• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 6 - senzor tlaku pneu + rázy přední kolo

Děcka, já su tak štastné :))

Díky shr3kovi, tpms vypnuto a mám pokoj. Konečně na mě nic nečekaně nebliká a nepípá.
 
Nám to nepiš, to by hlavně měli vědět všichni ti ekoteroristi v Bruselu.
 
cau lidi stala se mi neprijemna vec. kovove cepicky ventilku z aliexpressu + zamrznuti pres zimu = ze cepicka ventilku nejde sundat... nakonec jsem uspesne sudal 3 a 4 ventilek mi prasknul... Staci koupit jen ten kovovej ventilek kdyz ten cernej plast senzor funguje??

69258709_10215334107531352_7043292374511910912_n.jpg 69259787_10215334244414774_6152989235084263424_n.jpg
 
Sehnali jen ten ventilek jo? A nevite jak tmps funguje? Protoze ted sem tam dal jinej zimni alu disk ten senzor tpms nema a ani po ujeti 60km nesviti na palubovce zadna kontrolka. Takze teoreticky stacej mit 3x kola s tmps a jedno bez a nic se nestane? Jeste ne napada jestli to neni tim ze tmps mam na 3 origo alu 18" od mazdy a 1 alu disk mam jen 16" bez senzoru tak ze kvuli tomu se nic nerozsviti?
 
3 kola na tpms nestačí - buď máš deaktivováno, šestnácktu se senzorem, a nebo se ještě rozsvítí ;)

Taky mi na jaře prasknul ventilek, akorát při dofukování. V pneuservisu si poradili :cool:
 
Pokud máš systém aktivní, musíš mít všechna kola stejná a ve všech funkční TPMS senzor na ventilku. Zda je TPMS senzor funkční určují dvě zalité baterie v něm, které mají životnost 3 - 5let (nelze je vyměnit). Laicky řečeno: čidlo ABS snímá impulzy z ventilku s TPMS senzorem při každém otočení kola kolem své osy a v momentě, kdy PC zjistí, že se některé kolo otáčí pomaleji, zahlásí defekt. Většinou dříve odejde hliníkové těleso ventilku. Manželka má na DS4 ventilky s TPMS senzorem celé gumové. Netuším, proč musí mít Mazda vždy komplikovaná řešení?
 
dvě zalité baterie v něm, které mají životnost 3 - 5let (nelze je vyměnit).

Mne predajca opakovane potvrdil, že batérie už sú vymeniteľné a teda netreba kupovať nové senzory každých pár rokov... možno nejaká novinka, možno kecal, čas ukáže.
 
Laicky řečeno: čidlo ABS snímá impulzy z ventilku s TPMS senzorem při každém otočení kola kolem své osy a v momentě, kdy PC zjistí, že se některé kolo otáčí pomaleji, zahlásí defekt. Většinou dříve odejde hliníkové těleso ventilku.
TPMS v GH měří tlak pomocí senzorů na fotce, které vysílají na 433 MHz (je to tam napsáno). ABS senzory (kroužek, magnet) do toho nijak nezasahují.
 
@Sikyl , tys to pěkně smotal dohromady. TPMS měří přímo tlak v pneumatice. ABS-ovej systém (bez TMPS) měří ty otáčky.
 
Jak říkal děda v Mrazíkovi: „Už mlčím, už mlčím…“ Máte pravdu.
 
Nic si z toho nedělej. @xPet ovo "ABS-ovej systém (bez TMPS) měří ty otáčky." by taky mělo být přeloženo jako "TPMS systém s nepřímou indikací měří ty otáčky přes ABS čidla." :D
 
Mazdar, objevila se mi hláška, že mám problém s tlakem pneumatik. Všechny jsou v pořádku, nikde žádný únik vzduchu. Po zmáčknutí tlačítka Reset se hláška objeví znovu. Zkusil jsem trochu vypustit vzduch u všech kol a zase dofouknout, ale hláška se hned objeví znovu. Po ujetí cca 50 km stejný stav. Může někdo poradit? Že by špatné čidlo ABS? Díky
 
Vadné čidlo TPMS nebo vybitá baterie? Každopádně vítej v klubu svítících kontrolek.
1653465511820.png
 
Kdysi davno jsem mel na CX-3 zanese cidlo otacek, resp. ten ozubeny rotor, co k tomu snimani otacek slouzi (aspon tak mi to popsal servis). TPMS se rozsvecela kazdych cca 200 km. V autorizaku rozebrali, vycistili, slozili, pak uz to bylo v pohode. Nefunkcni ABS pak muze mit podle me vliv i na dalsi funkce auta, ale nejsem si jisty...
 
Vono to vypadá různě. Někdy je to takový ozubený kolo, jindy takový kroužek s dírkama, nebo jsem viděl takový kroužek s nanesenýma jakoby riskama a u toho je čidlo ABS. Asi to bude fungovat na principu snímání magnetickýho pole. Někdy předloni jsem měnil na Alfe ložisko a měnil jsem to s celým nábojem, protože to skoro nic nestojí a člověk se vyhne lisování a součástí toho náboje je i ten kroužek ABS. Divil jsem se, že to funguje ikdyž je tam pěkně sajrajtu a koroze.

Asi je teoreticky možný, že když tenhle mechanismus vynechává, tak to napočítá míň otáček na kole a tím pádem chyba tlaku pneu.
 
Mazdar, objevila se mi hláška, že mám problém s tlakem pneumatik. Všechny jsou v pořádku, nikde žádný únik vzduchu. Po zmáčknutí tlačítka Reset se hláška objeví znovu. Zkusil jsem trochu vypustit vzduch u všech kol a zase dofouknout, ale hláška se hned objeví znovu. Po ujetí cca 50 km stejný stav. Může někdo poradit? Že by špatné čidlo ABS? Díky
Ahoj, jak přesně vypadá ta hláška? A nesvítí žádná kontrolka?
 
Back
Top