• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Chiptuning

Zdravím, tohle téma , jak to tu čtu mě velice zaujalo.
Dotaz zní: nebude při přehrání nebo jinak úpravě softwaru problém s tím ,že je auto na lpg ?
Co všechno se mění ? EGR... atd?
Ještě poprosím na kolik to tedy vyjde ?
Jsem sice od Klatov, ale klidně si do Práglu dojedu :D
Díky Ludva
2.5mzr předFL
 
Stage 1 pro L509 = LPG jednotka se učí od řídící jednotky motoru (délku vstřiku benzínového vstřikovače přepočítá na množství LPG). Změní se předstih, mírně chudší směs, variabilní časování ventilů a je možné nechat elektronicky zavřený EGR. Omezovač otáček je možné nechat sériový, nebo třeba 6500-7000.
 
Zdravím, tohle téma , jak to tu čtu mě velice zaujalo.
Dotaz zní: nebude při přehrání nebo jinak úpravě softwaru problém s tím ,že je auto na lpg ?
Co všechno se mění ? EGR... atd?
Ještě poprosím na kolik to tedy vyjde ?
Jsem sice od Klatov, ale klidně si do Práglu dojedu :D
Díky Ludva
2.5mzr předFL
Potvrzení zlepšení chovani po Shr3kovo tuningu. Lehce spadla spotřeba, zmizela mrtvost tahu z nízkých otáček což pro jízdu ve městě paráda, lépe se to sbírá od volnoběhu, lépe táhne 6tka na malou rychlost. Negativum vidím v otáčkách cca od 6tis do omezovače kdy auto jelo velmi pěkně a nyní jede jako by nemělo dech, zřejmě chudší směs? Poznat to je až na 6tku od 180 do max rychlosti.Jinak to beru jako přínos a Shr3kovo práci hodnotím kladně, díky.
 
Jo, nad těch 6tis to můžu potvrdit. Ten úbytek výkonu je až takový, jako by zasáhl omezovač. Nic pro milovníky Hondy, která se v těchto otáčkách cítí jako doma a prosí o ještě víc RPM. Po chipu je tady u Mazdy mrtvo.

Třeba bude časem nová mapa :) dole jako po chipu, nahoře jako origo ;)
 
Jo, nad těch 6tis to můžu potvrdit. Ten úbytek výkonu je až takový, jako by zasáhl omezovač. Nic pro milovníky Hondy, která se v těchto otáčkách cítí jako doma a prosí o ještě víc RPM. Po chipu je tady u Mazdy mrtvo.

Třeba bude časem nová mapa :) dole jako po chipu, nahoře jako origo ;)
Šlo to dřív 500ot ještě do červeného a jelo to jak střela, něco za něco no
 
Stage 1 pro L509 = LPG jednotka se učí od řídící jednotky motoru (délku vstřiku benzínového vstřikovače přepočítá na množství LPG). Změní se předstih, mírně chudší směs, variabilní časování ventilů a je možné nechat elektronicky zavřený EGR. Omezovač otáček je možné nechat sériový, nebo třeba 6500-7000.
Můžeme se tedy domluvit spolu ?
 
Osobně jsem toto zvažoval také. Ale pro jasný trend v podobě vzrůstající teploty spalování, která jak známo má neblahý vliv na ventily a jejich vůle při použití Mazda hrníčkových zdvihátek:
- lpg má větší výhřevnost než benzín (vyšší teplota) podmínka tedy LPG systém jen s přimazáváním sedel ventilů a nikoliv jen podtlakovým způsobem. Ale nutno s čerpadlem.

- deaktivací EGR = chudší směs (obecně se říká taky vyšší teplota, ale nemusí to být nutně pravda, bude tam přeci více studeného vzduchu ze saní)

- stage 1 = další ochuzení směsi

samotné LPG má vyšší oktanové číslo, což by asi pomohlo řídící jednotce předejít samozápalům, ale osobně mi to už přijde jako velká odchylka od originální motorové mapy.

Já jsem to LPG nakonec nedal. Zvažoval jsem buď stage 1, nebo LPG. Ale budu se těšit na reference jestli vyzkoušíš oboje.
 
Ahojte.
Uvažujem o chipnutí mojej mazdy CX-5 2018, 2.0, 121kW. Vedeli by ste mi odporučiť nejakú dobrú firmu v okolí Trnavy? Ďakujem.
 
Naplánuj si voľno keď bude shr3k v zline, z MT som tam šiel. Nezmysel dávať univerzalnej firme robiť atmosféru s ktorou nemajú skúsenosti. Tieto mapy sú optimalizované a odskúšané.
 
Naplánuj si voľno keď bude shr3k v zline, z MT som tam šiel. Nezmysel dávať univerzalnej firme robiť atmosféru s ktorou nemajú skúsenosti. Tieto mapy sú optimalizované a odskúšané.
Nejaké bližšie info ku tomu mi vieš napísať? Parametre po úprave, cena, kde presne a kedy.. Ďakujem.
 
Nejaké bližšie info ku tomu mi vieš napísať? Parametre po úprave, cena, kde presne a kedy.. Ďakujem.
Pozri prvý príspevok, mazda v zlíne po dohode s autorom, 3000 czk, 129kW, väčší význam má ale úprava pedálu, od výroby všetky autá ekologicky oneskorený. Po úprave okamžitá reakcia. Výkon som si extra nevšimol ale toto hej.
 
Zdravím, chci se zeptat. Ohledně všech odezev na stage 1 u GH 2.5i 2008, je nutné tankovat 98+, nebo jsou citelné změny ve spotřebě a výkonu i u 95? Díky za odpověď.
 
Zdravím, chci se zeptat. Ohledně všech odezev na stage 1 u GH 2.5i 2008, je nutné tankovat 98+, nebo jsou citelné změny ve spotřebě a výkonu i u 95? Díky za odpověď.
Výkon bolo cítiť prvých pár dní, viac cítiť rýchlosť odozvy na pedál, skúšal som aj 100ku ale bez zmeny. Spotreba sa nezmenila. Najzaujímavejšie je voľnobeh a tá odozva a možno lambda ak umre katalyzátor
 
Podívej jsou tam zkrátka posunutý korekce, tak jak klasicky jednotka umí pracovat s +-95kou tak teď je to +-98, když nebude zbytí tak dáš 95 ale tu úpravu jednotky nevyužiješ naplno. Já tankuju na Eurooilu 95ku s 0% biosraček když je dostupná v okolí , jinak TankONO 95, a do toho dávám Octanbooster co mám v podpisu. Vychází to levněji než 98 (a rozhodně míň než 100ka) a jede to bez problémů ;)
 
Výkon bolo cítiť prvých pár dní, viac cítiť rýchlosť odozvy na pedál, skúšal som aj 100ku ale bez zmeny. Spotreba sa nezmenila. Najzaujímavejšie je voľnobeh a tá odozva a možno lambda ak umre katalyzátor
Chce to mít druhé auto se stejným motorem bez úpravy :D ... pak ta změna jde cítit vždy po přesednutí :D
 
docela rád bych si vyzkoušel 2.5 GH lift , bez úpravy, náporovýho sání , s druhou řadou klapek v sání . A nebo aspoň klasickou Stage1 porovnat s mojí Stage 1.1 :D
 
Back
Top