• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Přidřený motor 2.2 Skyactiv-D

jannov

nový člen
12
Dobrý den, chci se zeptat. Koupil jsem si novou Mazdu 6 2,2d rok 2015. Po 20tis km se to začalo sypat. Po cca 10 až 12 tis km červená kontrolka tlak oleje, odtah do servisu výměna 6tis. Tak stále dokola celkem 9 odtahu do servisu, pokaždé mi bylo sděleno, že je to způsobem jízdy. Po mém dotazu jak mám tedy jezdit my bylo odpovězeno, že to mi říct nemohou. V 88tis odešlo celé turbo. Jelikož jsem do dneška nenavštívil jiný než autorizovaná servis Mazda a dokonce si stále držím záruku mobility tím že vše nechávám dělat pouze u mazdy. ( nechal jsem si vyjet servisní historii plateb a investoval jsem za 4 roky provozu 170 tis do oprav) Jaké bylo moje překvapení když se mi před týdnem ve 161 tis km rozsvítil nápis nutná kontrola tlaku oleje. Po návštěvě servisu mi bylo sděleno, že motor je přidřený, málo maže, je zakarbovaný, zasáhlo to turbo a sání, že nedoporučují auto nadále užívat a oprava prý cca 150 až 250tis. Řekl jsem že to asi nemyslí vážně, ale byl jsem ujištěn, že to vtip není. Že mi auto vlastně vydrželo strašně moc. Zeptal jsem se jestli je normální že auto za 800tis Kč je po 160tis na vyhození a odpovědí bylo pokrčení ramen. S tímto se nehodlám smířit. Na netu jsem zjistil, že rozhodně nejsem sám. Vše mohu doložit fakturama , výpisem z knihy a mailovou komunikací. Máte někdo podobnou zkušenost?
 
Z popisu není jasné, jak se s autem jezdilo. Byly to převážně krátké trasy po městě? V jakých otáčkách obvykle motor běhal? Jezdilo auta prázdné, plné/ naložené? Jaké byly intervaly výměny oleje? Je to manuál, nebo automat? Těch neznámých je tam více, vypsal jsem jen pár prvních co mě napadly...

Odesláno z mého SM-G975F pomocí Tapatalk
 
Dal jsem svůj dotaz na 4 fóra. 30 lidí mi napíše že má stejný problém a vždy a všude mi jeden až dva uživatelé napíší jak se s autem jezdí. Já mám najeto 165000km. Převážně v jednom člověku, moje cesta do kanceláře je 20 km do okresního města po prázdné rovné silnici. Většina cest je však v průměru 200 až 300km po dálnicích.Auto je parkováno ve vyhřívané garáži a vždy nastartováno a zahřáto než vyjedu na cestu. Olej první výměna v 15 000km a potom vždy po 9-11tis km protože se auto vždy zastavilo a Bylo odtaženo do servisu. Je to automat. v 88000 bylo vyměněno turbo protože bylo zcela zničené, to bylo ještě v záruce. Auto má plnou servisní historii a do posledního km nebylo jinde než v servisu Mazda kde jsem ho i kupoval. I tlak pneumatik si nechávám kontrolovat v servisu. Takže tak. Nicméně je to dle mě irelevantní protože nikde v příručce k autu není ani zmínka o tom jak se má správně s autem jezdit. A dokonce jsem po prvním odtahu do servisu, co mi bylo sděleno že je to mým stylem jízdy (interní pokyn toto sdělovat nespokojeným uživatelům přiložím níže) psal na zastoupení Mazdy europe. Kde mi bylo sděleno, že žádný speciální styl jízdy s vozem Mazda stanoven není a lze ho provozovat jako každý normální vůz. Myslím, že jen s málo vozy je zacházeno tak jako s ním zacházím já. A málo vozům se dostane takové péče kterou mu dopřávám já. Což bych mohl prezentovat na voze BMW E91 320d se kterým jsem najel 380tis km bez závažnějších poruch a dodnes auto slouží v plné kondici pro radost jinému majiteli.
Mazda znehodnocený olej.jpg
 
Poslední úprava moderátorem:
Vrhnul jsem se na toto téma teprve před týdnem s tím, že to tak nenechám (pracuji pro právní kanceláři) a nestačím se divit co se o Mazdě dovídám. Píše mi spoustu lidí o zastrašování, falšování servisních knih, neprovedených výměnách podložek pod vstřiky. To tedy koukám. Prvně jsem myslel, že je to problém jen mého auta, ale koukám že to bude docela zásadní problém motorů 2,2d.
 
Takže předFL, ale už po úpravě vahadel, to už jsou cementovaná vahadla - není tedy problém s odíráním vačky, ale pouze a jen s ředěním oleje častými nedokončenými regeneracemi a neohřátým motorem. IMO tohle je souhra nedůsledného řešení problémů ať už z tvojí strany, nebo ze strany servisu, který tě měl poučit a hledat řešení. Při tomto stylu používání mělo auto dávno jezdit na zkrácené intervaly viz Servisní plán v návodu k použití.

Je-li vozidlo provozováno za některých z následujících podmínek, provádějte výměnu motorového oleje a olejového filtru každých 10 000 km nebo častěji.
...
b) Dlouhodobý běh motoru ve volnoběžných otáčkách nebo jízda nízkými rychlostmi
c) Dlouhodobý provoz při nízkých teplotách vzduchu nebo pravidelné jízdy pouze na krátké vzdálenosti
...
Jinak ředění oleje se děje ve všech autech se stejným systémem likvidace pevných částic, stačí si do Google zadat "ölverdünnung bmw", "ölverdünnung audi", "ölverdünnung volkswagen" ... Nemá smysl tedy porovnávat BMW E91 EURO 3 nebo EURO 4 s novými motory plnícími EURO 6.
 
Poslední úprava:
Jsem rád, že to říkáte protože mám mailovou komunikaci se servisem kde je jasně upozorňuji na to že se mi nezdá to aby mi auto zastavilo každých 8-9tis km a bylo odtaženo do servisu pro nízkou viskozitu oleje. A když v 88 tis odešlo turbo tak jsem žádal o kontrolu celého motoru protože to přece není normální. Vždy jsem byl ujištěn že vše je v nejlepším pořádku a motor takto prostě funguje. A auto je naprosto dokonalé kondici. Naposled v naprosto dokonalé kondici bylo před 2000km když mi naposled vyměnili olej a popřáli mnoho spokojených km. pak se rozsvítilo mazání a kontrola v servise. a kopii přikládám.Zobrazit přílohu 28245
 
Ale pán píše něco o tom, že dělá většinou cesty 200 - 300 km. Otázka je, co převažuje. Při jízdě 20 km je nemožné korektně dokončit regeneraci, tzn., že dochází k ředění a degradaci olejové náplně. Proto asi ta častá výměna oleje. Ale je otázka, co ty 200 - 300 km jízdy...
 
Ale pán píše něco o tom, že dělá většinou cesty 200 - 300 km.
Kdyby to bylo většinou, tak jsou prostě auta a motory SH, se kterými majitelé lítají pilu po dálnici a nic jim není. I ten můj švagr jezdí v CX-5 automatu z roku 2012 klobouka, ale když je o motor postaráno, tak mu nic není.

Ale říct si hodinovou sazbu a ještě k tomu to dělat skoro dvě hodiny a za takové vágní sdělení, to bych milý ADJ servis poslal do kopru. Nehledě na to, že to ředění, karbonování a případný netěsný vstřikovač měli řešit dávno před desítkami tisíc km a před lety.
 
Ale pán píše něco o tom, že dělá většinou cesty 200 - 300 km. Otázka je, co převažuje. Při jízdě 20 km je nemožné korektně dokončit regeneraci, tzn., že dochází k ředění a degradaci olejové náplně. Proto asi ta častá výměna oleje. Ale je otázka, co ty 200 - 300 km jízdy...
Psal jsem že moje nejkratší jízda po nastartování je 20km. Jinak jezdím jen dlouhé trasy. Což je asi vidět na nájezdu 170tis km za 4 a pul roku.

Kdyby to bylo většinou, tak jsou prostě auta a motory SH, se kterými majitelé lítají pilu po dálnici a nic jim není. I ten můj švagr jezdí v CX-5 automatu z roku 2012 klobouka, ale když je o motor postaráno, tak mu nic není.

Ale říct si hodinovou sazbu za takové vágní sdělení, to bych milý ADJ servis poslal do kopru. Nehledě na to, že to ředění, karbonování a případný netěsný vstřikovač měli řešit dávno před desítkami tisíc km a před lety.
Jo? a co třeba 9800 za výměnu baterie. To už Nechápe nikdo.
 
No zkráceně, pokud oleje byly měněny skutečně jen po příslušném upozornění, to auto si říkalo o pomoc dávno před touto kilometráží.
 
@shr3k Souhlas. Ale uvidíme, co na to @jannov
A ta hodinová sazba, to je fakt zlodějna. Sací koš i vstřikovač měli řešit, když to bylo potřeba. Zakarbonování taky. Btw by mě zajímalo, kolik si za to řeknou...
 
@shr3k Souhlas. Ale uvidíme, co na to @jannov
A ta hodinová sazba, to je fakt zlodějna. Sací koš i vstřikovač měli řešit, když to bylo potřeba. Zakarbonování taky. Btw by mě zajímalo, kolik si za to řeknou...

Kolik? to Vám mohu říct. 150 až 250 000kč dle toho až po rozdělání uvidí.

Originální aku YUASA T-110 stojí 5238 Kč bez DPH. Lepší koupit výkonnější Banner (taky EFB) za 4000 s DPH.
K ceně baterie připočítali diagnostiku problému, kontrolní projížďku a opět kontrolu diagnostikou.)
 
Ale s podobným přístupem ADJ jsem se už setkal. Zákazník od Brna tam z nějakého důvodu jezdil s BM a pořád si stěžoval na řazení. Tak dlouho ho chlácholili, že to je OK, že to je normální, že to je vlastnost, až bylo po záruce. :D Přitom ta servisní informace dávno byla v té době k dispozici, mohlo se to udělat na záruku, mohl to zaplatit import a následně výrobce. Nevím, jestli to bylo kombinací leností servisního technika, leností mechanika a nedůsledností zákazníka, nebo vším najednou.
 
Tak tedy ještě technický dotaz. Bylo interním pokynem Mazdy podložky pod vstřiky po 80tis km měnit nebo je pouze vizuálně zkontrolovat? (článek z Auto.cz vložím níže) Protože u mě nikdy měněny nebyli. A to by je už museli vyměnit 2x. A na můj dotaz zda je auto naprosto v pořádku my vždy bylo sděleno, že v naprostém. A to ještě 2tis km před tím než mi bylo sděleno, že auto se nevyplatí (ekonomicky) opravovat.

Měňte podložky

Druhým problémem, který se pojí s oběma agregáty, se týká vstřikovačů. Oba motory používají common-rail Denso, byť různých generacích. Samotné vstřikovače za předpokladu, že tankujete kvalitní naftu, docela drží. Přesto je doporučeno jednou za čas přidat do ní aditivum. Dobré zkušenosti jsou s tím od společnosti VIF.
Kritickým místem jsou ale podložky pod vstřikovači, které je utěsňují v hlavě válců. Pokud netěsní, dochází k průniku nafty do oleje, který se tak přepaluje, což má pro kondici motoru fatální následky. Nejprve se ucpe sací koš olejového čerpadla, čímž se sníží tlak mazání. Jako první to většinou odnese turbodmychadlo, záhy ale také uložení klikového hřídele. V nejtěžších případech hrozí i zničení hlavy válců. Tam ale obyčejně závada nestihne dojít.
„Mazda o problémech s netěsnými vstřikovači věděla, takže výměna podložek pod nimi je zmiňována v technické servisní informaci (takzvaném TSB). Tady se píše, že nejpozději po ujetí 80.000 km by se měly podložky vyměnit. Miroslav Dufek je ale opatrnější a doporučuje tento interval zkrátit na 60.000 km. Pokud jdou vstřikovače v hlavě povolit, nejde o úkon, který by vás finančně nějak výrazněji zatížil. Čtyři drobné podložky jsou obecně řečeno halířové položky. Samozřejmě, pokud nejdou vstřikovače z hlavy vyndat, celá operace se může prodražit. I proto je dobré měnit je spíš v kratším intervalu, neboť častější demontáží (povolováním) vstřikovačů lze předejít jejich „zarůstání“ do hlavy.
 
Back
Top