• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Pneumatiky

Jaké letní pneu 225/45 R18 pro lehce sportovní jízdu ? (každý 2 hlasy)


  • Celkem voličů
    43
@Polsonside mezi 225/40 a 225/45 (18") je rozdíl 1000 Kč/ gumu obecně to je docela velkej rozdíl
Potom asi nemá smysl uvažovat o změně proti původním originálum.
Já to třeba měnil hlavně kvůli ceně těch pneu
To bys byl tam kde jsi teď 🤷🏼‍♂️

Jako to určitě. Ostatně stejný jako u 215/45. To by se pak nevyplatilo kupovat nové ráfky. Já spíše očekával jestli někdo nezmíní že ta 45 je o světový vesmír pohodlnější na nerovnostech a vyplatí se třeba

Samsung S22 256GB Tapatalk
Nevím jestli někdo vůbec dával 225 gumu s profilem 45
 
Já bych dal 225/40 - kolo bude nepatrně menší no takže budeš mít trochu odchylku od současné rychlosti při otáčkách na kvalty.
Teoreticky by se měla zlepšit dynamika - teoreticky, prakticky asi nepoznas.
Pohodlí bude plus minus stejný - sice nižší profil ale větší sirka takže objem pod styčnou plochou pneu bude plus minus stejný.
Výrazně levnější pneu a větší výběr.
Lehčí ráfky s možná trochu vystrčeným ET mohou byt lepší pro stabilitu - opět asi nepatrný rozdíl.

Ale jsou to vesměs mírná zlepšení a jako celek to muže byt fajn změna stejně jako otevření na Stage 1.

Mě do těch ET víc vystavených hazou vidle ty řetězy - těžko říct kolik bych si mohl dovolit aby šli bez problému používat.

Ještě bych dal Eibach Pro Kit pružiny (asi 8 tisíc) jsou pohodlnější na začátku a pak to v zatáčce víc podrží a dost eliminuje naklony a auto vypadá proste lip.
 
Poslední úprava:
Já bohužel musím použít 225/45 /18 protože to tak mám z vyroby, uvažoval jsem o změně na 40 ale vzhledem ke stáří auta by se to už nevyplatilo
 
Poslední úprava:
Díky za rady. Tak tedy 225/40 a pneu Allseasons 2 (pro vlastní pohodlí bych koupil celoroční, nebaví mě to přezouvání. Sady vynáším ze sklepa panelového domu na vzdálené parkoviště a v zimě po horách moc nejezdím) pokud objevím disky, co mě zaujmou natolik, že je koupím. Ty pružiny Eibach mě zaujali už u Katky, ale pak se zdálo, že to degraduje okolní díly a že budu trnout, kde co orvu, ale ono to asi nebude tak horké. Málokdy sjedu na nezpevněnou komunikaci, ačkoli zase člověk nechce mít auto, kde musí stále přemýšlet zda to dá nebo to něco urve/odře. Ty 3cm dolů není asi takový běs, tam M3 má dost velkou světlou výšku.
 
Díky za rady. Tak tedy 225/40 a pneu Allseasons 2 (pro vlastní pohodlí bych koupil celoroční, nebaví mě to přezouvání. Sady vynáším ze sklepa panelového domu na vzdálené parkoviště a v zimě po horách moc nejezdím) pokud objevím disky, co mě zaujmou natolik, že je koupím. Ty pružiny Eibach mě zaujali už u Katky, ale pak se zdálo, že to degraduje okolní díly a že budu trnout, kde co orvu, ale ono to asi nebude tak horké. Málokdy sjedu na nezpevněnou komunikaci, ačkoli zase člověk nechce mít auto, kde musí stále přemýšlet zda to dá nebo to něco urve/odře. Ty 3cm dolů není asi takový běs, tam M3 má dost velkou světlou výšku.
No, pokud jsou díly nápravy dost jeté, tak když na auto dáš snížené pružiny, a všechno to víc zvtrdne, jde to potom brzo srát.. je lepší to udělat komplet, se vším vždy, když už.. Pak je klid
 
Díky za rady. Tak tedy 225/40 a pneu Allseasons 2 (pro vlastní pohodlí bych koupil celoroční, nebaví mě to přezouvání. Sady vynáším ze sklepa panelového domu na vzdálené parkoviště a v zimě po horách moc nejezdím) pokud objevím disky, co mě zaujmou natolik, že je koupím. Ty pružiny Eibach mě zaujali už u Katky, ale pak se zdálo, že to degraduje okolní díly a že budu trnout, kde co orvu, ale ono to asi nebude tak horké. Málokdy sjedu na nezpevněnou komunikaci, ačkoli zase člověk nechce mít auto, kde musí stále přemýšlet zda to dá nebo to něco urve/odře. Ty 3cm dolů není asi takový běs, tam M3 má dost velkou světlou výšku.
Ono je to asi 2,5 cm a 3 cm jsou zadek. Když jsme s BM s Pro Kitem jezdili v těch závějích před svátky bylo to úplně v pohodě - má tam AllSeason 1 215/45 R18 jak já a bez problému i na horách.

K tomu snížení na BP a Eibach - údajně by k tomu měl existovat nějaký bazmek který umožní nastavit správný rozsah.
V US to má plno lidí co koukám na YouTube.
 
jestli máš konkrétni video tak hoď prosím link
protože co já zatím koukal tak všude jen vyměnili pružiny a to bylo vše
 
Teď nevím jestli si to s něčím nepletu ale snad před rokem jsem na to cumel mělo to byt něco jak nějaká šikmá podložka…. Mám za to že jsem to sem snad i dával ale nemám sílu to dohledat a hlavně opravdu to snad všichni jen vymění.
Ten rozsah na serizeni geo by asi měl stačit.

Hlavně kluci běžte do toho teď v zimě a až to budete mít s novými lehce povystrcenymi koly tak nasaďte řetězy (nebo vám je pujcim) a potrebuju vědět co si ještě mohu dovolit aby se dali používat právě ty řetězy.

Jinak co to chcete dávat na ten Pro Kit - budete zapisovat do TP? Když už by to bylo společně s novými koly?

A ještě dotaz - zda se mi to (nemeril jsem to) nebo by se zadní kola nechali povystrcit o trochu víc jak přední? Použit 10 mm podložky? Protože jiné ET by se pak nedali prehazovat na přední nápravu kvůli opotřebení pneu.

Když už tak ať už je to udělané opravdu pěkně.
 
Pri 10mm asi budu vadiť pôvodné štefty na disk, asi treba vymeniť alebo skrátiť
 
Já řetězy nemá a nepoužívám. Takže v tom ti neposlouzim
No zkusím tady někde pohledat a uvidím.
Zatím ještě nejsem na 100% rozhodnutý
 
Vozím Dunlop Winter Sport 5 215/45/18 a jsou fakt skvělé. Za mě top zimní guma. Klidně ber ačkoli stojí celkem dost.

Samsung S22 256GB Tapatalk
Pokud tě s Dunlopy Winter Sport 5 na M3 (BN) netrápí zvýšená hlučnost, jdu do nich. V rozměru 205/60 R16 jsou cenově v pohodě, vychází kolem 2 tis. za kus. Jen taková zajímavost, v XL zátěžovém provedení mají o 1 decibel nižší hlučnost oproti standartním (71 vs. 72 dc). Asi se díky pevnějšímu kordu méně deformují. Na druhou stranu budou zátěžovky trochu tvrdší, ale při poměru výšky bočnice 60 procent z 205 mm to neřeším a asi vezmu kvůli nižší hlučnosti zátěžové.
 
Pokud tě s Dunlopy Winter Sport 5 na M3 (BN) netrápí zvýšená hlučnost, jdu do nich. V rozměru 205/60 R16 jsou cenově v pohodě, vychází kolem 2 tis. za kus. Jen taková zajímavost, v XL zátěžovém provedení mají o 1 decibel nižší hlučnost oproti standartním (71 vs. 72 dc). Asi se díky pevnějšímu kordu méně deformují. Na druhou stranu budou zátěžovky trochu tvrdší, ale při poměru výšky bočnice 60 procent z 205 mm to neřeším a asi vezmu kvůli nižší hlučnosti zátěžové.
Mám je taky, sice 225/40/18, jsou trochu hlučné, ale je to pořád v pohodě, alespoň pro mě. Už jsem měla i hlučnější pneu. A mám taky XL.
 
Back
Top