• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor LPG

Vstřikování kapalné fáze je obecně nejlepší variantou LPG. Jen cena montáže se pohybuje kolem 70k.
No prave 70k, to prihodim 40k a mam na dojizdeni a prevazeni S40/V50 nebo S60/V70 s D5 nebo jineho klepocmouda, nebo nejakou atmo 1.8 a Mazdicku si muzu hyckat na pekny pocasi, zabavu a vikendy.
 
No prave 70k, to prihodim 40k a mam na dojizdeni a prevazeni S40/V50 nebo S60/V70 s D5 nebo jineho klepocmouda, nebo nejakou atmo 1.8 a Mazdicku si muzu hyckat na pekny pocasi, zabavu a vikendy.
Pořád to můžeš řešit normální instalací LPG. ;) S S60kou budeš mít cestování za 1,8 Kč/km?
 
Pořád to můžeš řešit normální instalací LPG. ;) S S60kou budeš mít cestování za 1,8 Kč/km?
Za 1.8 sice ne, ale S60 D5 za 2.2 a napr. Cruze 1.8 za 2.1 a bez vomrdu s LPG. S 1.8 navic usetrim na pojisteni oproti 2.3 coz je stejna kategorie jako tva 2.5. V mem pripade se to proste nevyplati a nestoji mi to za to, tam davat clasickou montaz a pak mit potencionalni problemy a jeste voser na pumpe a byt tam kazdou chvili. Sud v kufru vozit nechci. Jasny s druhym autem je starost, ale lepsi nez humtovat Mazdicku v zime na rozsekanych okreskach v kopcich a soli. A opravdu si do ni nechci davat spinave brusle a batohy co se valely na zemi 30 deti, kdyz na primestaku nekam jedeme dal. Nebo kolo si do ni taky nechci davat. Takze pro me mit druhe zimni/prepravni auto, u ktereho nepotrebuji podvozkove ani motorove vlastnosti Mazdy, je idelni volba.
 
Za 1.8 sice ne, ale S60 D5 za 2.2 a napr. Cruze 1.8 za 2.1 a bez vomrdu s LPG. S 1.8 navic usetrim na pojisteni oproti 2.3 coz je stejna kategorie jako tva 2.5. V mem pripade se to proste nevyplati a nestoji mi to za to, tam davat clasickou montaz a pak mit potencionalni problemy a jeste voser na pumpe a byt tam kazdou chvili. Sud v kufru vozit nechci. Jasny s druhym autem je starost, ale lepsi nez humtovat Mazdicku v zime na rozsekanych okreskach v kopcich a soli. A opravdu si do ni nechci davat spinave brusle a batohy co se valely na zemi 30 deti, kdyz na primestaku nekam jedeme dal. Nebo kolo si do ni taky nechci davat. Takze pro me mit druhe zimni/prepravni auto, u ktereho nepotrebuji podvozkove ani motorove vlastnosti Mazdy, je idelni volba.
Neviděl bych to tak kriticky, jak to píšeš. :) Potenciální problémy s naftou máš taky. Turbo, vyšší tlaky, chlazení, vstřikovače, náročnost údržby je vyšší než u BA, dražší díly,... Jsi na tom vlastně na stejno jako u LPG. Tankuješ sice každých 400 km, ale ani to není úplně zlé. A pořád to máš za pár minut natankované, než v případě elektra. :D Obecně => Auto = potenciální problém. A je jedno, jestli to je LPG nebo BA nebo nafta. Když je LPG udělané správně, nemáš žádné problémy. Já jen měním filtry. Samozřejmě to chce najít někoho, kdo o tom fakt něco ví. Dělá to 10000 lidí, ale jen 10 z nich správně.

K těm tvým potenciálním problému bych měl jednu věc... Moc to řešíš, za mě. Zbytečně přemýšlíš nad něčím, co vůbec nemusí nastat. Což je problém většiny lidí. Řeší, co kdyby, co kdyby, zbytečně mají z toho stres a vlastně se to nikdy nestane. Je to jen auto. ;)
 
Neviděl bych to tak kriticky, jak to píšeš. :) Potenciální problémy s naftou máš taky. Turbo, vyšší tlaky, chlazení, vstřikovače, náročnost údržby je vyšší než u BA, dražší díly,... Jsi na tom vlastně na stejno jako u LPG. Tankuješ sice každých 400 km, ale ani to není úplně zlé. A pořád to máš za pár minut natankované, než v případě elektra. :D Obecně => Auto = potenciální problém. A je jedno, jestli to je LPG nebo BA nebo nafta. Když je LPG udělané správně, nemáš žádné problémy. Já jen měním filtry. Samozřejmě to chce najít někoho, kdo o tom fakt něco ví. Dělá to 10000 lidí, ale jen 10 z nich správně.

K těm tvým potenciálním problému bych měl jednu věc... Moc to řešíš, za mě. Zbytečně přemýšlíš nad něčím, co vůbec nemusí nastat. Což je problém většiny lidí. Řeší, co kdyby, co kdyby, zbytečně mají z toho stres a vlastně se to nikdy nestane. Je to jen auto. ;)
JJ jak pises, proto moc ty klepocmoudy nemusim. Radsi klasika atmo benzin bez primeho vstriku. U tech dieselu i dost dostava zabrat ta predni naprava. Elekto je uplny shit a utopie. Tak kdyz znas lidi kolem sebe co s tim meli problemy a radsi se toho zbavili diesel/lpg, tak je to vec, kterou se snazis eliminovat uz pred tim, nez do toho investujes. Ono vsechno jede krasne, do te doby, nez se neco podela a pak je to o tom co to bude stat a jestli si to udelam sam. Takze v tom mi vychazi nejlip ten klasicky benzin. Ktere uz dela jen Toyota snad pro Evropu. A jelikoz druhe auto nepotrebuji za 1/4 mice, abych si koupil treba Aurise 1.6, tak mi vychazi zatim nejlip ten Cruze 1.8 s Opel motorem (protoze oni neni ani z ceho moc vybirat, kdyz chci atmo bezin s automatem), sice potencial ze bude zrat olej, ale nema se co asi vysrat a zadni naprava taky uplne jednoducha (zadny vyceprvek nic) a predni na dnesni dobu standard.
Kazdych cca 400+ tankuji ted s Aurisem, protoze to ma nadrz jen snad na 40 litru a je to docela znat oproti Mazde se ktrerou dokazu tankovat bezpecne klidne 650km.
 
JJ jak pises, proto moc ty klepocmoudy nemusim. Radsi klasika atmo benzin bez primeho vstriku. U tech dieselu i dost dostava zabrat ta predni naprava. Elekto je uplny shit a utopie. Tak kdyz znas lidi kolem sebe co s tim meli problemy a radsi se toho zbavili diesel/lpg, tak je to vec, kterou se snazis eliminovat uz pred tim, nez do toho investujes. Ono vsechno jede krasne, do te doby, nez se neco podela a pak je to o tom co to bude stat a jestli si to udelam sam. Takze v tom mi vychazi nejlip ten klasicky benzin. Ktere uz dela jen Toyota snad pro Evropu. A jelikoz druhe auto nepotrebuji za 1/4 mice, abych si koupil treba Aurise 1.6, tak mi vychazi zatim nejlip ten Cruze 1.8 s Opel motorem (protoze oni neni ani z ceho moc vybirat, kdyz chci atmo bezin s automatem), sice potencial ze bude zrat olej, ale nema se co asi vysrat a zadni naprava taky uplne jednoducha (zadny vyceprvek nic) a predni na dnesni dobu standard.
Kazdych cca 400+ tankuji ted s Aurisem, protoze to ma nadrz jen snad na 40 litru a je to docela znat oproti Mazde se ktrerou dokazu tankovat bezpecne klidne 650km.
Ani já ne. :grinning: Elektro obecně není špatné. Budoucnost má. Jen je špatné to, jak to tlačí na sílu.
Já měl taky problémy s LPG u Passata. A hlavně problém s technikama, až jsem se naštval, nastudoval to a naučil se, co dělá co a jak a už jen přikazoval co mají opravit a co tam dát. :D Ale pak jsem našel chlapa, co ví, co dělá. A Mazdu jsem si nechal udělat u něj a no problém. Výkon je stejný, kuře nesvítí, všechno šlape jako hodinky.
Problém je, že většina montuje český Magic a ten má prostě shit komponenty. Třeba rodiče ho mají taky. Borec jim dal nový reduktor a pořád jim to chcípalo a nejelo. Tak vyměnil vstřikovače a stále stejná písnička. Škubání a nedržení volnoběhu. Kouknu na typ vstřikovačů a hned mi to to bylo jasný. Byly tam Magic FX. Každý, kdo je zná ví, že toto jsou jejich nejvíc shit vstřikovače. Stačí trochu parafínu a hned se zalepí. A ten borec jim pořád tvrdil, že nevidí problém... Dal jsem tam Alex baraccuda, který využívá princip průtoku LPG rovně, bez zalomení a jede to jako víno.
 
Ahoj , teď mám cca 100 000km na LPG, a vůle jsem měřil 2. měsíce zpátky a jsou v pohodě
 
Jakou značku přimazávání prosím máš?

A máš sekvenční vstřikování přímazu? Nebo podtlakové?
Dlouhodobě používám ERC, ale teď mám nově ProTec - prý top značka ( tak zkusit se má všechno:) )

20230424_202646.jpg 20230424_202712.jpg 20230424_202719.jpg

Ahoj, můžu se zeptat na spotřebu? děkuji
Mám 60 litrovou nadrž a záleží jak jezdím a jak jsem naložený, najedu na to hodnekrat kolem 600km , ale někdy mi to přepne už při 500km . V zimě když jsem jel s rakví do Itálie- s cihlou na podlaze , tak 420 km a došel gas :) .

Za mě plyn super, jen teď jsem začal řešil kolísání volnobežných otáček u neprohřateho motoru, měnili mi filtr poštelovali křivku a zatím se to tváří dobře, ale je možné že už mě čeká výměna plynových vstřiků,
 
Dlouhodobě používám ERC, ale teď mám nově ProTec - prý top značka ( tak zkusit se má všechno:) )

Zobrazit přílohu 45687 Zobrazit přílohu 45688 Zobrazit přílohu 45689


Mám 60 litrovou nadrž a záleží jak jezdím a jak jsem naložený, najedu na to hodnekrat kolem 600km , ale někdy mi to přepne už při 500km . V zimě když jsem jel s rakví do Itálie- s cihlou na podlaze , tak 420 km a došel gas :) .

Za mě plyn super, jen teď jsem začal řešil kolísání volnobežných otáček u neprohřateho motoru, měnili mi filtr poštelovali křivku a zatím se to tváří dobře, ale je možné že už mě čeká výměna plynových vstřiků,

Dlouhodobě používám ERC, ale teď mám nově ProTec - prý top značka ( tak zkusit se má všechno:) )

Zobrazit přílohu 45687 Zobrazit přílohu 45688 Zobrazit přílohu 45689


Mám 60 litrovou nadrž a záleží jak jezdím a jak jsem naložený, najedu na to hodnekrat kolem 600km , ale někdy mi to přepne už při 500km . V zimě když jsem jel s rakví do Itálie- s cihlou na podlaze , tak 420 km a došel gas :) .

Za mě plyn super, jen teď jsem začal řešil kolísání volnobežných otáček u neprohřateho motoru, měnili mi filtr poštelovali křivku a zatím se to tváří dobře, ale je možné že už mě čeká výměna plynových vstřiků,
Moje zkušenosti s LPG. Měl jsem jej v 333 f z roku 95. Obsah 1.5 l. Absolutně bez problémů. Montáž proběhla při nájezdu 90 000 km. Celkový nájezd na LPG byl 250 000 a pak nastala nehoda, kdy oprava postrádala smysl. Motor jsem prodal známému a jezdí dodneška. Mimo jiné, nemělo to žádný přímaz ventilů. Pak jsme koupili Mazdu 3 bk v sedanu s motorem 1.6 l a LPG již namontované. Od začátku jen samé patálie. Věčně svítí kontrolka motoru. Jednou to hlásí lambdu, jednou čidlo klepání motoru, pak zase lambdu atd. Při koupi mělo auto nájezd do 100 000km. Při cca 160 000 na cestě z Chorvatska začalo jet auto na tři válce. No, nakonec jsme domu dojeli. Po přeměření tlaků zjištěn první válec kaput. Tak jsem sundal hlavu a podpálený ventily na prvním hodně a na druhém už začaly taky. Můj názor je takový, že dnešní auta, myšleno od cca roku 2000 již nejsou tak odolné a z takových materiálů, aby to zvládli. Jsou asi výjimky, ale je jich málo. Nasel jsem i pár fotek, tak je sem dám. Jinak auto jezdí zatím stále, ale jak jsem psal výše. Kuře svítí každou chvíli a stále ho to baví. Mě už teda ne. Další auto bude bez LPG.

IMG_20180823_212149.jpg IMG_20180823_212137.jpg IMG_20180823_211227.jpg IMG_20180823_211213.jpg IMG_20180823_211241.jpg IMG_20180823_211234.jpg IMG_20180823_210714.jpg
 
Moje zkušenosti s LPG. Měl jsem jej v 333 f z roku 95. Obsah 1.5 l. Absolutně bez problémů. Montáž proběhla při nájezdu 90 000 km. Celkový nájezd na LPG byl 250 000 a pak nastala nehoda, kdy oprava postrádala smysl. Motor jsem prodal známému a jezdí dodneška. Mimo jiné, nemělo to žádný přímaz ventilů. Pak jsme koupili Mazdu 3 bk v sedanu s motorem 1.6 l a LPG již namontované. Od začátku jen samé patálie. Věčně svítí kontrolka motoru. Jednou to hlásí lambdu, jednou čidlo klepání motoru, pak zase lambdu atd. Při koupi mělo auto nájezd do 100 000km. Při cca 160 000 na cestě z Chorvatska začalo jet auto na tři válce. No, nakonec jsme domu dojeli. Po přeměření tlaků zjištěn první válec kaput. Tak jsem sundal hlavu a podpálený ventily na prvním hodně a na druhém už začaly taky. Můj názor je takový, že dnešní auta, myšleno od cca roku 2000 již nejsou tak odolné a z takových materiálů, aby to zvládli. Jsou asi výjimky, ale je jich málo. Nasel jsem i pár fotek, tak je sem dám. Jinak auto jezdí zatím stále, ale jak jsem psal výše. Kuře svítí každou chvíli a stále ho to baví. Mě už teda ne. Další auto bude bez LPG.

Zobrazit přílohu 45983 Zobrazit přílohu 45984 Zobrazit přílohu 45985 Zobrazit přílohu 45986 Zobrazit přílohu 45987 Zobrazit přílohu 45988 Zobrazit přílohu 45989
Částečně máš s kvalitou pravdu. Nicméně tady to je pouze a jen o špatné instalaci LPG. Tím si jsem jistý. ;):)
 
Poptal jsem nabídku u dvou podniků na přestavbu LPG pro 2.5MZR, LPGprofi a lokální firmu na Elpigas, a obě firmy mi odpověděly, že tento motor nedoporučují na přestavbu na LPG a že tuto přestavbu u tohoto motoru nedělají…Tak na to asi kašlu :)
 
Poptal jsem nabídku u dvou podniků na přestavbu LPG pro 2.5MZR, LPGprofi a lokální firmu na Elpigas, a obě firmy mi odpověděly, že tento motor nedoporučují na přestavbu na LPG a že tuto přestavbu u tohoto motoru nedělají…Tak na to asi kašlu :)

Odkud jsi?
Zřejmě mají málo informací, nebo to dělají blbě, když se tomu vyhýbají. o_O Jelikož mě nenapadá jediný pádný argument, proč by to neměli dělat. Jelikož, když je to udělaný správně, nebude svítit kuře, lambda ani nic podobného a jediná známka toho, že jezdíš na LPG bude to, že budeš tankovat LPG.
Takže to nedělají třeba z toho důvodu, že neznají LPG systém tak, aby zvolili správné komponenty, které budou dávat dostatek paliva, aby směs nebyla chudá a nedocházelo k podpálení ventilů. A pro jistotu ještě nainstalovali přimazávání, které udělá LPG trochu mastnější, aby se tomu zamezilo úplně.

Bohužel se opět potvrzuje pravidlo, že jen jeden z deseti tomu opravdu rozumí a zbytek jsou jen montéři...

Neboj se toho. ;)
Vím, že nejsem mechanik, ale technik LPG a že mi nemusíš věřit. Ale do svého auta bych nikdy nedal nic, co by mi nedávalo smysl a už vůbec ne, pokud bych měl jakékoliv pochybnosti o dotyčném, který to dělá. Proto si i většinu servisu dělám sám. :laughing: Ale právě proto jsem se velmi obeznámil s problematikou LPG a hlavně i tím, jak to funguje. A díky tomu jsem došel k názoru, že je fakt málo těch, kteří chápou celý systém. Například to, že většina tvrdí, že přimazávání je holý nesmysl a budou ti věčně tvrdit, že to je jen tahání peněz z lidí, je nesmysl a čistý fakt, že problematice pořádně nerozumí a ani nejsou seznámeni s fakty.
 
Nejsem mechanik ani LPG specialista, ale nevypadá, že by dělali něco špatně. Dle recenzí a jejich stránek spíš naopak. Dělají i skyactive motory (přímý vstřik). Hezky LPG mapu korelují na lambda = 1 s origo mapou z benzínu. Firma pod nazvem LPGProfi (prodavajici LPG sortiment) dělají přestavby pod jinou značkou GasInsight s.r.o. se sídlem v Praze. Mám to do Prahy ze Šumperku 230km s tím, že jsem byl ochoten to dát kamkoliv, hlavně aby tomu rozuměli.

Ja tam důvod k obavám vidím a to hrníčková zdvihátka. Na LPG se prostě budou nutně zaklepávat rychleji kvuli vyšší teplotě hoření. A nikomu z mechaniků se to seřízení nechce dělat objednávat nové hrníčky dle předem změřených vůlí.

Osobně mám zkušenost najeto 80tis km na Hondě na LPG (Prins) a byla to balada. Absolutně žádný rozdíl plyn vs benál. Na plyn to možná jelo i líp. Ale tam si vůle seřídíš sám jak na škodovce. Na Mazdě nikoliv.
 
Ahoj , teď mám cca 100 000km na LPG, a vůle jsem měřil 2. měsíce zpátky a jsou v pohodě
Ahoj.Prosim tě na kolika km jsi namontoval lpg a kolik má tvoje auto celkově km?Mám na lpg zatím cca 30000km,celkově 142000km a vůle nikdo neměril. Auto mi připadá super,tiché, žádné klepání atd.Jen jestli to mám pro jistotu změřit, nebo se na to ještě třeba rok vybodnou.Dík
 
Nejsem mechanik ani LPG specialista, ale nevypadá, že by dělali něco špatně. Dle recenzí a jejich stránek spíš naopak. Dělají i skyactive motory (přímý vstřik). Hezky LPG mapu korelují na lambda = 1 s origo mapou z benzínu. Firma pod nazvem LPGProfi (prodavajici LPG sortiment) dělají přestavby pod jinou značkou GasInsight s.r.o. se sídlem v Praze. Mám to do Prahy ze Šumperku 230km s tím, že jsem byl ochoten to dát kamkoliv, hlavně aby tomu rozuměli.

Ja tam důvod k obavám vidím a to hrníčková zdvihátka. Na LPG se prostě budou nutně zaklepávat rychleji kvuli vyšší teplotě hoření. A nikomu z mechaniků se to seřízení nechce dělat objednávat nové hrníčky dle předem změřených vůlí.

Osobně mám zkušenost najeto 80tis km na Hondě na LPG (Prins) a byla to balada. Absolutně žádný rozdíl plyn vs benál. Na plyn to možná jelo i líp. Ale tam si vůle seřídíš sám jak na škodovce. Na Mazdě nikoliv.

Znám LPG Profi.

Trochu mě vždy zaráží fakt, že se někomu z automechaniků nechce něco dělat. Od toho tu jsou. Vím, že seřizování vůle ventilů je prostě náročnější práce, ale jsou za to placení a říkat něco takového je z mého pohledu dost divné. Na někoho, kdo se tím živí. Seřizování vůle ventilů je na MZR motorů jeho největší nevýhoda. Ale lidi, co jezdí na BA to myslím nějak výrazně neřeší. Není to tak hrozné. Vůle minimální.
U LPG je sice vyšší teplota hoření, ale s tou bych neviděl takový problém. Větší problém je suchost paliva. LPG je sušší než benzín. Dochází tedy k většímu tření u ventilů. A proto se používá přimazávání, aby se tento se redukovala suchost LPG a tím tomu předešlo.

Pořád mi nic z toho nepřijde tak zásadně složité, abych do toho osobně nešel. Všechno je řešitelné. A pokud to jen někdo nechce dělat, tak k němu to určitě dávat nebudu. :D

Btw. já ti můžu doporučit LPG František Hájek Ochoz (u Konice), což máš mnohem blíže než do Prahy, který dělal mě LPG. Za mě hodně velký borec. Dělal už několik GHček a bez problémů. Mám najeto 50 tis. na LPG a zatím balada. Jen měním filtry a ani nepociťuji změnu ve zvuku, že by byla větší vůle ventilů.
 
U servisů se domnívám že chtějí nejvíce práce pohodové, tedy standardní, například výměnu oleje a nikoliv MZR kdy změříš vůle na 16x ventilů, rozhodíš hlavu, rozvody, vačky, objednáš nová potřebná zdvihátka a než to doručí, tak ti to auto na zvedáku a na ponku prostě překáží.

O té teplotě se myslím bavíme o tom samém. Prostě LPG se vstřikuje přímo plynná fáze(suchá). Kdežto benzin se nejdříve vstříkne, opláchne ventily, odpaří se, čímž poklesne teplota směsi (latentní teplo odebere teplo vlivem odpaření) a o tuto má LPG vyšší teplotu hoření. Proto se tam používá přímaz, aby se mělo co z ventilů odpařovat(a mazat).

A neuvažoval jsi jen tak pro sichr změřit vůle? :)
 
Ahoj.Prosim tě na kolika km jsi namontoval lpg a kolik má tvoje auto celkově km?Mám na lpg zatím cca 30000km,celkově 142000km a vůle nikdo neměril. Auto mi připadá super,tiché, žádné klepání atd.Jen jestli to mám pro jistotu změřit, nebo se na to ještě třeba rok vybodnou.Dík
Ahoj montoval jsem cca ve 128 000km a teď mám 230 000km
 
Back
Top