• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika TPMS - systém sledování tlaku v pneumatikách

Díky za odpověď, btw tohle je přímo z manuálu pro mazdy 2015 odtud
https://www.mazda.cz/servis-a-prislusenstvi/informace-o-produktech-a-manualy/
Systém monitorování tlaku v pneumatikách
*
Systém monitorování tlaku v pneumatikách (TPMS) sleduje tlak vzduchu ve všech čtyřech
pneumatikách. Pokud je tlak vzduchu v některé z pneumatik příliš nízký, systém varuje
řidiče rozsvícením varovné kontrolky systému monitorování tlaku v pneumatikách na
přístrojovém panelu a zvukovým signálem. Tento systém sleduje tlak v pneumatikách
nepřímo, pomocí dat odesílaných ze snímačů otáček kol pro systém ABS.
 
pokial viem ja, mazdy mali vzdy snimace tlaku priamo v kolesach resp, vo ventilkoch. nie cez system ABS, ktory snima otacky kolies. ja mam konkretne M6 GH 2008, tam je to origos v kolesach.
Nikoliv, se Skyactiv modely nastoupilo v 2012 monitorování přes ABS. Nyní se opět ke snímačům vrací.

Pokud nechám kola bez snímačů a TPMS bude nefunkční přes zimu, může to mít nějaký dopad na pozdější servis, případně záruku vozu? Aby mi pak při servisu, nebo pokud se, nedej bože, něco stane, neřekli, že jsem porušil podmínky s tím, že jsem auto nenechal prověřit v servise, když mi tam vyskočila kontrolka.
Ne, na záruku to vliv nemá. Protože auto nemá rezervu, má mít systém sledování tlaku v pneu. Asi bych se svítící kontrolkou jen za 4 roky nejezdil na STK.
 
Tak MAZDY neměli a nemají vždy snímače v kolech, respektive na ventilku !! GG neměla snímače a myslím že neměla ani přes ABS a pak GH měla v kole aktivní snímače (aspoň ta moje po FL) no a GJ nevím a GL už má zase jen ABS, tedy bez snímačů a jak píšeš tak GL FL2 má zase opět snímače aktivní (tak nevím co tam jako blbnou v tom Japonsku ???) .... Legislativa ti nemůže v tomto nijak ublížit ani prodejce ti říct že ti neuzná záruku nějakou ... ty si máš jako řidič před jízdou zkontrolovat nějaké věci (olej, stav kol, atd.) no a to přece provádíš před každou jízdou, takže je to OK.
 
Jak psal @shr3k minimálně od faceliftu 2018 v 6ce už zase snímače přímo v kolech jsou.
Možná mi poradí někdo z majitelů, kteří mají model 2018, je někde v systému možnost ukázat jaké jsou aktuální tlaky v pneu? Přiznám se, že to nemůžu najít, přitom na mé bývalé Astře i na Merivě, kterou jezdí rodiče a má snímače v kolech lze normálně zobrazit i jednotlivé tlaky na palubním počítači.
Přijde mi divné, aby auto mělo přímé měření, ale nešlo by si aktuální stav zobrazit.:/
 
Jak psal @shr3k minimálně od faceliftu 2018 v 6ce už zase snímače přímo v kolech jsou.
Možná mi poradí někdo z majitelů, kteří mají model 2018, je někde v systému možnost ukázat jaké jsou aktuální tlaky v pneu? Přiznám se, že to nemůžu najít, přitom na mé bývalé Astře i na Merivě, kterou jezdí rodiče a má snímače v kolech lze normálně zobrazit i jednotlivé tlaky na palubním počítači.
Přijde mi divné, aby auto mělo přímé měření, ale nešlo by si aktuální stav zobrazit.:/
To by si chtěl po mazdě moc, ukazovat extra každý kolo, když nám ani neukážou přesnou teplotu chladící kapaliny a oleje v motoru. A to nemluvím o tom, že třicet let starý auta klidně ukazovala na přístrojovce hodnoty dobíjení alternátoru. Ale možná se pletu a někde ty informace o tlaku pneu budou ......:cool:
 
Přijde mi divné, aby auto mělo přímé měření, ale nešlo by si aktuální stav zobrazit. :/
Vítej u mazdy. Je téměř pravidlem, že mozek japonského inženýra na něco zapomene, jakkoliv je auto jinak dobré. V příštím modelu funkci najdeš, ale bude tam zase chybět nějaká jiná, na kterou jsi byl zvyklý. :D
 
Vítej u mazdy. Je téměř pravidlem, že mozek japonského inženýra na něco zapomene, jakkoliv je auto jinak dobré. V příštím modelu funkci najdeš, ale bude tam zase chybět nějaká jiná, na kterou jsi byl zvyklý. :D
Jo, třeba to oblíbené vypínání dvou válců.:D
 
Jo, třeba to oblíbené vypínání dvou válců.:D
Buďte rádi že tam aspoň nějaký válce poběžej. Za pár let si tady ve smutku připijeme,že vypnuly všechny válce a pak budeme vnoučátkům říkat jak vůbec nějakej válec s pístem vypadal pokud to tímhle směrem půjde dál.
Jinak k TPMS - moje M3BM 2014 má sledování přes ABS. Někde jsem zaslechl názor (není to z mojí hlavy ani jsem to nevyčel, prostě jen zaslechl), že nějakej ouřada v Bruselu řekl,že sledování tlaku v pneu pomocí ABS není tak přesné a je i pomalejší (s čímž teda musím souhlasit když porovná bejvalku M3BL - čidla v kolech se současnou M3BM - bráno z údajů ABS) a tudíž nevyhovující a automobilky by se měli ve svém vlastním Bruselském zájmu vrátit ke kontrole tlaku přímoz čidel v pneu.
Takovejhlema věcma :D jsem se nikdy moc nezabíval,ale mám pocit že ve ForScanu jsem ten údaj (přesná hodnota) o tlaku pneu někde zahlídnul v BCM nebo ABS, ale fakt nechci kecat,tak to berte jako plácnutí do větru.
 
Poslední úprava:
Za mně teda velká radost, že japonci to vypínání dvou válců nedávaj do M3, to bych si jí rozhodně nekoupil. :)
 
@99luftbalons No však to se neboj, příští to již mít určitě bude. Jakožto v té době již osvědčená funkce od nás majitelů M6 a CX-5 a jelikož se mají emise v dalších rocích nadále zpřísňovat, tak to nemine ani M3.;)
Jinak s těmi ventilky jste mne nepotěšili, jde vidět, že ještě asi bohužel nejsem správný mazďák, když s absencí některých věcí se nedokážu smířit a hlava mi to nebere.:D Každopádně dnes jdu přezouvat na zimní pneu, tak jsem zvědav jestli se opravdu alespoň spárují automaticky, tak jak se píše v návodu.
 
Počkejte, až amputujou pro dvojky a trojky jeden válec úplně, to bude nářku. ;)
 
Někde jsem zaslechl názor (není to z mojí hlavy ani jsem to nevyčel, prostě jen zaslechl), že nějakej ouřada v Bruselu řekl,že sledování tlaku v pneu pomocí ABS není tak přesné a je i pomalejší
U mě po přezutí na zimní se ozvalo TPMS (přes ABS snímače) až po ujetí cca 40 km. Je pravda ale, že zadní pneu měly tlak jen o 0.1baru menší. Možná by se to při vyšším rozdílu ozvalo dříve.
 
U mě po přezutí na zimní se ozvalo TPMS (přes ABS snímače) až po ujetí cca 40 km. Je pravda ale, že zadní pneu měly tlak jen o 0.1baru menší. Možná by se to při vyšším rozdílu ozvalo dříve.
U mně se to ozvalo přes ABS sto metrů od pneuservisu a tlaky byly podle mně stejný jako na letních gumách, spíš ta zimní guma měla vyšší vzorek než letní. Takže to asi bude dost přesný.
 
No jinak pánové, po přezutí kol nebo GUM z letních na zimní si musíte před rozjezdem provést nové NASTAVENÍ (kalibraci) tlačítkem vlevo jak je vypínání parkovacího asistentu, I-STOPu a těch jiných věcí ... pak vám nebude nic hlásit, protože letní nejsou nikdy stejné jako zimní.
 
No jinak pánové, po přezutí kol nebo GUM z letních na zimní si musíte před rozjezdem provést nové NASTAVENÍ (kalibraci) tlačítkem vlevo jak je vypínání parkovacího asistentu, I-STOPu a těch jiných věcí ... pak vám nebude nic hlásit, protože letní nejsou nikdy stejné jako zimní.
To samozřejmě vím, jen jsem chtěl systém vyzkoušet. Víš jak - nové auto - nové funkce. A kdy jindy vyzkoušet TPMS než při přezutí na zimní.
 
To samozřejmě vím, jen jsem chtěl systém vyzkoušet. Víš jak - nové auto - nové funkce. A kdy jindy vyzkoušet TPMS než při přezutí na zimní.
Taky si to kalibruju až doma po změření tlaku v gumách, servisák se občas ufoukne a některá guma má víc jak 2,5 atmosféry, což mi přijde pro M3 optimální. :)
 
Mám dotaz - na Mazdě 3 G165 r.v. 2018 mám na zimu orig. 16“ alu komplet Design 62 (BJD9-V3-810).

Už podruhé se mi letos stalo, že mi zůstala svítit varovná kontrolka tlaku. Když jsem to minule měřil na pumpě, tak bylo vše OK. Není to po přezutí.

Předpokládám, že kdybych tam senzory tlaku neměl, tak to svítí non-stop. Nemůže tam být nějaká závada, nebo je to jen "moc citlivé"? Brzy mám roční servis, tak jim to jinak připomenu.

Díky.
 
Dnes mne ujišťovali v Aspektě (Plzeň) u roční prohlídky, že Mazda 3 G165 r.v. 2018 (mám výbavu Revolution) senzory tlaku "v kolech" nemá.

Problém vyřešil mechanik "sezmáčknutím" (potvrzením elektroniky že je to OK). Jestli to je tak, tak proč začala svítit kontrolka a na základě čeho? Navíc x měsíců od přezutí na orig. Mazda 16" zimní sadu. Na to jen krčili rameny a já už neměl sílu na to to řešit.

V cenících navíc mají pro všechny výbavy "Systém monitorování tlaku v pneumatikách (TPMS)" (https://www.mazda.cz/assets/czech/Pricelists/mazda3_cenik_skladove_CZ.pdf).

Když se podívám co je TPMS - https://www.pneumatiky.cz/povinna-kontrola-tlaku-v-pneumatikach-tpms-t4 , tak stále jsem spíše toho názoru ,že prostě v zimní sadě nemám ty senzory tlaku a v letní ano.

Přeměření tlaku v pneu stejně jako to moje = vše ok, všechny kola stejný tlak.
 
Hm, to je jednoduché přeci .... když máš senzory v pneu, tak je máš v letních se kterýma koupíš auto a když je vyměníš za tvoje zimní, kde by jsi senzory neměl, tak auto musí hlásit chybu. Mi to tak u GH dělá. Jedině že u M3 umí mechanik to nějak vypnout, ale on to nevím že to tam máš stejně, tak by ani nic nevypínal :) A pokud by jsi neměl TPMS a měl hlídání pomocí snímačů od ABS, tak by jsi musel mít tlačítko SET někde (na GL je vlevo mezi volantem a dveřmi jak je ten komplet tlačítek.
 
Back
Top