• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika BOSE audio - problémy

No přihodím svoji špetku do mlýna, není Bose v Mazdě jako Bose v Mazdě, v RX8 hraje Bose o level jinde než bose v 6 GH, byl jsem z toho docela v pasti po koupi 6ky.
 
No přihodím svoji špetku do mlýna, není Bose v Mazdě jako Bose v Mazdě, v RX8 hraje Bose o level jinde než bose v 6 GH, byl jsem z toho docela v pasti po koupi 6ky.

Dokud se ti nepotrha ta papirová membrana, je to ješte v cajku


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Dokud se ti nepotrha ta papirová membrana, je to ješte v cajku


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tak u 6ky predevším první bouchne zesák a nehaje vůbec nic což se u te me stalo již po necelých 50tis.km.
U RX je najezd jednou tolik a audio nesrovnatelně lepší tak jsem to myslel... (auto které je 1x tak starší ma větší najezd hraje o poznání lip mě tedy jako laikovi, tak to bylo myšleno)
Ale, chapu, že pro někoho s citlivějším vnímáním zvuku muže být i tohle problém... (Každý z nás samozřejmě poslouchá doma muziku zásadně ze sluchátek za 30tyček že ano:D.)
 
Poslední úprava:
Tak u 6ky predevším první bouchne zesák a nehaje vůbec nic což se u te me stalo již po necelých 50tis.km.

Tak vidím, že to není žádná hitparáda a že si možná bez bose ušetřím nervy do budoucna.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Na Bose jsem s GH a GL dohromady najezdil asi 200 tis km a hrály mi stále stejně dobře, nic mi neodešlo. Jen opakuji, že se subwooferem v GH to hrálo líp. Jeslti to hrálo/hraje v RX ještě líp, nemohu potvrdit ani vyloučit.
Ale nepouštím na tom žádné techno, trap, trance, house..., spíš funkovou, náročnější rockovou či jazzovou muziku plus běžná rádia (Beat, ČRo) - nyní hlavně z DAB. Nemusí se mi při tom auto nafukovat ;) Ovšem musím to pořádně stáhnout po dojezdu, aby, když přístě nastoupí manželka, nevyskočila děsem po nastartování z auta :p
 
Jen doplním ten prdlý zesilovač Bose v GH dle autorizaku běžná "bolest" mají jich vždy pár opravených za mrzký peníz se souhlasem majitele rotují.Jinak čekačka na opravu.
 
@Macyn on je problém právě v tom že člověk nemusí mít sluchátka za 30 a super sluch aby poznal rozdíl např oproti základní řadě reproduktorů. Výměna 6 reproduktorů u GH za celkem 2000 Kč udělá znatelný rozdíl v prokreslenosti a čitelnosti zvuku. Vysoká hlasitost nebo hutný basy nejsou to jediný co se u hudby řeší....

@MichalP rocková hudba je po vážné hudbě nejnáročnější na detail. Naopak techno, house, trance apod jsou docela nenáročné na detail a čitelnost reprodukce ;)
 
@Macyn on je problém právě v tom že člověk nemusí mít sluchátka za 30 a super sluch aby poznal rozdíl např oproti základní řadě reproduktorů. Výměna 6 reproduktorů u GH za celkem 2000 Kč udělá znatelný rozdíl v prokreslenosti a čitelnosti zvuku. Vysoká hlasitost nebo hutný basy nejsou to jediný co se u hudby řeší....

@MichalP rocková hudba je po vážné hudbě nejnáročnější na detail. Naopak techno, house, trance apod jsou docela nenáročné na detail a čitelnost reprodukce ;)
Ano, souhlasím jen jsem narážel na to, že víme že Bose v GH hraje "na pendrek" to ovšem neznamená, že to tak je i v ostatních modelech, říkám v RX proti tomu hraje opravdu lépe a to znatelně. Jak hraje Bose ve trojce mám taky představu pač s G165 jezdí otec a tak strašné jak v GH to není naopak zas tak dobré to taky není možná to hraje jako ta 6ka a tebou zmíněné repro.
 
Ja naopak s BOSE v mojom GH problém nemám. Telefonovanie cez BT v poriadku, zvuk z repro dobrý. Tiež počúvam viac-menej rock a metal, a detailov počujem dosť. Ja mám rád vyrovnaný zvuk, takže BOSE (nielen v aute) nie je pre mňa žiadny etalón vynikajúceho zvuku. V podstate je zvuk v mojom aute prebasovaný aj pri nulovom subwooferi a uvítal by som trošku lepšie stredy. Ale tak muziku v aute mám len ako podmaz k šoférovaniu, často cestujem s vypnutým rádiom. Za mňa v pohode.
 
Ja naopak s BOSE v mojom GH problém nemám. Telefonovanie cez BT v poriadku, zvuk z repro dobrý. Tiež počúvam viac-menej rock a metal, a detailov počujem dosť. Ja mám rád vyrovnaný zvuk, takže BOSE (nielen v aute) nie je pre mňa žiadny etalón vynikajúceho zvuku. V podstate je zvuk v mojom aute prebasovaný aj pri nulovom subwooferi a uvítal by som trošku lepšie stredy. Ale tak muziku v aute mám len ako podmaz k šoférovaniu, často cestujem s vypnutým rádiom. Za mňa v pohode.
Já teda v autě Bose mám.. že by to byla nějaká výhra to neříkám. Naopak čím déle to ho mám tím větším zklamáním to je.. Nepovažuji se za hifistu, ale k muzice a zvukové technice mám asi blíž něž běžný smrtelník..
Je smutné, že se skoro nedá nastavit.. Když mám jako řidič dostatek basů tak pasažéři v na místech vzadu okamžitě startují, že neslyší nic jiného než dunění basů.. a popravdě se jim nedivím. Ten kufr totiž funguje jako celkem velká ozvučnice.. Navíc i projev mi přijde neucelený - tam kde končí spektrum frekvencí repráčků ve dveřích ( výšky středy)-> pak dlouho nic-> pak už je subbass v kufru, ale ani ten nemá úplně široké spektrum.. Taky vyšší basy jsou strašně nepříjemné (protože je zesiluje kufr) a ty opravdu nízké basy už "subbas" fyzicky nezahraje...

...docela by mě i zajímalo porovnání třeba mojí šestky s tou co má @no_hits po jeho upgradu zvuku ( repráčky, odhlučnění, zesilovač, radio/sinosmart)
 
Nie, nie je to výhra a mohlo by to byť samozrejme lepšie. Rozmýšľam, že je pravda, že ten zvuk je dostačujúci jedine ak sedíš vpredu. Cestujúci na zadných sedadlách sú na tom horšie. Vtedy zvyknem presúvať balanc dozadu, ale potom strácam aspoň tie aké-také stredy a výšky vpredu. Ale tiež by ma zaujímalo to porovnanie s tým, čo má @no_hits
 
Nie, nie je to výhra a mohlo by to byť samozrejme lepšie. Rozmýšľam, že je pravda, že ten zvuk je dostačujúci jedine ak sedíš vpredu. Cestujúci na zadných sedadlách sú na tom horšie. Vtedy zvyknem presúvať balanc dozadu, ale potom strácam aspoň tie aké-také stredy a výšky vpredu. Ale tiež by ma zaujímalo to porovnanie s tým, čo má @no_hits
Já jsem s Bose na to, že poslechovou místností je auto a ozvučnicemi dveře, dosti spokojen. V GH (po FL - nevím, jak před FL) to ani tolik nedrnčelo jako v GL. Ani vytlumení dveří neodstranilo drnčení, ale jinak pomohlo. Asi budu muset požádat švagra s dobře vybaveným XC60, jestli bych mohl porovnat. Co jsem jezdil OIII a Superbem III, tak Bose Mazdy je o dost lepší. Ale nejspíš tam nebyly ty nejlepší škodovácké aparatury od Cantonu. Nějakou jinou prémii jsem neslyšel.
Jinak ohledně úprav, jak tady o nich někteří píší, nejsem optimista. Vyladit výhybky a citlivosti repro pro vyrovnanou charakteristiku a dobře spojitou fázi není taková sranda. Pár výhybek jsem kdysi navrhnul a záleží na hodně věcech. Takže když čtu, jak tady lítají impedance repro od 1 do 4 ohmů, citlivost repro nebo dokonce jejich komplexní imepdanci nikdo neřeší, atd., tak mám velké pochybnosti. A jsem přesvědčen, že experti Bose si s tím už kvůli prestiži pohráli.
 
@Jakub95 Kufr jako ozvučnice je jen u sedanu, u kombi a liftbacku má reproduktor svou plastovou ozvučnici s bassreflexem. Máme mezi sebou cca 70km , pokud budeš mít v následujících dnech cestu do Brna, tak ti to klidně předvedu.

@LuboSk Přesně zvuk je tak různě nesjednocený, pod dekou a celkově podivný. Pokud se někdy potkáme na sraze na který bych náhodou jel, tak předvedu.

@MichalP U auta jde ve většině případů o kompromis. Když vidím jak jsou navrhnutý výšky u reproduktorů do cca 8000Kč/pár tak nevěřím tomu, že to nějak přesně počítají. Zvlášť když jsou ve výhybkách elektrolyty, cívky navinutý na malým jádře, který se snadno přesytí atd. U těch levnějších sad když člověk rozdělá slepenou výhybku zjistí, že středobas je průchozí a je tam jen u výšky tlumivka + kondík. Navíc vzhledem k tomu, že reproduktory jsou většinou univerzální sada která se montuje nejen do různých prostorů ale hlavně vzdálenost výšky a středobasu není pevně dána, tak k nim nemůže být dodána přesně vyladěná výhybka jako u domacích reprobeden. V autě je to vždy kompromis, ohledně přesnějších parametrů k tomu wooferu z GH píšu níže. U škodovek dost záleží co je tam za rádio , většinou ty rádia mají dost slabý koncáky na zadní repro , kdy mají třeba jen 2x5W s velkým zkreslením, po výměně reproduktorů se to pak projeví o dost více, kdy zadní repro vyloženě kazí zvuk. Ovšem vyšší řady škodováckých radií po vytlumení dveří a osazení reproduktory okolo 3500 Kč/pár dokážou zahrát už dost slušně. S tím Cantonem je to jakýsi zvláštní. Už jsem několikrát sundal tapec ze škodovky s odznáčkem canton na výškové mřížce a pod mřížkou nebylo nic a jednou jsem se s tím setkal i u rádia bez obrazovky , kde zadky hrály i se sériovým reprem otřesně ... těžko říct jestli ty odznáčky byla jen iniciativa majitele a nebo to tak v dobré víře koupoil z bazaru... O ladění 3 pásmové výhybky ve sloupech mě ani nemluv :D Jestli někdy budu stavět další sloupy , postavím raději dvoupásmo z kvalitnějších měničů, kde se ty výhybky odlaďují daleko jednodušeji. Ostatně aby ne, když je tam z principu polovina součástek.

GH Bose woofer:
Samotnej reproduktor má rezonanční frekvenci 70Hz, což ti z vás, kteří vědí o co jde mě dají za pravdu že to není vhodný reproduktor na woofer, je to spíš středobas. s tím souvisí i to proč nedokáže slušně zahrát spodek. Bassreflex je pak naladěn na 45 Hz , ale na tento reproduktor je to už příliš nízko

Impedance a průběh fáze samotného reproduktoru:
woofer bez ozvučnice.png

Naladění bassreflexu:
woofer v ozvučnici.png

Parametry reproduktoru jsou zde:
TS parametry s vahou.pngTS parametry komplet.png

Reproduktor má citlivost (SPL) lehce přes 81dB/W/m a poměrnou citlivost (USPL) na 2,83V (6,1W)) necelých 90dB. Což je taky dost mizerný parametr. Impedance je 1,4ohm (paralelní zapojení cívek), v ozvučnici to poskočí na 2,3ohm. Měření a grafy jsem vytvářel já

Když to shrnu - woofer má vysokej rezonanční kmitočet, mizernou citlivost, malý průměr membrány a slabý pohon , je to naprosto nevhodně zvolený reproduktor na to k čemu je určený.
 
čaute,
Tiež mi odišla hudba bose na mazde 6 Gh 2008.
Ale objavil som aj spalený konektor na RJ može to byť príčina?
Vid foto.
Vdaka.

PHOTO_20211106_143900.jpg
 
ne, není žádná spojitost a jak zde bylo popsáno, je potřeba vyměnit nebo nechat opravit modul zesilovače
 
Ahoj, začnu tím že jsem si podrobně přečetl příspěvky v této diskuzi i na zahraničních fórech než jsem napsal dotaz.

V pátek během parkování přestala hrát hudba v mé Mazdě GH kombi. Znělo to jako když vytrhnete aparaturu ze zásuvky. Prásk a konec.
Druhý den za světla jsem zkoušel pojistku BOSE ve skřínce u motoru. Je v pořádku. Zkoušel jsem i další věci v průběhu víkendu ale bez výsledku.
Z diskuze jsem pochopil že půjde zřejmě o zesilovač a už jsem byl připraven ho poslat na opravu.
Dnes ráno jsem nastartoval a začala hrát hudba. Prý je časté že toto stává.

Můj dotaz tedy zní: co teď? Nechat to hrát dokud ten zesilovač neodejde úplně? Nebo to řešit už nyní? Dá se to nějak zachránit? Bývá to někde něco jiné než zesilovač či pojistka?

Díky všem. Evidentně tu má hodně lidí s tímto zkušenosti.
 
Poslední úprava:
No je to štěstí v neštěstí, každopádně za chvíli to umře úplně. Máš pak možnost to nechat opravit, nebo vzít zes co jsem tam měl já viz sekce prodám a posunout zvuk dál ;)
 
Ahoj, začnu tím že jsem si podrobně přečetl příspěvky v této diskuzi i na zahraničních fórech než jsem napsal dotaz.

V pátek během parkování přestala hrát hudba v mé Mazdě GH kombi. Znělo to jako když vytrhnete aparaturu ze zásuvky. Prásk a konec.
Druhý den za světla jsem zkoušel pojistku BOSE ve skřínce u motoru. Je v pořádku. Zkoušel jsem i další věci v průběhu víkendu ale bez výsledku.
Z diskuze jsem pochopil že půjde zřejmě o zesilovač a už jsem byl připraven ho poslat na opravu.
Dnes ráno jsem nastartoval a začala hrát hudba. Prý je časté že toto stává.

Můj dotaz tedy zní: co teď? Nechat to hrát dokud ten zesilovač neodejde úplně? Nebo to řešit už nyní? Dá se to nějak zachránit? Bývá to někde něco jiné než zesilovač či pojistka?

Díky všem. Evidentně tu má hodně lidí s tímto zkušenosti.
Mně se to takhle nahodilo snad pětkrát. Den ticho a pak zesilovač hrál třeba měsíc. Nakonec skutečně odešel a šel na opravu.
 
Čau,
dnes mi začal střílet středový reproduktor na palubní desce, jakmile se otevřou dveře, spustí se zvuk jak střelba z kulometu, nereaguje to na nic, jakmile se dveře zavřou, zvuk po několika sekundách skončí. Jízda je skoro nemožná, ten zvuk je strašně intenzivní. Mohl by prosím někdo poradit?
 
Oprava bose zesilovače v Ostravě za cca 3000 Kč + pošta nebo instalace jiného neoriginálního 4 nebo 5 kanálovýho zesilovače (zřejmě třídy D kvůli místu pod sedačkou)
 

Podobná vlákna

Back
Top