• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda3 BP 2019 - obecně

Tak Sky-X už má oficiální výkon a spotřebu. Výsledek pro Evropu je 180k (-1k oproti původnímu ceníku z ledna) a 224Nm (+2 oproti původnímu ceníku z ledna). No, myslím si, že to pojede hodně podobně jako BM/BN G165 kvůli vyšší váze u BP. Ale je fakt, že udávaná kombinovaná spotřeba podle WLPT 5,4l/100km vypadá na papíře dobře :) Od dneška je možné oficiálně objednávat, i když vím, že tady jí někdo už objednal dříve.

Taky jsem si celkem jistý, že na US trhu bude Sky-X nalazen výše, jinak bude neprodejný oproti standardnímu 2,5 Sky-G.
taky kvůli Sky-X dávají 2letou prodloženou záruku zdarma ;)
 
Dobrý myslím, je tam znát ten nízký profil pneu, hned se to smýkne, zajímavé by bylo i srovnání na 16", jestli by podržely víc (při stejné kategorii směsi). Ale jinak stabilní, žádné extrémy.
 
Takže jako dřív na jiných Mazdách, opět vyžaduje poměrně specifický nácvik manévru a pak dobrý :). Pohledově mi to přijde jako chování podobné k naší CX-3, kde tohle vnímám zesílené, včetně understeeru následovaného chycením až oversteerem.
 
A takhle hloupé/chytré je AWD. Je potřeba aspoň jedno přední kolo na pevném podkladu.
 
Dobrý myslím, je tam znát ten nízký profil pneu, hned se to smýkne, zajímavé by bylo i srovnání na 16", jestli by podržely víc (při stejné kategorii směsi). Ale jinak stabilní, žádné extrémy.
Nemůžu si pomoct, ale zadní pevná náprava se při přenášení váhy vleče jako bolavá noha. A to kdysi někdo tady psal, že není vidět rozdíl.
Viz starší video s víceprvkem:
 
No jenže testovaly 76 a pak až 80, kde BN těsně lízlo kužel, zatím co BP tam v 77 proletělo jak hovno potrubím. Myslím, že chování podvozku jasně patrné....
 
no, díky tomu, že toto nesleduju, tak se chci zeptat vás ostatních - kolikrát jste se do takových krizovek jako je losí test dostali VY? Přímo na silnici, že jste reagovali takhle se svou Mazdou či jiným autem? Já se do takové situace nikdy nedostal za svých 18 let řízení v žádném autě, co jsem řídil ani v tom, kde jsem byl spolujezdec, abych musel takhle reagovat. Na druhou stranu, dostal jsem se do této situace schválně v roce 2012 či 13 (už si nepamatuju přesně), kdy jsem byl ve škole smyku ještě se svou Lagunou II z roku 2003 a se zapnutým ESP úplně v poho, při vypnutém jsem to nedal ani omylem.
 
Jednou jsem bezmyslenkovite udelal hodne podobny manevr, kdyz mi do cesty vbehl bazant, asi pri 80 km/h... s 2012 Mazda 3. Rika se, ze je to skoro nejvetsi chyba, co clovek muze udelat, vyhybat se takto zveri - doporuceni je jit na maximalni brzdy a klidne to do zvirete radsi napalit, nez se snazit vyhnout, protoze pak lze dostat smyk a rozsvihat se daleko vic. No ale tenkrat jsem mel ridicak asi pet let a proste se stalo. Na silnici jsem to udrzel, moc se to nesmyklo, ale byl jsem z toho rozklepanej zbytek cesty.

Pak se mi jeste parkrat stalo, ze mi nekdo vjel do cesty, treba z T krizovatky nedanim prednosti, nebo na dalnici skrz vic pruhu, ale to jsem uz nikdy nemusel za volant trhat tak razantne.
 
Nevím, ale na řešení kravin je moderní doba obzvláště přívětivá. Jak zrovna nedávno ten test, kde se řeší, že Scala má 4 výstupy USB-C a že předběhla dobu. Prostě lidi si budou furt stěžovat, nejvíc na blbosti. Ale to, že dnešní auta nedávají žádnou vazbu do řízení, žádnou vazbu do pedálů, že chybí ruční brzda, že je špatný výhled všemi směry, že nejsou přehledné (pravé) budíky a opravdový zvuk z výfuku... atd., to nikoho nezajímá, nikoho netrápí. Hlavně že se papírově sníží emise a lidi to koupí.
 
No jenže testovaly 76 a pak až 80, kde BN těsně lízlo kužel, zatím co BP tam v 77 proletělo jak hovno potrubím. Myslím, že chování podvozku jasně patrné....
Nejde o to, jakou lze nacvicit rychlost na projizdeni zatacky s prenosem vahy, protoze to je jen test. Jde o predvidatelnou rychlost ridice, kdyz jede poprve znamou trasu.
A u nove Mazdy se "skvelou" zadni napravou se i profi ridic napoprve rozplacnul bokem o pomyslnou zed. V tom ja vidim problem, ze auto sikovnym naladenim maskuje problem pred limitem a pak na limitu s vama uleti.
 
no, díky tomu, že toto nesleduju, tak se chci zeptat vás ostatních - kolikrát jste se do takových krizovek jako je losí test dostali VY? Přímo na silnici, že jste reagovali takhle se svou Mazdou či jiným autem? Já se do takové situace nikdy nedostal za svých 18 let řízení v žádném autě, co jsem řídil ani v tom, kde jsem byl spolujezdec, abych musel takhle reagovat. Na druhou stranu, dostal jsem se do této situace schválně v roce 2012 či 13 (už si nepamatuju přesně), kdy jsem byl ve škole smyku ještě se svou Lagunou II z roku 2003 a se zapnutým ESP úplně v poho, při vypnutém jsem to nedal ani omylem.
To jsem si pri opakovanych testech na okruhu taky rikal. A pak jsem na mokrych dlazkach zachranil chlapkovi auto, ktery mi strcil do cesty. Trochu jsem ho odhadnul dopredu, tak jsem reagoval chladnokrevne. Po 2 min se mi tak rozklepaly ruce, ze jsem nebyl schopen malem odjet. Mit stabilni auto je vyhoda.
 
no, takže neřešil bych, jak dopadla nová M3 v losím testu, protože pokud se nepřevrátila na střechu jako dodnes známý případ první generace Ačka od Mercedesu bez ESP, tak je to ok. Tyto testy jsou o limitu, kde se asi 99,9 % z nás řidičů za život nedostane, aby za skoro laboratorních podmínkách vyřešila ten daný problém stejně ...
 
no, takže neřešil bych, jak dopadla nová M3 v losím testu, protože pokud se nepřevrátila na střechu jako dodnes známý případ první generace Ačka od Mercedesu bez ESP, tak je to ok. Tyto testy jsou o limitu, kde se asi 99,9 % z nás řidičů za život nedostane, aby za skoro laboratorních podmínkách vyřešila ten daný problém stejně ...
Pokud máš objednané auto a zaplacenou nevratnou zálohu, tak nemá cenu číst o jeho slabinách. Akorát ti to může zkazit radost.
 
To teda nic moc, ale to uz i ty cisla o vykonu :(. Nejak jsem potichu doufal, ze Mazda s novou trojkou aspon o malicko zlepsi dynamiku oproti minule trojce, aby snaze konkurovala vykonnejsim TSIckum a jinym turbomotorum. Porad kolem toho motoru bylo hodne clanku, ale nakonec je to pro me pohledem do ceniku dost zklamani.

A pak ty ceny, to me neprestava fascinovat. Sedan s Sky-X, manual, GT Plus, Soul Red, Bose zvuk a 5r zaruka za 700... to je palka. Jen o deset procent vic stala pred dvema rokama o hodne vetsi sestka se shodnou vybavou a takrka shodnou dynamikou. A pokud ty spotreby budou o litr vetsi, nez Mazda udava, tak i spotreba bude vicemene shodna, nikoliv lepsi...
 
Back
Top