• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Odemčení výkonu u řídících jednotek motorů Skyactiv-G, Skyactiv-D (chiptuning, i pro RF, R2, LF, L5, L3 a ostatní)

Má smysl se registrovat s G165? ASi není zatím šance to trochu zvednout ke G184 když jsou ty motory HW rozdílné?
 
První vlašťovka.. ;) Mazda6 GH 2.2 MZR-CD (R2) FL 120 kW stock na 132 kW stock mám hotovo - v poslední dostupné kalibraci E (ale i ve starších, preferuju vždy poslední verzi) - chvíli dalo práci najít příslušnou mapu, ale zadařilo se.
GH FL R2 120-132.png
Ještě jsem udělal jednu verzi s mapou ze BL 136 kW stock
GH FL R2 120-136 BL.png
A jednu s mapou ze GH 136 kW stock (EURO 4)
GH FL R2 120-136.png
A ještě 120 kW předFL EURO 4 s mapou ze 136 kW EURO 4
GH R2 120-136.png

Udělal jsem i pokusnou úpravu pro 95 kW R2 - mapy plnícího tlaku, tlak v railu a limiteru tlaku v railu ze 110 kW BL.
 
Poslední úprava:
Ahoj zjistíš víc ? JMZDK6W7601319*** předem dík
 
Poslední úprava moderátorem:
Ahoj @shr3k, máš nějaké zkušenosti s motorem v Bl 2.0 disi? Jaké jsou tam možnosti? Když nebudeme brát v úvahu změnu za MPS. :D Dikys
Na 2.0 DISI nemám zatím flasher, ale povedu v patrnosti. Tenhle projekt zatím směřuju spíš na Skyactiv motory. Ale pokud bude dost zájemců na L8, LF, L5 a LF-VD motory, udělám to.
Ako dlho trva uprava? Zvazujem tiez, ale cesta do Prahy z mojho bydliska trva 5 hodin.
Můžeme se sejít ve Zlíně v Autoefektu, jezdím tam tak jednou za 3 týdny čt-pá a pak zůstávám do neděle. Když si úpravu předem připravím, tak je to na cca hodinu.
 
Rozhodl jsem se nabídnout možnost jednoduchého zvýšení výkonu pro továrně přiškrcené motory Skyactiv řady P5 (1.5) a PE (2.0). Zatím bych se nechtěl pouštět do nějakých velkých akcí, proto princip je jednoduchý: nejde jen tak přehrát řídící jednotka 1:1, protože v PCM je zabudováno hodně funkcí souvisejících především s přítomností i-ELOOP, manuálu/automatu atp., proto je potřeba upravit stávající datové mapy podle příslušných výkonnějších verzí (mimo jiné předstih, tlak v railu atp.). Základním principem ale bude: žádný problém při kontrole na emisích nebo ohrožení motoru - proto bude naladění vycházet ze sériových map.

Motory P5 zastavěné v malé platformě mají také odlišné svody pro různé výkonové verze, tudíž lze třeba bez problémů provést upgrade P5 ze 66 na 85 kW (* upraveno), ale na stock kalibraci 55 kW už je třeba manipulovat s předstihem nebo koupit kroucenec 4-2-1 svodů s katem za bratru 15000. V první fázi se tak bude jednat o ty nejsnadnější úpravy, kde je hardware úplně stejný a je pouze softwareově uříznutý vrchol výkonu, což jsou P5 90 (na 115), PE 120 a 145 (na 165). Převodové poměry v převodovkách samozřejmě nevylepšíme, dlouhé převody slabších verzí zůstanou. Pro základ úprav budou použity samozřejmě nejnovější PCM kalibrace dostupné pro daný model.

Pokud se to osvědčí, pokračovali bychom s tuningem ostatních motorů (nějaké extra tuning kalibrace mám nakoupené) a je možné, že později dojde i na motory PY (2.5) a diesely S5/SH. U SH bych raději z důvodů, které jsou tu už rozebrány, šel maximálně stock 110 kW na stock 129 kW, s tím jsou dobré zkušenosti. Asi bude možné podobně upravit i starší diesely R2 v GH a BL (ačkoliv tam se nejslabší verze liší kompresí, takže by bylo nutné otestovat nějaký kompromis, nicméně 110 a 120 kW na 132/136 kW by neměl být problém).

Formulář pro předběžné zájemce je zde a slouží k tomu, abych si podle VIN udělal představu o použitých řídících jednotkách (jestli Denso nebo Mitsubishi) a jejich kalibracích:
https://forms.gle/y4ST9UjeiDWAxug66

Zaváděcí ceny bych si představoval úměrné výkonovému zisku s nějakým základem:
2000 za 1.5 90→115 a 2.0 145→165
3000 za 2.0 120→165,
což je částka, kterou dáte za 2-3 diagnostiky pomocí VCM-II nebo MDARS v servisu a je myslím přiměřená.
Půjde podle tvého názoru (někdy v budoucnu ;)) nějakým SW zásahem vypnout funkci deaktivace dvou válců? Mluvím teď primárně o 2,5l benzínu s touto funkcí.
 
Půjde podle tvého názoru (někdy v budoucnu ;)) nějakým SW zásahem vypnout funkci deaktivace dvou válců? Mluvím teď primárně o 2,5l benzínu s touto funkcí.
IMO nejjednodušší je odpojit ty dva OCV ventily a pak deaktivovat v ŘJ příslušné chyby, aby nesvítila kontrolka poruchy motoru. Nebo někdo někdy najde příslušné mapy a upraví se ty.
 
IMO nejjednodušší je odpojit ty dva OCV ventily a pak deaktivovat v ŘJ příslušné chyby, aby nesvítila kontrolka poruchy motoru. Nebo někdo někdy najde příslušné mapy a upraví se ty.
Díky za koment. Každopádně kdyby si ty mapy náááhodou našel a upravil ty, tak dej určitě vědět! ;)
 

Podobná vlákna

Odpovědi
211
Zobrazení
30K
Back
Top