů kapky oleje. Oleje je uvnitř asi 13mm pod hranou kontrolního šroubu. Bojím se co s tím je. Návratem k nějakému oleji 75W-90 (třeba Total) či jinému oleji se asi už té netěsnosti nezbavím... Rád bych zjistil, jestli má někdo podobnou zkušenost. Díky.
Po třech týdnech chybí deci oleje. Fotka je z dnešního dopoledne. Chystám se na výměnu za jiný 75W-80. Pak se uvidí :(

20230521_102148.jpg
 
Po třech týdnech chybí deci oleje. Fotka je z dnešního dopoledne. Chystám se na výměnu za jiný 75W-80. Pak se uvidí :(

Zobrazit přílohu 46001
Mně to přijde, že ti netěsní ten šroub. To mi dělá na Piaggio Beverly, stržený závit ve skříni. Závit šroubu jsem obalil fest vrstvou teflonové pásky a je to cajk. Už ani kapka. ;)
:)
 
Nejsou kolem toho šroubu praskliny??
Praskliny to nejsou, i když to tak vypadá. Jsou to jen takové "pavučiny" na povrchu toho odlitku. Jak se do té textury zaseká a zadře špína, tak to na fotce vypadá jako prasklina. Jinak horní šroub je suchej a spodní je mastnej, stejně jako vše kolem spoje té skříně. Jen nechápu, proč to se starým olejem ani náznakem neteklo a s Ravenolem najednou jo. Asi vyměním převodovku z vrakáče nebo to hodím ze skály.
 
Asi tam bylo vyžraný nebo prasklý těsnění, který bylo zalepený usadou, zkrátka jedna cgyba vyřešena druhou. Když se dal novej olej, jedna "závada" zmizela a druhá co zůstala se projevila
 
Asi tam bylo vyžraný nebo prasklý těsnění, který bylo zalepený usadou, zkrátka jedna cgyba vyřešena druhou. Když se dal novej olej, jedna "závada" zmizela a druhá co zůstala se projevila
Jo, vidím to stejně. Řadí to bezva... až mě to překvapilo.
Ale ta olejnička.. to je "rána".
 
Taky je možnost že byla převodovka rozdělávaná a zalepená špatným typem tmelu, kterej ten kvalitnější olej rozpustil
 
Zdravim, planuji udelat vymenu oleje v prevodech na M6 1.8 GG 2007, zkousne ten 5q ravenol mtf-2, ci by jste mi doporucili neco jineho?
 
Před cca 1100 km jsem vyměnil olej v manuální převodovce (a v diferenciálu a rozvodovce) na naší CX-5. Jedním, míň podstatným důvodem bylo to, že servisní interval těchto úkonů se již stejně blížil, navíc dle diskuzí zde na fóru by měl být maximálně poloviční a nedá se předpokládat, že to někdo na autě někdy dělal. Hlavním důvodem ale bylo to, že auto při rozjezdu na 1. stupeň vydávalo zvuk jako couvající stodvacítka, při zařazeném 3. stupni mohly občas řadící páku používat holky jako tzv. "šidítko", to samé u 4. stupně, který navíc zdánlivě náhodně vyskakoval (při zahřátém autě na delší trase při záběru z pomalé jízdy v nižších otáčkách).

V podstatě se jednalo o zoufalý pokus vyhnout se repasi/výměně převodovky, viz. jiné vlákno o konstrukčních vadách na této převodovce a jejich projevech. Do výměny jsem příliš naděje nevkládal, ale "za ty prachy" a trochu jednoduché práce mi přišlo jako dobrý nápad to první vyzkoušet.

Olej jsem použil Ravenol MTF-2 75W-80 pro převodovku a Total TRANSMISSION AXLE 7 80W-90 pro rozvodovku a diferenciál, na což mě nasměrovaly návody od Maxe, čímž bych mu chtěl tímto poděkovat.

Výsledek:
Onen "stodvacítkový" zvuk při rozjíždění zcela nezmizel, ale je tam zlepšení a taky je otázka, jak moc je to vlastnost auta (jel jsem jinou CX-5 jen jednou).
Co se zlepšilo podstatně je chování převodovky. Řazení jednotlivých stupňů je podstatně konstantnější, téměř stejné co se týče odporu a přesnosti (předtím to bylo různé, některé se řadily hůř, některé lehce). Vyskakování 4. stupně úplně zmizelo, páka zde ani nevibruje. U trojky někdy lehce vibruje, ale člověk na ní musí mít položenou ruku aby to zaregistroval. Zatím jsem takto najel cca 1100km, pokud by se stav z přibývajícími km opět zhoršil, napíšu to sem. Zatím ale můžu v případě problémů s převodovkou doporučit výměnu oleje jako první jednoduchý a relativně laciný krok.
 
Do GH předface jsem dal před cca 10.000km Ravenol MTF-2 75w80. Rozdil v řazení nepozoruji a ani jsem žádný neměl.

V manuálu psáno 75w90 zda to byla chyba tisku nebo ne jsem nepochopil.

Mam ale dotaz. Od doby nalití MTF2 mi přijdou zvuky “kňučení” jak u staré 120. Zejména při brždění motorem.

Mohlo by toto pomoci zvýšit vyskózní číslo zpátky na 75w90? Do předface tento viskóznější dát můžu a neměl by být problém se řazením, je tak?
 
@Natural Ty prevodovky u GH jsou stejný jen je u faceliftu delší 6ka. Chyba tisku tam je - dle originálního servisniho manuálu tam patří 75W-80.

@Stan_86 obávám se že budeš mít horší řazení za studena, i když je to furt 75W, je v rámci kategorie poměrně velký rozpětí vizkozit co do ni spadá a tento typ olejů bude viskoznější (tužší).
75W-90 má dieselový GH, jen teď nevím jestli s 2.0 nebo 2.2 motorem. Co mám vysledováno tak všechny benzínový 3, 6, CX-5 atd od roku 2007 mají v manuální převodovce olej 75W-80
 
V tom případě moje chyba. Vždy jsem do předFL nafťáků lil 75W-90, proto mi to připadalo divné 👍
 
Zdarec, chystám se na výměnu převodového oleje, neb i mé Mazdy se týká problém drhnutí při řazení. Po přečtení zdejší diskuze objednávám převodový olej Ravenol MTF-2 75W-80, API GL-4.
Chci vyměnit i podložky pod výpustný a nalévací šroub. Překvapilo mě, že @Max6, možná i ostatní, doporučují použít podložky měděné. Osobně jsem zvyklý u svých dalších aut používat podložku pod výpustný šroub hliníkové vany motorového oleje vždy hliníkovou (protože měď chemicky reaguje s hliníkem).
Nevím, z jakého materiálu je vyroben plášť převodovky u G165, pokud je to litina, tak měděná podložka není problém. Je to sice drobnost, ale zajímá mě Váš názor proč někteří z vás doporučují zrovna měděnou podložku a ne třeba hliníkovou. Díky.
 
Back
Top