• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Neohleduplnost na silnici

Pokud se řidič nechá za volantem vystresovat tak tam nepatří. Chápu že v dnešní době kdy je automobilová doprava masově rozšířena to nelze, navíc tito řidiči ( někdy spíše neřidiči) by pak nemohli plnit kasu...
Nikdo učený z nebe nespadl. I když si to o sobě možná někdo myslí. Ze silnic a vůbec ze života se vytratil nadhled a tolerance.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Poslední úprava:
To je jistě pravda, ale jestliže v dnešní době je pro již relativně dost lidí auto hlavně multimediálním centrem a neuvědomují si ze je to pořád auto ktere je potreba taky řídit a věnovat se provozu kolem sebe, tak přemíra tolerance není na místě. A co se týče agresivity, souhlasím je jí skutečně hodně ale kolik by ji vlastně bylo, kdyby na silnici jezdili hlavně skutečni ridici...
 
Tak jestli se vám to stává často, mě se to stalo poprvé. Často se mi stává, že někdo začne pomalu předjíždět kamion ve velmi nevhodnou chvíli, ale tohle byl jiný případ. Ta ženská jela v pravém pruhu před kamionem. Náhle přejela do levého pruhu, ve kterém zpomalila. Kamion ji minul a zatímco mi ona blokovala levý pruh, kamion mizel v dáli.

Komu to nejde přehrát:
Koukal jsem na to video ikskrát a vidím to přesně tak, jak píše @shr3k: paní se v těch pruzích prostě ztratila. Blížila se benzinka, najednou odbočovací pruhy, bílé čáry, žluté čáry, zmatek, chaos, no tak to paní vyřešila tak, že raději přejela doleva, nechtěla prostě sjet z dálnice. A jakmile ta komplikace pominula, hned šla zpátky doprava. Žádná záměrná blokace v tom podle mě nebyla, spíš její nezkušenost. Hlubší záměr bych v tom nehledal.
Btw, doufám že takhle blbě netroubí všechny mazdy, to bych nedal :)
 
Můj vlastní názor je(nikomu nenutím), že problém je už v autoškole. Od lidí z okolí, kteří dělali "L" v poslední době vím, že se tam neučí, tak jako před 15ti, 20ti lety. Pračka na peníze, však v provozu se naučíš... S jedním jsem jel a asi jsem nikdy neměl o svůj život takový strach! :eek: A když se potká člověk, který řídí denně spoustu let s někým, komu ještě nezachnul inkoust na řidičáku, tak tu máme spoustu nervydrásajících videí. :mad: :p
 
Ja se spis divim, ze se tam na te D8 tyhle veci nedeji casteji. Nejlepsi je ten uhybajici pruh kousek za tou Mol.

A obecne ty zuzene pruhy a nizka "zidka" stresuje dost lidi. Mozna i vetsinu. Aspon, ze je to tam ted uz sirsi. Clovek si tam musi hlidat vsechny okolo.
 
Přišel mi odkaz k tématu. Nenechte se zmást, na začátku je jakýsi úvodní sestřih, tento autor toho už natočil asi hodně.
 
Aneb když se potkají dva blbečkové.
Nevím proč dva. Jedinej retard je ten rakusak když takto eskaluje situaci. Zákon hovoří jasně a v případě dvou a více pruhu mimo město pokud nepredjizdim se držím v pravo. Ve městě nemusím být nutně v pravo ale také mám umoznit cestu rychlejšímu vozidlu předjet. Zvláštní že v Německu to lidé dodržují a člověk pak jede s absolutním klidem.
 
Autor YT kanálu aka Agresivní řidič sice vesměs jezdí jak největší (a "nejchytřejší") vocas široko daleko, ale v tomto případě měl docela trpělivost. Venkovan ze Sankt Pöltenu zřejmě pěkný vychovatel, od takových se držet raději dál. V tomto případě se koně hodí, protože se svým Rapidem 1.4 TDI nemá proti Yeti 2.0 TDI nebo 1.8 TSI šanci.
 
Jo v tom to asi bude, že tenhle autor jezdí jako největší vocas široko daleko a pak se diví, že ho někdo začne vychovávat, jak se jezdí po dálnici v omezení. Může být rád, že v té škodovce nejeli šéfové z plzeňský zásahovky, těm kdyby ukázal fakáče, tak jde na rok do krimu za útok na veřejnýho činitele. A nepomohla by mu ani kamera v autě, protože plzeňský soudy maj klucí ze zásahovky vykrytý.:confused:
 
Ano ten rakušák je totální hovado a zasloužil by, ale pan autor těch zákonů porušil taky několik a k bezpečnosti provozu ničím nepřispěl. Spíš naopak. Už jsem několikrát potkal dvojici idiotů co se mstili za nějaké to předjetí a nebo nepuštění a raději jsem se snažil být od nich co nejdál, byť i za cenu značného zpomalení.

Nejvíc mě ale pobavily jeho snahy o podjetí kdy mu totálně nestačil výkon a jen smutně koukal jak na to Yeti šlápnul a zase mu ujel.


99luftbalons: mám za to že soudní proces v tomto případu ještě neskončil a psát že má někdo něco vykrytýho je minimálně předčasné.
 
Tzv. podjíždění neřeší žádný §, ani řešit nemůže. Autor pravidel provozu na poz. komunikacích předpokládá, že všichni ta pravidla dodržují. Jinak to ani nejde, to by pak musely být i pravidla řešící, co má udělat řidič C když řidič A poruší pravidlo x a řidič B současně poruší pravidlo y. Je zřejmé, ža takových kombinací možných porušení je mnoho a není v lidských silách vše ošetřit dalšími pravidly.
Proto v případě, že řidič B podjíždí řidiče A, neměl by vůbec být řešen řidič B, ale výhradně řidič A, protože řidič A primárně porušil pravidla silničního provozu a vytvořil situaci, která vedla k podjetí řidičem B. Pokud by řidič A dodržel pravidla provozu, tj. jel vpravo, nemohlo by k podjetí vůbec dojít. Proto je dle mého názoru snaha trestat řidiče jedoucí v pravém pruhu rychleji, nebo i řidiče kteří předjedou zprava, naprosto chybná. Si představte, že si někdo usmyslí, že pojede v levém pruhu dálnice 50 km/hod z Prahy až do Brna. Co mají ostatní řidiči dělat? mají jet stále za ním? (A nejde o nic nereálného, zažil jsem na R4 auto jedoucí asi 50 v levém na prázdném úseku. Blikání, troubení ani svícení nepomohlo. Po několika minutách jsem to vzdal a při objetí zprava zjistil, že řidičce je neméně 80 let. Ve zpětném zrcátku jsem pak viděl, že paní zastavila u krajnice.)
Moje interpretace je, že pokud dodržuji rychlost v pomalém pruhu, nemůže dle pravidel existovat žádné auto v rychlém (s výjimkou majáku). Neexistující auto nemůžu podjet. To je vlčí mha těch, co přehlédli, že řešit mají "levičáka" a nikoliv předvídatelného řidiče ve svém pruhu.
 
Ano ten rakušák je totální hovado a zasloužil by, ale pan autor těch zákonů porušil taky několik a k bezpečnosti provozu ničím nepřispěl. Spíš naopak. Už jsem několikrát potkal dvojici idiotů co se mstili za nějaké to předjetí a nebo nepuštění a raději jsem se snažil být od nich co nejdál, byť i za cenu značného zpomalení.

Nejvíc mě ale pobavily jeho snahy o podjetí kdy mu totálně nestačil výkon a jen smutně koukal jak na to Yeti šlápnul a zase mu ujel.


99luftbalons: mám za to že soudní proces v tomto případu ještě neskončil a psát že má někdo něco vykrytýho je minimálně předčasné.
Koukni na dnešní lidovky.cz, možná to neskončilo, ale u plzeňskéko soudu z chlapa udělali feťáka a pomalu vraha a policajty totálně očistili.:eek:
 
Několik možných pohledů na situaci.
1. Jak psal Shr3k, vlastenec v Rapidu přecenil svoje možnosti a dal tak vyniknout Rakušákovi, který dával na odiv svoje větší ("SUV") auto se silnějším motorem a trápil ho záměrně a dlouho. Ale zkuste se vžít do mizerného pocitu Rakušáka, který si musí koupit české auto, protože na německé nemá a Rakousko žádné vyrobit neumí. Pořádná frustrace musí někde ven. Bezpečně se nechovali ani jeden a vzájemně superponovali společný vztek.
2. Troufli bychom se chovat takhle v Rakousku? Asi ne, protože myslím, že i zabavují auta, když nemáte na pokutu. Dalo se třeba zavolat na policii, jako jsem to udělal kamionu, který předjížděl jiný kamion na volné D1 celých 9 km.
3. Trochu mě zklamali "vlastenci" vepředu. Při dlouhém průjezdu sníženou rychlostí mezi betonovým mantinelem a nic moc hustotě provozu měli spoustu času vyhodnotit situaci a pomoci. Co by asi udělal domýšlivý cizozemec, kdyby auto před ním pomalu (!) zvolnilo až do úplného zastavení nebo jenom najelo na prostřední čáru. Z jedné strany beton, z druhé auto, vpředu překážka. Velmi zvolna by se k němu přiblížil ten ponižovaný a hrozil by mezinárodní, tj. ruční výklad českých předpisů za asistence velkého množství dalších soukmenovců. Já myslím, že by se …, ještě dříve, než by k úplnému zastavení vozidel došlo a příště by si rozmyslel prudit v místě, odkud se nedá ujet !
P.S. je smutné, že ignorace české dopravní policie je tak světoznámá, že u nás jezdí dlouhodobě nebezpečně už i Němci a Rakušáci, což by si doma nedovolili.
 
To ze niekto ide na rakuskych alebo nemeckych znackach este o narodnosti a obcianstve nic nehovori. Moze to byt firemne vozidlo nejakeho gastarbeitera ci sukromne cerstveho imigranta. Ale musim povedat, ze civilizovanost zapadnych susedov sa vytraca coraz viac aj v premavke, vidim to aj v tom Rakusku. Tak sme ich aspon nieco naucili.
 
.... Ale musim povedat, ze civilizovanost zapadnych susedov sa vytraca coraz viac aj v premavke, vidim to aj v tom Rakusku. Tak sme ich aspon nieco naucili.

naprostý souhlas. To, že je v Německu levý pruh posvátný a můžeš tam letět 250 km/h už je dávno jenom pro tvrdé nátury bez pudu sebezáchovy. Minulý týden jsem toho byl přímým svědkem v podstatně nižší rychlosti a chyběl jen vlásek k bouračce viz moje galerie...

Ale stejně se mi zase potvrdilo, že i když už to není co to bývalo, pořád je tam ta kultivovanost na vyšší úrovni. Po mnoha stech kilometrech po Rakousku a Německu přejedu čáru k nám a teprva všechno je jinak :-(
 
Jak píše Vitus, sice už to v německu není jako dříve ale pořád se tam jezdí výrazně prijemneji než u nás a dál na východ. Pořád tam dokáží vytvořit takovou dopravní symbiozu kdy se navzájem toleruji a pouští pro zachování plynulosti provozu. V ruku v ruce s tím jde i výrazně min situací, kdy řidiči mají důvod být agresivní vůči jiným řidičům. Viz. rakusak z videa. Na druhou stranu rakušáci obecně jsou výrazně horší řidiči než Němci.

Je to nošení dříví do lesa ale místo toho aby policie kontrolovala rychlost a jiné přestupky by měla být zaměřena na kontrolu takových přestupku z kterých následně vznikaji tyto situace. Kdo jiný kromě autoškoly by měl řidiče vychovávat. Pak by nevznikala druhá skupina lidí a tedy vychovávači, vybržďovači, atd...
 
Back
Top