• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor CX-5 KF Spotřeba - pochlubte se, za kolik jezdíte

Presne ako píše vladas75, už samotný názov tejto témy ma irituje, na spotrebu s atmosferickým benzínom s AWD a s AT nebudem určite zámerne jazdiť, mám spotrebu 7,8 - 8 a to si myslím je v mojej konfigurácii v pohode, zvlášť keď občas motor denne aj vytočím tak, aby sa EGR či iné časti nezanášali zbytočne dusením motora...Dokonca či častejšie aj prepínam na ručné radenie, keď vidím že AT dlho dusí motor na nízkych otáčkach, napr. v meste neustále za každých okolností ihneď radí 6 stupeň, čo podľa zvuku motora sú príliš nízke otáčky a zvuk motora sa mi v meste nepáči...tak si dám ručne 5 či v niektorých situáciách ktoré ja predvídam tak kľudne aj 4 stupeň, auto ide v pohode, svižne a netrpí... Áno, pri predošlej CX-5 2,0 FWD s manuálom som jazdil bežne za 6,8 - 7, ale teraz do 8 považujem za optimum :) Ale chápem Laszlo, ak to iba skúsil pre zaujímavosť a ak ináč jazdí "normálne"...
Určitě jsem nechtěl názvem tématu někoho iritovat, prostě jsem si jen všiml, že přesně takový název tu je u Mazdy 6, tak jsem chtěl jen zachovat stejné "názvosloví". ;) Souhlasím s vámi a myslím, že jsem to psal někdy i u mého příspěvku, ano, tenhle motor není na spotřebu a pochybuji, že by si ho někdo vyloženě na spotřebu kupoval. Na druhou stranu mě prostě jen zajímalo, jakou kdo za jakých podmínek s tímto motorem může mít spotřebu, čistě kvůli nějakém rozsahu a asi i ze zvědavosti, která mi je tak trochu vlastní :p V neposlední řadě to můžou být i zajímavé informace pro někoho, kdo zvažuje nákup tohoto auta a alespoň trochu věc spotřeby rozmýšlí (což více či méně dělá stejně každý). Takže se nečilte, klidně dál piště své zkušenosti a klidně dál pište, že se s tím prostě za méně, než 8,5 litru prostě "normálně" jezdit nedá. Pokud je taková vaše zkušenost, tak o co jde...? Já například v posledních koronavirových týdnech, kdy nejezdím dálky a když už, tak pouze po městě nebo se to snažím vyloženě "provětrat", tak jsem aktuálně na nějakých 9,5 litrech. Jak už tady bylo párkrát řešeno, kdybych řešil v první řadě ekonomiku provozu, tak si tohle auto (bez ohledu na motor) nikdy nekoupím. Tohle auto má jiné přednosti… :cool:
 
Presne ako píše vladas75, už samotný názov tejto témy ma irituje, na spotrebu s atmosferickým benzínom s AWD a s AT nebudem určite zámerne jazdiť, mám spotrebu 7,8 - 8 a to si myslím je v mojej konfigurácii v pohode, zvlášť keď občas motor denne aj vytočím tak, aby sa EGR či iné časti nezanášali zbytočne dusením motora...Dokonca či častejšie aj prepínam na ručné radenie, keď vidím že AT dlho dusí motor na nízkych otáčkach, napr. v meste neustále za každých okolností ihneď radí 6 stupeň, čo podľa zvuku motora sú príliš nízke otáčky a zvuk motora sa mi v meste nepáči...tak si dám ručne 5 či v niektorých situáciách ktoré ja predvídam tak kľudne aj 4 stupeň, auto ide v pohode, svižne a netrpí... Áno, pri predošlej CX-5 2,0 FWD s manuálom som jazdil bežne za 6,8 - 7, ale teraz do 8 považujem za optimum :) Ale chápem Laszlo, ak to iba skúsil pre zaujímavosť a ak ináč jazdí "normálne"...
Promiň, já jezdím 60 až 70% mimo město a průměr 8,6 L na 100 km při průměrné rychlosti 67 km v hodině, netrpíme já ani auto 4x4 2,5L ( nebýt drahé půlky, průměr rychlosti by byl úplně [+] jinde ... a možná i spotřeba by byla nižší , courá se s tim po městě po obchodech)
Moc záleží jak si kdo zajede atmosférický 2,5 l motor. Že zkušenosti vím, že jen výjimečně pár lidí má zkušenost. Přenáší zvyky z ropáků a turbomotorů
 
Poslední úprava:
Ja som tým prispevkom nechcel spustiť lavínu preboha ...len som sa tak potešil keď zasvietila tá spotreba ..u mna je normál 6,4 ..keď okrsky okolo 7,1 diaľnice ..mám manuál čiže to pri spotrebe pomáha ..ale ja jazdím skôr pohodovo ako razantne na to cx-5 stavaná nie je a keď niekto už jazdi razantne tak nenavštívi tému : spotreba ...lebo je to kontraproduktívne ..ja som svoj príspevok tu dal už z popisom PREDPISOVA JAZDA ...ma mrzí že sa to poňalo v inom kontexte a ospravedlňujem sa
 
Lazlo: Jasné že je to v pohode a žiadna lavína sa nekoná, len som chcel dôrazne poukázať na to, aby sa majitelia CX-5 nehnali za spotrebou, lebo trpí auto a keď bude mať auto vyšší nájazd km tak bude trpieť majiteľ tým, že bude mať zakarbonizovaný motor, EGR či iné časti a budú tu potom otázky nešťastných majiteľov jazdeniek zas okolo karbonizácie... :grinning:
 
Dnes jsem jel cestu asi 60 km, vše po okreskách, nikde žádná čtyřproudovka. Střídaly se za sebou vesnice, občas menší města. Jel jsem poměrně svižně, předjížděl, když to šlo tak jsem jel i 130 až 140 km/h. Na druhou stranu, když jsem byl v koloně bez možnosti předjíždění, tak jsem jel v klidu, na nikoho se nelepil atd. Spotřeba byla 7,8.

Úplně stejnou 60 km trasu, ale zpáteční, jsem zkusil jiný druh jízdy. Taky jsem předjížděl, ale víceméně jenom kamiony, mohlo jich být 4-5, a to s výrazným zrychlením, když jsem při předjíždění plyn vždycky přišlápl přes klapnutí až na podlahu. Jinak jsem jel mimo obec do 100 km/h. Snažil jsem se moc nešlapat na brzdu, takže jsem zbytečně nezrychloval, když jsem věděl, že se blíží obec nebo zatáčka a taky jsem při dojíždění brzdil motorem. Ale když jsem věděl, že jsem před delší rovinkou, tak jsem plyn i více přišlápnul, ale ne zase tak, abych pak nemusel moc brzdit. Spotřeba byla 6,3.

Jinak dlouhodobou spotřebu mám asi 8,5, jestli si dobře pamatuju. Ale to je tím, že často jezdím velmi krátké trasy po městě přes křižovatky (světelné nemáme), jedu třeba z domu 400 m, pak popojedu 500 m, pak 400 m, pak 350 m domů. A když už jedu mimo město, tak většinou svižnějším stylem, viz. výše dnešní trasa "tam". S tímhle autem mě to prostě moc nejde jezdit na spotřebu :)
 
Vymenil som olej a pridal adativum ...tu je výsledok ..neviem čím to je ale mám tam cez 900km ..možno niekto bude múdrejší D347E1A9-7F44-41F7-9ECF-DAB198D52D36.jpeg
 
Tak jsi asi zapomněl vynulovat TripA, když máš skoro plnou nádrž, ne?
 
Nenuloval som odkedy tam nový olej ..a spotreba je 5,6...(nádrž mám plnú stále..pod pól nikdy ešte nebola)
 
Lazlo: Aký olej si dal, ten nový Supra-X 0W20? Ja som po výmene oleja za Supra-X tiež spozoroval zaujímavý pokles spotreby...:neutral:
 
@Lazlo ale když nevynuluješ po natankování (nebo si nezapíšeš), tak nikdy nemůžeš vědět, jakou máš spotřebu.
 
@Lazlo ale když nevynuluješ po natankování (nebo si nezapíšeš), tak nikdy nemůžeš vědět, jakou máš spotřebu.
Schválne som nenuloval bol som zvedaví akú spotrebu to spraví dnes idem do tatier tak som zvedaví čo to urobi ..ale myslím že to robí to
Aditívum iné vysvetlenie nie je ..jazdím ako predtým tie iste trasy a šlo to radikálne dole ...jedine vysvetlenie je adativum
 
V nedeľu mala byť nejaká policajná akcia (stretol som presne 1ks policajta), tak som si povedal že Opava - Praha pôjdem najviac predpisovo ako sa dá. Skoro celú trasu bola prekvapivo voľná cesta (cez Hradec) tak som skoro stále používal tempomat (aj obce, mimo obce a samozrejme dialnice).

Výsledok:
Cesta Praha - Opava (neplynulo a rýchlejšie) trvala iba o 7min menej so spotrebou 8,1l
Opačným smerom (veľmi plynulo a na pohodu) za 7,2l

Prekvapil ma ukazateľ paliva, po 400km som bol na polovici nádrže, ale dojazd to ukazovalo len 200km, tak neviem, ako to počíta.
 
Ad 0 a zbyvajici benzin: To tak je snad u kazdyho auta. Nebo aspon u kazdyho, se kterym jsem jezdil. Vzdy tam je rezerva. A pozor, neni to konzistentni, nekdy tam byva pri nule mene, nekdy vice.

Nase 2.0 AWD manual CX5 ma ted za sebou 600 km cestu na Rujanu a asi 650 km zpet, takze mnoho kilometru rychlostne neomezenych dalnic. Tak mam i vyzkouseno, ze z mirneho kopce dava 215 km/h a neco pri te rychlosti zacne pekelne hvizdat u sloupku; rovne useky bez probemu 190 - 200 km/h, na Bridgestonech T005 neplave a je perfektne jista v kramflecich, meli jsme navic stesti na bezvetri... takze levy pruh a trada.

Bohuzel se s tim vaze i dost vysoka spotreba, ktera byla v prvni casti cesty kolem 12, pote pri desti a zpomaleni klesnula na 9.6, aby nakonec ve Stralsundu auto ukazovalo 9.3. Cesta zpatky byla kvuli placicimu diteti a obri kolone na dalnici, kterou jsme museli objizdet v noci pomalu po okreskach, o dost uspornejsi, takze cely trip lehce pres 1400 km se spotrebou 8.6. Kez bych se priblizil k 7.2 nebo 5.6 :D
 
To hvízdání mohu potvrdit, je to strašný zvuk. U mě cca 170 s protivětrem. Jinak nyní spotřeba 7,6.
 
Back
Top