• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Verze SW v řídící jednotce motoru

Jeff Lynne

člen KLANu
47
Zdar,
jakou máte verzi SW řídící jednotky motoru 2.2D129kW rok 2016. Mám podezření, mi tam v Autopalasu nahráli cosi divnýho.
Před změnou SW se mi stávalo, že motor za jízdy zdechnul a rozsvítilo se plno kontrolek. Po zastavení nešlo auto nějakou dobu vypnout a znovu nastartovat.
 
Optej se @shr3k jaká je nejnovější verze SW motoru. Před časem byla nějaká svolávací akce na přehrátí jednotky....
 
Ahoj, při 4. roční prohlídce mi aktualizovali PCM, říkají tomu kalibrace. Current SW Version: Mazda IDS-128.04, původní úroveň PSEH-18881-B, změněno na PSEH-1881-C. Nevěděl by @shr3k nebo někdo, v čem spočívá rozdíl nebo změna?
Btw. na faktuře se poprvé objevily položky Načtení chybových kódů DTC a Aktualizace sw ŘJ, celkem za devět stovek. Už jste se s tím taky setkali?
Díky za info.
 
Ahoj, při 4. roční prohlídce mi aktualizovali PCM, říkají tomu kalibrace. Current SW Version: Mazda IDS-128.04, původní úroveň PSEH-18881-B, změněno na PSEH-1881-C. Nevěděl by @shr3k nebo někdo, v čem spočívá rozdíl nebo změna?
R049/18 Check engine light on with DTC P061B:00 in high temperatures at high elevations
 
R049/18 Check engine light on with DTC P061B:00 in high temperatures at high elevations
Díky, a jaký je výstup pro netechniky, prosím překlad do srozumitelnosti? Iniciativa autorizáku, já jsem žádnou závadu nezaznamenal.
 
A ještě bych dodal otázku, v případě, že se jedná o servisní akci Mazdy, tedy o nějakou chybu v sw ŘJ, proč by to měl platit zákazník?
 
A ještě bych dodal otázku, v případě, že se jedná o servisní akci Mazdy, tedy o nějakou chybu v sw ŘJ, proč by to měl platit zákazník?
To bude spíš otázka na Mazdu. Není to servisní akce, ale servisní informace, a k jejímu proplacení (k proplacení provedené aktualizace ze strany importéra) dochází jen v rámci záruky.

Díky, a jaký je výstup pro netechniky, prosím překlad do srozumitelnosti? Iniciativa autorizáku, já jsem žádnou závadu nezaznamenal.
Překlad jedině Google Translate. :D
 
To bude spíš otázka na Mazdu. Není to servisní akce, ale servisní informace, a k jejímu proplacení (k proplacení provedené aktualizace ze strany importéra) dochází jen v rámci záruky.


Překlad jedině Google Translate. :D
Já si to umím přeložit, ale nedokážu to vyhodnotit jako laik. Jaký Ti to dává smysl jako technikovi přes PCM? Co se děje s motorem?
Btw. Navíc je tu taková drobnost, že autorizák mění nastavení ŘJ bez předchozího souhlasu zákazníka. Není to trochu za hranou, viz. třeba Dieselgate?
 
Poslední úprava:
Já si to umím přeložit, ale nedokážu to vyhodnotit jako laik. Jaký Ti to dává smysl jako technikovi přes PCM? Co se děje s motorem?
Btw. Navíc je tu taková drobnost, že autorizák mění nastavení ŘJ bez předchozího souhlasu zákazníka. Není to trochu za hranou, viz. třeba Dieselgate?
Nevím, no prostě se v létě na Stelviu ve vedru mohla rozsvítit kontrolka motoru a uložit zmíněná chyba. Spíš je k diskuzi, že autorizovaný servis vykoná nevyžádanou službu bez zdůvodnění, ale to je opět otázka na autorizovaný servis.
 
Nevím, no prostě se v létě na Stelviu ve vedru mohla rozsvítit kontrolka motoru a uložit zmíněná chyba. Spíš je k diskuzi, že autorizovaný servis vykoná nevyžádanou službu bez zdůvodnění, ale to je opět otázka na autorizovaný servis.
Proto jsem se ptal, jestli se to stalo někomu dalšímu, abych měl argumenty pro servis. A kontrolka motoru nesvítila, ani auto nebylo v high elevations. Je to celé nějaké divné. Za 10 let si nikdy načtení chybových kódů neučtovali, pokud je tedy vůbec součástí roční prohlídky. Dám vědět, co mi řeknou...
 
Nikdo se nehlásí, tak bych ještě zopakoval dotaz, jestli jste se opravdu nesetkali s položkou Načtení chybových kódů DTC a Aktualizace sw ŘJ na faktuře? Nebo jsem první vlaštovka, kde servisy zkoušej, jak nás skasírovat mimo objednávku?
Dal jsem řeč s majitelem a dostal jsem odpověď, vždyť jsou to jenom jedničky a nuly....A já dodávám, za devět stovek, haha.
Vždycky se považovalo za slušnost, když mechoš přišel na nějakou závadu nebo vadný díl, co nebylo v objednávce, tak se zeptali a řekli, kolik to bude stát. Teďka tady máme precedent, že se hrabou po záruce bez souhlasu majitele do ŘJ a nikoho to nevzrušuje. Zajímavé...:cool:
Poslední věc: je někde veřejně dostupný seznam Servisních informací tady nebo jinde na netu?
 
Back
Top