• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Zadní brzdy - kompletní repas

Mě to dělaly zadní kosti
 
Po víc než 14ti letech co tuhle práci dělám se mi poprvý stalo, že jsem koupil na GH zadní brzdový třmeny a oba byly vadný již z fabriky. Takže za sebe značku A.B.S. opravdu nedoporučuji už jen z důvodu zřejmě nulový kontroly kvality.
 
Poslední úprava:
A. B. S je repas není?
 
@no_hits pokud nezajdeš do Mazdy a nevyplácneš 8000 za třmen nebo nezajdeš přímo do Akebona, tak všechno je repas. Bosch, TRW, Maxgear, NK, Budweg, Brembo, FTE, ATE... všechno jsou to repasy.
Opravdu nový zadní třmen na GH 1ks (bez úchytu destiček) stojí 7766Kč a to do 11let starýho auta nechce nikdo investovat a já se ani nedivím... Já bych to do toho taky nedal. Za cenu 1 novýho si můžu koupit 3 repasy. I kdyby ten repas vydržel jen 3 roky což vydrží daleko dýl (teda mimo A.B.S. jak vidno ?) tak 3 roky x 3 repasy je 9 let a 9 let nedá už ani ten "originál".

Jedinou výjimku tvoří když máš systém např ATE nebo Brembo a koupíš třmeny od ATE nebo Brembo. Pak se můžeš i na našem trhu dostat k novým třmenům.
 
Poslední úprava:
@Max6 To snad ne, A.B.S třmeny jsem namontoval pár týdnů zpátky ? O víkendu bych měl měnit ještě zadní kotouče a řešit tu zpropadenou ruční brzdu, tak se na to radši taky zaměřím.
 
Ja som kupoval nove strmene, nie repasovane znacky NK na zadnu napravu.
 
Ahoj. Nevim jestli to sem patri ale mam pocit ze to delaji prave brzdy. Od zadni napravy slisim pri prejezdu nerovnosti klepani. Neco jak kdybych mel v kufru uvolneny hever. Myslel jsem ze je to neco v kufru, ale postupnym pozorovanim se zda jako by to slo od brzd. Kdyz totiz na nerovnostech brzdim, klepani neni sliset. Nesetkal se s tim nekdo? Brzdy mam zatim puvodni. Uz jsem mel jednou problem s zablokovanym pistem na zadnim kole. To se procistilo a od vtedy s tim problem nebyl.
Objevil se mi ten samý problém. Po přejetí příčného prahu se ozve bouchnutí, jako kdyby byl zapomenutý klíč na kola v kufru. Už je vyměněný utržený stabilizátor, zkontrolovány brzdy, výfuk, tlumiče. Vyndáno pro jistotu všechno příslušenství z kufru a pořád nemůžeme přijít na to co by to mohlo být.
Nemáte tipy na co se ještě zaměřit?
P.S. když se mění stabilizátor, je nutno vyměnit preventivně obě strany?
 
P.S. když se mění stabilizátor, je nutno vyměnit preventivně obě strany?
Pokud je stabilizační tyčka na druhý straně starší (cca 5 a víc let) tak je lepší vyměnit oboje. Ta nová jak je pevnější má tendenci přenášet tah na tu starou a rychleji jí pošle do věčných lovišť.
 
Pokud je stabilizační tyčka na druhý straně starší (cca 5 a víc let) tak je lepší vyměnit oboje. Ta nová jak je pevnější má tendenci přenášet tah na tu starou a rychleji jí pošle do věčných lovišť.
Díky za informaci. Tyčky jsou oboje vyměněny, nicméně zezadu se stále ozývají rány po přejezdu příčných nerovností. Podle mechanika jsou ale všeczny součásti nápravy OK, venku byly i tlumiče.
 
Mne to robila nalomena pruzina na 3 BK. Kusok v ulozeni pruziny sa odlomil a drzal na laku. A vzdy to klepalo cez nerovnosti kov na kov.
 
Mne to robila nalomena pruzina na 3 BK. Kusok v ulozeni pruziny sa odlomil a drzal na laku. A vzdy to klepalo cez nerovnosti kov na kov.
díky za tip. To by možná mohlo být ono. Dají se nějak vyzkoušet, prověřit pružiny bez zvednáku? Na parkovišti?
 
Dobré odpoledne všem, rád bych poprosil o radu/názor...

Nechal jsem nedávno v servise vyměnit na celém autě kotouče a desky, vše kolem toho bylo očištěno a promazáno. Po výměně jsem si všiml, že se při brzdění ozývá od zadních kol "vrzání" viz odkaz na video:
Konkrétně mi přijde, že se to děje u zadního levého kola ve chvíli, kdy se vše zahřeje a dojde k sešlápnutí brzdového pedálu. Během jízdy tento zvuk nepozoruji. V servise bylo vše znovu zkontrolováno (rozebráno, očištěno a promazáno) + proběhla kontrola stabilizátorů a ostatních "drobností", které by na to mohly mít vliv, bohužel na nic nepřišli. Po tomto servisním "zákroku" vrzání na chvíli přestalo (alespoň mi to tak přišlo), nyní je to opět stejné...

Nesetkali jste se s tím prosím někdo?

Nerad bych měnil brzdiče, případně stabilizátory nebo jiné věci, aniž bych znal přesnou příčinu.

Předem děkuji za zpětnou vazbu.

20210428_094618.png
 
díky za tip. To by možná mohlo být ono. Dají se nějak vyzkoušet, prověřit pružiny bez zvednáku? Na parkovišti?
Tak jsem na to nejspíš přišel: Koumáci v servisu při snaze přichytit utržený tepelný štít kolem výfuku prohnali podlahou samořezný vrut- délka cca 50 mm. To prošlo samozřejmě skrz a vyšlo přesně pod uchycení heveru. A jak to tam prali na hulváta, tak ohnuli nahoru držák heveru. Takže nejen, že tam skrz podlahu teče voda a je to celý zrezlý, ale na tom vrutu se hever "houpal" a mlátil se tam.
Teď jsem opatlal ten vrut zevnitř kufru silikonem a budu doufat, že mi do toho přestane téct voda. Až se dostanu k flexe, tak ho ještě říznu.
 
Dobré odpoledne všem, rád bych poprosil o radu/názor...

Nechal jsem nedávno v servise vyměnit na celém autě kotouče a desky, vše kolem toho bylo očištěno a promazáno. Po výměně jsem si všiml, že se při brzdění ozývá od zadních kol "vrzání" viz odkaz na video:
Konkrétně mi přijde, že se to děje u zadního levého kola ve chvíli, kdy se vše zahřeje a dojde k sešlápnutí brzdového pedálu. Během jízdy tento zvuk nepozoruji. V servise bylo vše znovu zkontrolováno (rozebráno, očištěno a promazáno) + proběhla kontrola stabilizátorů a ostatních "drobností", které by na to mohly mít vliv, bohužel na nic nepřišli. Po tomto servisním "zákroku" vrzání na chvíli přestalo (alespoň mi to tak přišlo), nyní je to opět stejné...

Nesetkali jste se s tím prosím někdo?

Nerad bych měnil brzdiče, případně stabilizátory nebo jiné věci, aniž bych znal přesnou příčinu.

Předem děkuji za zpětnou vazbu.

Zobrazit přílohu 35285
Již vyřešeno...
 
Nebylo by špatné napsat jak vyřešeno, když budou do budoucna hledat a řešit stejný problém další členové. Díky ;)
Vypadá to, že za to mohl plíšek, do kterého se usazuje deska viz foto. Deska znovu usazena a okolí promazáno keramickým sprejem a momentálně je ticho. Údajně se dají plíšky ještě odstranit (u starých zrezlých brzdičů), že v tom prý deska ze zkušenosti drží, ale to by bylo až krajní řešení... Tak snad to nějakou dobu vydrží...

Více na: https://www.mazdaclub.cz/forum-tema...ri-brzdeni-193882?select=193909#message193909
 
Díky za info Já osobně bych plíšky tedy neodstraňoval.
 
Back
Top