• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Chiptuning

Ked si niekto nezainteresovany precita toto forum, moze nadobudnut nazor, ze Mazdy uz z vyroby idu so zvlenymi prednymi kotucmi a zadne brzdice z vyroby prirezle :grinning:
 
Ahojte, mám také 114kW a rád bych motoru pomohl k lepšímu projevu. V Mazda komunitě jsem nový. Nějaký kontakt na úpravce? Díky @shr3k
 
Zdravim páni, vie sa ešte niekto podeliť so skúsenosťami chipu na M6 GH 2.5 -125kw predfacelif? Zaujíma ma vplyv na spotrebu či už negatívny alebo pozitívny a jazda v meste Keďže 2,5 je sama o sebe žihadlo na jazdenie mestom :)
Ďakujem
 
Ide to minimálne trochu lepšie ale nieje to žiadne odomknutie vykonu ako pri skyactive, pri wot pedál na podlahu zmena nieje badateľná, ale pri bežnom jazdení to asi ma jemne lepšiu krivku priebehu krútiaceho momentu, čiže trochu viac sily v niektorých polohách motora. Spotreba je +- rovnaká, keďže sa s tým motorom dá jazdiť od 7L/100 ekonomickou jazdou mimo mesto po 12L/100 v meste jak letec. (Tam ti tých -2dcl už môže byť jedno) Najuzitocnejsia vec je pre mňa vypnutie EGR. Mohol by niekto urobiť porovnanie dynamického zrýchlenia a spotreby pred a po úprave rj :eyes:
 
Zdravím ve spolek.

Rád bych se tu zeptal na teoretickou otázku ohledně zvyšování výkonu přehráním map u benzínu L5.
Zajímalo by mě. jak je toho dosaženo? U atmosféry toho moc k lazení nebude, jelikož chybí turbo, tak lze výkon ladit zejména množstvím vstříknutého paliva a pak časováním zapálení směsi.

Co mi není jasné, tak jakto, že dochází ke snížení spotřeby, když by k navýšení výkonu mělo dojít zejména větším množstvím vstříknutého paliva?
Je to způsobeno tím, že bude docházet k většímu podílu čerstvého vzduchu, jelikož se EGR nuceně vypne? Tímto pak vzroste objemová účinnost motoru a dalo by se tím vysvětlit menší spotřeba.

Dále mě ale napadá, že u japonských aut jak známo jsou materiály ventilových sedel tak nějak na hraně. V případě, kdy se vypne EGR, tak musí zákonitě dojít ke zvýšení teploty spalin v motorovém prostoru a tím i k větší tepelnému zatížení ventilů a jejich sedel. (Vycházím z toho, že princip EGR se používá ke snížení teploty spalin a tím menšíme emisemi uhlovodíků) Nicméně EGR je stejně otevřený jen v partial loadu a nikoliv ve Full Loadu. Jak tedy dojde ke zvýšení výkonu?

Díky
 
Otevřeš (továrně přiškrcenou) klapku naplno, zdvihneš sací ventily dřív a využiješ rezervu horní hranice předstihu až dokud se nezačne ozývat klepsenzor. EGR je jen doplněk - bez něj je chod motoru ve střední zátěži a středních otáčkách jednoduše plynulejší (což souvisí s doplňkovými tabulkami předstihu pro EGR).
 
Snížení čerpacích ztrát otevřením klapky mi dává smysl. Opačný Millerův cyklus, tedy dřívější otevření sacích ventilů vlastně taky, protože jak jinak dostat do pracovního prostoru válce víc vzduchu, když není turbo že? Zkonzumovat ale toleranci k samovolným detonacím se mi líbí úž méně, ale tomu by zase mohlo pomoci tankování paliva s větším oktanovým číslem. Stojí těch 13kW za to? No je to na zváženou :)
 
Snížení čerpacích ztrát otevřením klapky mi dává smysl. Opačný Millerův cyklus, tedy dřívější otevření sacích ventilů vlastně taky, protože jak jinak dostat do pracovního prostoru válce víc vzduchu, když není turbo že? Zkonzumovat ale toleranci k samovolným detonacím se mi líbí úž méně, ale tomu by zase mohlo pomoci tankování paliva s větším oktanovým číslem. Stojí těch 13kW za to? No je to na zváženou :)
Tyto motory stejně jako novější, používají knock management a několik různých map, v rámci kterých se předstih plynule mění. FYI klepsenzor naloguješ i se sériovým předstihem a je to zcela normální.
 
Ahoj,

Zobrazit přílohu 33111Zobrazit přílohu 33112přidám se s mojí zkušeností chipu od Shr3ka. Kromě toho, že to byl fajn pokec s člověkem, který o mém autě ví patrně více než se o něm já stihnu naučit za celý svůj život :) to byla super akce na parkovišti v mém rodném městě, kudy měl Shr3k právě cestu. Ochotně se zastavil a i přes mé úporné zvídavé dotazy byl ochoten dát na úpravu záruku zpětného nahrání původního softu v rámci bezplatné akce. Následující hodnocení berte prosím s rezervou individuálního subjektivního vnímání každého z nás. :) Moji medvědici 2.5 GH znám jako své boty, takže na ni cítím i to, že ser ráno šoatně vyspí :) Jsem tedy ten z řad "vnímavějších jedinců" :) Dále je nutno uvést, že na mém autě probělo už před novým softem několik jiných úprav jako jsou: náporové sání studeného vzduchu z nárazníku, odstranění restrikcí v airboxu, osazení KN filtrem, EGR trubky ze sání, odstranění VTCS klapek s vybroušením úchytů a utěsněním. Přidání 20mm podložky pod škrtící klapku a vyřazení EGR. Všechny tyto úpravy podle mě trochu zvýšily efekt nových map, kdy Medvědice lépe využívá většího množství studenějšího vzduchu, který je do komor rychleji distribuován.

Nahrání proběhlo přes diagnostickou zásuvku během pár minut. A po nasednutí jsem rozdíl pocítil hned při rozjezdu. Efekt nových map bych jednoduše přirovnal k pocitu z cca o 200 kg lehčího vozu. Hned rozjezd byl podstatně hladší a "lehčí". Další jízdní změny se projevily prakticky v celém efektivním rozsahu otáček a všiml jsem si, že jsem při původním návyku stlačování plynového pedálu na známých trasách pohyboval všude vyšší rychlostí. Plyn se stal citlivější a zátah velmi příjemně posílil od spodu až do špičky otáček dle původního charakteru výkonové křivky s tím, že se křivka pocitově ještě více vyhladila a nejvíce znatelně se posílilo spektrum vyšších otáček.

Osobně mě úprava velmi překvapila, kdy jsem nečekal nic znatelného u atmo benzínu, ale opak se stal a vzhledem k částce 2000 Kč označím úpravu pro všechny Mazdaře za "Must have" :)

Ať to jezdí všem a velké díky @shr3k -kovi!
ty jo..to je uprav :) nebojis se zkraceni zivotnosti motoru? zacinam premyslet taky o chipu od shr3ka...
 
Poslední úprava:
Ked si niekto nezainteresovany precita toto forum, moze nadobudnut nazor, ze Mazdy uz z vyroby idu so zvlenymi prednymi kotucmi a zadne brzdice z vyroby prirezle :grinning:
Mě vibrovalo GH jen jednou...nové kotouče ATE asi po 1500km, ale zjistil sem, že jsem blbec já a pořádně neočistil dosedací plochy náboje... Teď už dalších 20tkm úplně v pohodě.
 
Tak jen co poresim vyfuk a vymenu mikrospinacu v klikach, tak bude na rade nejspis chip :)
 
Ja som bol pred rokom, v mot. priestore som nic neodpojoval. Je lepsie odpojit, alebo prist znovu do Zlina?
 
Ja som bol pred rokom, v mot. priestore som nic neodpojoval. Je lepsie odpojit, alebo prist znovu do Zlina?
Já bohužel už nevím, jestli jsem ti vypínal chyby v DTC tabulce... Můžeš zkusit, když naskočí chyba, vypnuty nejsou.
 
Já bohužel už nevím, jestli jsem ti vypínal chyby v DTC tabulce... Můžeš zkusit, když naskočí chyba, vypnuty nejsou.
Vypinal chyby a ak si spravne pametam, nejaku smycku egr na 0. Len som sa nikdy nedopatral k tomu, ci treba egr aj fyzicky odpojit alebo staci to cez diag, kedze tomu moc nerozumiem.
 
Vypinal chyby a ak si spravne pametam, nejaku smycku egr na 0. Len som sa nikdy nedopatral k tomu, ci treba egr aj fyzicky odpojit alebo staci to cez diag, kedze tomu moc nerozumiem.
Ano, odpoj konektor a uvidíš, pokud jsou chyby v DTC tabulce vypnuté, žádnou chybu ti to nenapíše. Tady výše píšu, že jsem (asi) přišel na metodu, jak ho udržet zavěřený jen pomocí PCM, aniž by bylo nutné jej odpojit.
 
Ahoj všem,

tak jsem byl na návštěvě u @shr3k se svojí Mazdou 2.5 GH GTA 2008/8 sedan.
Od koupi jezdím pouze 100 vervu. Olej měním i dřív podle pocitu jízdy na výlety ??.
Dostala nějakou tu úpravu (nesnáším slovo Chiptuning :D).

Odjeto s tím mám 150km po Praze a směr Dobřichovice (znám před i po).
Auto mi přijde citlivější na plyn, jede nějak tak lehčeji. Co mě překvapilo při stejném stylu jízdy je spotřeba, kdy už dva dni mám pod 9 a to jezdím fakt město. Před tím kolem 9,7. První měsíc po koupi kolem 12 ?? byl jsem línej řadit ?
Jooo tak je to jen číslo. Jsem zvědav kolik ujedu na nádrž. Ale jak říkám to jsou jen hry ?

Jenom tak na zimákách kdo je má třeba R16 to musí být hrozný rachot ??.

A to jsem si před 15lety prošel různýma powerboxama, chiptuningama s rozletěnýma turbama ??

Takže za mě peněz za to rozhodně nelituji!! Za cenu 1,5 nádrže si užiji víc legrace a bezpečněji předjedu kamion.
Děkuji moc @shr3k ????

Hezké Vánoce všem chlapci
 
Tak to šlape? Ono se říká, že u atmosfér to moc smysl nemá, ale historicky mám velmi dobrou zkušenost s úpravou atmosférické 2.4 140 kW v Accordu 7g. Po reflashi řídící jednotky šlo auto mnohem lépe do otáček a mělo celkově lepší průběh výkonu i kroutaku. Změnil se i zvuk. Rovnou to i posouvalo omezovač někam k 8600 ot, myslím. Papírový nárůst výkonu byl okolo 10 koní, což potvrzovala i brzda. Máte s tím někdo zkušenost u téhle 2.5 ?
 
Já pořád přemýšlím jestli to má smysl u té atmosféry,ale podle zdejších zkušeností asi jo a časem si udělám výlet za shr3kem. Jen se zeptám,dá se i při úpravě deaktivovat funkce kontroly tlaku pneu? V zimě mě svítí a bylo by fajn kdyby to zhaslo.
 
Back
Top