• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

manuál Výměna převodového oleje (nejen) Skyactiv

V jednotlivých SAE třídách je docela velký rozpětí viskozit
Třeba shell helix ultra viskozitou za studena i za provozní teploty odpovídá olejům 0W-40, jen má horší čerpatelnost za nízkých teplot.
Naopak Ravenol RCS odpovídá nejtužším modelům 10W-40 ale má zss studenou čerpatelnost lepší, pochopitelně.
Např pokud s shellem žere auto až 1L/10tkm oleje, s Ravenolem RCS by měla být spotřeba eliminována a to v rámci stejné SAE třídy
 
Zdravím všechny. Jdu za vámi pro radu, možná spíš prosbu.

U mé 3 BM 2.0 G120 jak jsem psal zde: https://www.mazdaklan.cz/threads/vibrace-radici-paky.4151/
se vyskytuje vibrace řadící páky na 4. rychlostním stupni. Případně občas také špatné řazení na 1,2 rychlostní stupeň. Olej v převodovce jsem měnil ve 150 tis. tedy před 8000 km. Jak jsem si pročítal vlákno tak to není ojedinělý případ. Řešil jste to někdo se servisem? Existuje na to prý servisní informace, nikde se nemohu dopátrat jestli i na mé vozidlo? Můj VIN: JMZBM526611110896

S četnými díky a přáním hezkého dne :)
 
@no_hits alebo ostatni
co povies/poviete prosim na tento olej?
link:
Castrol Syntrans B 75W API GL4

parametre:
Hustota při 15 °C g/ml 0,852
Kinematická viskozita při 100 °C 7,29
Kinematická viskozita při 40 °C 36,8
Viskozita dle Brookfielda při -40 °C 7300
Viskozitní index 167
Bod tuhnutí -66

Parametrovo mi pride podobny, ako Ravenol MTF-2 s tym rozdielom, ze je pouzitelny do -66st C. A sice to nie je 75W80, viskozitu pri 40 a 100st. ma podobnu, ako spominany Ravenol. Je mozne ho bezpecne pouzit/vyskusat v Mazde Skyactiv? Neskusal ho este niekto? (@Max6 v uvode prispevku skusal iny olej od Castrol)


A este update:
Skusal som uz Shell Spirax S6 75w80 - vysledok: horsi, ako original, rychlosti sa zacali zasekavat a obcas isli az na druhy krat. Velmi rychlo som ho z prevodovky vylial. Tento olej do Skyactiv prevodoviek nedoporucujem v ziadnom pripade!

Momentalne mam v prevodovke AMSOIL Manual Synchromesh Transmission Fluid 5W-30 (parametrovo sedi na 75W80 API GL-4). Tu musim povedat, ze je o kusok lepsi, ako original, prevodovka trocha menej drhne, 4ka trocha menej kope, ale stale to nie je ono. Pravdupovediac neviem, ci to vobec niekedy idealne bude, ale mam chut skusit este ine oleje (Castrol vid hore, alebo BG SS II, pripadne Redline MTL), ak to ma pomoct k este lepsiemu vysledku.

Mal som moznost si vyskusat prevodovky v Mazde 3 s "odporucanym" Ravenol MTF-2 a nepresvedcilo ma to velmi k vymene. V porovnani s Amsoil ten pocit bol rovnaky az na to, ze s Ravenolom islo radit lahsie a s Amsoil to ide tak nejak viac "tlmene" (rozdielna viskozita). Predpokladam, ze Amsoil bude chranit prevodovku lepsie.

Pre istotu opakujem moje auto: Mazda 3 G165 2017
 
Poslední úprava:
Keď nechceš aby kopalo musíš radiť s medziplynom to je najlepší prevodový olej :D
 
@Kuko116 zvlastne, ale medziplyn nepomaha, mozno ho nerobim dostatocne rychlo. Proste to kopanie zalezi od postavenia jupitera voci merkuru, vonkajsej teplote, smeru vetra, otacok motora, rychlosti mojej ruky a nohy a zrejme este nejakych dalsich faktorov. Raz to tam padne uplne krasne, raz nie, raz kopne, raz zadrhne. Ako vacsinu casu je to relativne ok, ale ked uz o tom vies a zameriavas sa na to, tak ti to vadi. Proste som ocakaval od noveho auta nieco ine.
 
Asi je to daň zato že máš mazdu. Môj názor. Sadni si do toyoty a radis jak nôž maslom, spojku môžeš stláčať maličkom na nohe, volantom tocit maličkom na ruke. Ale zážitok z jazdy a celkový pocit nula bodov oproti mazde. Viezol som sa asi v 5 rôznych mazdach a všade si musel radiť čo najpresnejšie keď si chcel plynulo. V tatkovej toyote Verso 10 ročnej sadnem a Radim rýchlosti ani neviem, ale nulová odozva od prevodovky, volantu, celkovo auta.
 
Zdravím všechny. Jdu za vámi pro radu, možná spíš prosbu.

U mé 3 BM 2.0 G120 jak jsem psal zde: https://www.mazdaklan.cz/threads/vibrace-radici-paky.4151/
se vyskytuje vibrace řadící páky na 4. rychlostním stupni. Případně občas také špatné řazení na 1,2 rychlostní stupeň. Olej v převodovce jsem měnil ve 150 tis. tedy před 8000 km. Jak jsem si pročítal vlákno tak to není ojedinělý případ. Řešil jste to někdo se servisem? Existuje na to prý servisní informace, nikde se nemohu dopátrat jestli i na mé vozidlo? Můj VIN: JMZBM526611110896

S četnými díky a přáním hezkého dne :)
Podle nízkého VINu se tě budou týkat asi všechny úpravy. Nicméně s ohledem na cenu práce je lepší koupit převodovku z roku 2016.

Odesláno z mého MI 9 pomocí Tapatalk
 
@no_hits nemam vraj prevodovku zo spatnej serie, mam 2017, po FL, vraj uz dokonaly kusok - teda podla mazda autorizovanych servisov. Auto mam v zaruke, lenze autorizaky na to s prepacenim seru, som im to tam nie raz reklamoval, ale odmietaju s tym cokolvek robit. Vyhovaraju sa, ze to je v poriadku, ze vsetky tieto auta takto radia a vlastne, ze ziadny problem nemam.Je pravda, ze keby si to mazda priznala a zacala opravovat vsetky tie prevodovky v obehu, tak by bolo po tejto znacke. Preto som to zacal riesit olejom, kedze mnozstvo halvne zahranicnych for tento problem riesi prave vymenou oleja. Lenze jeden chvali ten olej, dalsi ho kritizuje a opacne. Takze mi neostava nic ine len to skusat a snad nejaky olej eliminuje tie negativa prevodovky.

Naspat k teme. Ako si prosim prisiel na to, ze moze byt problem v lete/vyssej teplote, ked viskozita toho Castrolu B je pri 100st rovnaka, ako toho Ravenolu? Bavime sa tu o nejakej teplote nad 100st?
 
Úplně stejny to není, castrol je řidší, za studena má poloviční viskozitu (brookfield). On příliš řídkej olej taky není vhodnej kvůli vymezení vůli v převodovce se kterým se počítá. Teplota oleje se běžně pohybuje od 90°c do 110°C V letních vedrech a cestování v kolonách nebo při ostřejší jízdě v nižších rychlostech může vylézt i víc nahoru
 
Nevšimol som si že máš M3 poslednej generácie, videl som nejakú recenziu za posledný rok, kde popisovali presne nejaký problém s prevodovkou už po pár tisíc km. Sa mi nechce veriť žeby tento problem (docela zásadný) neriešili v zarucnom servise, veď to by sa značka úplne odpísala na predaji nových vozidiel.
 
2017 nie je posledna generacia, ale predposledna... a tento problem mam od zaciatku, teraz mam cca 51t km
 
Spravil som si takuto tabulku s technickymi udajmi olejov 75W-80 API GL-4 (+ Castrol 75W GL-4), snad som to farebne oznacil ako tak spravne. Mozno sa niekomu bude hodit:upload_2020-3-3_1-6-54.png
 
z ich webstranky a na nejakej ruskej stranke som nasiel spec sheet alebo nejaky rozbor, viskozitny index som dopocital
 
Zdar pánové.
Před cca měsícem jsem měnil olej v převodovce. Dal jsem na rady a koupil Ravenol. Od koupi vozu mám problém s drhnouci řazením. Dle mazdy je vše v pořádku a je to prý normální. Já jsem asi citlivka a tato vlastnost mi vadí. Ale zpět k oleji.... Po výměně se chvíli zdálo,že Ravenol zabral. Nicméně s odstupem času musím konstatovat,že řazení s Ravenolem je horší a daleko více drhne než origo olej. Za studena docela v pohodě,ale jakmile se olej zahřeje,řazení se stává utrpením. Jedině pozitivum na tomto oleji je,že páka se pohybuje v kulise lehčeji. Ravenol mě neoslovil,proto hledám náhradu. Který olej by jste mi doporučili? Rozmyšlím se mezi Castrol, Redline a Tutela. Popřípadě přidat do Ravenol oleje nějaké aditivum? Třeba Lubrifilm B2?
Díky za rady.
 
Pokud rav nezabral a problém je spíš za tepla, hledej problém v převodovce. Olej dělá problémy za studena. Jediná možnost je že rav na sebe navázal zbytky staryho oleje a tím zdegradoval. To by vyřešila další výměna. Ten olej je sám o sobě hodně slušně aditivovanej. Do olejů aditiva rozhodně nepřidávat. Lubrifilm max do auta na dojetí, kde jde o krátkodobý zlepšení než se auto vyhodí
 
Zdegradoval? Z těch cca 2 dcl starého oleje? Snad ne...
Ravenol nechci. To raději zpět vrátím origo olej.

Na zahraničních fórech chválí dost Redline. Já osobně jsem pro Castrol,případně Tutelu.
 
Jsi první kdo s ním má problém a toto úplně olejem nebude. Neříkám že ho to zničí ale oslabit aditiva to může.
 
Back
Top