• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Sněhové řetězy

Jo tyhle aha já je nehledal.
Nasazení vypadá super jen si nejsem jist jestli bych tomu věřil víc než těm s tím automatickým dotahnutim ?

Jako vše tam asi bude držet nejde o to ze bych se bal zuti to ne jde mi čistě o možný pohyb řetězu při záběru aby neposkrabal kola.
Vypadá to takhle. Mám tam 225/55 R17 origo mazda kola. Nic z toho nedotýká disku.

IMG_7933.jpeg IMG_7934.jpegIMG_7935.jpeg
 
Chci se zeptat na řetězy.

Volili by jste spíše klasické s manuálním utáhnutím například Thule/König model CD-9

Nebo ty s automatickým dotahnutim jako CG-9

Neplanuji je používat nějak často, spíš je mít pro jistotu a strýčka příhodu a hlavně kdybych se přes zimu vydal třeba do Rakouska.

Takže ono ujet kousek zastavit a dotáhnout by nemělo nijak vadit, šak jsem to dřív taky dělal, ale to samodotáhnutí vypadá lákavě, jen nevím nakolik se tomu dá věřit a zda po letech nebude funkčnost omezena a zda prostě stará blbuvzdorná klasika není spolehlivější.
V každém případě je dobře si to doma v klidu natrénovat. Ve tmě a mrazu je to horší. Samonapínací Pewag je u mě zcela bez problémů. Low-end ze supermarketu nedoporučuju.
 
Vypadá to takhle. Mám tam 225/55 R17 origo mazda kola. Nic z toho nedotýká disku.

Zobrazit přílohu 37546 Zobrazit přílohu 37547Zobrazit přílohu 37548
Jako vypadá to pěkně ale ta strana uvnitř je v podstatě na volno ne nebo respektive na tom drátu který ale není sepnutý. Aspoň tak jsem to pochopil.

Jj vyzkoušet je třeba vždy. Podívej měl sem kdysi obyčejný z obchodaku a taky se dalo sice to nevypadalo tak fajn jak ty dnešní a tehdy mi poskrabani kol bylo u…. Ale i to se dalo.

Teď bych chtěl asi ty Thule nebo i Pewag vypadá fajn.
 
Jako vypadá to pěkně ale ta strana uvnitř je v podstatě na volno ne nebo respektive na tom drátu který ale není sepnutý. Aspoň tak jsem to pochopil.

Jj vyzkoušet je třeba vždy. Podívej měl sem kdysi obyčejný z obchodaku a taky se dalo sice to nevypadalo tak fajn jak ty dnešní a tehdy mi poskrabani kol bylo u…. Ale i to se dalo.

Teď bych chtěl asi ty Thule nebo i Pewag vypadá fajn.
Tím, jak se zašlápneš na té liště, tak za tím kolem, tak je tam kruh, kterým je provlečené lanko a to se stáhne. Tzn zašlápneš, ono se to stáhne a dotáhne se to jakmile popojedeš. Tzn je to prakticky uzavřený kruh.
 
Aha tak to pak bude nějaký podobný dotahovaci princip jak u těch co sem posilal jen jinak provedeny.
 
Tak jsem objednal klasiku


Našel jsem komentář od člověka co má ty samodotahovací a psal, že je vždy lepší po pár metrech zastavit a dotáhnout to sám, že to dotažení přes automatiku je poměrně volné. Tak než abych se strachoval jestli to je nebo není samo dotažené pěkně stejně bych zastavil a kontroloval to tak sem už rovnou vzal obyčejný model, který je levnější.

Stejně to budu mít tak pro jistotu a občasné použití.
 
Tak jsem objednal klasiku


Našel jsem komentář od člověka co má ty samodotahovací a psal, že je vždy lepší po pár metrech zastavit a dotáhnout to sám, že to dotažení přes automatiku je poměrně volné. Tak než abych se strachoval jestli to je nebo není samo dotažené pěkně stejně bych zastavil a kontroloval to tak sem už rovnou vzal obyčejný model, který je levnější.

Stejně to budu mít tak pro jistotu a občasné použití.
Samostavitelný Pewag funguje trošku jinak (nevím, jak jiné značky). Mechanismus napínáku přitáhne řetěz ke kolu, po několika km si to sedne. Zastavíš a napínák zamkneš. Pak už se nemá co povolovat.
 
To je asi stejný.
Ten König má ten západkový mechanismus takže jakmile se začne utahovat už se nedá povolit. Nicméně jde o to že ty ,,napínáky” jsou slabé a je otázka zda to stačí nebo je lepší to stáhnout ,,na krev” jako se utahoval manuální řetěz.

Teď jsem koukal třeba na tohle a když vidím jak ten Pewag za jízdy opakovaně zul a jak mu tam neustále i po úpravě protáčelo kolo tak jsem docela rád, že jsem objednal obyčejnej řetěz.

 
Teď mě napadá, jaký je vlastně povolený maximální rozměr řetězů na Mazdu 3 BP.
V návodu jsem to hledal, ale nenašel.
 
Tak už bylo to v radách pro jízdu a je tam 9mm na oba směry.
Zajímavé ze mi konfigurator doporučoval i 10mm pro můj rozměr.
Jinak až teď koukám, že jsem u ,,šestek” tak já na to založím vlákno u ,,trojek” aby to lidi nemátlo.
 
Ak máte niekto dobrú skúsenosť, poraďte mi prosím snehové reťaze na Mazdu 6 (2018) sedan, pneu 225/45/R19. Cestujem s deťmi na hory, rád by som ich mal so sebou. Cez konfigurátor som našiel tieto (Snehové reťaze Pewag SERVO SPORT RSS 76) no neviem posúdiť, či to bude dobrá voľba. Ďakujem za vaše tipy a rady.
 
Jestli to chces opravdu do hor, pak bych bral radsi "pewag servo 9" (9mm retezy). V hlubokem snehu budou mit urcite lepsi trakci, nez "servo sport" (mel sem je v ruce, a ten 7mm retizek vypada opravdu subtilne). Dle navodu je maximum pro M6-GJ/GL 11mm, ale mam odskouseno ze tam v pohode vejdou i retezy "servo" (12mm) jeste s velkou rezervou, pokud tedy mluvime o znacce Pewag...
 
Nemal som predstavu, nakoľko sa môžem priblížiť limitu 11 mm, ďakujem Ti za info. Nepreferujem konkrétneho výrobcu, okrem značky Pewag, našiel som tiež Thule Konig CG-9 104, no neviem čomu dať prednosť. Ak máš konkrétnu a dobrú skúsenosť, prosím Ťa o tip.


Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk
 
Back
Top