• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Kolísanie otáčok pri voľnobehu 2.5

Zde je omezení velmi malé a to jenom do určitých témat. Jako jsou např. tipy triky jak aktualizovat mapy nebo dílenské příručky, aby se ve velkém nešířily po internetu. (Nejspíš). Tady se dozvíš víc F&Q
Chápem, tam sa to riešilo cez súkromné správy. A ako môžem dostať preverenie? Dá sa to vôbec?
 
Zde je omezení velmi malé a to jenom do určitých témat. Jako jsou např. tipy triky jak aktualizovat mapy nebo dílenské příručky, aby se ve velkém nešířily po internetu. (Nejspíš). Tady se dozvíš víc F&Q
Toto je ale velká škoda,protože sem nemohu vložit oficiální návody k opravám atd,dle originálních příruček MAZDA JAPAN,které mám objednané,aby je viděli i ostatní. Na fiat fóru hojně radím ohledně FIAT FREEMONT a tam žádné takovéto omezení neexistuje.Poradím tam rád,i když toho druhého neznám.Ale jedna věc mi tam vadila velice a to ta,že mi tam dotyčný začal krást rady,tak jsem přestal radit a tím i on.Tak jsem tam uvedl své číslo mobilu a od té doby mi zájemci o radu volají a dotyčnýmu zloději jaksi došly nápady i rady ? .
 
Toto je ale velká škoda,protože sem nemohu vložit oficiální návody k opravám atd,dle originálních příruček MAZDA JAPAN,které mám objednané,aby je viděli i ostatní. Na fiat fóru hojně radím ohledně FIAT FREEMONT a tam žádné takovéto omezení neexistuje.Poradím tam rád,i když toho druhého neznám.Ale jedna věc mi tam vadila velice a to ta,že mi tam dotyčný začal krást rady,tak jsem přestal radit a tím i on.Tak jsem tam uvedl své číslo mobilu a od té doby mi zájemci o radu volají a dotyčnýmu zloději jaksi došly nápady i rady ? .
Na Peugeot fóre to bolo podobné, veľmi mi pomohli s problémami a veľa ľuďom som pomohol ja. To je princíp fóra. Ale každý má právo určiť si svoje pravidlá.
 
Pokud máš stále ještě originální navigaci ,pak navštívit dealera Mazdy a požádat o aktualizaci.GPS nevyužívám,tak že dál v tomto neporadím.Každopádně,všem svým zákazníkům provádím výplach motoru přípravkem BG EPR před výměnou oleje a následně současně při doplnění nového oleje přidávám do oleje CERATEC od Liqui Moly. A na závěr taková malá vsuvka,dávám pouze olej 5W30 od Total a u benzinových motorů ho měním po max 12000km ! S oleji od této značky mám 22ti letou zkušenost a vždy na výbornou.Ovšem jaký olej si tam necháš dát,to už je jen a jen na tobě.
Prosim ta, predtym ako nalejes BG EPR vypustis 3 deci oleja ci netreba? A takisto ked ides naliat CERATEC, musi byt o 3 deci oleja menej, to je asi jasne.
 
Prosim ta, predtym ako nalejes BG EPR vypustis 3 deci oleja ci netreba? A takisto ked ides naliat CERATEC, musi byt o 3 deci oleja menej, to je asi jasne.
Pokud je na měrce oleje hladina oleje v púlce,tak nic neodpouštím a naliju tam proplach.Ceratec naliju po prvním litru oleje a pak už jen dolévám olej a to až po horní hranici na měrce,pak motor nechám cca20sekund běžet a zkontroluju hladinu.A protože má olejový čerpadlo vysoký výkon,tak hladinu oleje udržuji u horní rysky a nikdy!!! jen v půlce .
 
Přiznám se, že tohle teda absolutně nechápu = nerozumím psanému textu v návaznosti na jeho technické vysvětlení.

Poprosil bych o dovysvětlení

"A protože má olejový čerpadlo vysoký výkon, tak hladinu oleje udržuji u horní rysky a nikdy!!! Jen v půlce ."
 
Přiznám se, že tohle teda absolutně nechápu = nerozumím psanému textu v návaznosti na jeho technické vysvětlení.

Poprosil bych o dovysvětlení

"A protože má olejový čerpadlo vysoký výkon, tak hladinu oleje udržuji u horní rysky a nikdy!!! Jen v půlce ."
Rád ti to vysvětlím ,můžeš mi zavolat, 603938112 .
 
To klidně odpoledne udělám, ale myslím, že by nebylo špatný to říct nám všem, jak to s tím je.
 
To klidně odpoledne udělám, ale myslím, že by nebylo špatný to říct nám všem, jak to s tím je.
Pokusím se to vysvětlit stručně a jednoduše.Než dosáhne hladina oleje ve vaně na špičku měrky,tak do motoru musíš nalít cca 2.5 až 2.8l oleje.Zbylých1 až 1,5l oleje,dle typu motoru,udělá hladinu předepsanou výrobcem vozidla,to je ta hladina mezi min. a max .JENŽE po nastartování tato hladina klesne na minimum vlivem sacího tlaku olejového čerpadla,tzn,že než se všechny části motoru naplní olejem a než ten odteče vlivem gravitace zpět do vany,tak je ve vaně pouze minimum oleje a to mluvím o zahřátém oleji.V zimě tentýž olej se vrací do vany mnohem pomaleji.A proto,např. místo předepsaných 4l oleje,což je na měrce cca značka v půlce,dávám 4.5 až 4.8l,což je plná měrka.Tzn,že po nastartování a natlakování olejové soustavy je ve vaně tolik oleje,že to neustále odpovídá takovému množství na měrce,které je předepsané výrobcem.Dám příklad,kupuješ funglovku auto,podívej se na hladinu oleje a zjistíš,že hladina je na max!Ale ruku na srdce,kdo kouká u novýho auta na měrku?Možná půl procenta kupujících.Líp bych ti to vysvětlil u sundané vany,tam bys pochopil o čem mluvím a viděl bys,kolik je tam potřeba oleje,aby ho čerpadlo nasálo a pokud znáš sací tlak čerpadla,tak lehce spočítáš,že čím vyšší otáčky motoru,tím rychlejší úbytek oleje z vany,ovšem do vany už se olej vrací samospádem,nikoli tlakem,tak že cesta zpět do vany trvá déle,než z ní a to se samozřejmě projeví na její hladině ve vaně,kterou za běhu motoru nikdy nezměříš.Tak nevím,zda jsi to už z tohoto pochopil.
 
Je to vysvětleno troufám si říct velice pěkně. Na průměrném autě, kde je olejová náplň cca 4,5L je mezi ryskou MIN a MAX počítám něco kolo 0,75L.

Jestliže mám dejme tomu přesně mezi ryskami 4,5L, tak na MAXu budu mít +/- 4,8L a ty zhruba 3dcl mot. oleje nemají prachžádný vliv na to. že by auto dle tvého popisu mazalo nějak míň/hůř. Rozhodně neuškodí udržovat olej spíš k horní rysce a toto si hlídat, ale že by motor mazal v rozmezí střed až MIN míň a hůř, než mezi střed a MAX, tak to je celkem blbost.

S tím zimním obdobím je to pravda, že ten olej jak je ztuhlý, tak jeho "návrat domů" chvíli trvá, ale současně taky on se na nějakou normální teplotu, kdy už slušně teče ohřeje docela rychle.

Jak říkám - není to ničemu na škodu, ale s plným zněním toho příspěvku nesouhlasím.
 
Back
Top