• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Koupě nového auta

-> vladas75: Byla to G165. Jako za mne super podvozek. Byla volná silnice, tak jsem jí v zatáčkách trochu podráždil, abych donutil podvozek a alektroniku ukázat co umí a bylo to pohlazení na duši. Za mne super komunikativní, řidičské auto. Výkonově mi to vyhovovalo.

->Peťa OV: No nemám tušení, jak to udělat. Kdybych věděl, tak už to auto máme doma. Nechal jsem jí řídit, ale zapoměla si brýle ve svém autě, tak byla nervní že nevidí pořádně (přitom pak jsme jeli domů její pracovní Kiou a po zaparkování si uvědomila, že si je zapoměla vzít). Asi budu muset počkat, až naše současné auto neprojde přes technickou (v listopadu) a pak se pod tíhou okolností šprajcnout, že nic než Mazdu nechci. :D
No bude to ještě boj...
 
Poslední úprava:
G165 - dobrá volba, podvozek se fakt povedl ;). Jen škoda, že třeba není u benzínu možnost 4x4 :(
 
Tady moc nepomáhají argumenty, že to je řidičské auto, skvěle řadí a drží to v zatáčkách, že? :rolleyes: Chce to vyprávět o bezpečnosti, pasivní i aktivní, maximum hvězdiček NCAP, má to dlouhý čumák, takže velkou deformační zónu, japonská preciznost a spolehlivost, atd., atd. ;)
 
Ono je toho u Mazdy povícero, co člověka zamrzí. Mazda o sobě mluví jako o prémiové značce, ale podle mne jí není. Je cosi jako vyjímečná, ale do prémiovosti jí ještě něco chybí. Třeba fakt, že nemůžete mít zadní sedačku dělenou 40:20:40 (ani za příplatek), že rozlišení kamery je jak u monitoru z devadesátých let, že nejde mít on zmiňované 4x4 s benzínem a že 2,5l benzín nemůžete mít s manuálem, že si u 6-ky nepořídíte kufr s elektrickým otvíráním, ač jde v Evropě o "vlajkovou loď"... Ale chápu, že jde o malou automobilku a tím pádem je omezena v možnostech.
Na druhou stranu buďme rádi, že někdo jako Mazda dnes ještě existuje!

Edit: Já jsme ochoten zmiňované nedostatky odpustit, protože na řízení je to super auto (za ty peníze).
 
Poslední úprava:
Tady moc nepomáhají argumenty, že to je řidičské auto, skvěle řadí a drží to v zatáčkách, že? :rolleyes: Chce to vyprávět o bezpečnosti, pasivní i aktivní, maximum hvězdiček NCAP, má to dlouhý čumák, takže velkou deformační zónu, japonská preciznost a spolehlivost, atd., atd. ;)
Jo jo + že nemá (zatím) filtr pevných částic, takže jedna nepříjemná budoucí položka nákladů odpadá. To samé absence turba... Bude to fuška a budu muset být kreativní. :D

Paradoxní je, že manželka je Japonka a tchán drží nějaké akcie Mazdy. Ona propague Kiu, protože pro ní je auto věc na transport z bodu A do bodu B a na to Kia stačí. o_O
 
Pro pána jána, vždyť šestky i vyrábějí v Hirošimě! To že nezabere??
 
Bohužel ne. Moje žena je v tomle nepříjemně věcná. A je fakt, že co se týká vnitřních rozměrů, tak je Mazda 6 Wagon skoro stejná jako Kia Ceed SW - Mazda je o něco širší (4 - 6 cm), zato má Kia větší kufr - díky prostoru pod podlážkou). Prostě z věcného hlediska není až tak velký rozdíl, takže na tom nejde argumentaci stavět. Finančně je to tak, že za nejvybavenější Ceed SW v benzínu s manuálem se všema volitelnýma položkama dáš o 80 tisíc míň, než za nejnižší 6-ku. Mimo to i záruku má Kia delší (byť ne na vše). Takže na tomhle to taky postavit nemohu. Nejlepší opravdu bude bezpečnost a nižší budoucí výdaje spojené s provozem (turbo, DPF). Je to sice dvousečné, ale když už bude šestka doma...
 
Tak se tu s vámi ve spolek loučím - je to definitivní, Mazda u nás doma neprojde.
Ojetou nechci a novou jsem neprosadil, ač jsem se fakt snažil. Jako nepřekročitelnou cenu manželka vyřkla 600000,- . :(
Takže díky, bylo to tu fajn, ale od teď se tu budu vyskytovat velmi sporadicky už jen jako platonický fanoušek značky.
Vztah si kvůli autu nerozvrátím...
 
Tak se tu s vámi ve spolek loučím - je to definitivní, Mazda u nás doma neprojde.
Ojetou nechci a novou jsem neprosadil, ač jsem se fakt snažil. Jako nepřekročitelnou cenu manželka vyřkla 600000,- . :(
Takže díky, bylo to tu fajn, ale od teď se tu budu vyskytovat velmi sporadicky už jen jako platonický fanoušek značky.
Vztah si kvůli autu nerozvrátím...
Takže nakonec KIA SW? Bude to aspoň verze GT line? Pokukoval jsem po ni taky, se starší verzí jsem odjezdil asi 2000 km, s motorem CRDi a bylo to docela fajn. Ale s tím kufrem je to tak, že M6 má ve skutečnosti větší kufr, než Ceed SW. Nakládací hrana u Ceedu je výše, než u Mazdy a odkládací prostory pod podlážkou jsou větší.
 
S tím kufrem a prostorem se to má takhle - prolezl jsme si auta s metrem a měřil rozměry:
upload_2019-9-25_10-29-5.png

Ono je to něco za něco - u Mazdy mne mrzela nemožnost mít dělená sedadla 40:20:40, nebo alespoň průvlak - občas se to hodí (neřeším bezpečnost takové přepravy). Na druhou stranu pro mne je (byla) Mazda ztělesněním nejlepšího možného auta za rozumnou cenu = pod milión, bez DPF, bez turba, s hezkým zvukovým projevem motoru a současně dostatečně svižná pro normální denní fungování. V podstatě jediná piha na kráse (pro dvoulitrové motory s manuální převodovkou) je konstrukcí dané zanášení sacích ventillů (kanálů) motoru karbonem a občas se vyskytující problémy s brzdovýmikotuči. Pro mé používání, kdy přes týden jezdím sporadicky po městě (s dětmi k doktorovy, případně na nějaký kroužek), což jsou trasy do 12 km max, kde bude DPF-ko trpět a pak pravidelný víkendový nákup potravin - trasy do 5-6 km a nakonec víkendová chata, či výlet s rodinou, kdy je jediná šance a vypálení filtru. Teď mám diesel a od té doby co máme děti, tak je na tom autě vidět, jak krátkými trasami trpí.
Ale ano, z toho pomrveného (různé nesmysly typu Start-Stop, line assist atd., oturbené pidimotorky, tříválcové epilepticky se třesoucí parodie na motor v neadekvátně velkých autech), či předraženého co na trhu s uvedeným finančním limitem zbývá, vychazí Ceed SW, případně ProCeed jako jediná mnou zkousnutelná varianta. Pak se budu asi svů deficit vztahu k tomu autu kompenzovat tím, že bude alespoň vybavené = 1.4 T-GDI s GT-line. Pořád to je pod 600k Kč (u ProCeedu v případě skladovek).
Zkrátka nejdřív to teď budu nějak pár dní rozdýchávat a pak holt zatnu zuby a půjdu s manželkou na prohlídku Kie...

upload_2019-9-25_10-27-26.png
 
Zdravím ve spolek,
tak jsem to nerozdýchal a podařilo se mi manželku (doufejme) definitivně přesvědčit. Odkývala mi Mazdu 6 Wagon. Stálo mne to nervy a sepsání sedmistránkové zprávy porovnávající vlastnosti auta s dalšími smysluplnými vozy na trhu. o_O
Holt jsem bohužel vzděláním strojař a poslední možnost si koupit si atmosferický, časem prověřený motor jsem prostě nechtěl vzdát.
Off topic: Dost mne vyděsilo, co jsem zaregistroval: Poslední dva roky jsem prolézal fóra a hledal auto velikostně srovnatelné s Fordem Focus. Situace je následující: Ford Focus - pouze oturbené tříválce. Opel Astra - nově pouze oturbené tříválce, Kia a Hyundai 1.4 CVVT - jediná atmosféra, jinak litrový tříhrnek a pak Oturbené čtyřválce 1.4 a 1.6 (2.0). "Tady je život ještě celkem v pořádku." Honda Civic - jsem z Prahy a tady je jediné dealerství. Fiat = Italská Dácia, Toyota Auris/Corolla - oturbené motory, případně hybridy - auta bez charakteru. VW group (Škoda, Seat atd.) - oturbené, hodně peněz za relativně málo muziky, magnet na zloděje. Peugeot - palubka ze Startracku, Renault - fajn, než se dostaví problémy s elektrikou, motory jen s turbem.
Od příštího roku vzrostou náklady na auta s emisemi CO2 o 95 auro za každý gram nad limit 95g/km. Pokud má tedy dnes auto emise 135g CO2/km, tak pro výrobce zdraží o €3800. Takže z toho zase budou unylejší projevy motorů, "kompenzované" generátory zvuku, aby to vypadalo, že auto má motor. Za mne je tedy Mazda jediná volba, jak se dostat k odladěné atmosféře se slušnou spolehlivostí, bez turba, filtru pevných částic, s pěkným a jednoduchým interiérem, s velmi dobrým podvozkem. To že má trapný obraz couvací kamery, že si zadní opěradla nesklopím 40:20:40, to jako majitel obstarožního Focuse v rozpadu v pohodě unesu. :)
 
Však si ji kup :D , já taky musel vysvětlovat proč kupovat 11let starý auto pro rodinu za 200 když se prodávají i auta za 100, a jak je teď polovička spokojená ;)
 
Tak už řeším jen barvu, kde si mohu vybrat ze dvou - Bílá Arctic, nebo Machine Gray. No, nevím - každý ze synů preferuje jinou a já se nemohu rozhodnout. Bílá není tak obvyklá, ale děsí mne z pohledu znečištění, kdy je na tom vše vidět. Na druhou stranu asi půjde případný škrábanec opravit snadněji, než u metalické Machine Gray nehledě na fakt, že na metalické Machine gray na sluníčku budou mikroškrábance peklo..
Druhá věc je, co s novým autem - co dokoupit a udělat? Zatím mám v plánu dát fólii (dveře a čumák), dokoupit dojezdovou rezervu, gumové koberce, oil catch-can, WAM, prohodit žárovičky za LED-ky.
 
Bílá perleť je výborná na maskování škrábanců. Pozor, obyčejná bílá už tak dobře nemaskuje. Mohu porovnat s kolegou, který má bílou Kiu a škrábance jsou u něj vidět celkem dost. Pokud jde o znečištění, s navoskovaným autem to není kritické. Po dvou týdnech ježdění v dešti mám auto pořád slušně čisté. Trochu špinavé jsou jen zadní páté dveře.

Jinak si ale myslím,že šedých Mazd jezdí méně než bílých, takže na cestě budeš unikátnější v šedé barvě.
 
Tak už řeším jen barvu, kde si mohu vybrat ze dvou - Bílá Arctic, nebo Machine Gray. No, nevím - každý ze synů preferuje jinou a já se nemohu rozhodnout. Bílá není tak obvyklá, ale děsí mne z pohledu znečištění, kdy je na tom vše vidět. Na druhou stranu asi půjde případný škrábanec opravit snadněji, než u metalické Machine Gray nehledě na fakt, že na metalické Machine gray na sluníčku budou mikroškrábance peklo..
Druhá věc je, co s novým autem - co dokoupit a udělat? Zatím mám v plánu dát fólii (dveře a čumák), dokoupit dojezdovou rezervu, gumové koberce, oil catch-can, WAM, prohodit žárovičky za LED-ky.
Dříve jsem si také myslel,že bílá barva bude z hlediska znečištění špatnou volbou.Ale opak je pravdou.Pokud je lak krásně hladký a udržovaný,tak na něm není skoro nic vidět,hlavně prach.Jakýto rozdíl vůči černé nebo tmavomodré barvě,které jsou hezké jen po umytí a naleštění.Na té bílé nejsou vidět vápenité skvrny z vody,jemné škrábance a pupínky.Hodně majitelů si stěžuje,že mají otrýskanou kapotu od kamínků,ale já po 150 000 km tam mám opravdu jen jeden důlčík.A skoro všechny Mazdy s perletovou bílou mají laky nádherné.Za mě-bílá metalika je dobrá volba.
 
Ta "moje" bílá bohužel metalika není. Ok, jdu do šedé...

Odesláno z mého SM-G975F pomocí Tapatalk
 
Sám mám šedou a zas tak špatné to s těmi škrábanci není. Resp. na samotném autě máme maximálně dva malé vlasové a ty lehce svítí, spíše jen kapota je od kamínků po roce a 46tis. km oprýskaná - tam to však barva naopak dobře maskuje. A i když je auto špinavé tak vypadá pořád stejně šedé- možná jen trochu matnější.:D
 
Jen pro informaci: Kde na kapotě máte nejvíce šrámů? U přední hrany?

Odesláno z mého SM-G975F pomocí Tapatalk
 
Back
Top