• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Bouchání od PP tlumiče

M3grey

rodinný člen KLANu
2 076
Tak uz to zacina. Nedavno jsem si vsiml, ze pri prejezdu nerovnosti (obrubnik, retarder) neco bouchne v prostoru PP podbehu, docela prda. Nejdrive jsem myslel, ze to je neco v interieru, ale to nyni vylucuji. Vim, ze u CX3 resite nejake povrzavani, ale tohle neni ono.

Auto ma najeto 1700 km!

Resil jste nekdo?
 
Mají to všechny trojky. Je na to svolávačka - dáš to do servisu, je to tam tři dny a přitom jenom osaděj takovej plastovej návlek na vršek pružiny. Mě to nepomohlo, prostě to v tom vrchním uložení bouchá a bude to pořád horší. Měli jsme to s @Max6 rozebraný a je to blbě udělaný. Dostává se tam prach a bordel do ložiska a to je ten zdroj bouchání.
 
Mají to všechny trojky. Je na to svolávačka - dáš to do servisu, je to tam tři dny a přitom jenom osaděj takovej plastovej návlek na vršek pružiny. Mě to nepomohlo, prostě to v tom vrchním uložení bouchá a bude to pořád horší. Měli jsme to s @Max6 rozebraný a je to blbě udělaný. Dostává se tam prach a bordel do ložiska a to je ten zdroj bouchání.
Podívej a bouchá to pořád po výměně pružin ? (stejně,míň,víc) ?
 
A nedela se nejaky retrofit toho ulozeni? Bo z tohoto casem tutove zesilim!
Musíš pořádně odhlučnit motorovej prostor a nic neuslyšíš. Já slyšel podobnou ránu tak jednou dvakrát a že by na to byla svolávačka mi v servisu nikdo neřekl....
 
Ty tak rany to je jedna vec. Ale jsou to propojene nadoby, takze kdyz je tam mechanicky neco spatne, tak se to prenasi i na okolni dily. Kdybych mel jednou za rok dva vymenit ulozeni, tak ok....ale ja jsem asi paranoidni, takze za tim vidim dalsi veci.
 
Nestraš, Max6 má taky M3 nalítáno má víc jak mi všichni tady dohromady a kdyby to byla taková tragédie, tak už by to tady řešil.
 
Podívej a bouchá to pořád po výměně pružin ? (stejně,míň,víc) ?
Potom vyčištění a promazání to bylo famozní, ale teď už to začíná zase klepat. Pokaždým první přejetí retardy od PP ( zajímavé že je to vždy PP) Takže ani ty plastový blbosti mezi uložení a pružiny nepomůžou.
 
Potom vyčištění a promazání to bylo famozní, ale teď už to začíná zase klepat. Pokaždým první přejetí retardy od PP ( zajímavé že je to vždy PP) Takže ani ty plastový blbosti mezi uložení a pružiny nepomůžou.
Můžeš mi prosím poslat link na tu svolávačku? Já taky něco takového slyším od PP kola při přejezdu přes nerovnost, ale musím jet do zatáčky, tzn. vytočená kola na jednu nebo na druhou stranu. Kolegové v práci to tipují na ložisko, ale já tomu absolutně nerozumím. Dokud mám záruku na podvozek, tak bych to rád v servisu pořešil.
 
Já to taky hodlám řešit. Jelikož na svym podvozku pracuju docela často tak si to i často opravuju, ale bohužel seblepší vyčištění i sebelepší vazelína pomůže vždy jen po určitou dobu, protože ta vůle je tam prostě mechanická a všechno možný co tam dáte to dřív nebo později vytluče. Nemám ani tak strach že by to poškodilo horní misky rámu karoserie (že by třeba popraskyly jako když dáte závodní tvrdej podvozek), ale spíš že to ložisko se prostě jednoho dne vysype úplně a ty rány pak budou "enormní" protože už bude vytlučená i ta guma která ty rázy mírní. Zároveň jsem zjistil že tyhle rázy se postupně přenáší i na tyčky stabilizátoru a zkracují jim životnost (neboj @skokan u tebe jsou OK, to jsem hned kontroloval).
Nejsem inženýr z Mazdy,takže třeba kluci přijdou s něčím lepším, ale zatím to jejich řešení že se vloží mezi ložisko a dosedací část pružiny gumová objímka pružiny moc nefunguje. Ono to sice nutí tlačit na to ložisko víc rovnoměrně (a asi to i nějakej ten mikroráz pohltí),ale pořád je to málo a hlavně pokud už je jednou ta část ložisko-horní guma už vytlučenej,tak tam už záchrana tímhle způsobem nepomůže nebo pomůže jen na chvíli (asi tak jako když tu vůli vymezíte třeba hustou vazelínou).
U mě se to zhoršilo hlavně proto,protože na autě mám už 3tí typ pružin a tudíž ten tlak na tu dosedací plochu už je potřetí jiný a to to ložisko prostě nevydrželo. Stejně bych to přirovnal když si po 8-10 a víc letech najednou někdo dá úplně jinej celej podvozek na auto a do pár dní se mu ozve třeba klepající čep spodního ramena. Prostě byl v určitý poloze X let (hezky se tam vyseděl) a najednou se něco změnilo.
Zároveň se to taky může pokazit,když někdo z nějakýho důvodu ten celej tlumič (i s pružinou a hornim uloženim) vymontuje a pak to při zpětný montáži to celý horní uložení natočí jinak (blbě) než tam původně bylo což byl třeba případ @skokan
Já to budu řešit tak, že prostě koupím nový horní uložení - ložisko i dosedací gumu viz obrázek (doufám že už bude nějaký modifikovaný nebo od nějakýho jinýho výrobce) a pro jistotu dám i nový stabilizační tyčky.
Nic víc k tomu asi nemůžu momentálně říct.
aeee34bb2e07bef31634f9ae9586a9f7-604x849.gif
 
Já to taky hodlám řešit. Jelikož na svym podvozku pracuju docela často tak si to i často opravuju, ale bohužel seblepší vyčištění i sebelepší vazelína pomůže vždy jen po určitou dobu, protože ta vůle je tam prostě mechanická a všechno možný co tam dáte to dřív nebo později vytluče. Nemám ani tak strach že by to poškodilo horní misky rámu karoserie (že by třeba popraskyly jako když dáte závodní tvrdej podvozek), ale spíš že to ložisko se prostě jednoho dne vysype úplně a ty rány pak budou "enormní" protože už bude vytlučená i ta guma která ty rázy mírní. Zároveň jsem zjistil že tyhle rázy se postupně přenáší i na tyčky stabilizátoru a zkracují jim životnost (neboj @skokan u tebe jsou OK, to jsem hned kontroloval).
Nejsem inženýr z Mazdy,takže třeba kluci přijdou s něčím lepším, ale zatím to jejich řešení že se vloží mezi ložisko a dosedací část pružiny gumová objímka pružiny moc nefunguje. Ono to sice nutí tlačit na to ložisko víc rovnoměrně (a asi to i nějakej ten mikroráz pohltí),ale pořád je to málo a hlavně pokud už je jednou ta část ložisko-horní guma už vytlučenej,tak tam už záchrana tímhle způsobem nepomůže nebo pomůže jen na chvíli (asi tak jako když tu vůli vymezíte třeba hustou vazelínou).
U mě se to zhoršilo hlavně proto,protože na autě mám už 3tí typ pružin a tudíž ten tlak na tu dosedací plochu už je potřetí jiný a to to ložisko prostě nevydrželo. Stejně bych to přirovnal když si po 8-10 a víc letech najednou někdo dá úplně jinej celej podvozek na auto a do pár dní se mu ozve třeba klepající čep spodního ramena. Prostě byl v určitý poloze X let (hezky se tam vyseděl) a najednou se něco změnilo.
Zároveň se to taky může pokazit,když někdo z nějakýho důvodu ten celej tlumič (i s pružinou a hornim uloženim) vymontuje a pak to při zpětný montáži to celý horní uložení natočí jinak (blbě) než tam původně bylo což byl třeba případ @skokan
Já to budu řešit tak, že prostě koupím nový horní uložení - ložisko i dosedací gumu viz obrázek (doufám že už bude nějaký modifikovaný nebo od nějakýho jinýho výrobce) a pro jistotu dám i nový stabilizační tyčky.
Nic víc k tomu asi nemůžu momentálně říct.
Zobrazit přílohu 15701
A kolik km si na ty origo tlumiče najel, než byly kaput? Aby to M3grey nechtěl měnit hned teď po 1700 km.
 
A kolik km si na ty origo tlumiče najel, než byly kaput? Aby to M3grey nechtěl měnit hned teď po 1700 km.
Asi myslíš horní uložení,protože tlumiče jsou OK. To klepání se postupně začalo projevovat až po nainstalování poslední varianty pružin (jak jsem popisoval výše), takže by se dalo říct cca 84000km v pohodě. A "kaput" to uložení taky není, jen se na něm objevila vůle. Kdyby bylo "kaput" nebo "totál kaput" tak to teprve zažijete srandu.:)
 
Asi myslíš horní uložení,protože tlumiče jsou OK. To klepání se postupně začalo projevovat až po nainstalování poslední varianty pružin (jak jsem popisoval výše), takže by se dalo říct cca 84000km v pohodě. A "kaput" to uložení taky není, jen se na něm objevila vůle. Kdyby bylo "kaput" nebo "totál kaput" tak to teprve zažijete srandu.:)
Ok, takže my co neexperimentujeme se sníženejma pružinama by sme mohli vydržet do konce 5 letý záruky a pak to na ně zkusit uhrát, i když tomu moc šancí že to uznaj nedávám.:(
 
Těžko říct co přesně je na tom díle špatně že takhle brzdo umře (brzdo je pro mě dřív než ve 150000km) a jestli tam byla nějaká modifikace která byla naopak kontraproduktivní, že to BNkám odchází klidně i po 30000km a na starších BM vydrží dýl.

Tak jako tak, to samotný ložisko horního uložení (1ks) stojí cca 600Kč takže to není nic za co by se měl jít člověk věšet.
 
Poslední úprava:
No každopádně tady na fóru budeš mít asi dost zákazníků, když to každýmu druhýmu bouchá hned od začátku.:D
 
Tam to chce hlavně vypozorovat od čeho to jde. U CX5 a M6 to třeba může dělat ještě doraz tlumiče (když je ta rána slyšet jen když auto vezme velkou díru) nebo a to častěji jim zarezne šroub v silentbloku dolního ramena a to se zase projevuje takovym vrzavym až písklavym zvukem. Hold tam toho mají problémovýho víc,ale je mi opravdu divný,že starší ročníky na to tolik netrpí nebo vydrží víc než ty úplně nový. Jako by jim dodavatelé posílali nějaký zmetkový díly.
 
No nějakej průser s plechama v Japonsku byl, i když mazda se zaklínala, že od nich nic nebrala......ale kdo by tomu věřil když se podívá v M3 na zadní sedačky.:)
 
Ty zadní sedačky to je problém mexičanů.
Tady je odkaz na to ložisko horního uložení: https://www.vsm.skf.com/uk/en/products/VKD75028T
a když se člověk koukne do jakejch všech aut pasuje (dole na tý stránce),tak je nadmíru jasný odkud vítr vane,protože všechny tyhle auta mají tenhle problém.
A jelikož je tohle ložisko neuvěřitelně nedostupný,tak bych tipnul že právě pracujou na jeho opravě/úpravě.
 
Poslední úprava:
No tak snad to inženýři z mazdy vychytaj, než se nám to všem vy.ere. A já pro jistotu přestanu jezdit přes ten žel.přejezd, kterej Zedníček s Pavlem Křížem přeskočili sanitkou ve filmu o básnících....:D
 
Tak mi to nedalo a na chvilku jsem si sednul k pracovnímu PC s katalogem a zkusil zjistit OEM kódy toho ložiska horního uložení u lidí co u mě byly nebo co znám a stěžovali si na tenhle problém.
1) KD35-34-38XA
- tohle je OEM kód dílu co má třeba moje auto a u tohodle dílu jsem si žádných připomínek ohledně bouchání nevšimnul teda až teď na mě + ještě jeden človíček u kterýho to ale není ještě potvrzený. S tímhle dílem se dá setkat v japonských BM a třeba v prvních CX5 atd... (prostě první SkyActivy do cca 2015)
2) KR27-34-38X
- tenhle díl mají v zásadě CX3 a tam už poznámky u aut mám že si lidi stěžovali na klepání při pomalý jízdě (s vytočenym volantem) nebo i křupání při zatáčení
3) B45A-34-38XA
- tohle bude taky problémovej díl, protože ten mají osazený už BNka a tady ten výskyt bouchání mám napsanej docela dost

Katalog na díly mám jen do konce 2016,takže proklepnout si i nejnovější auta zatím nemůžu, abych zjistil co se tam za OEM instaluje.
Hlavní je, že všechny tyhle tři díly jsou zaměnitelný,takže někde tady musela vzniknout ta chyba - zkoušim selskej rozum,tak mě když tak omluvte za nepřesný vyjadřování.
 
Back
Top