Sakura
rodinný člen KLANu
- 584
To co popisuješ je u Toyota nebo Opel či Hyundai, kde se musí pracně nahrávat v servisu každý senzor resp. čidlo a potom se musí dát vždy na stejné místo t.z. levá přední vždy na levé přední!Ahoj. Omlouvam se, ale porad v tom nemam jasno. Pri zakoupeni origo sady jste dostali 4 x senzor bez jakehokoliv popisku, namontovaly vam je v pneuservisu na disky a osadily na auto. Po ujeti nekolika km se senzory nacetly . OK ? Jak pak rid. jednotka pozna, ktere kolo uslo ? Co jsem se dozvedel ( z pneuservisu ), tak to pry funguje takto : zjisti se ID cidla a to se nahraje do ridici jednotky ( kazde kolo ma jedinecne ID a tak ridici jednotka pozna, u ktereho kola doslo k uniku ). V tomto pripade by se ale prikazde vymene sady kol musela znovu programovat rid. jednotka. Druhy zpusob je , ze se naklonuji udaje ze stavajicich cidel na nova. V tomto pripade odpada programovani rid. jednotky, ale nedaji se prohazovat kola mezi sebou v sade . Je to stejne jako v prvnim priklade ( napr. leve predni za leve zadni kvuli sjeti - kolo musi vzdy byt na stejne pozici ) . A nebo to u Mazdy je tak , ze od ridici jednotky vede ke kazdem kolu ( napr. do podbehu ) snimac a rid. jednotka tak vi, ze snimac 1 je LP kolo, snimac 2 je PP kolo atd. V tomto pripade by odpadlo programovani rid. jednotky a kola by se mohla libovolne prohazovat mezi sebou ( z jedne sady ). Dekuji za objasneni.
Ale Mazda je dále, takže auto pozná kde je čidlo a to ukáže na palubce (v rádiu) přesný údaj tlaku. Kola může š měnit dle libosti letní zimní i pozice . Také jsem se toho bál,ale funguje to!
A jak píše MichaIP ohledně sledování bez čidel, tak já nemohu souhlasit, Zkušenosti z Octavia, VW Tiguan, Golf, Polo či aktuálně 5 let Leon jsou více než vynikající. Za 12 let 3x poplach! 1x opravdu ušlé kolo, 1x změna obsazení auta (4 pasažéži oproti standardu 1) a 1x prudká změna venkovní teploty. Takže systém funguje na 1s hvězdičkou a nic nestojí. Což se nedá řídí o čidlech, které umí spustit alarm také falešně!