• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Přehled změn pro řidiče a další výuka

Obávám se, že tohle úředníci nedělají. Buď ajťáci jen stáhli data z nějakých databází, otázka jak dobře a jak kvalitní data byly tam. Nebo to přeťukávali brigádníci, kteří dost možná v životě ani velký techničák neviděli.
Asi si rozumíme..., ovšem ani tohle vysvětlení de facto nechceme akceptovat, ne? Jestli to nedatloval úředník, tak za to byl někdo/jiný úředník zodpovědný a za tím účelem si někoho najal. Jestli IT služba či brigádník... najme si je znovu a práci do/pře-dělají anebo ji vyreklamuje (rozdíl v nákladech samozřejmě). Asi můj sci-fi pohled, ale protlačovaná norma, že se to vyhodí z úřadů na ulici a "myško běhej" je prostě... atd.
 
Silně pochybuju, že něco takového přepisoval někdo ručně. Podle dat, co se dají dohledat na internetu, bylo v ČR v roce 2022 registrováno celkem 8,75 milionů motorových vozidel. Kolik by muselo být brigádníků, aby takové kvanta dat prošli ručně? :) Na 99,9% to byla práce nějakého algoritmu, který vytáhnul data. Nicméně, jak už jsem psal v příspěvku výše, pokaždé jsou "Další záznamy" psané jinak podle nálady úředníka. Být takový ajťák, který vymyslí algoritmus, který je toto schopen se 100% jistotou vyčíst, asi bych nedělal zakázku na portál dopravy :D :D
 
A když jsme u těch novoročních změn, tak jak jste na tom majitelé aut 2021 a novějších se souhlasem o odesílání vašich dat o spotřebě/rychlosti (společně s VIN) našim roztomilým úředníkům do Bruselu ? Já u svý 2011 pro jistotu vymazal i údaje o spotřebě v infotainmentu, uštípnul všechny antény a ucpal OBD port žvejkačkou, aby nic nikdo nic nevyčetl a neodeslal.
Dělám srandu.... Ale řeší to vůbec někdo nebo je to každýmu šumák, protože já osobně tohle v autě mít, tak souhlas okamžitě a všude ruším.
Já to tam tady ještě těsně nemám, ale kdybych to měl, tak by mi to asi dost vadilo a hledal bych, jak se toho zbavit...
 
Mne tam alternatívne kolesá zapísal už predajca (išiel som na nich z obchodu), takže dáta o tom že nejaké existujú šli niekde do štátnej správy spoločne so všetkými informáciami o aute, aby mohli byť súčasťou prvej verzie TP. A aj tak to tam nemám, ale ťažné, ktoré som tam dopisoval minulý rok tam je.

Ešte drobná poznámka k papierovým TP. Vyzerajú pekne, ale keď sme sa sťahovali a menili adresu, tak pani na úrade napísala k adrese perom hviezdičku, adresu škrtla a novú adresu napísala do tých "ostatných záznamov".. takže mám "krásny" popísaný preškrtaný TP a vyzerá, ako keby som si to tam prepísal sám (samozrejme je tam drobné a skoro neviditeľné razítko). :grinning:
 
@Marek.B @mabu Vím že jsem to napsal stylem spíš jako hejt, ale tak to dnes chodí. Všude. U mě v práci také, bohužel. Standard je vydat nedodělek, protože včera bylo pozdě a pak to za provozu ladit. Chápu, že na velkých projektech to nikdy nemůže být bez chyb, např. CX-60 by mohla vyprávět. Ale aby v těch datech měla chybu naprostá většina záznamů a ještě aby za to platili (minimálně ztrátou času) lidé, to už je hodně přes čáru. Být to, plácnu třeba, do 20 % vozidel, tak to beru.
 
Měli to nechat běžet souběžně velký techničák a ten jejich portál.V momentě kdy půjdeš na úřad,tak ti do portálu dopíšou co máš ve velkém techničáku a pak ať si ho píchnou i do pr.....Do té doby kdo má velký techničák,platí velký a kdo už ho nedostane ,platí to co má na portálu.Takhle v tom jenom dělají bordel a serou lidi.
 
Měli to nechat běžet souběžně velký techničák a ten jejich portál.V momentě kdy půjdeš na úřad,tak ti do portálu dopíšou co máš ve velkém techničáku a pak ať si ho píchnou i do pr.....Do té doby kdo má velký techničák,platí velký a kdo už ho nedostane ,platí to co má na portálu.Takhle v tom jenom dělají bordel a serou lidi.
Boťo klid, nebo ti praskne cévka :D velký TP nikdo nikomu nebere, ten ti vezmou, až budeš přepisovat auto, nebo půjdeš na úřad dopsat údaje a tehdy už ti to bude vlastně jedno, protože si pohlídáš, aby to tam bylo dopsané. Vesměs se dá dočíst, že STK budou k velkému TP přihlížet a obecně se doporučuje ho mít u sebe při STK. Tím pádem je to víceméně tak jak říkáš a běží to víceméně souběžně. Není v ničím zájmu lidem "vzít" zapsané výjimky, to by byla politická sebevražda a nahrávka pro populisty :D
 
Boťo klid, nebo ti praskne cévka :D velký TP nikdo nikomu nebere, ten ti vezmou, až budeš přepisovat auto, nebo půjdeš na úřad dopsat údaje a tehdy už ti to bude vlastně jedno, protože si pohlídáš, aby to tam bylo dopsané. Vesměs se dá dočíst, že STK budou k velkému TP přihlížet a obecně se doporučuje ho mít u sebe při STK. Tím pádem je to víceméně tak jak říkáš a běží to víceméně souběžně. Není v ničím zájmu lidem "vzít" zapsané výjimky, to by byla politická sebevražda a nahrávka pro populisty :D
Já jsem naprosto v klidu.😎Techničáky mám oba dobře schované.
 
Zrovna jsem se vrátil z STK a o záznamech v registru jsem se bavil s technikem. Můžu potvrdit, že v registru mi scházejí tovární 18". To, že alternativní rozměry kol a další dopisované drobnosti mimo hlavní kolonky techničáku v registru chybí je prý stadard. Občas tam ale schází i dost podstatné věci – setkali se už i s tím, že v registru scházel typ.
Minulý týden prý měli nakázáno lidem do protokolu psát neshody mezi registrem a techničákem a posílat je na úřad ať si je nechají opravit. Tento týden se ale příkaz změnil a místo toho v případě nesrovnalostí fotí velký techničák a posílají to na úřad, aby to opravili. Teoreticky by to tedy mělo být bez běhání po úřadech.

Mimochodem, po šesti letech mazdička krásných nula závad. Pokud by stále platily lehké závady (A), tak by tam byla akorát lehká koroze potrubí výfuku. Myslím, že po šesti letech je to výborný výsledek.
 
No, ale zatím to není moc funkční. Žádost musíš vytisknout a donést na příslušný úřad. Na možnost podávat online prý intenzivně pracují. Tak jsem zvědav, zda to půjde online ještě letos. 😆
Aha. To je dost závažná trhlina v elektronickém systému :joy: Ale věřme, že to doladí. Člověk nesmí chtít moc - vždyť i tohle je výdobytek na naše končiny téměř nevídaný :cool:
 
Tak já mám technickou za sebou 👍 Jak jsem psal ve svém vlákně, jediný problém byla dlouhá čekací lhůta, jelikož s novým systémem bojují i samotné stanice. Kola v portálu nemám, ale po předložení velkého TP v klidu prošlo. Technik si ho skenoval, tak uvidíme, jestli ho na registr budou posílat oni, nebo jestli si to budu muset zažádat sám. Na to je každopádně čas a vyčkám na nějaké přesnější instrukce :)
 
Hoši a jak to je s malým techničákem? Už se také nemusí vozit (stejně jako zelená karta a řidičák), že stačí občanka a v registru si policie vše zjistí. A jak to je u manželky? Když je auto psané na mě, policie si malý techničák i zelenou kartu dohledá, ale dá si nějak do souvislosti, že to je manželka (přítelkyně) nebo manželka musí techničák i zelenou kartu doložit fyzicky? Dík
 
Podle spz dohledají auto (vlastníka) a podle občanky si najdou řidičák. A nikoho nezajímá proč provozovatel není vlastník.

PČR už dávno tohle dělala, že většina aut byla vybavena a podle spz si našla vlastníka vozu, body, platnou stk a bůh ví co ještě 😀
 
Již za týden (19-1) jedu s M6 na STK po 4 letech, alternativní 17" jsou akorát navlečený na voze, samozřejmě v RSV (registr silničních vozidel) jsou jen 19". Proaktivně nyní nic opravovat/doplňovat nehodlám... a jistě dám vědět, jak pochodím.

Tahle digitalizace po-česku mi samozřejmě pije krev, ale stal se z toho standardní postup... úředník sedí a posílá návody, jak a co opravit/doplnit a to ten samý či jemu podobný dostal jistě zaplaceno i za špatně odvedenou práci, tj. za nadatlování špatných či neúplných dat, grrr :mad:
Tak STK úspěšně za mnou, a jen zopakuji již prezentované zkušenosti druhých.
Do ORV se nově nic nepíše, tedy ani nový termín STK a první co si technik všiml byl rozpor mezi náhledem do registru (měl tablet) a moje nasazená kola 17". Musel jsem tasit papírové ORV, pak akceptováno a vyfoceno pro opravu na ministerstvu. Hodili jsme i řeč, a je to skutečně nové nařízení, tj. nedávat poznámky a úkol opravit, ale poslat na opravu rovnou z STK. Mají z toho radost, stejně jako my... o_O
 
Back
Top