• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Kolísanie otáčok pri voľnobehu 2.5

ivan_66

člen KLANu
51
zdravím som čerstvý majiteľ Mazdy6 2.5 2013 (116000 km) a dnes som si všimol, že pri voľnobehu kolíšu otáčky od 500 do 700 ot/min. Je to normálne? (môžu to robiť staré sviečky?) Ďakujem za rady.
 
zdravím som čerstvý majiteľ Mazdy6 2.5 2013 (116000 km) a dnes som si všimol, že pri voľnobehu kolíšu otáčky od 500 do 700 ot/min. Je to normálne? (môžu to robiť staré sviečky?) Ďakujem za rady.
Ahoj.Primárně bych se na svíčky určitě zaměřil,doporučuji koupit opravdu kvalitní,pokud možno iridiové.Sekundárně bych zkontroloval stav škrtící klapky,po jeho vyčištění(pozor,nehýbat s klapkou po odpojení konektoru) zkontrolovat stav váhy vzduchu a všech podtlakových hadiček,ovšem s nimi u Mazdy nebývá problém.A teď základ,Mazda je velmi citlivá na kvalitu benzinu,tak že doporučuji udělat vyčištění palivové soustavy,nejlépe s chemií od BG a následně pravidelně používat VIF BENZIN ,výsledek stojí za to ? .Nemáš-li alespoň průměrnou diagnostiku,pak můžeš provést následující test na vstřiky.Při volnoběhu postupně odpoj konektory od vstřikovačů,pokud se změní volnoběh,je to ok.Pokud ne,tak je závada u daného válce.To samé platí u váhy vzduchu.EGR je u benzinových motorů držák,bát se ho nemusíš.Jde fyzicky deaktivovat bez jakékoli složité úpravy,odpojení pouze konektoru ovšem nestačí(to jen tak bokem) .No a na nejdůležitější jsem skoro zapomněl,stav autobaterie(zkontrolovat) !
 
Ďakujem za rady, baterka je ročná ale auto väčšinou stálo takže som ju predvčerom dobil, sviečky som už kúpil denso irídiové, mali by to byť rovnaké ako u prvovýroby. Benzín dávam 100, ale predtým tam dávali len 95. Budúci týždeň idem do servisu na výmenu oleja, filtrov a oleja, skúsim dať vyčistiť aj klapku. Vif som do diesela dával stále, budem aj do benzínu. Inak auto jazdí úžasne, má len 115000 km. Ešte raz ďakujem za radu. Môžeš mi ešte poradiť, ako je to s aktualizaciou navi? Ďakujem.
 
S aditivem do 100 oktanu bych to zase nepřeháněl.

Aktualizaci navigace najdeš tady.
 
Poslední úprava:
Ďakujem za rady, baterka je ročná ale auto väčšinou stálo takže som ju predvčerom dobil, sviečky som už kúpil denso irídiové, mali by to byť rovnaké ako u prvovýroby. Benzín dávam 100, ale predtým tam dávali len 95. Budúci týždeň idem do servisu na výmenu oleja, filtrov a oleja, skúsim dať vyčistiť aj klapku. Vif som do diesela dával stále, budem aj do benzínu. Inak auto jazdí úžasne, má len 115000 km. Ešte raz ďakujem za radu. Môžeš mi ešte poradiť, ako je to s aktualizaciou navi? Ďakujem.
Pokud máš stále ještě originální navigaci ,pak navštívit dealera Mazdy a požádat o aktualizaci.GPS nevyužívám,tak že dál v tomto neporadím.Každopádně,všem svým zákazníkům provádím výplach motoru přípravkem BG EPR před výměnou oleje a následně současně při doplnění nového oleje přidávám do oleje CERATEC od Liqui Moly. A na závěr taková malá vsuvka,dávám pouze olej 5W30 od Total a u benzinových motorů ho měním po max 12000km ! S oleji od této značky mám 22ti letou zkušenost a vždy na výbornou.Ovšem jaký olej si tam necháš dát,to už je jen a jen na tobě.
 
Objednal som origo mazda 0w20 podľa špecifikácie v návode
To už záleží na tobě.Dle tabulek od Mazdy lze použít oleje i jiné viskozity,ovšem dle najetých km a dalších specifikací a stavu agregátu.A protože má Mazda citlivou převodovku,tak kolem 120t km doporučuji vyměnit v ní olej,ale přesné specifikace,rozdíl řazení tě mile překvapí ? .
 
Zde je omezení velmi malé a to jenom do určitých témat. Jako jsou např. tipy triky jak aktualizovat mapy nebo dílenské příručky, aby se ve velkém nešířily po internetu. (Nejspíš). Tady se dozvíš víc F&Q
 
Back
Top