• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 6 - senzor tlaku pneu + rázy přední kolo

To mi říkal kamarád taky, ale to bohužel nefunguje. Dělaj se i gumový na čidla a já mám zrovna kovový s celkem mohutným tělem. A jsou zřejmě bez čidla, skutečně bych podle roku výroby čidla mít neměl. Co tedy projíždím fóra, tak tohle sporadický hlášení hlášení úniku tlaku - bez úniku - zlobí kde koho. Jen u mě to je asi fakt často - skoro každou jízdu. U Superba kde je to taky přes ABS se mi to sporadicky rozsvítilo 2x za 4 roky, a tam to fakt resetuju 2x do roka - při výměně kol na na sezonu. Musím najít někoho kdo to umí u mýho auta vyrušit, beztak je to na houno.
 
Pánové ještě napíšu svoje pocity z toho, jestli mě nenavedete kde hledat. Auto jsem koupil předminulou sobotu na letních gumách. Najel jsem s tím hned asi 200km - "nový" auto, musel jsem to zkusit. Pak jsem to nechal přezout na jiný kola se zimákama, který u toho byly. To v pneuservisu, nechal jsem ty kola vyvážit. Chvíli jsem jezdil, asi zase 200km. Pak jsem jel z Neratovic do Mazdy Car star na výměnu oleje. Cestou ze servisu na Jižní město se to poprvé rozsvítilo na Jižní spojce. Auto jelo klidně, defekt to nejevilo, dojel jsem a bylo to v pořádku. Reset hlášky, cestou z Jižňáku před Průmyslovou zase. To už volám do servisu, že mám tenhle problém, jestli si nemyslí, že mě tam při výměně oleje něco nenadrbli - kabel od čidla, nevím. Já vím, že to není pravděpodobný, ale prostě to začalo po té výměně. Prý ne, nemá se tam co stát. Od té doby mi to na přístrojovce držkuje, někdy po 80 km, někdy po 10km, tlak 2,3, potom 2,5, zase 2,3, reset na teplých gumách, ráno na studených, všechno marný. Nenapadá někoho souvislost a co bych měl hledat, nebo prostě blbá náhoda? Nechci je osočovat, hledám řešení problému. Forscan chybu nehlásí.
 
Pánové ještě napíšu svoje pocity z toho, jestli mě nenavedete kde hledat. Auto jsem koupil předminulou sobotu na letních gumách. Najel jsem s tím hned asi 200km - "nový" auto, musel jsem to zkusit. Pak jsem to nechal přezout na jiný kola se zimákama, který u toho byly. To v pneuservisu, nechal jsem ty kola vyvážit. Chvíli jsem jezdil, asi zase 200km. Pak jsem jel z Neratovic do Mazdy Car star na výměnu oleje. Cestou ze servisu na Jižní město se to poprvé rozsvítilo na Jižní spojce. Auto jelo klidně, defekt to nejevilo, dojel jsem a bylo to v pořádku. Reset hlášky, cestou z Jižňáku před Průmyslovou zase. To už volám do servisu, že mám tenhle problém, jestli si nemyslí, že mě tam při výměně oleje něco nenadrbli - kabel od čidla, nevím. Já vím, že to není pravděpodobný, ale prostě to začalo po té výměně. Prý ne, nemá se tam co stát. Od té doby mi to na přístrojovce držkuje, někdy po 80 km, někdy po 10km, tlak 2,3, potom 2,5, zase 2,3, reset na teplých gumách, ráno na studených, všechno marný. Nenapadá někoho souvislost a co bych měl hledat, nebo prostě blbá náhoda? Nechci je osočovat, hledám řešení problému. Forscan chybu nehlásí.
Nejsem odbornik na to jak to auto zpracovava, ale pokud jsi menil kola za jine a s autem ti nic neudelali(nikdo nevi..pouze oni) tak jedine co se zmenilo ..je polomer kola se zimnimi pneu..i kdyz jsou obe stejne a nove..gumy maji jinou hloubku dezenu v mm. Zimaky maji vetsinou kolem 9mm letni vetsinou kolem 8mm. Hodnota se tedy zmenila a senzory to zaznamenaly.

Zkus rano nastartovat a okamzite resetnout ten senzor pneu.. a uvidis zdali to bude zase zlobit. Jinak me pak napada, ze to muze byt i tou hodnotou na kterou to foukas (coz je ale dosti nepravdepodbne.. Ideal se mi osvedcilo foukat o 0,25 vice nez uvadi mazda.. mame 18tky). Jinak ty mezni parametry neznam.. Mozna jsou v navode k vozu.

Me osobne se hlaska objevila dvakrat po startu.. pote co jsem pichnul a nechal pneu sundat a zalepit a zase zpet nazout.



Sent from my STF-L09 using Tapatalk
 
To co píšeš je jasný, po změně gum je potřeba to resetovat. To je normální. Já si to taky po přezutí před pneuservisem zresetoval a nic to nehlásilo. Těch resetů mám už za sebou asi i desítky, prostě víceméně každou jízdu - po výměně oleje resp návštěvy servisu, což před tím ani po přezutí nic nedělalo.
 
A maj všechny kola stejnou hodnotu tlaku? Mě to taky občas v servise fouknou na 2,3 a jiný kolo na 2,5. Než to resetuju, srovnám si tlaky hezky česky pumpičkou.;)
 
V příloze všechny potřebné informace.
 

Přílohy

  • E035-12BCS Nežádoucí rozsvícení varovné kontrolky systému monitorování tlaku pneumatik (TPMS).pdf
    314,4 KB · Zobrazení: 65
Ahoj, díky. Je tedy jisté, že jedu z ABS. Ale moc tomu nerozumím. U mého auta se auto má učit tlak v pneu v nějakém nastavení? Já to chápu tak, že dám jiný kola, zmáčknu SET na palubce, zabliká, pípne a má nastaven ten výchozí stav, co je zrovna na autě. Proč by následně měla blikat signalizace kvůli "logika zabránění špatnému použití " ? Nicméně závěr z toho je, že mám udělat reset TPMS jsem přes Forscan udělal a hlásilo to, že to proběhlo. Naposledy včera večer. Dnes cesta do Prahy OK, zpět po cca 5 kilometrech to držkuje.
 
V příloze všechny potřebné informace.
A toto dává jasnou odpověď na to, proč 66% Němců jezdí s nesprávně nahuštěnými pneumatikami a ignorují varování na palubce ikdyž je systém v danou chvíli správně funkční. ;)
 
Ahoj, díky. Je tedy jisté, že jedu z ABS. Ale moc tomu nerozumím. U mého auta se auto má učit tlak v pneu v nějakém nastavení? Já to chápu tak, že dám jiný kola, zmáčknu SET na palubce, zabliká, pípne a má nastaven ten výchozí stav, co je zrovna na autě. Proč by následně měla blikat signalizace kvůli "logika zabránění špatnému použití " ? Nicméně závěr z toho je, že mám udělat reset TPMS jsem přes Forscan udělal a hlásilo to, že to proběhlo. Naposledy včera večer. Dnes cesta do Prahy OK, zpět po cca 5 kilometrech to držkuje.
No pokud k tomu ujištění potřebuješ servisní informaci, tak ano, je to jisté. :) Jinak otázky dále jsou spíš na konstruktéra a obávám se, že je tady už nikdo nezodpoví... :(

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Já už na to dlabu. Udělal jsem znovu reset přes forscan, vydrželo to asi 20km. Zase oranžová. Už to přesáhlo míru toho, co jsem ochoten tomu dát. Jdu na svolávačku, tak jim to řeknu a potom si to jedině prolezu u kol, jestli není někde u ABS problém v kabeláži-konektorech, když to nepomůže, musím najít někoho kdo to bude umět zablokovat. Pro mě je to zbytečná debilita a je to typickej shit, kdy se řeší signalizace vady v systému pro závadu v tom systému samotným.
 
Já už na to dlabu. Udělal jsem znovu reset přes forscan, vydrželo to asi 20km. Zase oranžová. Už to přesáhlo míru toho, co jsem ochoten tomu dát. Jdu na svolávačku, tak jim to řeknu a potom si to jedině prolezu u kol, jestli není někde u ABS problém v kabeláži-konektorech, když to nepomůže, musím najít někoho kdo to bude umět zablokovat. Pro mě je to zbytečná debilita a je to typickej shit, kdy se řeší signalizace vady v systému pro závadu v tom systému samotným.
Tak jeste jsem ted dohledal, ze pro spravne nastaveni TMPS ma auto stat a byt pri resetu a ma byt lehce zatazena rucni brzda (takze pokud mas tu vice polohovou zkus dat auto jeste sanci.. v tvem pripade doporucuji jak pri malo zatazene tak vice zatazene rucni ele brzde) pak mas nastartovat a stisknout ikonku TMPS.. Ta musi DVAKRAT bliknout a jednou PIPNOUT.. jedine tak je to spravne nastaveno.... good luck

Sent from my STF-L09 using Tapatalk
 
Ahoj díky, to mě nenapadlo... Tak to zkusím... Sice netuším k čemu je to dobrý, ale zase, japonskej inženýr nejsem a tak je jistý, že nikdy nebudu rozumět všemu :))
 
Ahoj díky, to mě nenapadlo... Tak to zkusím... Sice netuším k čemu je to dobrý, ale zase, japonskej inženýr nejsem a tak je jistý, že nikdy nebudu rozumět všemu :))
Nerikam ja.. rika navod k obsluze me Mazdy :)

Sent from my STF-L09 using Tapatalk
 
No, tak nevím. Zkusil jsem to, zajel jsem k dálnici abych je co nejvíc rovně, tam zastavil, zaručkoval, resetoval a ujel celkem 61 km. A zatím nic. Tak se ve mě rozsvítila jiskřička naděje. Už mi to ale jednou vydrželo nesvítit přes 80km, takže zatím neslavím. Uvidím v týdnu až zase budu jezdit, jestli se to v pondělí nerozsvítí, je už velká šance.
 
Back
Top