• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika BOSE audio - problémy

Ahoj, vrátil se mi Bose zesilovač z opravy v STB servisu, ale reproduktory v předních dveřích pořád nehrají (výškové fungují vpohodě). Než přestal hrát repro v levých předních dveřích tak někdy vynechával a někdy střílel. Podle předchozích komentářů jsem předpokládal že to je zesilovačem. Repro v levých předních dveřích vypadá ok (membrána nepoškozená, jen trocha rzi zezadu na magnetu). Neměl jste někdo podobný problém? Mohly by to být zlomené kabely ve dveřích?
 
Ahoj, vrátil se mi Bose zesilovač z opravy v STB servisu, ale reproduktory v předních dveřích pořád nehrají (výškové fungují vpohodě). Než přestal hrát repro v levých předních dveřích tak někdy vynechával a někdy střílel. Podle předchozích komentářů jsem předpokládal že to je zesilovačem. Repro v levých předních dveřích vypadá ok (membrána nepoškozená, jen trocha rzi zezadu na magnetu). Neměl jste někdo podobný problém? Mohly by to být zlomené kabely ve dveřích?
Cau nejdrive se podivej na konkektory u Zesilovace, obcas se stanę ze nemaji spravny kontakt. Chce je to obcas ocistit. Dalsi moznost jak jsi rekljsou kabely ale spise by to opět hádal někde u části co jsi rozděloval.
 
@VojtaN u GH kabely nepraskají, spíš bude někde špatnej kontakt, na zesilovači to nebude, tam je přední repro v konektoru společně s napájením a co jsem pochopil tak zadní repro jede. Spíš konektor na repru - mazda má ty konektory debilní. Taky by bylo dobry změřit ty repra co nehrají jestli nejsou spálený, když to střílelo do repra.
 
Merit Repro pokud nemáš kalibrovaný mrak je dost o ničem. Přesnost uzinerzalnich nepozná tak nízkou impedanci. Muže poznat tak akorát zda je hin tj ze nepovede nebo strašně vysoký odpor. Ty to Bose mají nizkou impedanci obykle do 2 Ohm takže pokud nebude merit primo na kontaktech reproduktoru bude mít zkresleni měření pokaždé.
 
Cau nejdrive se podivej na konkektory u Zesilovace, obcas se stanę ze nemaji spravny kontakt. Chce je to obcas ocistit. Dalsi moznost jak jsi rekljsou kabely ale spise by to opět hádal někde u části co jsi rozděloval.
Konektor vypadá čistě, prostříkl jsem všechny tři části WDčkem a zacvaknou se tam hezky zlehka. Zkusil jsem přitlačit vodiče do konektorů, ale repro se ani chvilkově nechytnou ani nezašumí, takže konektory vypadají ok. Existuje pinlist ke konektorům? Pokud je kabeláž ok, tak bych měl na konektoru u zesilovače změřit odpor repro, jen nevím na jaké piny jsou připojené a na tuhle verzi jsem ho nikde nenašel.
 
Výška se od středobasu odděluje až ve dveřích takže pokud hraje tak je problém u středobasu.
Změř ten odpor středobasu při odpojeným konektoru bude okolo 2 ohm, pokud bude mnohem menší nebo větší je repro mrtvý

Jo a WD nepoužívej na kontakty , je to izolant ;)
 
Konektor vypadá čistě, prostříkl jsem všechny tři části WDčkem a zacvaknou se tam hezky zlehka. Zkusil jsem přitlačit vodiče do konektorů, ale repro se ani chvilkově nechytnou ani nezašumí, takže konektory vypadají ok. Existuje pinlist ke konektorům? Pokud je kabeláž ok, tak bych měl na konektoru u zesilovače změřit odpor repro, jen nevím na jaké piny jsou připojené a na tuhle verzi jsem ho nikde nenašel.
Dej vedet jak jsi dopadl.
 
Ahoj. Můj problém s BOSE AMP
Mazda 3 2010 BK
BOSE BBM2 66 A20
problém: Machinegun noise ( lupání do repro )

Ještě před vlastní opravou jsem zkoušel psát do BOSE přímo ( někde jsem se dočetl, jak lidi zavolali v US/UK do BOSE pro tuto závadu a oni jim poslali nový zes. - pěkná story :D ). Psal jsem, co se mi stalo a že jsem zjistil, že tato závada je u jejich produktu běžná a že to beru jednak jako design issue a zároveň jako safety issue, že lupaní za jízdy může vést k nehodě atd. ( ano 15 let práce v automotive mne deformuje :D ) a ano, odepsali mi něco ve smyslu, že se omlouvají, ale nemůžou pro mne nic udělat. Takže tudy cesta nevede.

Veškeré info jsem čerpal na internetu: zde v tomto vlákně je užitečné info o problematice se stabilizátorem a DSP.
Vše se tedy zde dá dočíst a ještě lepší info je na odkaze na PL diskuzi.

V souhrnu. Pokavaď máte možnost pájet SMD a ktomu přísl. vybavení, lze provést. Nebo někoho oslovit kdo má. Jinak asi STB servis za 3000 CZK a víc.

Oprava:
Je potřeba měnit stabec
ST2L05R3300PS // lze koupit na mouser nebo farnell - 42.90 CZK (14.08.2020 cena mouser )
https://cz.mouser.com/ProductDetail...IZjZzJqaMPy98Q9NtcdFP8kL/NoES2t3y35HIl9hSMw==
-> když nepomůže stabec, nutno vyměnit i DSP

DSPB56374AE // zkusil jsem objednat mouser, nabízejí pouze celý kotouč 800ks / 167 024.00 CZK (nabídku jsem zdvořile odmítl a našel DSP na ebay - cena cca 300 CZK, ale dodání cca 1.5-2 měsíce ).
Já jsem objednal stabec i DSP ještě před vlastní opravou, protože jsem si nebyl jistý, jestli bude stačit měnit stabec nebo i DSP a tím, že DSP šlo z Číny dlouhou, nechtěl jsem se pak zdržovat.

Prvotně jsem nechal kolegu přepájet stabec. ( pájet asi trochu umím, ale SMD atd. nedělám na denní bázi a není to můj job a nemám aní foukací pájku atd. - PCB má na sobě coating - lakovaná ochrana proti vlhkosti atd.!). Po přepájení jsem nic neměřil a zapojil v autě. Machine gun noise zvuk sice přestal, ale naopak zvůk nešel z koncáku žádny.
Nezbylo než počkat na DSP z číny a vyzkoušet vyměnit i tuto součástku.
Po přepájení DSP a kontrole stabce, jsem tentokrát nebyl líny a postavil si na stole kabel pro měření s lab zdrojem, FG a multimetrem.
Po připojení UBATT/GND a REMOTE pin na UBATT si veme zesik 0.9A. Po přpojení vstupu FL na FG ( 1kHz 0.170mV sinus ) je na výstupu na 4ohm výstup 1.4V 1kHz. Takže zesilujeme a neprdíme :D. Kontrola ostartních kanálů a vše cajk . Tak už jen dát pod sedačku :D Zobrazit přílohu 30086 Zobrazit přílohu 30087


Zobrazit přílohu 30088 Zobrazit přílohu 30089
Ahoj, funguje ti stále zesilovač po této opravě (výměně čipu DSP?). Mám teď totiž stejný problém (machine gun noise) a měřením jsem došel k tomu, že je vadný DSP. Stabilizátory jsou v pořádku. Jde mi o to, když vyměním čip, tak aby se problém neobjevil za chvíli znovu.
@Initium potom dále píše, že je tam špatně udělena napájecí smyčka která rozděluje napětí pro DAC a předzesilovač. Nemáte někdo bližší info jakým způsobem opravují zesilovač tak, aby se problém neopakoval (zda při profesionální opravě upravují napájecí smyčku)?
 
Ahoj, profesionální oprava není to by jsi musel předělat Desku plošných spojů. Navíc design koncového zesilovače a obzvaste koncovych obvodu je hodne nešťastné udělán. To prave způsobuje ze odjede DSP procesor který pracuje na limitu stanoveným výrobcem, který je pak náchylný na změnu napájecího napětí. (DSP ma vlasti předzesilovač).
Zde nastává problem se zdrojem který je řešen s nejjedodusi regulaci výstupního napětí s velkou toleranci. Pokud tano regulace odejde tak na výstupů stabilizarou se objeví napětí které odrovná Jak DSP tak vlastni stabilizátor ale i někdy vede sebou ještě předzesilovač.
BTW Coating pokud ďas trochu FLuxu sleze v pohodě a pomuze taky Horkovzdušná pistole.
A nakonec můj osobni názor. V tom zesilovací se setřilo kde se dalo. Soucasky jsou vesměs Low end a jakýkoliv nejlevněji zesilovac s DSP procesorem umí dnes daleko vice. Hold je to design. vice jak 15 nazpět.
 
Výška se od středobasu odděluje až ve dveřích takže pokud hraje tak je problém u středobasu.
Změř ten odpor středobasu při odpojeným konektoru bude okolo 2 ohm, pokud bude mnohem menší nebo větší je repro mrtvý

Jo a WD nepoužívej na kontakty , je to izolant ;)
Tak odpor je 0,0 Ohm, takže je mrtvý repro. Díky všem za tipy :)
 
Ano odchází jednotka BOSE, která je umístěna pod sedadlem spolujezdce. Poslat to do www.stbservis.cz a za 3 dny je to zpět a funguje to.
Potvrzuji. V pondělí jsem odeslal do STB servis, ve středu měl zpět a nyní vše funguje, jak má. Cena opravy 3000 Kč, pošta tam 99 Kč přes PPL, zpět posílají na dobírku přes DPD za 180 Kč.
 
Zdravim, mám komplikace ohledně Bose repráků a chci se zeptat, zda se to už někomu někdy stalo a co je případně příčinou problému.. mám dva měsíce Mazdu 6gh GTA 2008, už párkrát se mi po nastartování stalo, že reproduktory silně chrčely, aniž by hrála jakákoli muzika, při stlumení na vol 0, je ticho, při vol 1, extrémně hlasité chčení a při přidávání hlasitosti se hluk nemění.. když zhasnu motor a nastartuji znova, problém je obvykle na poprvé pryč.. mám pocit, že hluk jde ze všech repráků, takže membránou to asi nebude, napadlo mě, že to může být transmitterem v zásuvce v loketní opěrce, přes který přehrávám většinu času hudbu z mobilu, ale to se vyloučilo, ani přepínání módů nepomáhá (CD, AUX, apod.).. v hlavě tedy mám, že by to mohlo být nějakými konektory nebo doslužujícím zesilovačem? Za jakoukoli radu budu moc vděčný.
 

Podobná vlákna

Back
Top