• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika TPMS - systém sledování tlaku v pneumatikách

Má s tím už někdo zkušenost na nové 6? Nechce se mi věřit, že je to tak jak píše @myscho o CX-5, že Mazda používá tenhle systém a ani v případě defektu nebo poklesu tlaku není auto schopné ukázat na které pneu??o_O
 
Má s tím už někdo zkušenost na nové 6? Nechce se mi věřit, že je to tak jak píše @myscho o CX-5, že Mazda používá tenhle systém a ani v případě defektu nebo poklesu tlaku není auto schopné ukázat na které pneu??o_O
Aktuální CX-5 KF na to nemá ten nový digitální štít, kde by to jinak ukázala. A Maďar to asi do MZD-Connectu nedoprogramoval.
 
Skoro mám nutkání jít ven a upustit trochu vzduchu z pneu, ale rád bych ještě dojel z práce domů. :D
 
Kompresor je super ale prázdne koleso nenafúka, lebo nevládze dvihnúť auto zo zeme, takže je vlastne nanič (pri použití toho lepidla treba vymontovať ventil a tým ho vypustiť) - opatrne s pokusmi :D
 
Proč by nenafoukal prázdné kolo, když dokáže nafouknout kolo zhruba z 1,8 na 2,2 - ověřeno s origo kompresorem minulý týden na 4 kolech po výměně zimních kole za letní. Ale asi to trvá, to asi jo.
 
Moje zkušenost je že origo mazda kompresor nafoukal kolo které ušlo a auto drahé polovičky stálo na disku (hřebíček) zcela bez problémů.:cool:
 
Pokud se při defektu odlepí patka pneu od ráfku,tak jsou ty kompresorky na houby.Tehdy je potřeba tlakový ráz,tak jako v pneuservisu.
 
Tak mi to přece jen nedalo a teď odpoledne jsem vyzkoušel upustit trochu jednu z pneumatik. A bohužel opravdu se i u 6ky 2018 s "chytrými" ventilky jen zobrazí kontrolka tlaku. Žádná další informace ani na digitálním přístrojovém štítě ani v samotném Mazda Connect v hlášení o vozidle.

Za mne tedy obrovský fail, kdy auto očividně musí vědět o kterou pneu se jedná, dokonce i jednotlivé tlaky, ale ani při defektu/poklesu neřekne, kde problém je.
 
jj to je MAZDA ... už jsem to psal jednou a zase : až na poradě v Japonsku řekne nějaký nižší manažer " šéfe ono to má už ta nějaká DÁČIJA z Rumunska " tak šéf až poté řekne, že to musíme tedy udělat taky :) Jo a ještě jeden polo-vtip : Víte proč je MAZDA jedno z nejspolehlivějších aut .... no protože nemá skoro žádnou elektroniku, která by se pokazila :) ale to platilo jen do GH :)
 
Tak mám nový poznatek k (ne)výhodám TPMS systému. Jel jsem asi před 2 měsíci po D1 na Brno a zničehonic mi na Vysočině začne pípat TPMS systém a rozsvítí se žlutě kontrolka na displeji.:eek: Tak trochu znejistím, na dálnici je velký provoz, stmívá se, mrholí, kdybych musel zastavit a měnit kolo (mám dojezdovku), tak nic moc. Čekám tedy na příští sjezd nebo benzínku a jen sleduji auto a hluk od kol, jestli se něco neděje. V autě ke všemu nervózní manželka. Po 3 kilometrech je tu pumpa OMV Pávov, sjedu na ni, vypnu motor, změřím všechny gumy a všechny jsou tak akorát. Není to poprvé, co mě TPMS systém zbytečně postrašil, ale teď mě to fest naštvalo :mad: Nastartuji, vynuluji hlášení a pokračuji v jízdě. Všechno OK, za chvíli jsem na to zapomněl.
Ovšem předminulý týden si takhle jedu po D1 znovu stejným směrem a jako na potvoru, TPMS se ozval v naprosto stejném místě! o_O To není normální, v tom je zákonitost. No jistě - je to ke konci dlouhé pravotočivé zatáčky, která má asi 3/4 km, podle mapy asi na 107. km. Prostě systém TPMS detekoval déletrvající rozdíl v otáčkách levých a pravých kol, tak usoudil, že to není náhoda, ale špatný tlak v pneu :rolleyes:. Takže jsem už ani nezastavoval na pumpě, jen jsem asi 5 minut hlídal chování auta a zvuky od spár, všechno znělo normálně. Tak jsem dojel do cíle (MSVB), obešel auto, všechny gumy v poho.
Tedy zalitoval jsem, že je systém postavený na senzorech ABS a nejsou zde senzory TPMS v kolech, jako jsem měl v předchozí GH. Tam jsem žádné takové problémy nemíval. Možná z toho důvodu se Mazda vrátila k fyzickým senzorů tlaku v pneu, že?
 
Mě ty senzory skrz ABS zazlobily párkrát jen na CX3 za silného deště, na dálnici, zřejmě se do nich dostala voda, jinak naprosto bez problémů "7 let" (s překryvem) a cca 180 tis km, co jsme agregovaně najezili s Mazdami s nimi (3 BM, CX3, 6 GL). D1 v tom taky byla mnohokrát, taky hodně D8, D7 a vlastně většina dálnic směr Itálie/Chorvatsko :). Myslím, že to bude nějaká individuální citlivost senzorů zrovna na Tvé 6.
 
To mě překvapuješ, mám za to, že TPMS na M6 GL (FL2016/17, asi i předchozí FL) je vlastně jen software, tj. nadstavba nad ABS, které má k dispozici impulsy ze senzorů otáčení kol. Doufám, že ABS všem pracuje stejně správně. ;) Musí to být safety critical funkce, tedy v případě nějakých nepřesností, resp. výpadků signálu ze senzorů, patrně zdvojených, by mě to vždy muselo hnát do servisu, ne? Nesmí to ani ovlivnit déšť! Všiml jsem si, že někteří další si zde také stěžovali na falešné poplachy od tohoto typu TPMS.
 
Back
Top