• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda CX-3 - obecně

Klima nám necuká, ani o ní nevím. Včera jsem jel v totálním vedru a dal jsem nejnižší možnou teplotu, abych cestu přežil. Úplně bez problémů, ale máme najeto jen něco přes 12K km. Pak je to asi kus od kusu.
 
Mám na CX-3 najeto 40K km a krom slyšitelného cvaknutí kdy zapne kompresor klimy žádný problém.Bez cukání a pokles výkonu jsem kupodivu taky nikdy nezaznamenal.
 
Zdar, já mám CX-3 r.v. 2017 najeto cca. 19t.km a lehké škubnutí někde pod 4000ot. jsem už taky zaznamenal(jako když vynechá). Nemyslím, že to má co dělat s klima, ale nejsem odborník. Budu to řešit až půjdu na servis po 2 letech. Možná budu do té doby chytřejší.
 
Pokud vim, problemy s nejak hure udelanym vyparnikem a obecne klimou byly u CX-3 hlavne nebo jenom u roku vyroby 2015/2016, mozna zacatek 2017, nepamatuju si presne kdy doslo k nejakym konstrukcnim zmenam... Kazdopadne v mem okoli mel problem s klimatizaci kazdy ze tri kamaradu, co mame CX-3. Jeden kompresor (2016 Attraction), jeden vyparnik (2016 Revolution) a ja mel netesnosti v soustave (2016 Emotion) a porad mam vyraznejsi cvakani a hlucny chod klimy. Kdo je na to citlivy, ten to proste slysi a citi, zvlast treba pri stani na volnobeh, neco jako dvouvalcovy chod u Mazdy 6 :). Kdo ma auto hlavne na jezdeni tak to asi nepostrehne... nikdo z mych spolujezdcu si nikdy niceho nevsiml, nebo to nekomentoval.

Najeto mame 36 tisic km. Cca prvni rok jsem to vubec nepozoroval.
 
U mě to bude spíš tím, že se otáčky mrknou do omezovače :D a s puštěnou klimou bych řekl, že tam ten výkon u G120 už chybí
 
Klima je opravdu hlučná a motoru dává někdy pěkně zabrat.
Ještě mě napadlo,že jsou 2 režimy klimy. Jeden je Eco a ten pořád zapíná vypíná a potom druhý,kdy klima běží stále. Tak zkusit tu druhou možnost a třeba cukání odezní.

Vůbec,na který režim jezdíte?
 
Jestli se nepletu tak u CX3 eko není,buď manuál nebo automat. Cuká mi taky

Odesláno z mého SM-J510FN pomocí Tapatalk
 
Mě je záhadou, že pokud je to klimou, proč to necukalo minulé léto. A to jsem si setsakrametsky jíst, že necukalo. U nového auta se vždycky řeší sebemenší prkotina...
Dnes jsem jel z Liberce do Zlína a zkoušel jsem klimu střídavě zapínat a vypínat, ale cuknuti bylo sporadické. Pravdou je, že byl tak pitomý provoz, že nebylo možné dostat auto do otáček.
Zkusím ještě pročistit filtr vzduchu (K&N).
 
Mě je záhadou, že pokud je to klimou, proč to necukalo minulé léto. A to jsem si setsakrametsky jíst, že necukalo. U nového auta se vždycky řeší sebemenší prkotina...
Dnes jsem jel z Liberce do Zlína a zkoušel jsem klimu střídavě zapínat a vypínat, ale cuknuti bylo sporadické. Pravdou je, že byl tak pitomý provoz, že nebylo možné dostat auto do otáček.
Zkusím ještě pročistit filtr vzduchu (K&N).
jestli to je někde kolem cca 2500-3000 otáček mělo by to být normální. To je většinou interval kdy zapíná kompresor. Dělalo mi to tak u všech aut s klimou co jsme měl
 
... apropo, tuto neděli jsem si toho u mého auta taky všiml (možná s ohledem na toto téma co sleduji). Dřív to nedělalo. Venku bylo 36°C a klima jela na plné pecky a já jel po dálnici. Většinou to lehce cuklo při akceleraci při předjížděni.
 
... apropo, tuto neděli jsem si toho u mého auta taky všiml (možná s ohledem na toto téma co sleduji). Dřív to nedělalo. Venku bylo 36°C a klima jela na plné pecky a já jel po dálnici. Většinou to lehce cuklo při akceleraci při předjížděni.
Jj, taky to občas cítím...
 
Tak před chvílí jsem dojel a celou dobu jsem jel s klimou i bez a vůbec jsem nic necítil , nic necukalo ...
 
Chce to klíd. mě to taky cuká. A jsem si jist, že minulý rok ne. Ale třeba jsem to jenom tak nevnímal, až teď co čtu tady to vlákno.
Akorát dnes jsem si všiml, že Mazda 2 má stejný nešvar, jako měla i 323. A to, že od předního panelu strašně hřeje. Vůbec nechápu, jak může přežít ta CD mechanika. A potvrdilo se mi, že kožený sedačky jsou opravdu na prd.
 
Cukání je možná silné slovo, ale při akceleraci občas cítím na okamžik snížení výkonu. Ale nevšiml jsem si, při jakých otáčkách. A dělá to s klimou i bez ní. Auto je sice ještě v záruce, ale reklamovat to nebudu, protože skoro každé auto má nějakou chybu. A když je to taková těžko zjistitelná věc, tak kdyby do toho servis vrtal, mohl by pokazit víc než spraví.
 
Zdarec,mě to taky dělá ,proto jí moc nerad používám ,mám sice manuální klimu ,ale jak je 36 nebo 38 stupnů tak to bohužel bez ní nejde.Dělá to od novoty při zapnuté klimě a překročení asi 3500 otáček jako kdyby tak na vteřinu polevil motor v tahu a potom už tahá bez výpadku. Loni jak byli ty vedra tak jsem jezdil na 95 tak to dělalo pořád.Pak jsem natankoval vervu a chvíli to nedělalo.Letos jezdím na vervu celé léto a dělá to ,ale někdy třeba pokud jedu eko režim ve městě tak ne.Třeba v zimě taky pouštím jednou za čas klimu sice topím ,ale v zimě jsem ten to jev nezaznamenal.V zimě jede jako kdyby klima nebyla ani zapnutá bez nějakých výpadku výkonu. Ptal jsem se asi ve čtyřech servisech ,všude mi řekli ,že je to v pořádku.V jednou mi řekli,že to dělá manuální klima,že běží stále a u automatu se to neprojevuje.Jel jsem v cx3, M3 cx5 všechno benzíny a automat.klimy a tam jsem polevení tahu nezažil.Další taká věc pokud vyjedu a pustím klimu a řadím 2 a pak třeba 3 tak musím se spojkou velmi opatrně aby to neškubalo.Ale už jsem si zvykl.Proto je nejlepší jízda bez klimy už at je zima.
 
A ještě jedna věc,klimu nechávám každý rok dezinfikovat,a v létě jak používám klimu tak ji při dojezdu do cíle tak 3 minuty před vypnutím vypnu a pustím větráky na plné pecky začnu cítit nepříjemný puch,když otevřu okno zdá se mi to jěště horší.V zimě pokud používám klimu společně i s topením tak to nedělá.Dělám něco špatně?Jinak s autem co se jízdy a spotřeby jsem maximálně spokojen ,ale bez klimy. Ubírá sílu Mazdičce.
 
...V zimě pokud používám klimu společně i s topením tak to nedělá.......
V zimě pokud se topí je většinou klima offline, neboť teplota se koriguje pouze mícháním teplého a studeného vzduchu. Maximálně při režimu odmlžování oken se zapíná, ale pouze v tomto programu. Takže v zimě, protože se nezapíná kompresor většinou žádné cukání není cítit. Myslím ale že to opravdu je normální, kompresor se zapíná a vypíná u všech klimatizací, pouze u některých aut to ale není takový znatelný kopanec a tak si toho spousta lidí ani nevšimne :)
 
Ja treba "kopanec" pocituju i u sestky s 2.5, ale to predevsim pri popojizdeni v zacpe nebo spis postavani, kdy to s celym autem zhoupne. Minule jsem i chvili premyslel, jestli do me zezadu nedrclo pri popojizdeni jine auto.
 
Já se snažím na klimu jezdit pořád. A ač je automatická, to "cukání" tam prostě je. Ale je fakt, že na režim AUTO jezdím jen prvních 10 minut, nebo když je jaro/podzim. Pak raději přepnu na první stupeň ventilátoru (maximálně 2., když jsou ta extrémní vedra) ať to tolik nehučí. Se spotřebou na těch delších cestách už je to také lepší - 4,6 až 4,8. Donedávna mě deptalo, že ve městě jsem se nemohl dostat pod 5,6. :mad: Ale v tom městském poskakování pochybuju, že s dieselem by to bylo lepší. Takže vlastně taky spokojenost. Ostatně nafta přece patří do kamen. ;)
Já si Mildo také myslím, že v zimě se moc ke slovu ta klima nedostane. Jako, že by jsi to chladivo ohříval? To nevím, jestli to takto u té mazďácké klimy může vůbec fungovat.
 
Já se snažím na klimu jezdit pořád. A ač je automatická, to "cukání" tam prostě je. Ale je fakt, že na režim AUTO jezdím jen prvních 10 minut, nebo když je jaro/podzim. Pak raději přepnu na první stupeň ventilátoru (maximálně 2., když jsou ta extrémní vedra) ať to tolik nehučí. Se spotřebou na těch delších cestách už je to také lepší - 4,6 až 4,8. Donedávna mě deptalo, že ve městě jsem se nemohl dostat pod 5,6. :mad: Ale v tom městském poskakování pochybuju, že s dieselem by to bylo lepší. Takže vlastně taky spokojenost. Ostatně nafta přece patří do kamen. ;)
Já si Mildo také myslím, že v zimě se moc ke slovu ta klima nedostane. Jako, že by jsi to chladivo ohříval? To nevím, jestli to takto u té mazďácké klimy může vůbec fungovat.
Pro xPeta tak u mě je to naopak se spotřebou ve městě se v létě s klimou vlezu do 5 l,bez používání klimy 4,7 až 4,8 l,ale jak jedu dálkovou tak 5,1 s klimou až 5,3l. Pokud jedu ve městě a moc nezastavuji, jedu 50-60 km/h na čtyřku tak je minimální odběr paliva.Ve městě vlastně není kde spěchat stejně se sejdeme na dalším semaforu.Ale i ve městě motor protahuji a vytáhnu 2 až k 90 km/h a potom zase klídek .Něco jiného mimo město kopcovité okresky tak je motor třeba točit aby to solidně jelo,tak spotřeba stoupá.Za týden jedu z Ostravy na Hlubokou ,tak uvidím za kolik to zajedu pak dám vědět.Teoreticky bych to měl zajet na nádrž.Je to 800 km.Minulý měsíc jsem na nádrž najel 780 km a 30 km jsem měl dojezd.Ale ted je otázka co naše slavná D1 ? Nevíte někdo jak je na tom z Ostravy na Jihlavu? Mám si kupovat vůbec známku? Nemám jet okreskama?Děkuji za opovědi. Jinak pochybuji že se s těžkým naftákem se dá jezdit pod 5l po městě,to je scifi,ale benzínové mazdy to prostě, umí naftáky jsou prostě na dlouhé trasy, když budou naložené i se zapnutou klimou a nebudou se nějak omezovat tak tam bude možná lepší spotřeba u nafty.
 
Back
Top