• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

manuál Problem s radenim niektorych stupnov

Zdravím,

dámy/pánové, setkali jste se někdy s vibrací (neobvyklou, je to i slyšet) řadící páky u M3 BP při zařazené 3ce? Auto je staré zhruba měsíc, najeto 2000km. Dá se to přičíst záběhu? Poprvé jsem koupil úplně nové auto místo ojetiny, tak se omlouvám za možná hloupý dotaz.
Díky
 
Zdravím,

dámy/pánové, setkali jste se někdy s vibrací (neobvyklou, je to i slyšet) řadící páky u M3 BP při zařazené 3ce? Auto je staré zhruba měsíc, najeto 2000km. Dá se to přičíst záběhu? Poprvé jsem koupil úplně nové auto místo ojetiny, tak se omlouvám za možná hloupý dotaz.
Díky
A dělá to když jedeš bez motoru a zpomalujes? Okolo 2000 otáček? Mám to samé, rok 2019.
 
A dělá to když jedeš bez motoru a zpomalujes? Okolo 2000 otáček? Mám to samé, rok 2019.
Kolem 1800-2000, ale jen když je v zátěži. Jakmile plyn uvolním, přestane to. Dělá to jen na trojce. Naposledy když se to objevilo, tak jsem vyřadil, zařadil znovu a klid.
 
A dělá to když jedeš bez motoru a zpomalujes? Okolo 2000 otáček? Mám to samé, rok 2019.
A ještě jsem zapomněl zmínit, že to není hned po zařazení rychlosti, ale má to pozvolný nástup. Taky se to projevuje spíše při “lehtání” plynu při jízdě ve městě.. při prudší akceleraci, jako třeba při napojování na dálnici se to neděje
 
A ještě jsem zapomněl zmínit, že to není hned po zařazení rychlosti, ale má to pozvolný nástup. Taky se to projevuje spíše při “lehtání” plynu při jízdě ve městě.. při prudší akceleraci, jako třeba při napojování na dálnici se to neděje
Tak já to mám při klesání otáček :D
 
Tak já to mám při klesání otáček :D

No budu to monitorovat a kdyžtak se svěřím v servisu, až to budu obouvat na léto :)). Kdyby to bylo co jízdu, tak bych asi byl víc v pozoru, ale je to celkem vzácný jev. Ještě jsem nevypozoroval, co to spouští.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Nejsou to vibrace z dvouválcového režimu?

To mě vůbec nenapadlo. Je ale možné, že je to jen chyba ve mně, když tam kvalt pořádně “nedocpu”. Byl jsem zvyklý na trochu jiný chod převodovky z předešlého vozu. Tím si vysvětluji, že když to vibruje a já vyřadím do neutrálu a trojku znovu zařadím, tak to přestane. Stejně tak když při vibracích jen lehce zatlačím na řadičku..


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
To mě vůbec nenapadlo. Je ale možné, že je to jen chyba ve mně, když tam kvalt pořádně “nedocpu”. Byl jsem zvyklý na trochu jiný chod převodovky z předešlého vozu. Tím si vysvětluji, že když to vibruje a já vyřadím do neutrálu a trojku znovu zařadím, tak to přestane. Stejně tak když při vibracích jen lehce zatlačím na řadičku..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tak u mne je to tak, že zpomaluju a slyším jak 3ka "ratluje". Ikdyž na ni položím ruku tak to vyloženě citelně vibruje. Přeřazení tam a zpět nepomáhá.
 
Nejsou to vibrace z dvouválcového režimu?

Tak jsem se zaměřil na ten dvouválcový režim a souvisí to s tím. Když se sunu po městě do mírného kopečka, na dva válce, kolem 1500 otáček a přidám, tak se to rozvibruje (tlačí i m-hybrid) jak se zapnou další dva válce tak vibrace se postupně ztratí. Takže radši budu víc točit dvojku než takhle šudlat trojku. Díky ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ohledně špatného řazení. Mám sice BN 2018 s najezdem 25t km ale mnoho z nás trápí horší řazení stupně 2. Nic se nezměnilo ani po výměně oleje za RAVENOL. Nicméně nechtěl jsem nechat rozebírat převodovku a lze tomu předcházet pomalejším zařazením. Jen mě překvapuje že to špatné zařazení kdy od neutralu do polohy 2 cítíte drhnuti a je slyšet i zvenčí jakoby přes zuby tak to udělá vždy poprvé a jakmile v krátké chvíli radite znovu do stupně 2 tak už jde lehce. Pokud opět jedu a radim po delším case na 2 tak opět zadrhne a ihned poté každý další pokus už jde lehce. Kdyby to bylo čistě mechanicky tak to přeci bude dělat při každém zařazení... Ale už jsem si zvykl. Ostatní rychlosti jdou dobře ačkoli hezky mechanicky jak to u Mazdy bývá.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Ohledně špatného řazení. Mám sice BN 2018 s najezdem 25t km ale mnoho z nás trápí horší řazení stupně 2. Nic se nezměnilo ani po výměně oleje za RAVENOL. Nicméně nechtěl jsem nechat rozebírat převodovku a lze tomu předcházet pomalejším zařazením. Jen mě překvapuje že to špatné zařazení kdy od neutralu do polohy 2 cítíte drhnuti a je slyšet i zvenčí jakoby přes zuby tak to udělá vždy poprvé a jakmile v krátké chvíli radite znovu do stupně 2 tak už jde lehce. Pokud opět jedu a radim po delším case na 2 tak opět zadrhne a ihned poté každý další pokus už jde lehce. Kdyby to bylo čistě mechanicky tak to přeci bude dělat při každém zařazení... Ale už jsem si zvykl. Ostatní rychlosti jdou dobře ačkoli hezky mechanicky jak to u Mazdy bývá.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
Tak to asi u BP vyřešili. 23t km najeto a max nejde jednou za pár tisíc km jednička.
 
Co jsem měl pujcenou BP tak tam to fungovalo famozne to řazení.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Mám najeto cca 35000 a problémy s řazením nemám, takže jsem asi světlá vyjímka :)
 
Mazda 3, 2022, 150hp skyactivG, nájez 15k a mám problémy s řazením. V zimě to bylo příšerné, teď je to o trošku lepší.

Občas se stane, že řazení 1>2 z pod auta ozve cvaknutí, synchro? Když se tak stane, tak potom jde ztuha i řazení 2>3.
Když se neozve cvaknutí, tak jde pěkně i 2>3 nechápu.

Když se zrovna blbě řadí, tak 3 nebo 4 stupeň vibruje řadící páka, když nechám zařazeno a jedu bez plynu. Jde to dokonce "vidět", nemusím ani na to sahat, abych věděl, že vibruje jak sviň. V záběru přestane, když se auto optře o motor tak zase - vibrace. Vyřazení a zařazení zpátky pomůže, vibrace zmizí ....ale tak to mi přijde ujeté u nového auta.

V zimě, když jsem vypnul motor, sešlápnul spojku a zkusil zařadit různé stupně, tak jsem zařadil tak max 3 z 10 náhodných pokusů různých rychlostí.

Nějaké zkušenosti po těch letech nemáte? :D zlepší se to? Má cenu měnit olej? V servise mi dají ten stejný olej,který tam už, přepokládám? Je možnost tam dát jiný? A přitom nepřijít o záruku. :D

PS: v servise mi řekli, že takové řazení je prý normální, ale mám i tak přijet do servisu. Co se týče vibrací v páce, našel jsem podobný problém na internetu, řešili seřízením kabelů řazení, tuším. Nepamatuji si přesně.
 
Už mě ta vyjádření servisů fakt serou. Podle nich je všechno normální. Za sebe ti to řeknu takhle. Občasné problémy s řazením trápili předchozí model BN a pouze některé kusy. BP řadí krásně a ještě jsem neviděl kus co má takové potíže s řazením. Obzvlášť ta vibrace páky která je vlastností tak leda Mx5 kvůli uložení. Možná tu někdo bude vědět více ale obávám se že tohle nevyřeší pouhá výměna oleje a navíc servisy budou dělat idioty že je to vlastně vporadku. Tohle ti tedy nezávidím. To vidím jako velký problém...

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Podle toho co píšeš to vypadá spíš na nějakou vůli v řazení. A autorizák v ČR ti dá jinej olej než to co bylo nalito ve fabrice (dá nasmlouvaný olej) v Evropě navíc budou mít zas chybu v katalogu pokud to nebudou brát podle servisniho manuálu, takže by ti to mohlo spíš uškodit
 
Back
Top