• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Čidla ventilku - druhá sada pneumatik / zimní

Ahoj. Omlouvam se, ale porad v tom nemam jasno. Pri zakoupeni origo sady jste dostali 4 x senzor bez jakehokoliv popisku, namontovaly vam je v pneuservisu na disky a osadily na auto. Po ujeti nekolika km se senzory nacetly . OK ? Jak pak rid. jednotka pozna, ktere kolo uslo ? Co jsem se dozvedel ( z pneuservisu ), tak to pry funguje takto : zjisti se ID cidla a to se nahraje do ridici jednotky ( kazde kolo ma jedinecne ID a tak ridici jednotka pozna, u ktereho kola doslo k uniku ). V tomto pripade by se ale prikazde vymene sady kol musela znovu programovat rid. jednotka. Druhy zpusob je , ze se naklonuji udaje ze stavajicich cidel na nova. V tomto pripade odpada programovani rid. jednotky, ale nedaji se prohazovat kola mezi sebou v sade . Je to stejne jako v prvnim priklade ( napr. leve predni za leve zadni kvuli sjeti - kolo musi vzdy byt na stejne pozici ) . A nebo to u Mazdy je tak , ze od ridici jednotky vede ke kazdem kolu ( napr. do podbehu ) snimac a rid. jednotka tak vi, ze snimac 1 je LP kolo, snimac 2 je PP kolo atd. V tomto pripade by odpadlo programovani rid. jednotky a kola by se mohla libovolne prohazovat mezi sebou ( z jedne sady ). Dekuji za objasneni.
To co popisuješ je u Toyota nebo Opel či Hyundai, kde se musí pracně nahrávat v servisu každý senzor resp. čidlo a potom se musí dát vždy na stejné místo t.z. levá přední vždy na levé přední!
Ale Mazda je dále, takže auto pozná kde je čidlo a to ukáže na palubce (v rádiu) přesný údaj tlaku. Kola může š měnit dle libosti letní zimní i pozice :p. Také jsem se toho bál,ale funguje to!
A jak píše MichaIP ohledně sledování bez čidel, tak já nemohu souhlasit:mask:, Zkušenosti z Octavia, VW Tiguan, Golf, Polo či aktuálně 5 let Leon jsou více než vynikající. Za 12 let 3x poplach! 1x opravdu ušlé kolo, 1x změna obsazení auta (4 pasažéži oproti standardu 1) a 1x prudká změna venkovní teploty. Takže systém funguje na 1s hvězdičkou a nic nestojí. Což se nedá řídí o čidlech, které umí spustit alarm také falešně!o_O
 
Když mluvíte o čidlech tlaku - chtěl jsem se zeptat jestli někdo nevíte, jestli jde nějak v menu CX-30 vyvolat info jaký tlak v jednotlivých kolech???
 
A jak píše MichaIP ohledně sledování bez čidel, tak já nemohu souhlasit:mask:, Zkušenosti z Octavia, VW Tiguan, Golf, Polo či aktuálně 5 let Leon jsou více než vynikající. Za 12 let 3x poplach!,
No, můžeš nesouhlasit, ale na na mé Mazdě GL to tak prostě je - v dlouhých mírných zatáčkách na dálnici se občas stane, že vyhodnotí rychlost otáčení kol na jedné straně jinou než na druhé a zapne varování. Ale teď mě tedy napadá, že na to může mít vliv nastavení volantu. Na jaře jsem byl u @Max6 a testoval mi brzdy a říkal, že bych potřeboval zkalibrovat volant, že je nepatrně odchýlený ze středu při přímé jízdě. Ale já to nepociťuji, takže jsem volant (zatím) nechal být.
 
Ale tím chceš nepřímo říci, že VW koncern to umí a Mazda nikoliv, teď už je to jedno, všechny Mazdy mají čidla ventílku. Za chvíli nám dají alkoholmetr do klíčků a trvalé spojení s EU, takže ti vlastní auto bude posílat samo pokuty za překročení rychlosti či alkohol v krvy :eek:
:D
 
Tak jsem dnes ještě dolaďoval tlaky v zimních pneu a zjistil jsem, že není potřeba se z autem projet.Prostě jsem nastartoval,na displeji jsem si zapnul zobrazení tlaků a dofukoval a upouštěl jak bylo potřeba.Každou minutu se čidla spojí s řídící jednotkou a načtou se nové tlaky.
 
Taky věřím, že ty originál Mazda čidla vydrží poměrně delší dobu. Je to sice drahé, ale zase přesné. Honda má kontrolu tlaku odvozenou od ABS, a reaguje na větší otáčky podhuštěného kola. Je to bez starostí s baterkama, ale reaguje později a neurčuje, které kolo má problém. Ale funguje to.
 
Taky věřím, že ty originál Mazda čidla vydrží poměrně delší dobu. Je to sice drahé, ale zase přesné. Honda má kontrolu tlaku odvozenou od ABS, a reaguje na větší otáčky podhuštěného kola. Je to bez starostí s baterkama, ale reaguje později a neurčuje, které kolo má problém. Ale funguje to.
U mé GL, viz popis v podpisu, je také detekce odvozená z ABS. Mně to zatím zafungovalo správně jen jednou za 6 let, kdy mi opravdu začalo ucházet kolo - a to jsem to čekal, protože jsem 15 minut předtím najel na obrubník. Zato jsem měl už nejméně 4 falešné poplachy, protože systém v táhlé dlouhé zatáčce, obvykle na dálnici usoudí, že kola na jedné straně se otáčejí rychleji a tudíž některé uchází. A musím někde zastavit, vypnout motor, zkontrolovat kola, nastartovat a vynulovat detekci. Pěkná otrava :weary_face:
 
Díra u Mazda disků je 67,1 mm.
Hledám druhou sadu na zimu na moji CX-30.

Jelikož bazarová nabídka je téměř žádná, tak hledám i u prodejců ALU kol. Minimálně na jednom eshopu jsem našel v jejich nabídce rozměr středové díry 67.2mm a nemají 67.1mm.

Těch 67.2 je předpokládám už problém což ?
 
Hledám druhou sadu na zimu na moji CX-30.

Jelikož bazarová nabídka je téměř žádná, tak hledám i u prodejců ALU kol. Minimálně na jednom eshopu jsem našel v jejich nabídce rozměr středové díry 67.2mm a nemají 67.1mm.

Těch 67.2 je předpokládám už problém což ?
Sam za sebe reknu - shanel jsem taky druhe disky na cx-30, nemam penize na rozhazovani, ale nakonec jsem cenu origo disku neresil a misto dlouheho zkoumani netu jsem koupil origo (se slevou) Akorat 16", ale rozdil ve vzhledu je minimalni.
Cidla ventilku jsem taky koupil v Mazde ( zase se slevou) a nechal zkompletovat az v pneuservisu.
 
Já nakonec sehnal přes inzerát originál 16" mazda včetně TPMS + fungl nový pneu. Včera jsem je nasadil na auto, dojel na benzinku dofoukat na 2.5 a ujizdel pryč. Po pár km to hlásilo všude nízký tlak a já málem mrtvici, že jsem se nechal napálit při koupi. Nicméně na jiné benzince znovu dofoukání a stav všech 2.1, po dofouknuti na 2.5 varování tpms zhasla.
Resumé: na tu první benzinku už nebudu jezdit foukat, jejich merak stojí za ...
 
Já nakonec sehnal přes inzerát originál 16" mazda včetně TPMS + fungl nový pneu. Včera jsem je nasadil na auto, dojel na benzinku dofoukat na 2.5 a ujizdel pryč. Po pár km to hlásilo všude nízký tlak a já málem mrtvici, že jsem se nechal napálit při koupi. Nicméně na jiné benzince znovu dofoukání a stav všech 2.1, po dofouknuti na 2.5 varování tpms zhasla.
Resumé: na tu první benzinku už nebudu jezdit foukat, jejich merak stojí za ...
Ideální je mít měřák vlastní na který je spolehnutí.Mám nějaký digitální z Kelly a řekl bych, že měří +- stejně jako čidla v kolech.
 
Back
Top