• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor LPG

děkuju za rychlou odpověď. A ještě dotaz, samozřejmě bych to chtěl vyměnit za subwoofer (místo reservy). Musí se něco extra měnit v systému Bose, nebo ho stačí prostě odpojit? Nějak jsme si jeho výhod nevšiml, takže chybět mi nebude.
 
Dobrý den, právě mi montují LPG do 6tky GH. Upozornili mě, že kvůli nádrži místo subwooferu bude muset jít pryč i polystyren s přihrádkami pod deskou kufru. Protože chci mít pořádek, chtěl bych to co nejlíp nahradit. Dáš se použít z jiné výbavy? Např s verze s reservou, nebo to jde nějak upravit? Děkuji
 
Dobrý den, právě mi montují LPG do 6tky GH. Upozornili mě, že kvůli nádrži místo subwooferu bude muset jít pryč i polystyren s přihrádkami pod deskou kufru. Protože chci mít pořádek, chtěl bych to co nejlíp nahradit. Dáš se použít z jiné výbavy? Např s verze s reservou, nebo to jde nějak upravit? Děkuji
Spíš se tam dá největší nádrž co tam vejde a nezbude místo na žádné palystyrény. Nechceš přece záměrně malou nádrž a pak tankovat co 200km.
 
Dobrý den, právě mi montují LPG do 6tky GH. Upozornili mě, že kvůli nádrži místo subwooferu bude muset jít pryč i polystyren s přihrádkami pod deskou kufru. Protože chci mít pořádek, chtěl bych to co nejlíp nahradit. Dáš se použít z jiné výbavy? Např s verze s reservou, nebo to jde nějak upravit? Děkuji
Ahoj, já tam mám ten původní polystyren. Jen jsem si půjčil drát na řezání a tu výplň na rezervu uřízl...
 
Dobrý den, právě mi montují LPG do 6tky GH. Upozornili mě, že kvůli nádrži místo subwooferu bude muset jít pryč i polystyren s přihrádkami pod deskou kufru. Protože chci mít pořádek, chtěl bych to co nejlíp nahradit. Dáš se použít z jiné výbavy? Např s verze s reservou, nebo to jde nějak upravit? Děkuji
Ahoj , samotný dekl je měkký, takže tam bez polystyrenu nic nenaloziš, já jsem puvodni polystyren ze spoda vykostil a funguje
 
Ok, děkuji. Ještě jsem to neviděl, budu přebírat snad dnes. Nádrž samozřejmě co největší, ale zase chci mít co nejvíc originál stav.
 
Pak dej vědět, jestli to teda není tajné, kolik tě ta předělávka komplet vyšla. Měl jsem LPG na minulém autě (nějaký starý základ bez přimazávání) a moc spokojený jsem s tím teda nebyl, pořád nějaké problémy. Lambdy, katalyzátor v háji, pak jsem musel měnit bombu s plnícím ventilem, přetěsňovat směšovač atd. Grilované kuře svítilo co 2 měsíce, automatické přepínání na plyn v zimě skoro nemožné. Když si k tomu připočtu, že jsem musel na emise na "speciální" pracoviště a pak teprve na technickou, tak už bych si to do auta nedal, ve výsledku se to snad ani nevrátí.
Ale možná maluju čerta na zeď a nové systémy s přimazáváním už jsou vychytané :) Nemůžu říct, že by tankování plné za 500 (tehdy byl plyn kolem 12kč/l a nádrž byla na 40l :)), v době kdy jsem byl student, nebylo příjemné :D
 
Přestavba vyšla na 32.000Kč. Chtěl jsem nádrž místo SW, elektronické přimazávání, skryté tankování. Na nějaké hodnocení je ještě brzo, proto s dovolením nebudu dávat ani firmu. Spokojený s komunikací, servisem, uvidíme co dál.
Po špatné zkušenosti s autem na plyn, který už jsem tak koupil jsem taky říkal, že už ne. Jenže asi se výrazně změní roční nájezd, rozdíl mezi cenou LPG a benzínu se výrazně zvýšil, takže se to snad vrátí brzo. Za těch pár km jsem nepocítil rozdíl. Ale jel jsem v autě sám, spíše jízda v koloně, město, kousek dálnice, ale moc rychle jsem nejel, byl to krátký úsek.
 
Přestavba vyšla na 32.000Kč. Chtěl jsem nádrž místo SW, elektronické přimazávání, skryté tankování. Na nějaké hodnocení je ještě brzo, proto s dovolením nebudu dávat ani firmu. Spokojený s komunikací, servisem, uvidíme co dál.
Po špatné zkušenosti s autem na plyn, který už jsem tak koupil jsem taky říkal, že už ne. Jenže asi se výrazně změní roční nájezd, rozdíl mezi cenou LPG a benzínu se výrazně zvýšil, takže se to snad vrátí brzo. Za těch pár km jsem nepocítil rozdíl. Ale jel jsem v autě sám, spíše jízda v koloně, město, kousek dálnice, ale moc rychle jsem nejel, byl to krátký úsek.
To není zlé, čekal jsem tak o 10 víc :)
Ona asi stoupne spotřeba (mně na minulém autě stoupla tak o 20%), ale i kdyby ano, tak pořád 10l plynu vs 8,5l benzinu je úspora asi 1,5Kč/km (počítáno benzín 38Kč/l a plyn 18Kč/l), takže teoretická návratnost asi 21tis km :) Ale to jsou pouhopouhé odhady, takže jsem zvědavý na hodnocení po delší době/vyšším nájezdu :)
 
Me prijde, ze krome Vialle, coz je palba? a skoro nikdo to nemontuje, nedava nic smysl. Je s tim akorat zbytecny voser (primaz, pozde to prepina, tankovat sam si to de-iure nesmis, sira v plynu, kontrola à rok, jezdit az nekam do♦️ za "dobrym" servisakem, sam si na tom nemuzes nic....) A uz vubec bych to nedaval na motor bez hydrostelu. Polovina lidi je s tim spokojena a druha je s tim vic v servisu nez jezdi. Takze mi to prijde jako hop nebo trop, jestli to bude fungovat. Hodne jsem nad tim uvazoval to dat na Primeru, pak jsem ji prodal a chvilku si hral s myslenkou to dat na Mazdu. Ale to uz fakt radsi mozna toho klepocmouda.
 
Me prijde, ze krome Vialle, coz je palba? a skoro nikdo to nemontuje, nedava nic smysl. Je s tim akorat zbytecny voser (primaz, pozde to prepina, tankovat sam si to de-iure nesmis, sira v plynu, kontrola à rok, jezdit az nekam do♦️ za "dobrym" servisakem, sam si na tom nemuzes nic....) A uz vubec bych to nedaval na motor bez hydrostelu. Polovina lidi je s tim spokojena a druha je s tim vic v servisu nez jezdi. Takze mi to prijde jako hop nebo trop, jestli to bude fungovat. Hodne jsem nad tim uvazoval to dat na Primeru, pak jsem ji prodal a chvilku si hral s myslenkou to dat na Mazdu. Ale to uz fakt radsi mozna toho klepocmouda.
Bohužel není to zcela pravdivé. Další Špičkou v oboru je Landi Renzo a Prins. Prins stojí raketu. Ale technologicky je nejdál ze všech. Landi je za mě nejlepší volbou. Velmi kvalitní výrobky, které zvládnou všechno a vydrží tisíce km. Navíc je to za cenu běžných montáži LPG. A navíc je servis skoro všude.
Ani není pravda, že bez hydroštelu to nemá smysl. Pár stran zpět, jsem na to psal rozsáhlý text... Bohužel ti, co si stěžují jsou většinou ti, co tam přimazávání nedali. Nebo použili podtlakový systém. Obojí je nedostatečné. Lze se setkat s lidmi, kteří nemají ani jedno a přesto nemají problém. A tady se dostávám ke třetí věci a to kvalitní montáž. V ČR je 10000 montérů, ale jen 10 z nich to opravdu umí udělat. Což je ten největší problém. Když je to špatně udělané, je to celé na dvě věci. Čtvrtá věc, lidi chtějí šetřit a pak si tam nechají montovat třeba Český Magic, který kvalitu moc nepobral...

Suma sumárum, když se to udělá dobře, není problém.
Btw. Síra není problém. Problém je parafín. Který zalepuje vstřikovače i reduktor. Nicméně pokud člověk netankuje, co nejlevněji na no name pumpě, tak už to moc nehrozí. Kvality LPG je dobrá.
Třeba já jsem teď měnil filtr plynné fáze a byl naprosto čistý. A to jsem na něj zapomněl, takže se měnil po skoro 30 tis km.
 
Bohužel není to zcela pravdivé. Další Špičkou v oboru je Landi Renzo a Prins. Prins stojí raketu. Ale technologicky je nejdál ze všech. Landi je za mě nejlepší volbou. Velmi kvalitní výrobky, které zvládnou všechno a vydrží tisíce km. Navíc je to za cenu běžných montáži LPG. A navíc je servis skoro všude.
Ani není pravda, že bez hydroštelu to nemá smysl. Pár stran zpět, jsem na to psal rozsáhlý text... Bohužel ti, co si stěžují jsou většinou ti, co tam přimazávání nedali. Nebo použili podtlakový systém. Obojí je nedostatečné. Lze se setkat s lidmi, kteří nemají ani jedno a přesto nemají problém. A tady se dostávám ke třetí věci a to kvalitní montáž. V ČR je 10000 montérů, ale jen 10 z nich to opravdu umí udělat. Což je ten největší problém. Když je to špatně udělané, je to celé na dvě věci. Čtvrtá věc, lidi chtějí šetřit a pak si tam nechají montovat třeba Český Magic, který kvalitu moc nepobral...

Suma sumárum, když se to udělá dobře, není problém.
Btw. Síra není problém. Problém je parafín. Který zalepuje vstřikovače i reduktor. Nicméně pokud člověk netankuje, co nejlevněji na no name pumpě, tak už to moc nehrozí. Kvality LPG je dobrá.
Třeba já jsem teď měnil filtr plynné fáze a byl naprosto čistý. A to jsem na něj zapomněl, takže se měnil po skoro 30 tis km.
Jenze Vialle je jedine, ktere vstrikuje kapalne. Takze zadny primaz ani reduktor se resit nemusi a udajne neni ani znatelna ztrana na vykonu.
 
Jenze Vialle je jedine, ktere vstrikuje kapalne. Takze zadny primaz ani reduktor se resit nemusi a udajne neni ani znatelna ztrana na vykonu.
Mám dojem, že vstřikování kapalné fáze vymyslel Prins. Ale nejsem si teď jistý. Každopádně Vialle není jediné. A tam už není reduktor ani není třeba řešit přimazávání. Výkon by měl být trochu vyšší, jednotky procent. (btw. ani u klasického LPG by neměl být pokles výkonu, pokud je dobře udělané). Vstřikování kapalné fáze je obecně nejlepší variantou LPG. Jen cena montáže se pohybuje kolem 70k.
 
Back
Top